مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • دسته‌بندی نشده
  • >
  • نرخ تبدیل چیست؟ ۶ عامل مهم در بهینه سازی نرخ تبدیل

نرخ تبدیل چیست؟ ۶ عامل مهم در بهینه سازی نرخ تبدیل

  • کورش غریب نواز
  • دسته‌بندی نشده
  • 4 اردیبهشت 1401
  • ۳۴ بازدید
  • 2 دیدگاه ها
نرخ تبدیل در فروشگاه ساز بیدُک

یکی از مهم‌ترین مفاهیم کسب و کار، نرخ تبدیل (Conversion Rate) است که با اندازه گیری آن می‌توانیم بفهمیم که اون سرمایه‌گذاری یا کار ما چقدر موفق بوده است. به‌طور ساده و کلی بخواهیم Conversion Rate را تعریف کنیم این است که چند درصد از افرادی که وارد سایت شما می‌شوند و کار و محصولات شما را مشاهده می‌کنند اون کاری را که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند.

فهرست
بهینه سازی نرخ تبدیل را جدی بگیرید!
چگونه نرخ تبدیل را محاسبه کنیم؟

به عنوان مثال چند درصد از افرادی که برای خرید گوشی به سایتی مراجعه می‌کنند واقعا گوشی را خریداری می‌کنند. در هر سایتی این نرخ تبدیل فرق می‌کند و بسته به اون هدفی که شما دارید متفاوت است. در ادامه به نحوه بالا بردن این و نرخ، بهینه کردن و فرمول محاسبه آن می‌پردازیم.

بهینه سازی نرخ تبدیل را جدی بگیرید!

با توجه به توضیحاتی که داده شد می‌توان متوجه شد که این نرخ تبدیل از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و توجه به آن و بهبود آن می‌تواند تاثیرات مفیدی را بر روی سایت شما بگذارد. این، به این معناست که شما بایستی بهینه سازی نرخ تبدیل را بسیار جدی بگیرید. حال در ادامه به بررسی نحوه بالا بردن آن خواهیم پرداخت.

بالا بردن نرخ تبدیل در فروشگاه ساز بیدُک

تبلیغات گران همیشه خوب نیست!

افراد زیادی فکر می‌کنند اگر تبلیغ سایت خود را با قیمت های بالایی بکنند همیشه جواب می‌گیرند ولی این ساده‌ترین فکری است که همیشه در مرحله اول به فکر همه می‌رسد. در این بین شما باید راهکارهای هوشمندانه‌ای برای افزایش نرخ تبدیل و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید.

مشتری های هدفدار و با‌کیفیت جذب کنید

در بحث بهبود نرخ تبدیل هدف ما این است که مشتری‌هایی را پیدا کنیم هدفدار هستند. اگر چندین میلیون نفر به سایت ما بیاییند ولی هیچکدام آن کاری را که ما می‌خواهیم انجام ندهد، فایده ای ندارد اما اگر ۱۰۰ نفر به سایت ما بیاییند و ۱۰ نفر از آن‌ها اون کاری که می‌خواهیم انجام دهد نرخ تبدیل ۱۰ درصد می‌شود.

بهینه کردن نرخ تبدیل هزینه زیادی لازم ندارد

در بحث بهینه سازی، قرار نیست که تمام تمرکز ما بر روی افزایش ورودی‌ها به سایت باشد. می‌توان با روش های ساده و رایگان کاری کنیم که نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی‌مان بالا برود. البته که هزینه افزایش مشتری‌های جدید بیشتر از حفظ مشتری‌های قبلی است.

سود کردن و افزایش درآمد

بهینه سازی نرخ تبدیل باعث برگشت اون سرمایه ما می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از روش‌های رایگان و ارزان، همین مشتری‌هایی که دارید را افزایش دهید. همین امر بهینه سازی، باعث می‌شود سرمایه شما برگردد و به علاوه موجب سود دهی شما نیز می‌شود.

مخاطبان بیشتری جذب می‌شوند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهینه سازی نرخ تبدیل برای شما نه تنها به کاهش و صرفه جویی در هزینه ها کمک می‌کند و موجب می‌شود افزایش درآمد داشته باشید علاوه بر آن به شما کمک می‌کند که مشتری‌های بیشتری به سایت خودتان جذب کنید. دلیلش چیست؟ خیلی ساده، وقتی از طریق بهینه ساری نرخ تبدیل سرمایه شما بر‌میگردد می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید و مشتری‌های جدید برای سایت خود پیدا کنید.

