راهنمای فعال‌سازی و استفاده از روش ارسال پستِکس

سامانه پستِکس شامل سرویس‌های ارسال پست، چاپار، اسنپ باکس، DPE، DTS، TPG، تعارف و اوبار است. با فعال کردن این روش ارسال، مشتری شما در زمان ثبت سفارش قادر خواهد بود تا با امکان مقایسه قیمت و سرعت ارسال، بهترین انتخاب را داشته باشد. تمامی سرویس‌ها به‌صورت درب تا درب و با امکان دریافت بارکد پستی بلافاصله پس از ثبت سفارش هستند.

تمامی سرویس‌ها به‌صورت درب تا درب و با امکان دریافت بارکد پستی بلافاصله پس از ثبت سفارش هستند.

  • هزینه راه اندازی: رایگان
  • هرینه ارسال: متغییر براساس روش ارسال انتخابی
  • مناطق تحت پوشش: سراسر کشور (خارج از کشور به زودی)

⚠️ توجه: دقت کنید که برای قیمت دهی صحیح توسط سرویس پستکس، حتما کالاهای شما باید دارای وزن بسته بندی شده دقیق باشد.

راهنمای نحوه ارسال با پُستِکس:

1. برای شروع چه‌کار کنم؟

اول مطمئن شوید روش ارسال پستکس برای شما فعال است.

در ادامه از کافی بودن موجودی حساب پستکس خود اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید از طریق بخش  مدیریت > پرداخت و ارسال > روش‌های ارسال > پستکس > شارژ حساب موجودی حساب خود را افزایش دهید.

2. فاکتور را از کجا دانلود کنم؟

فاکتور سفارش شما در «صفحه سفارش» با زدن روی دکمه «مشاهده سفارش» در گوشه بالا سمت چپ قابل مشاهده است.

3. نحوه چسباندن فاکتور روی جعبه چگونه است؟

باید فاکتور سفارش را که حاوی یک بارکد است، روی پاکت پستی و یا روی جعبه استانداردِ پستی، به نحوی بچسبانید که تا پایان فرآیند ارسال، پاره و یا کنده نشود.

4. آیا لازم است بعد از چسباندن فاکتور باز هم آدرس فرستنده و گیرنده یا شماره سفارش روی بسته درج بشود؟

بله. لازم است در کنار چسباندن فاکتور روی بسته پستی، حتماً آدرس فرستنده، گیرنده و شماره ثبت سفارشتان رو به‌صورت دستی روی جعبه یا پاکت پستی بنویسید.

5. چطور سفارش را پردازش کنم؟

در «صفحه سفارش»، با تغییر وضعیت به «آماده ارسال» به شرکت ارسال‌کننده اطلاع داده می‌شود که باید برای دریافت بسته به محل شما مراجعه کند. دقت کنید در صورتی که موجودی حساب پستکس شما کمتر از هزینه ارسال سفارش باشد، شما نمی‌توانید وضعیت سفارش را به «آماده ارسال» تغییر دهید.

 6. چه زمانی بسته‌ها جمع‌آوری می‌شوند؟

کلیه سفارش‌هایی که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ثبت می‌شوند، حداکثر تا ساعت ۱۷ امروز یا در شرایط بحرانی ظرف ۲۴ جمع‌آوری می‌شوند.

 7. بسته‌ها را به چه شخصی و کجا تحویل بدم؟

دقت کنید. چون ممکن است در طول روز از چند شرکت پستی سفارش دریافت کرده باشید و آن‌ها هرکدام مأمور خودشان را می‌فرستند و لازم است دقت داشته باشید که بسته هرکدام از شرکت‌های پستی را به خودشان تحویل بدهید.

8. آیا می‌شود در زمانی که برای جمع‌آوری به شما مراجعه می‌شود بسته‌ای که در روزهای قبل تحویل نداده‌اید را تحویل بدهید؟

خیر نمی‌توانید. زیرا بسته‌ای که در روزهای قبل تحویل نداده‌اید، سفارش اش اتوماتیک کنسل شده و چنانچه به مأمور تحویل داده بشود نیز بسته شما حمل نخواهد شد.

 9. آیا می‌توانم سفارشی را که وجه اش را پرداخت کرده‌ام کنسل کنم؟

 اگر در زمان جمع‌آوری بسته را تحویل ندهید سفارش شما کنسل خواهد شد و هیچ مبلغی عودت داده نمی‌شود.

اگر سفارش شما از طریق سرویس‌های شرکت ملی پست و پست بار باشد چنانچه درخواست کنسلی داشته باشید هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد.

اگر با شرکت‌هایی به‌جز شرکت ملی پست ثبت سفارش کرده باشید تا قبل از مراجعه برای جمع‌آوری بار، می‌توانید بار را کنسل کنید.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید