مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • انواع تجارت الکترونیک (Ecommerce) – تجارت الکترونیک چیست؟

انواع تجارت الکترونیک (Ecommerce) – تجارت الکترونیک چیست؟

  • فرشاد آقایاری
  • فروش و بازاریابی
  • 31 مرداد 1396
  • ۸۶۶ بازدید
  • 5 دیدگاه ها
تجارت الکترونیک در فروشگاه ساز بیدُک

به زبان ساده معامله کردن یا تسهیل کردن کسب‌وکار در اینترنت تجارت الکترونیک (E-commerce) نامیده می‌شود.

فهرست
مثال‌هایی از تجارت الکترونیک
انواع تجارت الکترونیک
مزایای تجارت الکترونیک
اَشکال خاص تجارت الکترونیک

به اَشکال جذابی من چند سالی است که در تجارت الکترونیک ایران در حال سر و کله زدن با فروشندگان آنلاین هستم و فراز و نشیب‌های آن را طی سالیان گذشته دیده‌ام. مثال همه فهم از تجارت الکترونیک خرید و فروش آنلاین است؛ اما دنیای تجارت الکترونیک شامل انواع دیگری از آن هم می‌شود. در واقع هر نوع تراکنشی که به‌ صورت الکترونیکی انجام شود تجارتی الکترونیک است. 

مثال‌هایی از تجارت الکترونیک

خرید آنلاین

خرید و فروش اینترنتی کالا یکی از محبوب‌ترین مثال‌های تجارت الکترونیک است. فروشنده یک فروشگاه آنلاین که معادل همان ویترین فروشگاه‌های سنتی است خواهد داشت. خریداران در آن می‌گردند و با کلیک کردن خرید می‌کنند. درست مانند آمازون یا دیجیکالا که معروف‌ترین‌ها برای ما هستند.

همین حالا می‌توانید فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید

پرداخت الکترونیک

زمانی که در حال خرید کالایی به‌صورت آنلاین هستید، باید ساختاری هم برای پرداخت آنلاین وجود داشته باشد. این دقیقاً جایی است که بحث پردازش پرداخت و درگاه‌های پرداخت پیش کشیده می‌شود.

در واقع پرداخت‌های الکترونیکی باعث کاهش سختی‌های مربوط به پرداخت کارت به کارت یا رفتن به باجه‌های بانکی می‌شود. همچنین شما امنیت را هم در کنار دقت بالای این شیوه‌های پرداخت به بخش حساسی از کارتان اضافه می‌کنید.

مزایده‌های آنلاین

وقتی به یک مزایده آنلاین فکر می‌کنید، قطعاً به یاد eBay یا ایسام می‌افتید. مزایده‌ها قبل از این‌ها هم به‌صورت فیزیکی در جریان بودند ولی اینترنت آن را برای حجم قابل توجهی از خریداران و فروشندگان قابل دسترسی کرد. مزایده‌های آنلاین یک ساختار مؤثر برای یافتن قیمت مناسب است. بسیاری از فروشندگان رغبت بیشتری به ساختار فروش مزایده‌ای در مقایسه با یک فروشگاه آنلاین ساده نشان می‌دهند.

بانکداری اینترنتی

امروز برای شما این امکان وجود دارد تا تمام محدوده نیازهای بانکی‌تان را بدون حضور در باجه‌ها به‌صورت آنلاین پوشش بدهید. در واقع رویارویی وب‌سایت‌ها با بانک‌ها، بزرگ‌ترین محرک تجارت الکترونیک بوده است.

خرید اینترنتی بلیت

بلیت هواپیما، بلیت سینما، قطار، تئاتر، مسابقات ورزشی و دقیقاً هر نوعی از بلیت می‌تواند آنلاین فروخته شود. خرید اینترنتی بلیت با هدف حذف صف‌های طولانی باجه‌های فروش بلیت ایجاد شده‌اند.

انواع تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک را می‌توان بر اساس نوع افراد دخیل در تراکنش‌های آن دسته‌بندی کرد:

تجاری-تجاری (B2B)

تراکنش‌های این مدل مربوط به آن‌هایی است که هر دو طرف معامله صاحب یک کسب‌وکار هستند. مثلاً تولیدکننده، تاجر، خرده فروش یا مواردی مشابه آن هستند.

تجاری-مصرف‌کننده (B2C)

زمانی که کسب‌وکارها به‌صورت الکترونیکی به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشند، به آن تجارت B2C می‌گویند.

مصرف‌کننده-مصرف‌کننده (C2C)

برخی از جدیدترین تراکنش‌ها در سیستم اقتصادی جهان شامل داد و ستد کالا (که نوعی تراکنش C2C) شده‌اند. جالب است بدانید که تراکنش‌های C2C به‌صورت اینترنتی تا پیش از ظهور تجارت الکترونیک عملاً وجود نداشتند. سایت‌های مزایده مثال‌های خوبی از تجارت C2C هستند.

مزایای تجارت الکترونیک

مزایای اصلی آن در حل کردن محدودیت‌های مربوط به زمان و فواصل جغرافیایی است. در پردازش و اجرا هم تجارت الکترونیک معمولاً مجموعه عملیات را ساده می‌کند و هزینه را کاهش می‌دهد.

اَشکال خاص تجارت الکترونیک

در برخی موارد، تجارت الکترونیک امید زیادی برای رشد انفجاری نشان داده است؛ مانند شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌هایی مانند دیوار که به‌صورت کاربر محور و روزافزون در حال رشد هستند.

  • تجارت الکترونیک

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[1049],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
جذب مشتری در فروشگاه ساز بیدُک

در بازار رقابتی چگونه جذب مشتری انجام دهیم؟

۶ روش عملی و اثبات شده برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی جدید شما

۷ روش برای بهبود سئو

۷ روش برای بهبود سئو

5 دیدگاه ها

  1. پینگ بک هر آنچه که باید از روش ارسال پستی در فروشگاه اینترنتی بدانید - بلاگ بیدک
  2. پینگ بک هر آنچه که باید از روش ارسال پستی در فروشگاه اینترنتی بدانید - بیدک
  3. پینگ بک چطور یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ معرفی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی
  4. پینگ بک تاریخچه تجارت الکترونیک: تجارت الکترونیک چیست؟ (بروز رسانی مرداد 98)
  5. سرور مجازی
    1 مرداد 1399 در 4:51 ب.ظ

    خیلی ممنون بابت وقتی که گذاشتید ولی میتونست کامل تر باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#