چگونه نرخ تبدیل را محاسبه کنیم؟

در مرحله‌های قبلی شما با تعریف کلی نرخ تبدیل و چگونگی بهینه سازی آن آشنا شدید و حالا در این مرحله می‌خواهیم چگونگی محاسبه کردن نرخ تبدیل را به شما بگوییم. فرمول محاسبه نرخ Conversion Rate به‌این‌صورت است:

(تعداد افرادی که هدف مورد نظر را انجام دادند) / (تعداد کل بازدید کنندگان سایت) * ۱۰۰ = Conversion Rate

چند عاملی که در بهینه سازی نرخ تبدیل تاثیر دارند.

۶ عامل مهم در بهینه سازی وجود دارد:

خلق ارزش: ارزشی که می‌خواهید به مشتری ارائه دهید از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است. باید به صورت درست به مشتری بفهمانید در ازای چیزی که پرداخت می‌کند چه ارزشی دریافت می‌کند.

ارتباط داشتن: مشتریان با یه ذهنیت و پیش زمینه‌ای که دارند وارد سایت شما می‌شوند و هرچه که اون اطلاعات مرتبط‍‌تر باشد مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت.

شفافیت: هرچه در پیام هایی که شما دارید ایهام بیشتری وجود داشته باشد احتمال اینکه مشتری‌های خود را از دست بدهید بیشتر می‌شود. باید پیام هایتان به نوعی ساده و قابل درک برای مشتری باشد.

ایجاد اعتماد: پیام‌ها و اطلاعاتی که قرار می‌دهد باید درست و قابل استناد و از منبعی درست باشد. اگر پیام های غلط به اشتراک بگذارید به مرور موجب بی‌اعتمادی می‌شود.

کسب توجه: باید به نوعی مخاطب را جذب کنید که مشتری با همان نگاه اول جلب آن شود . اگر در سایتتون چیزهایی وجود داره که موجب انحراف مشتری میشه باید آنها را اصلاح یا در صورت لزوم حذف کنید.

داشتن ضرورت: این را باید به مشتری های خود بفهمانید که چرا در این زمان اقدامات آن‌ها مهم است. برای مثال تعداد محصول موجود، وجود زمان کم برای خرید، تخفیفات ویژه و زماندار از این نمونه ها هستند.

با انجام مراحلی که بالاتر گفته شد، بهینه سازی نرخ تبدیل را انجام و به نتیجه خواهید رسید. تیم فروشگاه ساز بیدُک آمادگی هرگونه کمک و راهنمایی به شما را دارند. کافیه برای درخواست مشاوره در بخش پایین همین مطلب، کامنت خود را برای ما ارسال کنید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"posts_per_page":3,"orderby":"rand","post_type":"post","ignore_sticky_posts":1},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
ایمیل و اس ام اس مارکتینگ در فروشگاه ساز بیدُک

۰ تا ۱۰۰ ایمیل مارکتینگ، این روش برای چه افرادی مناسب است؟

درگاه پرداخت مطمئن در فروشگاه ساز بیدُک

ویژگی‌های درگاه پرداخت مطمئن در فروشگاه اینترنتی

ارسال کالا با ربات های StarShip

2 دیدگاه ها

  1. زهرا شیرزادی
    15 اردیبهشت 1401 در 1:00 ب.ظ

    بنظر من بیشتر از ۱۰ تا عامل برای نرخ تعامل داریم که شما به ۶ تا از بهتریناش اشاره کردین.
    مرسی

    پاسخ
    • کورش غریب نواز
      : @زهرا شیرزادی
      21 اردیبهشت 1401 در 6:40 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      به صورت اصولی بیشتر از ۱۰ مورد هم می‌تونستیم بنویسیم اما مهم‌ترین و بهتریناش رو سعی کردیم بیاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

گوگل آنالیتیکس

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • بهترین کلمه تبلیغاتی برای جذب مشتری – با کلمات جذب کن!
  • استارتاپ چیست؟
  • مزایای گارانتی محصول – ۵ دلیل برای فروش محصولات گارانتی‌دار
  • آموزش آنلاین سئو – اینجوری می‌تونی تو گوگل لینک یک باشی!
  • دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#