چه چیز را باید آنلاین فروخت: ۱۰ استراتژی پیدا کردن اولین کالا (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله ۵ مورد اول از ۱۰ استراتژی برای یافتن اولین کالا آنلاین توضیح داده شد. پیدا کردن فرصت‌ها در کلمات کلیدی، ساختن یک برند جذاب و منحصر به فرد، شناسایی نقطه درد مشتریان و علاقه‌مندی مشتریان و همین‌طور در نظر گرفتن تجربه حرفه‌ای خودتان از مواردی بود که به آن اشاره شد.

در ادامه به ۵ استراتژی بعدی و نهایی می‌پردازیم تا با به‌کارگیری تمام این موارد برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به اطلاعات و آمادگی مناسبی برسیم.

استراتژی‌های قسمت دوم مقاله:

۶. اشتیاق خود را نیز بکار بگیرید

برخی از افراد علاقه شخصی خود را برای انتخاب یک نیچ بکار می‌گیرند تا یک دستورالعملی در مواقع وقوع فاجعه داشته باشند. اما همیشه این‌طور نیست و می‌توان ثابت کرد که حتی این موضوع به‌شدت سودآور است.

ساخت یک کسب و کار آنلاین بسیار کار سختی است و باید خیلی از موانع را از سر راه خود بردارید. توجه به علاقه‌مندی‌ها می‌تواند همیشه یکی از راه‌هایی باشد شما را در مواقع سخت یاری دهد.

برای بعضی از افراد اشتیاق ساخت یکی کسب و کار شخصی به‌تنهایی می‌تواند کافی باشد اما بعضی‌ها موفقیت خود را در به‌کارگیری این شور و شوق در کار فروش و صنعت خود نیز می‌بینند.

مشتاق ماندن می‌تواند کلید ساخت و اداره یک کسب و کار در مراحل سخت این روند باشد. حتما شنیدید که می‌گویند، اگر به کاری که می‌کنید علاقه داشتید باشید، حتی یک روز دیگر هم در زندگی مجبور نیستید که کار کنید!

آرام آرام، علاقه‌ی او نسبت به انواع ریش‌ها به این بلاگ رخنه کرد و بدین ترتیب اشتیاق او نسبت به سبک زندگی با ریش به یک کسب و کار آنلاین مجزا و موفق در حوزه فروش اینترنتی کالا های مرتبط با نظافت ریش تبدیل شد.

مثال: اریک بندهولز کسب و کار BeardBrand را در قالب یک بلاگ با محتوای بحث و گفتگو در مورد کسب و کار و استراتژی‌های فروش آغاز کرد.  

کالا فروشگاه BeardBrand

۷. به دنبال یک شکاف برای پیدا کردن فرصت باشید

پیدا کردن یک فرصت مستلزم نگاه به یک کالا، نیچ و یا یک صنعت خاص هست که می‌توان مشکل یا نقصی که آن‌ها دارند را یافت و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

ببینید چه کاری را بهتر یا متفاوت‌تر می‌توانید انجام دهید که دیگران اخیراً مشغول به انجام آن بودند. یک شکاف برای پیدا کردن فرصت می‌تواند در بهبود ویژگی‌های یک کالا، یک بازار تحقق نیافته در میان رقبای شما و یا حتی در قابلیت بازاریابی شما وجود داشته باشد.

مثال: هایم پیکارسکی یک نمونه تمام عیار از شخصی است که به دنبال این شکاف‌ها و سرمایه‌گذاری بر این نوع فرصت‌ها است.

هایم این کار را با دنبال کردن تبلیغات سایت آمازون و خواندن بخش نظرها با دقت کامل برای جستجو و یافتن شکاف‌هایی بین ویژگی‌ها و کمبودهایی که خریداران در نظرها پست می‌کنند شروع کرد. او از یک تولیدکننده در چین استفاده کرد و این اطلاعات را بکار گرفت و کالا های را باکیفیت بالاتری ساخت. او تا به حال این روند را هزاران بار تکرار کرده است.

کالا رادیو Hipo

رادیو Hipo که ضد آب است و برای زیر دوش حمام طراحی شده، یکی از همان مواردی است که هایم پیکارسکی با استفاده از این روش ساخته است!

۸. تجربه خود را در نظر بگیرید

تا به حال در صنعتی بخصوص بوده‌اید که از زیر و بم آن خبر داشته باشید؟ شاید شما یک مهارت یا یک مجموعه‌ای از تجربه‌ها را داشته باشید که باعث شود به یک متخصص در یک موضوع خاص تبدیل شوید. بردن تخصص به سمت کسب و کار آنلاین منحصر به خودتان، می‌تواند بهترین راه برای وارد شدن به کاری که منجر به ترقی شما شود باشد و ممکن است کپی کردن از آن برای دیگران کار آسانی نباشد.

مثال: جاناتان اسنوک یک حرف ای در زمینه‌ی طراحی وب و توسعه‌ی آن است. او از سال‌ها تجربه خود استفاده کرد تا کتابی در مورد توسعه وب و CSS را با عنوان SMACSS منتشر کند. معماری مقیاس‌پذیر و تحقق پذیر با CSS.

