مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟

چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟

  • mnaqikhani
  • فروش و بازاریابی
  • 29 تیر 1401
  • ۲۴ بازدید
  • بدون دیدگاه
چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟

همواده یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین دغدغه‌های صاحبان مشاغل، پیدا کردن مشتری‌های جدید برای افزایش فروش و بیشتر کردن سود کسب‌وکارشان است. این مساله از جایی مهم‌تر می‌شود که برای به‌دست آوردن مشتری‌های جدید باید هزینه‌های هنگفتی را متحمل شد و با روش‌های بعضا زمان‌بری افراد جدید را به سمت یک برند سوق داد. به همین علت راه‌های پیدا کردن جامعه هدف و روش‌های معرفی یک برند تاثیر بسیار زیادی روی افزایش تعداد مشتریان یک کسب‌وکار خواهند داشت.

فهرست
از مشتریان فعلی کمک بگیرید
از تبلیغات غافل نشوید
از اینترنت و فضای مجازی غافل نشوید
از مناسبت‌ها غافل نشوید و در تخفیف دادن به مشتریان دست‌و‌دل‌باز باشید
از روش‌های کلاسیک بازاریابی استفاده کنید
جامعه هدف خود را پیدا کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید

شاید ماجرای رشد و بازاریابی برخی برندهای معروف برای شما نیز جالب باشد. در این مقاله سعی داریم روش‌های کاربردی افزایش مشتری و راه‌های پیدا کردن مخاطبان جدید برای یک کسب‌وکار را عنوان کنیم. نکاتی که در ادامه می‌خوانیم ممکن است بسیار ساده و بدیهی به نظر برسند اما رعایت دقیق آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر پیدا کردن مشتری‌های جدید داشته باشد.برای درک بازاریابی بهتر است مقاله اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای اینترنتی مطالعه کنید.

شرکت در مراسم و رویدادها
حضور در مجامعی که کسب‌وکارهای مشابه شما در آن‌ها شرکت می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای پیدا کردن مخاطبین هدف از آن استفاده کرد. رویدادها و همایش‌هایی که در حوزه صنفی شما برگزار می‌شوند یکی از برترین مکان‌ها برای معرفی برندتان مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار می‌دهند و با انجام اقدامات درست به سادگی می‌توانید کسب‌وکار خود را به افراد علاقه‌مند معرفی کنید.

 

از مشتریان فعلی کمک بگیرید

کمک گرفتن از مشتریان فعلی یکی از بهترین و موثرترین راه‌های جذب مشتریان جدید است. اگه به کیفیت محصول یا خدمات خود اعتماد دارید سعی کنید روی ترغیب مشتریان فعلی به معرفی و تبلیغ کسب‌وکار خود تمرکز کنید. مشتریان راضی، در صورت معرفی شما به اطرافیان خود می‌توانند تاثیر قابل توجهی روی آن‌ها داشته باشند و آن‌ها را به خرید کالا یا خدمات شما ترغیب کنند به همین دلیل بالا بردن کیفیت و کمک گرفتن از مشتریان فعلی می‌تواند یکی از کم‌هزینه‌ترین و کارآمدترین روش‌های جذب مشتری جدید برای شما باشد.
این نوع از تبلیغات که تبلیغات دهان‌به‌دهان نیز نامیده می‌شود به طور تصاعدی و افزاینده‌ای می‌تواند تعداد مشتریان و حتی اعتبار برند شما را افزایش دهد. برای این که مشتریان فعلی خود را به معرفی کسب‌وکارتان ترغیب کنید باید تجربه جدید و فراتر از انتظاری را برای آن‌ها رقم بزنید. به طور مثال می‌توانید با قرار دادن یک کارت حاوی متنی تشکرآمیز، از سایر رقبای خود متفاوت باشید یا با بسته‌بندی‌های خلاقانه و شیک در ذهن مشتری خود ماندگار شوید. اختصاص تخفیف به مشتریان قدیمی و تضمین عودت کالا در صورت خرابی نیز می‌تواند مشتری‌مداری شما را نشان دهد و احتمال موفقیت در تبلیغات دهان‌به‌دهان را افزایش دهد.

 

از تبلیغات غافل نشوید

بدون شک مهم‌ترین راه معرفی یک کسب‌وکار به مشتریان جدید، تبلیغات هدفمند است. هدفمند بودن تبلیغات مستقیما بازدهی هزینه شما را تعیین می‌کند پس باید روی انتخاب فضاهایی که برای تبلیغ کردن از آن‌ها استفاده می‌کنید وسواس زیادی به خرج دهید. تنها با خرج کردن مبالغ هنگفت نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تبلیغات شما به جذب مشتریان جدید منجر شود بلکه انتخاب هوشمندانه جامعه هدف و البته معرفی وجه تمایز و نقاط قوت کسب‌وکارتان تعیین‌کننده میزان موفقیت تبلیغات شماست.
هزینه‌کردن برای تبلیغات را تنها به چشم هزینه نبینید بلکه این سرمایه‌گذاری شما برای رسید به سود بیشتر در آینده است. همیشه روی موارد خاصی به عنوان نقاط قوت کسب‌وکار خود تمرکز کنید و با معرفی آن‌ها به عنوان مزیت استفاده از کالا و خدمات شما سعی در جذب مشتریان جدید داشته باشید.

