فروشگاه شما در حال ایجاد شدن است

لطفا کمی تحمل کنید

در حال ورود به پنل مدیریت فروشگاه

لطفا کمی تحمل کنید

سوال‌های متداول

ساخت حساب و ورود به فروشگاه

۱. چطور می‌توانم فروشگاه خود را در بیدُک بسازم؟

از بالای سایت، بر روی دکمه شروع کنید کلیک کنید. در پنجره باز شده، نامی که برای فروشگاه خود در نظر دارید، ایمیل و رمز عبور را پر کنید و روی دکمه "ایجاد فروشگاه اینترنتی" بزنید. سپس فرمی به شما نمایش داده می‌شود که شامل اطلاعات پایه شماست و بعد از آن فروشگاه شما ساخته شده و وارد پنل مدیریت فروشگاه خود می‌شوید.

۲. با کلیک روی دکمه «ایجاد فروشگاه اینترنتی» یا دیگر دکمه‌ها اتفاقی نمی‌افتد.

در اغلب اوقات این موارد ناشی از مرورگر شما می‌باشد. برای حل این مشکل ترجیحاً از Firefox یا Chrome استفاده کرده و آن‌ها را به‌روزرسانی نمایید.

۳. ایمیل یا رمز عبورم را فراموش کرده‌ام.

در bdok.ir بر روی دکمه "ورود به پنل مدیریت" بزنید. در پنجره باز شده، بر روی لینک «فراموشی رمز عبور؟» کلیک کنید. از شما ایمیلی که به‌وسیله آن ثبت‌نام کرده‌اید خواسته می‌شود و پسورد جدید برایتان ارسال خواهد شد. در صورتی که ایمیلی که با آن اقدام به ساخت فروشگاه کرده‌اید را هم فراموش کردید، با پشتیبانی بیدُک تماس بگیرید.

۴. چرا حساب کابری من مسدود شده است؟

مسدود شدن حساب کاربران، در بیدُک ممکن است به یکی از دلایل زیر اتفاق افتاده باشد:

۱. عدم صحت مشخصات و اطلاعات کالاها
۲. فروش کالاهای ممنوعه مذکور در بند ۳ شرایط و قوانین استفاده از بیدُک
۳. قرار گرفتن تصاویر و نوشته‌های مغایر با شئونات اسلامی و عرف جامعه
۴. درج هزینه‌های اضافی در توضیحات به غیر از هزینه تمام شده هر کالا
۵. داشتن شکایات زیاد از طرف خریداران
۶. چنانچه یک حساب کاربری با حساب کاربری دیگری که تخلف در فروش داشته و مسدود گردیده است توسط سیستم، مرتبط شناخته شود

۵. آيا امکان بازگشایی حساب کاربری توقيف شده وجود دارد؟

بله، صاحب حساب مسدود شده می‌تواند با ارسال کپی کارت ملی، کپی شناسنامه و اسکن متن دست‌نویس تعهدنامه زیر به support@bdok.ir، درخواست بازگشایی حساب خود را بنماید. لازم به ذکر است که هر حساب کاربری، تنها یک بار بازگشایی خواهد شد و در صورت محرز شدن تخلف برای بار دوم، حساب مذکور برای همیشه مسدود می‌شود.

این‌جانب ... به شماره ملی ... و نام کاربری ... در وب‌سایت bdok.ir بدین وسیله به اطلاع می‌رساند شرایط و قوانین استفاده از بیدُک را مطالعه نموده‌ام و متعهد می‌شوم شرایط و قوانین استفاده از بیدُک را رعایت نمایم. چنانچه دوباره حساب این‌جانب به دلیل تخلف مسدود گردید، در مورد باز و یا بسته بودن حساب کاربری این‌جانب و ادامه فعالیت در بیدُک، تصمیم‌گیری با بیدُک خواهد بود.

نام و امضا: تاریخ:
۶. آيا می‌توان با اطلاعات اشتباه عضو شد؟

افتتاح کننده حساب، موظف است از نام و نام خانوادگی صحیح و معتبر خود جهت ثبت نام استفاده نماید. همچنین با توجه به اینکه از ایمیل کاربر برای فعالسازی و اطلاع رسانی استفاده می‌شود، آدرس ایمیل نیز باید معتبر باشد.

