مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • طراحی لوگو رو یاد بگیر، با لوگوت مشتری رو جذب کن!

طراحی لوگو رو یاد بگیر، با لوگوت مشتری رو جذب کن!

  • کورش غریب نواز
  • بیدُک
  • 6 بهمن 1400
  • ۲۳۴ بازدید
  • 2 دیدگاه ها
طراحی لوگو خاص در فروشگاه ساز بیدُک

حتماً تا حالا لوگوهای زیادی دیده‌اید و به این فکر افتاده‌اید که چطور ساخت و طراحی می‌شوند. حتی همین‌الان هم پشت موبایلتان یا روی کامپیوترتان رو نگاه کنید، لوگوهایی رو مشاهده می‌کنید. در مجله تجارت الکترونیک فروشگاه ساز بیدُک، به نحوه طراحی لوگو خاص پرداخته‌ایم و کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما را با تمام جزئیات طراحی لوگو آشنا کنیم.

فهرست
چرا باید لوگو داشته باشیم؟
نرم‌افزارهای طراحی لوگو
اصول طراحی لوگو
همین حالا لوگوی خودت رو بساز!

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

امروزه تمامی برندها، کمپانی‌ها، شرکت‌ها و… لوگو خاص و مخصوص خود را دارند. حتی بسیاری از افراد هم، لوگو خاص خود را طراحی کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. زمانی که شما لوگو خاص خود را طراحی کرده‌اید؛ آن لوگو مختص شما می‌باشد و هر جا دیده شود، از شما یاد می‌شود. به همین علت طراحی لوگو، شما را یک تا چندین پله بالاتر می‌برد و کلاس کاری شما را قوی‌تر می‌کند.

ویژگی‌های یک لوگو

لوگویی که می‌خواهید طراحی کنید، باید دارای تعدادی ویژگی خاص باشد تا لوگو خوبی به دست آورید. این ویژگی‌ها جهت بهبود ارتباط لوگویتان با مخاطب است و همچنین شما می‌توانید با استفاده از دانش خود مبنی بر مخاطبان خود ویژگی‌های لوگویتان را تغییر دهید. اما به طور معمول و اکثریت لوگوها، ویژگی‌های زیر لوگو شما را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند:

  • ۱- در عین سادگی، جذاب باشد!

لوگویی که شما می‌خواهید طراحی کنید، باید ساده باشد. در عین حال که سادگی خود را حفظ می‌کند، رنگ جذابیت رو بریزید رو لوگو و به آن جذابیت ببخشید. اما این اتفاق چطور می‌افتد؟ با استفاده از خلاقیت، رنگ‌های زیبا، فونت‌های خاص و… .

  • ۲- پر مفهوم؛ معنا رسان!

یک لوگو به همان میزان که می‌تواند از دور ساده به نظر می‌رسد، به همان میزان هم توانایی بامعنا و پیچیده بودن را دارد. این چه معنایی دارد؟ بامعنا و پیچیده به این معنی می‌تواند باشد که مخاطب محو لوگویی که طراحی می‌کنید بشود و معنی رو جذب کند. زمانی که مفهوم و معنا را به مخاطب برسانید، مخاطب به‌راحتی جذب شما می‌شود و خواسته شما برآورده می‌شود.

  • ۳- توانایی رقابت با رقبا را داشته باشد.

طراحی لوگو رو نمی‌توان کار ساده نام برد، چرا که لوگویی که طراحی می‌شود، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند با سایر رقبا، رقابت کند. حال سؤال اینجاست که، چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که لوگوی شما بتواند با رقبای خود رقابت کند؟ مواردی اعم از کیفیت لوگو (Logo Quality)، مفهوم لوگو (Logo Concept)، میزان جذابیت لوگو (Logo Attractiveness) و منحصر به فردی لوگو (Logo Unique).

  • ۴- به‌صورت عامه‌پسند باشد.

لوگوها، باید توانایی رساندن مفهوم به هر قشر و سن و فرهنگی را داشته باشد. عامه پسندی لوگو به این معناست که هر فردی با هر سلیقه و جایگاه اجتماعی با لوگوی شما بتواند ارتباط برقرار کند. به این نحو شما تعداد مخاطب بیشتری در مقابل دارید و در نتیجه تعداد مخاطب بیشتری هم جذب می‌کنید.

  • ۵- قانون “پنج ثانیه” را رعایت کند.

قانون “پنج ثانیه”، قانون بسیار مهم برای طراحان لوگوست. به این دلیل که با رعایت این قانون، میزان خروجی لوگوی شما بسیار بالا می‌رود و تعداد مخاطب بیشتری رو جذب می‌کنید. برای رعایت این قانون، می‌بایست به نحوی لوگویتان را طراحی کنید که مخاطب شما برای فهمیدن معنای لوگویتان تنها ۵ ثانیه زمان نیاز داشته باشد. این قانون به شما و مخاطبتان کمک می‌کند و پلی بینتان ایجاد می‌کند و کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

  • ۶- توانایی تغییر سریع را داشته باشد.

لوگوی شما می‌بایست شرایط و ضوابط را در نظر بگیرد. شما باید در زمان طراحی‌تان مقادیری که قابل تغییر و به‌اصطلاح منعطف بودن لوگوی شما را می‌رسانند، را در نظر بگیرید. این مقادیر اعم از رنگ، فونت، اندازه و… می‌باشد که باید شما رعایت کنید و در نظر داشته باشید.

  • ۷- توانایی ملکه ذهن شدن!

مهم‌ترین موردی که در این بین می‌توان به آن اشاره کرد، ملکه ذهن شدن است. زمانی که شما بتوانید این مورد را به‌خوبی به عمل بیاورید و به‌درستی انجام دهید، مقدار جذب و خروجی شما از لوگویتان بسیار بالا می‌رود و نتیجه لذت بخشی حاصل می‌شود. برای این موردنیاز به خلاقیت بسیاری دارد و شما باید خلاقیت خود را بر روی ذهن مخاطبتان بنشانید. این خلاقیت می‌تواند طرح شما باشد یا نوشته جذابتان و یا همچنین می‌توانید با رنگ بازی لوگویتان، به هدف خود برسید.

نرم‌افزارهای طراحی لوگو

برای طراحی لوگو، تعدادی نرم‌افزار فوق‌العاده و مخصوص این کار ساخته شده‌اند. از سراسر دنیا، کمپانی‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ و کوچک تلاش می‌کنند که بتوانند نرم‌افزارهایی رو طراحی کنند که طراحی لوگو با آن‌ها ساده‌تر گردد. همچنین در مطلب “چطور خودمان لوگو بسازیم؟ معرفی سرویس‌های آنلاین ساخت لوگو” به‌صورت مجزا، برای شما کاربران عزیز مطلبی در راستای سایت‌های طراحی لوگو بدون نیاز به نرم‌افزار یا هزینه‌ای نوشته‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه بفرمایید. در ادامه تعداد از این نرم‌افزارها رو به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید لوگوی خود را هر چه سریع‌تر طراحی کنید:

  • ۱- نرم‌افزار های ادوبی (Adobe’s Software)

نرم افزار‌های ادوبی

Adobe’s Application

نرم افزار (Application) های ادوبی، بسیار گسترده در حوزه طراحی لوگو عمل کرده‌اند و نرم‌افزارهای زیادی رو عرضه کرده‌اند. نرم‌افزارهای ادوبی بسیار پرطرفدار هستند و در سطح جهان به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته‌ است.

  • نرم افزار های فتوشاپ، ایلوستریتور، این‌دیزاین

یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو ادوبی، فتوشاپ (Photoshop) است. امروزه کمتر کاربری پیدا می‌شود که این نرم‌افزار را نشناسد و افرادی که در حوزه کامپیوتر و عکس آشنایی داشته‌اند، قطعاً سر و کارشان به این نرم‌افزار خورده است. اپلیکیشن ادوب فتوشاپ دارای قابلیت‌های بسیار زیادی می‌باشد و بسیار گسترده طراحی و آماده شده است. از امکانات بسیار زیاد و حرفه‌ای که این اپلیکیشن دارد، می‌توان به “ابزار سلکشن (Selection)” اشاره کرد. برای دانلود آخرین نسخه این نرم‌افزار بر روی این لینک کلیک کنید.

نرم‌افزار بعدی ادوبی، نرم‌افزار ایلوستریتور (Illustrator) می‌باشد. این نرم‌افزار مدتی بعد از فتوشاپ وارد بازار شد و دقت بیشتری روی طراحی لوگو دارد. اپلیکیشن ایلوستریتور یکی از بهترین نرم‌افزارهای مخصوص طراحی است و به‌راحتی حتی کاربرانی که تازه شروع کرده‌اند هم می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی این لینک، آخرین نسخه این اپلیکیشن را دریافت کنید.

نرم‌افزار آخری که از کمپانی ادوب به شما معرفی می‌کنیم، نرم‌افزار این‌دیزاین (InDesign) است. این اپلیکیشن برای تهیه روزنامه‌ها، پوسترها، بنرها و… استفاده می‌شود. از آن جایی که این نرم‌افزار، مقداری راحتی کاربری آن نسبت به سایر نرم‌افزارهای این سازنده کمتر است، بیشتر مناسب کاربران حرفه‌ای‌تر نسبت به سایر نرم‌افزار‌ها می‌باشد. جهت دانلود نسخه آخر این نرم‌افزار، می‌توانید بر روی این لینک کلیک بفرمایید.

  • ۲- کورل دراو (Corel Draw)

نرم افزار کورل دراو در فروشگاه ساز بیدُک

پس از نرم‌افزارهای ادوبی، سری نرم‌افزارهای کورل است که برای طراحان لوگو بسیار مناسب است. این سری نرم‌افزارها، بیشتر برای طراحان گرافیک مناسب است و به‌خوبی تصاویر را خلق می‌کند. شرکت بزرگ کورل در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد و تا به امروز بیش از ۱۹ نسخه کورل دراو طراحی و منتشر کرده است. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارد و شما به‌راحتی می‌توانید متون فارسی خود را با تمام فونت‌های موجود، تایپ کنید. برای بارگیری آخرین نسخه این نرم‌افزار، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

  • ۳- کانوا (Canva)

نرم افزار کانوا در فروشگاه ساز بیدُک

کمپانی بزرگ کانوا، یک شرکتی با اصالتی استرالیایی می‌باشد و از سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده است. این نرم‌افزار بروز و جدید، که در دهه اخیر شروع به کارکرده، قابلیت‌های بسیار جذابی با متد و تکنولوژی روز دنیا را دارا می‌باشد. این نرم‌افزار به‌صورت جداگانه بر روی سایت خود هم قابلیت طراحی لوگو را به کاربران داده است.

شرکت کانوا، اپلیکیشن بسیار قدرتمندی در حوزه ادیت تصاویر هم برای سیستم‌عامل‌های موبایل یعنی اندروید و آی او اِس طراحی و منتشر کرده است. برای دانلود این اپلیکیشن برای اندروید بر روی این لینک کلیک کنید و برای آی اوس اِس هم می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید. همچنین برای دانلود این نرم‌افزار برای ویندوز هم می‌توانید بر روی این لینک کلیک بفرمایید.

  • ۴- هَچ فول (Hatchful)

نرم افزار هچ فول در فروشگاه ساز بیدُک

هَچ فول اپلیکیشنی از شرکت بزرگ و معروف شاپیفای (Shopify) است که به‌صورت بسیار جامع و کاربردی در حوزه طراحی لوگو شکل‌گرفته است. این برنامه دارای صدها قالب مختلف می‌باشد که شما می‌توانید با کمک از آن‌ها لوگو خاص خود را طراحی کنید. همچنین “راحتی کاربری” بالای این برنامه، باعث شده است که طرفداران بسیاری داشته باشد. این شرکت هم به‌مانند شرکت کانوا، قابلیت طراحی لوگو بر روی وبسایت خود را به‌صورت کامل ارائه می‌دهد و شما می توانید از وبسایت این شرکت برای طراحی لوگو خاص استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل اندروید، آی او اِس منتشر شده است و برای دانلود، می‌توانید بر روی آن‌ها کلیک کنید.

