مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد

۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد

  • bdok
  • آموزش اینستاگرام
  • جولای 21, 2022
  • ۱۳۹ بازدید
  • بدون دیدگاه
اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با رشد روزافزون کاربران شبکه‌های اجتماعی، این پلتفرم‌ها بستر مناسب و کارآمدی را برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید در اختیار کسب‌وکارها قرار داده‌اند. بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با توجه به طیف گسترده‌ای از کاربران فعال در آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی رشد کسب‌وکارهای مختلف بگذارد و به همین دلیل به یکی از بسترهای مورد علاقه بیزنس‌ها برای فعالیت تجاری تبدیل شده است. اما مثل هر زمینه دیگری فعالیت و بازاریابی در این شبکه‌ها نیز در صورت عدم رعایت موارد خاصی می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و به اعتبار برند شما آسیب بزند.

مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد:

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام با روش‌های جدید و موثر!

همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که در دنیای تجارت، هیچ کاری نکردن بهتر از انجام دادن کارها به شکل اشتباه است به همین دلیل باید از زیر و بم فعالیت درست و موثر در شبکه‌های اجتماعی نیز آگاه باشید تا از این زمینه نیز بیشترین بهره را ببرید. در این مقاله سعی داریم اشتباهات رایج و در عین حال خطرناکی را عنوان کنیم که انجام دادنشان ممکن است به قیمت از دست رفتن اعتبار برند شما و ضرر مالی‌تان تمام شود.

  • در همه شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشید!

بسیاری از کسب‌وکارها تصور می‌کنند حضور حداکثری در تمامی شبکه‌های اجتماعی به رشد کسب‌وکار و افزایش مشتریان بالقوه آن‌ها کمک می‌کند در حالی که باید با شناخت کافی از کسب‌وکار خود و جامعه هدفی که ممکن به استفاده از کالا یا خدمات شما تمایل دارند نسبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مناسب اقدام کنید.

هریک از شبکه‌های اجتماعی پذیرای قشر خاصی از مردم هستند و با امکانات و قابلیت‌های خاصی امکان فعالیت را برای کاربران و بیزنس‌ها فراهم می‌کنند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید نسبت به درک متقابل از کاربران هر شبکه اجتماعی این مساله را مورد بررسی قرار دهید که آیا فعالیت در این پلتفرم کمکی به افزایش فروش، آگاهی یا اعتبار برند شما می‌کند یا خیر؟
برای مثال فعالیت یک بانک در اسنپ‌چت یا تیک‌تاک تا چه حد می‌تواند به معرفی خدمات آن به کاربران کمک کند؟ آیا جامعه هدف یک بانک اصلا در اسنپ‌چت حساب کاربری دارد یا خیر؟ آیا امکانات و قابلیت‌های اسنپ‌چت برای فعالیت یک بانک مناسب است؟ آیا تولید محتوای مناسب در پلتفرم اسنپ‌چت برای بانک ممکن و به‌صرفه است؟ تمامی مشاغل با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانند شبکه‌های اجتماعی مناسب برای فعالیت خود را انتخاب کنند. به این نکته توجه داشته باشید که مدیریت و تولید محتوا در هر شبکه اجتماعی امری زمان‌بر و هزینه‌بر است و باید امکانات خود را به صورت مدیریت‌شده‌ای صرف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کنید.

  • فعالیت یکسان و تولید محتوای تکراری در تمامی شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، تولید و مدیریت محتوا برای شبکه‌های اجتماعی امری هزینه‌بر و زمان‌بر است، به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها سعی دارند از محتوای تولیدی حداکثر استفاده را ببرند و آن را در تمام شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنند. این کار به دلایل مختلفی اثر منفی دارد و به جای جذب مخاطبان جدید، مخاطبان فعلی را نیز دفع می‌کند.