 کالا های، دی‌وی‌دی ها، کتاب‌ها و تجهیزات مرتبط با تناسب‌اندام

جلیان مایکل از بزرگ‌ترین بازنده‌هایی هست که همین رویکرد را در پیش گرفت و از تخصص خود در تناسب‌اندام و کاهش وزن استفاده کرد تا یک سری از کالا های، دی‌وی‌دی ها، کتاب‌ها و تجهیزات مرتبط با تناسب‌اندام را توسعه دهد و به فروش برساند.

۹. بر تازه‌ترین گرایش‌ها سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری بر گرایشی که اخیراً رایج شده می‌تواند به‌تنهایی برای یک کسب و کار جدید تحولی عظیم باشد. این موضوع به شما اجازه می‌دهد جایگاهی را در ذهن مصرف‌کنندگان حک کنید و خودتان را به‌عنوان یک پیشرو تعیین کنید قبل از اینکه رقبا شانسی داشته باشند، خودتان را به‌عنوان یک پیشرو تعیین کنید. همچنین جهش به‌سوی یک گرایش جدید می‌تواند یک تأثیر بزرگ بر SEO داشته باشد و این امکان را به شما بدهد تا قله‌ی رتبه‌بندی در جستجو را ساده‌تر و سریع‌تر فتح کنید.

مثال: برند Flockstocks خیلی زود متوجه گرایش به اکستنشن مو شد. سوفی کویچ بنیان‌گذار این برند، قبل از خرج کردن پول و تهیه موجودی، ذائقه بازار را با یک وب‌سایت تستی سنجید. می‌پرسید نتیجه چه شد؟ 11 فروش در 4 ساعت!

کالا برند Flockstocks

او سایت خود را با دانش بر فرصت‌های عظیمی که در بازار وجود دارد راه‌اندازی کرد، موجودی‌های خود را تکمیل کرد و حتی در آخر به پیروز شدن در رقابت Build A Business مربوط به حوزه لباس و پوشاک در سال 2012 منجر شد.

۱۰. افراد مشتاقی که به دنبال سرگرمی خاصی هستند جذب کنید

وقتی مصرف‌کنندگان نسبت به کالا در زمینه سرگرمی خاصی اشتیاق دارند، معمولاً تمایل بیشتری به پول خرج کردن برای به‌دست آوردن دقیقاً همان کالایی که مدنظرشان هست دارند.

این تمایل به پرداخت می‌تواند یک محک مهم هنگام ارزیابی فرصت بالقوه هر کالا یا یک دسته‌بندی از کالا ها باشد.

از مزایای دیگر این روش این است که، سطح بالاتری از تعامل وفاداری به برند توسط مشتریان را برای شما به همراه خواهد داشت. این هم به این دلیل که مشتریان مشتاق بیشتر درگیر آن کالا های مربوط به آن صنعت خاص هستند و این‌طور احساس می‌کنند که اگر برای اشتیاق و خواسته خود هزینه کنند، اعتبار و ارزش بیشتری کسب می‌کنند. حالا اگر در این حین شما خدمات ویژه‌تری هم نسبت به رقبا داشته باشید، اعتماد و اطمینان بیشتری نیز از طرف آنها به همراه خواهد داشت.

بیایید به چند نمونه نگاهی بی اندازیم:

Hand Band Pro

کالا فروشگاه اینترنتی Hand Band Pro

فروشگاه اینترنتی Hand Band Pro  به علاقه‌مندان به شیوه ورزش CrossFit که می‌خواهند تمرینات خود را بدون آسیب زدن به خود و پارگی و پینه بستن دست‌هایشان ادامه دهند.

بازی رنتر

کالا بازی رنتر

فروشگاه اینترنتی بازی رنتر برای تأمین نیاز گیمرهایی که قدرت خرید بازی‌های کنسول و خود کنسول و لوازمش را با قیمت‌های زیاد ندارند و می‌خواهند با قیمتی مناسب بازی‌ها را مدتی اجاره کنند و در هر شرایطی که هستند به اشتیاق و علاقه خود برسند.

Solé Bicycles

کالا فروشگاه اینترنتی Hand Band Pro


فروشگاه اینترنتی Solé Bicycles برای دوچرخه بازهایی که دوست دارند وقتی با دوچرخه در خیابان هستند، سواری آنها مانند یک «بوم نقاشی متحرک» به نظر بیاید و بیانگر شخصیت و استایل آنها باشد.

و حالا به دنبال چه فرصتی هستید؟

این را در ذهن داشته باشید که به دلیل رقابت شدید در حوزه تجارت الکترونیک و دسته‌بندی کالا های محبوب و رایج، نیچ (بازاریابی مبنی بر ایجاد یک تفاوت به‌خصوص که به‌خوبی فرق کالا شما با دیگر کالا های در بازار احساس شود.) خود را با دقت انتخاب کنید و هیچ فرصتی را از استراتژی‌های بالا از دست ندهید.

همین حالا تجربه فروش متفاوت در حوزه آنلاین را شروع کنید: www.bdok.ir

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید