مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟

هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟

  • کورش غریب نواز
  • فروش و بازاریابی
  • 29 خرداد 1401
  • ۴۷ بازدید
  • بدون دیدگاه
هک رشد یا gtowth hacking چیست در فروشگاه ساز بیدُک

هک رشد به معنای مجموعه فرایندی است که وظیفه آزمایش و پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی را دارند که به‌صورت منحصر بر رشد سریع و پر بازخورد کار و کسبتان متمرکز است. به بیان ساده‌تر روش‌های تبلیغی و ارزش پیشنهادی محصولتان از مسیرهای گوناگون با هزینه کمتر که باهدف گرفتن کاربر بیشتر است.

فهرست
هدف از هک رشد چیست؟
مزایای استراتژی هک رشد
انواع معروف از هک رشد
نتیجه‌گیری

هدف از هک رشد چیست؟

هدف ما از این کار این است که با حداقل هزینه‌ها و با سرعت به بازخوردهای بهتری و مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

بسیاری از کسب‌وکارها با این سبک از استراتژی (هک رشد) توانسته‌اند در کار خود پیشرفت و رشد چشمگیری داشته باشند و همچنین کار خود را به‌عنوان یک کار خوب در بازار به ثبت رساندند.

عملکرد هک رشد چیست؟

در اصل هدف این روش جذب، حفظ و افزایش فروش به مشتری است، اما به حالت کلی افزایش آگاهی اجتماعی از برند هدف اصلی این روش است.

هک رشد مناسب چه کسانی است در فروشگاه ساز بیدُک

مزایای استراتژی هک رشد

این استراتژی نسبت به روش‌های سنتی روش‌های بسیار کم‌هزینه‌تر بوده و همچنین توانایی تبلیغات گسترده‌تر را دارد.

با استفاده از این عملکرد شما خواهید توانست در بین بازارهای رقبا که عموماً تبلیغات خیلی گسترده دارند، شما راحت‌تر بتوانید ارزش محصولتان را به مشتریان ارائه داده و مشتریان بیشتری را جمع کنید.

در این استراتژی هکر کیست؟

هکر همان فردیست که استراتژی هک رشد را پیاده‌سازی می‌کند یک هکر رشد نامیده می‌شود.

تفاوت بازاریاب با هکر رشد در کجاست؟

در اصل هدف هکرهای رشد، رشد است یعنی به تکنیک‌ها و روش‌هایی علاقه دارند که باعث رشد در کار و کسب شود. این در حالی است که یک بازاریاب بیشتر به دنبال شناخت بیشتر برندها و یا افزایش بیشتر روابط اجتماعی و عمومی است.

پیش‌نیاز استراتژی هک رشد

قبل از انجام بعضی از کارها در این استراتژی بایستی بعضی از پایه‌های موفقیت کار و کسبتان را قرار بدهید.

  • مشتری شما چه کسی است؟ یکی از پایه‌ها شناخت نیاز بازار است. یعنی اینکه حفره‌های بازار را تشخیص داده و بدانیم نیاز مشتری چیست. برای این کار باید بدانیم در چه سنینی هستند، تحصیلاتشان چیست و مشکلات، اهداف و ارزش‌هایشان چیست در حقیقت شما در اینجا باید به پرسونا از مشتریانتان داشته باشید که یکی از مراحل انجام هک رشد است.
  • فرایند سفر مشتری را بشناسید و برای آن استراتژی طراحی کنید.
  • بر مدل بازاریابی‌تان دقت داشته باشید.

حال اینکه موارد بالا را در کارتان بررسی کردید و دانستید که می‌توانید از عهده آنان برآیید به سراغ طراحی و تبیین استراتژی رشد بروید و از آن در کسب‌وکارتان استفاده کنید.

Growth Hacking در فروشگاه ساز بیدُک

استفاده از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها برای هک رشد

در این روش شما با استفاده از استراتژی Growth Hacking می‌توانید روابط بهینه‌تری را با مشتریان برقرار کرده و بتوانید ارزش پیشنهادی محصولاتتان را بهتر برای وی شرح دهید. افزایش مشتریان و گسترش آنان به سه دسته تقسیم می‌گردد:

  1. بازاریابی محتوایی
  2. تبلیغات
  3. بازاریابی محصول

استفاده از هرکدام از روش‌های بالا باتوجه‌به اقدامات و روش‌هایی که شما از آنها استفاده می‌کنید و می‌دانید که برای شما هم به‌صرفه و هم به هدف اصلیتان می‌رساند به میل خودتان است. در بازاریابی محتوایی مواردی موردتوجه هستند:

  1. استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  2. شرکت در برنامه‌های تولید پادکست
  3. بهتر کردن شرایط دسترسی به محتوا با راهکارهای مختلف مانند: سئو
  4. برگزاری مسابقات و دادن جایزه
  5. تولید محتوای باکیفیت و باارزش برای استفاده در پلتفرم‌های اجتماعی
  6. بازاریابی‌های مشارکتی

یکی از راه‌های افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری در این روش حذف کردن مقادیری است که اضافه هستند. به طور مثال درخواست اطلاعات و شماره کارت اعتباری در هنگامی که کاربر هنوز در حال اقدام برای ثبت‌نام است امری اشتباه است. به دلیل این که وی هنوز تصمیم قطعی برای خرید ندارد و این کار باعث ازدست‌دادن اعتماد اولیه او به ما می‌شود.

انواع معروف از هک رشد

  • هک رشد فیسبوک: فیسبوک با استفاده از سازوکار اطلاع‌رسانی ایمیلی خود توانست رویدادی مانند تعامل کاربران را افزایش داده و رشد قابل‌توجهی را در مدتی کم‌تجربه کند.
  • هک رشد پوما: استراتژی هک رشد پوما مبتنی بر اینفلوئنسر مارکتینگ بود و در همین راستا از فوتبالیست معروف آرژانتینی، پله کمک گرفت.
  • هک رشد واتس‌اپ: در این استراتژی واتس‌اپ از ابتدا با تمرکز بر ارائه خصوصیات موردنظر کاربران سعی کرد تا از مزیت‌های دهان‌به‌دهان بهره‌مند شود.
  • هک رشد اینستاگرام: اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری تصاویر بارگذاری شده در پلتفرم خود را با سایر شبکه‌های اجتماعی فراهم نموده و از این راه توانست کاربران شبکه‌های اجتماعی متنوع را نیز جلب کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از تاکتیک‌های هک رشد به شما کمک می‌کند تا با حداقل هزینه بیشترین بازدهی مدنظرتان را دریافت کنید و با توجه با مطالبی که گفته شد بتوانید اولین گام‌ها را در مسیر رشد کسب‌وکارتان بردارید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2,8],"post__not_in":[6831],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
اهمیت صفحه اصلی سایت

اهمیت صفحه اصلی سایت، آنچه باید درباره صفحات داخلی وب‌سایت فروشگاهی بدانید!

استراتژی یکپارچه سازی کانال‌های فروش

نکته بازاریابی در شبکه اجتماعی

۲۳ نکته بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟
  • بلاگ یا وبلاگ چیست؟ چرا باید بلاگ بسازیم؟
  • ۵ کاری که باید در فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید!

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#