مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • ۷ روش برای بهبود سئو

۷ روش برای بهبود سئو

  • مجتبی عقیلی
  • فروش و بازاریابی
  • 30 بهمن 1400
  • ۱۰۸۴ بازدید
  • 8 دیدگاه ها
۷ روش برای بهبود سئو

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سئو یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی و دریافت مشتری است. زیرا کاربری که از طریق جستجو به سایت یا فروشگاه اینترنتی شما می‌رسد، به احتمال زیاد دنبال کالایی بوده که شما در حال فروش آن هستید. در این صورت اگر شما کالای خود را به درستی معرفی کرده باشید و قیمت‌گذاری مناسب و معقول هم داشته باشید، شانس خرید از فروشگاه خود را افزایش داده‌اید. همچنین مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک، مطلبی دیگر در رابطه با آموزش جامع سئو گردآوری کرده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

فهرست
۱. عنوان مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید
۲. فروشگاه خود را به‌طور خلاصه توضیح دهید
۳. کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان را وارد کنید
۴. عنوان مناسب برای هر کالا درج کنید
۵. توضیح مناسب برای هر کالا بنویسید
۶. تصاویر کالا را فراموش نکنید
۷. انتخاب شاخه را فراموش نکنید

در این مقاله قصد داریم ۷ روش برای بهبود سئو و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو را به شما معرفی کنیم. البته باید توجه داشته باشید که سئو فرایندی زمان‌بر است و کسب نتیجه ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.

۱. عنوان مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

عنوان سایت یا فروشگاه اینترنتی، اولین چیزی است که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. این متن همان نوشته‌ای است که در بالای مرورگر هم بارها دیده‌ایم. پس انتخاب عنوان را می‌توان اولین گام برای بهبود سئو در نظر گرفت. یک عنوان مناسب باید حداکثر ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد و علاوه بر اسم فروشگاه، یک کلمه کلیدی هم در آن گنجانده شود. جذابیت عنوان قطعاً باعث ترغیب کاربران به کلیک بر روی لینک شما در نتایج جستجو می‌شود. اجازه دهید مثالی را خدمتتان عرض کنم. در مورد فروشگاه گیمی‌ها، عنوان مناسب می‌تواند به این صورت باشد:

“فروشگاه گیمیها – فروش انواع کنسول و بازی”

همان‌طور که می‌بینید اسم فروشگاه در ابتدای عنوان قرار گرفته و در ادامه جمله‌ای به اختصار درباره فعالیت فروشگاه درج شده است. با یک تیر ۲ نشان زدیم. اول با قرار دادن اسم فروشگاه، کسانی که در موتورهای جستجو مشخصاً فروشگاه ما را جستجو کرده‌اند را هدف قرار داده‌ایم. دوم با قرار دادن مهم‌ترین کلمه کلیدی، یعنی فروش کنسول و بازی، کسانی را که دنبال خرید کنسول و بازی هستند را مورد هدف قرار داده‌ایم. بنابراین شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای این کلمه کلیدی داریم.

انتخاب عنوان مناسب برای سئو

۲. فروشگاه خود را به‌طور خلاصه توضیح دهید

توضیح خلاصه‌ای (حداکثر ۱۶۰ کاراکتر) در مورد فروشگاه اینترنتی‌تان بنویسید. این توضیح را در هیچ کجای فروشگاه نخواهیم دید و فقط قرار است در نتایج جستجو نمایش داده شود. سعی کنید این توضیح به قدری جذاب باشد که تعداد کلیک بیشتری در نتایج جستجو دریافت کنید. حتماً یک یا چند کلمه کلیدی مهم فروشگا‌هتان را در این توضیح قرار دهید. باز هم به سراغ فروشگاه گیمیها برویم. توضیح مناسب می‌تواند این‌گونه باشد:

“فروشگاه اینترنتی گیمیها، فروش انواع کنسول PS4 و Xbox One و نینتندو سوییچ و بازی با بهترین قیمت و ارسال رایگان به سراسر کشور”

همان‌طور که می‌بینید در توضیح این فروشگاه چند کلمه کلیدی مهم که احتمال جستجوی بیشتری دارند را قرار دادیم و همین‌طور سعی کردیم با درج عبارت “بهترین قیمت” و “ارسال رایگان” کاربران را به کلیک روی لینک فروشگاهمان ترغیب کنیم. شما هم اگر پیشنهاد جذابی مثل ارسال رایگان دارید سعی کنید در توضیح فروشگاهتان درج کنید.

۳. کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان را وارد کنید

کلمات کلیدی در حال حاضر تأثیر بسیار کمی در سئو دارند. ولی در هر صورت نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان را پیدا کنید. به سراغ فروشگاه گیمیها برویم. کلمات کلیدی مهم برای این فروشگاه می‌تواند موارد زیر باشد:

  • فروش کنسول بازی
  • کنسول PS4
  • فروش بازی PS4
  • فروش کنسول Xbox One
  • گیمی‌ها
  • فروش نینتندو سوییچ
  • کنسول PS4 Slim

تمام کلمات کلیدی فوق، مربوط به کالاهایی است که در این فروشگاه به فروش می‌رسد. هیچ چیز غیر مرتبطی به عنوان کلمه کلیدی درج نشده است. بسیار مهم است که کلمات کلیدیتان حتماً مرتبط با محتوای فروشگاهتان باشد.