فروش کالا

۱. تفاوت بیدُک با دیگر سایت‌های فروشگاه ساز چیست؟

۱. عدم نیاز به تنظیمات هاست توسط فروشنده

۲. وجود سرویس‌های اساسی فروشگاه اینترنتی مانند ارسال و پرداخت و فعال‌سازی آن‌ها فقط با چند کلیک

۳. عدم محدودیت در پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی

۴. وجود قالب‌های فروشگاهی با قابلیت شخصی‌سازی به‌صورت ساده

۵. وجود ابزارهای مورد نیاز فروشگاه اینترنتی مانند ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل فروشگاه اینترنتی، ارسال پیامک و تخفیف گذاری

۶. درگاه پرداخت آنلاین اختصاصی

۷. مدیریت بی‌نهایت کالا و سفارش

۸. فضای ذخیره‌سازی بی‌نهایت

۹. دامنه اختصاصی

۱۰. نماد اعتماد الکترونیکی اختصاصی

۱۱. بهینه شده برای موتورهای جستجو

۱۲. تنظیمات نمایش در نتایج موتورهای جستجو

۱۳. ارسال پیامک سفارش جدید برای خریدار و فروشنده

۱۴. امکان تعریف روش‌های ارسال به میل خودتان

۱۵. امکان اضافه کردن تگ برای بهبود جستجوی کالاها

۱۶. ویژگی و شاخه‌های از پیش آماده برای ثبت کالای جدید

۲. چطور می‌توانم کالای خود را در بیدُک بفروشم؟

۱. باید فروشگاه خود را در بیدُک ایجاد کنید.

۲. با ثبت شماره کارت و شماره شبای خود پرداخت آنلاین برای فروشگاه شما راه‌اندازی می‌شود.

۳. روش‌های ارسال خود را تعریف نمایید و یا روش ارسال پستکس را فعال کنید.

کالاهای خود را وارد نمایید تا برای فروش در فروشگاه اینترنتی اختصاصی برندتان، نمایش داده شوند.

۳. آیا بیدُک بابت سرویس درگاه پرداخت آنلاین مبلغی از من دریافت می‌کند؟

در زمان تسویه‌حساب، بر اساس جدول زیر کارمزد مربوطه کسر شده و سپس باقی مبلغ صبح روز بعد به حساب فروشگاه واریز خواهد شد.

طرح اشتراک کارمزد
آزمایشی ۳% - حداکثر ۱۰۰۰۰ تومان
اساندارد ۱٪ - حداکثر ۷۰۰۰ تومان
حرفه‌ای بدون کارمزد
VIP بدون کارمزد
۴. آیا محدودیتی برای قرار دادن کالا در فروشگاه وجود دارد؟

در طرح اشتراک آزمایشی، به دلیل اینکه فروشگاه اینترنتی تحت دامنه بیدک (subdomain) در دسترس قرار دارد، فروشگاه‌ موظف است از دیدگاه کیفیت و محتوای کالا، تنها اقدام به قرار دادن کالاهایی که در شرایط و قوانین بیدُک درج شده‌اند نماید. در غیر این صورت مطابق با قوانین بیدُک با فروشگاه برخورد خواهد شد. اما در طرح اشتراک استاندارد و حرفه‌ای و VIP، به دلیل استفاده از دامنه شخصی، محدودیتی در قراردادن کالاها از نظر بیدک وجود ندارد.

۵. برای راه اندازی پرداخت آنلاین و کارت به کارت چه مدارکی مورد نیاز است؟

تنها ارائه اطلاعات حساب (شماره حساب و شماره شبا) به نام شخص صاحب فروشگاه کافی است.

۶. جهت راه اندازی حساب بیدُک، نیازمند شماره شبا هستم. چگونه میتوانم آن را به دست بیاورم؟

در سایت تمامی بانک ها امکان وارد کردن شماره حساب و دریافت شماره شبای آن بانک وجود دارد. جهت سهولت در این امر با کلیک بر روی این لینک به صفحه دریافت شماره شبای بانک مورد نظرتان بروید.

دریافت سفارش

۱. آیا نیاز است هنگام انجام سفارش من با مشتری ارتباط بگیرم؟

خیر. تمام مراحل سفارش گیری به صورت اتوماتیک انجام می‌پذیرد و شما اگر خودتان مایل باشید می‌توانید بر اساس سیاست فروش خود با مشتری ارتباط بگیرید.

۲. سفارش جدید چطور به من اطلاع داده می‌شود؟

بعد از هر سفارش جدید، از طریق پیشخوان پنل مدیریت و ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین در صورت فعال‌سازی سرویس پیامکی، اطلاع‌رسانی ثبت سفارش جدید برای فروشنده یا خریدار و یا هردو ارسال خواهد شد.

۳. مبلغ سفارش چگونه برای من واریز می‌شود؟

مبلغ هر سفارش پس از کسر کارمزد که بر اساس طرح اشتراک شما می‌باشد، ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

۴. در صورت انصراف خریدار از سفارش چه اتفاقی می‌افتد؟

در هر یک مراحل دریافت سفارش، قبل از پرداخت خریدار می‌تواند روند سفارش را ترک کند ولی بعد از پرداخت انصراف از خرید طبق توافق مشتری و فروشنده انجام می‌گیرد و بیدُک هیچ‌گونه دخالت و مسئولیتی نخواهد داشت.