اصول طراحی لوگو

برای اینکه لوگویی که طراحی می‌کنیم، یک لوگوی ایده‌آل و کارآمد به‌حساب بیاید و کاربردی باشد، باید اصول طراحی لوگو رعایت کنیم. در ادامه این مطلب به بررسی تعدادی از این اصول می‌پردازیم:

  • حداقل زمان

در طراحی لوگو، شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا در کمترین زمان ممکن، معنا و مفهوم مورد نظرتان را از طریق لوگویتان برسانید. این اصول شباهت بسیار زیادی به یکی از موارد عنوان “ویژگی یک لوگو” یعنی “قانون ۵ ثانیه” دارد. شما باید بتوانید معنا و مفهوم لوگویتان را در ۵ ثانیه به مخاطب خود تحمیل کنید.

  • بازی رنگ‌ها

بازی رنگ‌ها در اصول طراحی لوگو به این معناست که، لوگو اولیه که شما طراحی می‌کنید، قابلیت این را داشته باشد که پس‌زمینه آن و یا اشکال آن توانایی تغییر رنگ را داشته باشند. این اصل به شما کمک می‌کند تا در کنار جذابیت، خلاقیت را هم حفظ کنید.

  • تعادل و تناسب

انسان‌ها راحت‌تر اشکال و لوگوها متقارن و متناسب را به‌خاطر می‌سپارند و این به شما کمک می‌کند که بتوانید لوگو خود را به‌نوعی طراحی کنید که راحت‌تر به ذهن مخاطبتان سپرده شود. در نتیجه مخاطب لوگو شما در ذهن مخاطب می‌ماند و شما می‌توانید از لوگویی که طراحی کرده‌اید خروجی خوبی به‌دست آورید.

  • کارآمد

این که لوگوی شما به حالتی باشد که محدودیت خاصی برای آن وجود داشته باشد و نتوان در آن نرم افزاری که محدودیت دارد استفاده کرد، زیاد جالب به نظر نمیاد. چه بهتر که شما لوگویتان را به شکلی طراحی کنید که بتوان هر جایی آن را مصرف کرد و به اصطلاح “لوگوی کارآمد” طراحی کرده اید.

  • اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر و آسوده‌تر لوگوی خاص طراحی کنید. سعی کنید در استفاده از اشکال هندسی خلاقیت به خرج دهید تا لوگویی که طراحی می‌کنید، بی‌نقص و جذاب به نظر برسد. دایره و مستطیل دو تا از اشکالی هستند که لوگوها بیشترین استفاده را از آن‌ها داشته‌اند.

همین حالا لوگوی خودت رو بساز!

بعد از مطالعه این مطلب، طراحی لوگو خاصتان را شروع کنید و سعی کنید تمام اصول طراحی لوگو را رعایت کنید تا لوگویتان به بهترین نحو طراحی شود. همچنین شما می‌توانید در سایت فروشگاه ساز بیدُک فروشگاه آنلاینتان را راه‌اندازی کنید و حتی می‌توانید از طریق طراحی لوگو هم کسب درآمد انجام دهید و از این کار لذت ببرید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[4,2,8],"post__not_in":[6264],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
ادنتورک چیست

ادنتورک چیست؟ تمام چیزهایی که لازم است بدانید!

Microsoft و LinkedIn یکی می‌شوند

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

2 دیدگاه ها

  1. سارا رضایی
    16 اسفند 1400 در 7:27 ق.ظ

    سلام خسته نباشید
    مطلب خیلی خوبی بود و به من کمک کرد که چجور لوگویی که میخواستم رو بسازم.
    دستتون درد نکنه

    پاسخ
    • کورش غریب نواز
      : @سارا رضایی
      16 اسفند 1400 در 3:20 ب.ظ

      سلام وقت بخیر
      خداروشکر که تونستیم کمکتون کرده باشیم.
      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#