مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • ایده‌هایی برای افزایش فروش، قدم‌هایی که باید بردارید!

ایده‌هایی برای افزایش فروش، قدم‌هایی که باید بردارید!

  • طلوع حقیقت
  • فروش و بازاریابی
  • 27 تیر 1400
  • ۳۰۴ بازدید
  • بدون دیدگاه
ایده هایی برای افزایش فروش

اگر تا به حال محصول و یا محصولاتی را برای عرضه آماده کرده‌اید و قدم‌های اول کسب و کار و فروش خود را برداشته‌اید وقت آن می‌رسد که به دنبال راه‌ها و ایده‌هایی باشید تا بتوانید به فروش بالا برسید و از طریق افزایش فروش خود، درآمدزایی داشته باشید. در این مطلب از وب‌سایت بیدک با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با ایده‌هایی برای افزایش فروش آشنا کنیم.

فهرست
ارزیابی محصول
ارزیابی وضعیت بازار
تحلیل فضای رقابتی
تعیین چشم‌انداز محصول
گردش مالی محصول

افزایش فروش

ارزیابی محصول

یکی از اولین قدم‌ها برای افزایش فروش، این است که بتوانید با افزایش شناخت خود نسبت به محصولاتتان بتوانید پاسخ سؤال‌های بسیاری را بدهید. برخی از این سؤال‌ها شامل این موارد می‌شوند:

  • آیا این محصول در بازار موفقیت کسب خواهد کرد؟
  • محصولات مشابه در بازار کدامند؟
  • بهترین راه برای تولید و فروش محصول چیست؟

ارزیابی وضعیت

ارزیابی وضعیت بازار

بعد از شناخت محصول برای آنکه بتوانید به ایده‌هایی برای افزایش فروش، دسترسی پیدا کنید باید از وضعیت بازار نیز به آگاهی و آشنایی نسبی برسید. ممکن است در نظر اول، این کار برایتان سخت و غیرممکن باشد، اما با کمی تلاش می‌توانید به آن دست یابید.

برای مثال ببینید که محصول شما در بازار توسط چه افرادی تقاضا خواهد شد. برای مثال اگر به تولید لباس‌های بارداری و یا وسایل مربوط به نوزاد می‌پردازید باید بدانید که این محصول، غالباً توسط خانم‌های باردار و یا غیر بارداری بین ۲۰ تا ۴۰ سال خریداری خواهد شد. به همین دلیل نیز احتمال آنکه بخواهید به دنبال معیارهای افزایش فروش و جلب رضایت افرادی خارج از این گروه باشید، بسیار کم خواهد بود. در حوزه مارکتینگ و بازاریابی به این مفهوم، شناخت پرسونا گفته می‌شود.

تحلیل فضای رقابتی

مسئله بعدی به بررسی و تحلیل فضای رقابتی مربوط می‌شود. در اینجا شما باید سؤالات متفاوتی را از خود بپرسید. برای مثال اینکه فضای رقابتی برای محصول و جایگاه انتخابی شما چگونه است؟ آیا شما اولین نفری هستید که در این حوزه بازاریابی می‌کنید؟ آیا در حال حاضر فقط تعداد رقیب وجود دارد یا اینکه بازار اشباع شده است؟

به طور کلی اگر در بازار، رقبای بسیاری برایتان وجود دارد می‌توانید نتیجه بگیرید که بازار اعتبار بالایی دارد. با این حال شما هم باید به نوبه خود، محصولات و برند خود را نسبت به رقبای خود متمایز کنید تا در نهایت بتوانید به جایگاه مشخص و منحصر به فرد خود دست یابید.

برای این کار هم روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهینه‌سازی موتور جستجوست. برای موفقیت در سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو نیز باید کلمات کلیدی مؤثر و ایده آلی را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

بررسی چشم انداز محصول

تعیین چشم‌انداز محصول

مسئله مهمی که می‌توان به عنوان ایده‌هایی برای افزایش فروش از آن یاد کرد رسیدن به تعریفی درست از مد است. به طور کلی اینکه شما بخواهید دائماً با مفهوم مد همراه باشید می‌تواند کاری خطرناک و پر ریسک به حساب آید.

داشتن یک بازاریابی پایدار، ایمنی بیشتری دارد و در نتیجه سرعت رشد بهتری نیز پیدا خواهد کرد. شما باید برای افزایش فروش خود به چشم‌اندازی درست از محصول خود و همین‌طور جایگاه برند خود برسید. این موضوع می‌تواند در افزایش احتمال موفقیت و یا حتی شکست شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. در اینجا و با توجه به هدف افزایش فروش، سه مفهوم کلی مطرح می‌شوند:

  • مد: این مفهوم با بازاریابی کاملاً غیر پایدار مربوط می‌شود، چیزی که صرفاً در مدتی کوتاه مطرح می‌شود و بعد از آن نیز می‌تواند بازاریابی شما را تحت تأثیر خود قرار داده و نابود سازد.
  • ترند: این مفهوم، در مدت زمان طولانی‌تری ارائه می‌شود. این یعنی معمولاً محصولاتی که ترند می‌شوند در مدت زمان بیشتری محبوبیت دارند و در نتیجه، همراهی با آن‌ها خالی از لطف نیست. با این حال این بدان معنا نیست که می‌توانید صرفاً به آن تکیه کنید!
  • پایدار: این نوع از بازاریابی، ایمن‌ترین شکل است. این یعنی نه با افت و نه با خیز بسیاری رو به رو نخواهد شد.

گردش مالی

گردش مالی محصول

یکی دیگر از مسائل مهم در افزایش فروش، مستقیماً به گردش مالی مربوط می‌شود. به طور کلی باید بگوییم که داشتن محصولی که دائماً نیاز به تغییر یا تازه‌سازی دارد، می‌تواند خطرناک باشد. این نوع محصولات در معرض خطر عدم فروش قبل از زمان گردش مالی قرار دارند.

به همین دلیل بهتر است که پیش از هر چیز، گردش مالی‌تان را بدون داشتن محصولاتی پر ریسک و خطرناک به موقعیت مناسب و ایده آلی برسانید و بعد از آن دست به تولید سایر محصولات بزنید. با این کار، هم زیر پای خود را محکم کرده‌اید و از گردش مالی‌تان مطمئن هستید و هم در دراز مدت، امکان ایجاد تنوع و تغییرات دیگر را نیز برای خود فراهم می‌سازد.

منبع: shopify

شما می‌توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

  • استراتژی توسعه محصول، ۷ قدم برای موفقیت بیشتر شما!
  • مهم‌ترین نکات در فروش، ۵ نکته ساده اما تاثیرگذار در کسب و کار شما!
  • استراتژی بازاریابی موفق، چند نکته مهم برای موفقیت بیشتر در بازاریابی آنلاین!

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[5673],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
فروش اینترنتی لباس

فروش اینترنتی لباس و اصولی که به کارتان خواهد آمد!

چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟ مهم‌ترین نکات برای محتوای استاندارد!

اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#