۴. عنوان مناسب برای هر کالا درج کنید

بعد از عبور از مراحل فوق، نوبت مشخصاً به عنوان هر کالا می‌رسد. نام کالا را به‌طور کامل درج کنید. مثلا در مورد فروشگاه گیمیها به نظر شما کدام یک عنوان مناسبی برای کالاست؟

“PS4 Slim 1tb”

یا

“کنسول PS4 Slim ۱ ترابایت ریجن ۲ مدل CUH-2116B”

درست حدس زدید. عنوان دوم جامع‌تر از عنوان اول است و مهم‌ترین خصوصیت‌های کالا در آن درج شده است. شما هم در انتخاب عنوان برای کالاهایتان بسیار دقت کنید. عنوان کالا باید به‌طور کامل مشخص‌کننده نوع و مدل کالا باشد.

۵. توضیح مناسب برای هر کالا بنویسید

بعد از انتخاب عنوان کالا، حالا زمان نوشتن توضیح کالاست. برای این مورد باید حوصله به خرج دهید و با دقت فراوان، توضیحی مناسب و کامل و جامع برای هر کالا بنویسید. شکل ظاهری کالا را توصیف کنید. به خصوص اگر کالایی دارید که در بازار موجود نیست و یا مشتری کمتر آن را دیده است. با این کار مشتری کالای شما را در ذهن خود شبیه‌سازی می‌کند. از نحوه کارکرد و نحوه استفاده از کالایتان بنویسید. خودتان را جای مشتری بگذارید. آیا این توضیحات، به اندازه کافی برای خرید این کالا قانع‌کننده است؟

سعی کنید کلمات کلیدی را در هم در متن قرار دهید. مهم‌ترین کلمه کلیدی بهتر است در خطوط ابتدایی متن باشد.

۶. تصاویر کالا را فراموش نکنید

بارگذاری تصاویر مناسب و با کیفیت از کالا، گام بعدی است. عکس مناسب از کالا، معمولاً دارای زمینه سفید است تا تمرکز فقط بر روی خود کالا باشد. تصاویر با زوایای مختلف از کالایتان قرار دهید تا مشتری کاملاً آن را در ذهنش شبیه‌سازی کند. کیفیت تصاویر هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر عکس بی‌کیفیتی از کالایتان بارگذاری کنید، مشتری به همان نسبت در مورد کیفیت کالا هم قضاوت خواهد کرد.

تصاویر مقایسه‌ای هم در نوع خود جالب است. مثلاً تصویر یک گوشی که در دستی فردی قرار دارد،‌ باعث می‌شود تا مخاطب شما، تصور بهتری از ابعاد آن داشته باشد. این مورد به‌طور مستقیم در بهبود سئو تأثیرگذار نیست. بلکه باعث بهبود کیفیت صفحه و کاهش نرخ خروج کاربران (Bounce Rate) از فروشگاه شما می‌شود.

۷. انتخاب شاخه را فراموش نکنید

اگر تعداد کالای زیادی برای فروش دارید، بهتر است هر کالا را در شاخه مربوط به خودش قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا صفحه‌ای برای هر شاخه در فروشگاه شما ایجاد شود که فقط کالاهای همان شاخه را نمایش می‌دهد. بنابراین با ساخت صفحه‌ای مربوط به یکی از کلمات کلیدی، شانس دریافت رتبه بهتر را در نتایج جستجو افزایش داده‌اید.

با رعایت موارد فوق، شانس خود را برای کسب رتبه بهتر افزایش خواهید داد. حتماً توجه داشته باشید که با یک روز یا یک هفته رتبه بهتری کسب نخواهید کرد. سئو فرایندی زمان‌بر است. ممکن است کسب رتبه بهتر چندین ماه طول بکشد. ناامید نشوید و حوصله به خرج دهید. البته عوامل تأثیرگذار دیگری هم در سئو وجود دارد که در آینده به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • SEOجستجوسئوفروشگاه اینترنتی

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[1160],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
چرا خرید آنلاین بهتر است در فروشگاه ساز بیدُک

۵ دلیل که چرا خرید آنلاین بهتر است؟

ایده‌های فوق‌العاده تجارت الکترونیک در آگوست ۲۰۱۶

بهترین شغل های زودبازده

بهترین شغل‌های زودبازده، پیشنهاداتی برای کسانی که می‌خواهند زود موفق شوند!

8 دیدگاه ها

  1. ashkan
    15 اردیبهشت 1397 در 6:38 ب.ظ

    آقا این مطلب فوق العاده بود 🙂

    پاسخ
  2. صادق
    17 شهریور 1397 در 6:17 ب.ظ

    ممنون از مطلب عالیتون آقا مجتبی

    پاسخ
  3. پینگ بک بروزترین راهنمای بازاریابی در اینستاگرام برای فروشگاه اینترنتی: صفحه پروفایل شما در اینستاگرام - بلاگ بیدک
  4. مجید
    19 خرداد 1398 در 10:25 ق.ظ

    آقا مطالبتون عالی بود. شما واقعا متخصص و مجرب در امور سایت، سئو و… هستید. بسیار ممنونم.

    پاسخ
  5. Daniel Holowell
    2 مرداد 1398 در 0:10 ق.ظ

    Really informative, thanks for sharing this!

    پاسخ
  6. پینگ بک چطور یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ معرفی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی
  7. پینگ بک بازاریابی فروشگاه اینتنرتی: تاکتیک‌های جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه اینترنتی
  8. زیور
    17 اسفند 1398 در 1:17 ب.ظ

    سلام
    موفق و پیروز باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

گوگل آنالیتیکس

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • بهترین کلمه تبلیغاتی برای جذب مشتری – با کلمات جذب کن!
  • استارتاپ چیست؟
  • مزایای گارانتی محصول – ۵ دلیل برای فروش محصولات گارانتی‌دار
  • آموزش آنلاین سئو – اینجوری می‌تونی تو گوگل لینک یک باشی!
  • دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#