 

از اینترنت و فضای مجازی غافل نشوید

اهمیت اینترنت و تعداد زیاد کاربران آن دیگر در این روزها بر کسی پوشیده نیست پس شما نیز باید همیشه در این فضا فعال باشید. بستر اینترنت به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارهای در اختیار مردم می‌تواند نقش کلیدی‌ای در معرفی کسب‌وکار شما به افراد جدید داشته باشد. از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های تخصصی صنف خود، پیام‌‌رسان‌ها و سایر پلتفرم‌هایی که ممکن است مخاطب هدف شما در آن‌ها فعال باشد غافل نشوید. فعالیت و تبلیغات در اینترنت نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغ بسیار کم‌هزینه‌تر و از طرفی با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران آن پربازده‌تر است.
یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و افزایش فروش در اینترنت، داشتن سایت فروشگاهی است. داشتن فروشگاه اینترنتی شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اولا باعث افزایش اعتبار برند شما می‌شود ثانیا کار مشتریان شما را برای ثبت سفارش و پرداخت هزینه‌ها بسیار راحت می‌کند. اکنون به کمک سرویس‌هایی مثل بیدک راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار راحت شده و حتی بدون داشتن دانش فنی نیز می‌توانید در کمترین زمان ممکن فروشگاه اختصاصی خود را داشته باشید.
هزینه کردن برای یک راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی شاید در نگاه اول ناخوشایند به نظر برسد اما در مقایسه با افزایش پتانسیل کسب‌وکار شما برای سوددهی و فروش بیشتر بسیار ناچیز است زیرا امکان خرید از برند شما را بدون نیاز به داشتن اپلیکیشن‌های مختلف و حتی آنلاین بودن شما برا مشتریان فراهم می‌کند.

 

از مناسبت‌ها غافل نشوید و در تخفیف دادن به مشتریان دست‌و‌دل‌باز باشید

تمایل مشتریان به خرید با کمترین قیمت انکارنشدنی است. شما می‌توانید در مناسبت‌های خاص و با برگزاری جشنواره‌های تخفیفی از سود کم کنید و محصولات یا خدمات خود را با کمترین قیمت به دست مشتریان خود برسانید.ارائه تخفیف به مشتریان نیز مانند هزینه کردن برای تبلیغات، نوعی سرمایه‌گذاری است و باید به چشم فرصتی برای جذب مشتریان جدید افزایش فروش در آینده به آن نگاه کنید. تنها نکته حائز اهمیت در برگزاری این کمپین‌ها واقعی بودن تخفیف است زیرا اگر پس از افزایش قیمت کاذب به اعمال تخفیف بپردازید مشتریان بالقوه متوجه این امر خواهند شد و نه تنها از این کار سودی عاید شما نخواهد شد بلکه با ایجاد حس بی‌اعتمادی باعث از دست رفتن مشتریان فعلی خود نیز خواهید شد.

 

از روش‌های کلاسیک بازاریابی استفاده کنید

شاید روش‌های سنتی مارکتینگ و تبلیغات مثل تبلیغات پیامکی یا ای‌میلی به نظر کم‌بازده و قدیمی به نظر برسند اما برای جذب حداکثری مخاطبان مختلف نمی‌توانید از آن‌ها غافل شوید. با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت بودجه بین روش‌های مختلف معرفی کسب‌وکارتان به گروه‌ها مختلف مشتریان بالقوه می‌توانید از تمامی بسترهای موجود نهایت استفاده را ببرید. داشتن بانک اطلاعاتی مناسب، استفاده از متن و تصاویر جذاب و ارسال پیام‌ها در زمان درست می‌تواند این نوع از تبلیغات را نیز موثرتر کند و برایتان مشتریان جدیدی به ارمغان بیاورد.

جامعه هدف خود را پیدا کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید

تمامی روش‌هایی که در بالا ذکر شد با فرض انتخاب درست جامعه هدف موثر واقع می‌شوند. طبیعتا اگر در حوزه لوازم پزشکی فعالیت می‌کنید، تبلیغ کردن و معرفی خود در جمع علاقه‌مندان به صنعت بازی و سرگرمی آورده زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. این مثال را در مورد سایر کسب‌وکارها نیز می‌توان عنوان کرد و اهمیت شناخت درست جامعه هدف و سرمایه‌گذاری روی مشتریان بالقوه را نشان داد. به همین علت بهتر است فضاهایی که مشتریان بالقوه شما ممکن است در آن‌ها فعال باشند را شناسایی کنید و کسب‌وکار خود را در همان فضا معرفی کنید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2,8],"post__not_in":[6875],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد

چطور فروش اینترنتی داشته باشیم؟

چطور فروش اینترنتی داشته باشیم؟ راه‌هایی که به سودتان تمام خواهند شد!

گام‌های شروع کسب و کار

گام‌های شروع کسب و کار، چک لیست مواردی که به کارتان می‌آیند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#