اولا که هر شبکه اجتماعی برای انتشار محتواهای خاصی توسعه یافته و طبیعتا کاربران آن نیز برای دسترسی به محتوای خاصی در آن پلتفرم فعالیت می‌کنند. مثلا اینستاگرام برای انتشار محتوای متنی طولانی بستر مناسبی نیست و اگر بخواهید متون خود را در این سوشال مدیا منتشر کنید مخاطب زیادی جذب آن نمی‌شود. این مساله در مورد تمام شبکه‌های اجتماعی صادق است و با توجه به سلیقه کاربران هر شبکه اجتماعی و قابلیت‌های هر پلتفرم نسبت به تولید محتوای مناسب اقدام کنید، در غیر این صورت نه تنها محتوای خود را دور ریخته‌اید بلکه تکراری شدن محتوا باعث ریزش مخاطبین فعلی شما نیز خواهد شد.
بهتر است با توجه به امکانات هر پلتفرم و سلیقه کاربران هر شبکه اجتماعی محتوای اختصاصی مناسبی را برای هر سوشال مدیا تولید کنید تا هم مخاطبان مختلفی را جذب کنید و هم دنبال‌کنندگان شما در یک شبکه اجتماعی، شما را برای دسترسی به محتوای جدید و متنوع در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنند.

  • فعالیت نامنظم و پراکنده در شبکه‌های اجتماعی

داشتن تقویم محتوا و فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلفی بسیار حائز اهمیت است. از طرفی برخی شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام نرخ فعالیت شما در بازه‌های زمانی مختلف را بررسی می‌کنند و با توجه به حجم و نظم انتشار محتوا در مورد کیفیت محتوای منتشرشده نیز پیج شما را رتبه‌بندی می‌کنند، از طرف دیگر با فعالیت منظم، مخاطبین شما ارتباط بیشتری با محتوای منتشرشده برقرار می‌کنند و در روزها و ساعات خاصی منتظر انتشار محتوا از سمت شما خواهند بود. بهتر از روزها و حتی هفته‌های قبل در مورد محتواهایی که قصد تولید و انتشار آن‌ها را دارید برنامه‌ریزی کنید و به آن پایبند بمانید.

  • هدفمند نبودن فعالیت و فعالیت بی‌برنامه

پیش از فعالیت در هر پلتفرم باید هدف از تولید محتوا را برای خود مشخص کنید. قصدتان از فعالیت در هر شبکه اجتماعی چیست؟ آیا می‌خواهید فروش خود را بیشتر کنید؟ قصد دارید مخاطبان بیشتری در جریان نحوه اداره کسب‌وکارتان قرار بگیرند؟ قصد افزایش اعتبار برند خود را دارید؟ در هر صورت باید با توجه به هدفی که دارید محتواهای خود را تولید و مدیریت کنید و از فعالیت شلخته و بی‌هدف خودداری کنید.

 

می‌توانید در یک شبکه اجتماعی افزایش فروش را به عنوان هدف انتخاب کنید و در پلتفرم دیگری تنها به معرفی داستان کسب‌وکار و آگاهی برند خود بپردازید اما فراموش نکنید با توجه به قابلیت‌های هر پلتفرم باید هدفی را برای فعالیت خود مشخص کنید و به آن چارچوب پایبند بمانید.

  • فدا کردن کیفیت برای بالا بردن کمیت

شاید این مساله کلیشه‌ای به نظر برسد اما مهم‌ترین اصل در فعالیت و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی همین نکته ساده است. به جای تولید حجم انبوهی از محتواهای کم‌کاربرد و غیرجذاب روی تولید محتوای مرتبط، کاربردی و جذاب برای کاربران تمرکز کنید. امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط حجم زیادی از انواع مختلف محتوا بمباران می‌شوند. کاربران از بخش عمده‌ی این مطالب به راحتی گذر می‌کنند و در زمان کوتاهی نیز آن‌ها را به دست فراموشی می‌سپارند. برای تاثیرگذاری بیشتر و نتیجه گرفتن از فعالیت‌های خود باید نیازهای مخاطب را برآورده کنید و محتوای جذابی را برای کاربران تولید کنید.

سعی کنید در درجه اول مخاطبین خود را بشناسید، نقاط قوت کسب‌وکار خود را پیدا کنید، داستان کسب‌وکار خودتان را روایت کنید و مزایای برندتان نسبت به رقبا را به کاربران بشناسانید. از موضوعات ترند روز و علایق کاربران باخبر باشید و به جای بالا بردن کمیت، محتوای مناسب و باکیفیتی را به کاربران عرضه کنید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[11,7,8],"post__not_in":[6884],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

ایده‌های فوق‌العاده تجارت الکترونیک در آگوست ۲۰۱۶

above the fold چیست

above the fold چیست و چه اهمیتی دارد؟

درباره کسب و کار اینترنتی در منزل

ایده‌هایی جذاب برای شروع کسب‏ و کار اینترنتی در منزل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#