مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • اس ام اس مارکتینگ چیست؟ – با SMS Marketing بترکون!

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ – با SMS Marketing بترکون!

  • bdok
  • کسب و کار
  • می 21, 2022
  • ۲۲۱ بازدید
  • بدون دیدگاه
اس ام اس مارکتینگ در فروشگاه ساز بیدُک

انتخاب کانال ارتباطی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های شروع کسب و کار، و ادامه آن است که در صورت انتخاب نادرست و بدون برنامه‌ریزی می‌تواند به اتلاف منابع با کمترین میزان بازدهی ختم شود. در این محتوا به بررسی یکی از کانال‌های ارتباطی با مشتریان در سطح کلان می‌پردازیم.

در این کانال ارتباطی که اس ام اس مارکتینگ یا SMS Marketing نام دارد، به دلیل رشد استفاده مردم از تلفن‌های همراه به یکی راه‌های مرسوم ارتباط با مشتریان و در اصل کسب مشتری تبدیل شده است. همچنین این روش با ارسال پیامک برای مشتریان، آنها را از رویدادهای مربوط به کار و کسب خود مانند: تخفیفات، جشنواره‌های فروش، محصولات جدید و…  می‌توانیم مطلع سازیم.

همین‌طور با این روش می‌توان با به‌روزرسانی در پیامک‌­ها، اطلاعات دقیق‌تری را در مورد کارمان به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.

SMS Marketing in bdok store builder

مزیت‌های کلی کانال ارتباطی اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)

  • هزینه کمتر: باتوجه‌به گستردگی تعامل با مشتری هزینه مطلوبی دارد.
  • زمان کمتر: در مقایسه با سایر کانال­‌های ارتباطی زمان کمتری صرف تبلیغات می‌شود.
  • ارتباط گسترده‌تر: ارتباط گسترده‌تر و راحت‌تر با مشتریان صورت می‌گیرد.
  • نیاز به اینترنت نداشته و در هر حالی می‌توان ارسال و همچنین توسط مخاطبان دیده شود.

معایب این نوع از کانال ارتباطی

  • برخی از افراد به پیامک‌های تبلیغاتی توجهی ندارند و بعضاً حتی نگاه هم نمی‌کنند. همین کار باعث پایین آمدن میزان نرخ درگیر کنندکی و مأیوس شدن صاحب کسب و کار می‌شود.

کانال ارتباطی اس ام اس مارکتینگ بیشتر برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

این کانال ارتباطی اغلب برای آن دسته از کارهایی مناسب است که صاحبان آن در یک‌زمان کم و همچنین با سرمایه کم به سود بالایی برسند. به‌طورکلی اغلب مشاغل مثل: مشاغل خدماتی، تولیدکنندگان و… می‌توانند برای کار خود از این کانال ارتباطی استفاده کنند.

در این کانال دو حالت پیام وجود دارد:

  • کمپین: این حالت، حالت قدیمی ارسال پیام است که بیشتر برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی و پیام‌های جامع استفاده می‌شود.
  • مبادله‌ای: در این حالت پیامک به شخص یا گروهی خاص از افراد مربوط می‌شود.

چطور این کانال تأثیرگذار خواهد بود؟

این کانال نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی نرخ درگیرکنندگی بیشتری دارند. به این صورت که پیامک با اعلان تلفن همراه، همراه است و همچنین چون کوتاه است، مخاطب در نظر اول آن را می‌خواند. هرچند اگر نیازی به آن محصول یا خدمات مورد تبلیغ نداشته باشد، اما همواره در پس‌زمینه ذهن وی جای خواهد گرفت و در زمانی که به آن نیاز دارد، استفاده می‌کند.

همان‌طور که گفته شد با رشد سریع استفاده از گوشی و موبایل توسط مردم، نیاز به این نوع از کانال ارتباطی افزایش میابد.

چگونه از این کانال ارتباطی استفاده کنیم؟

  • فروشندگان و صاحبان کسب و کار، در نخستین گام باید متنی خوب و مناسب برای ارسال به مشتریان مهیا نمایند.
  • سپس باید جدولی از شماره­های تلفن همراه مخاطبانشان تهیه کرده و در انتها متن‌ها را به شماره‌ها ارسال کنند تا مخاطبان را از اخبار کار و کسب خبردار کنند.

ابزار­های مرسوم در بازاریابی پیامکی

  • موبایل بانکی: سرویسی است که ارتباط با مشتریان را از طریق ابزار­های ارتباطی مانند: اینستاگرام و تلگرام و… ارائه می‌کند.
  • مانتی موبایل: یکی از سرویس‌دهنده‌های پیامک در جهان است که خدمات ارتباط با مشتریان از طریق خطوط تلفن را به کسب و کار ها ارائه می‌دهد. این سرویس‌دهنده با اپراتورهای سراسر جهان ارتباط برقرار کرده تا نیاز مشتریان را بر طرف نماید.

SMS Marketing در فروشگاه ساز بیدُک

بازاریابی پیامکی نیز قوانینی دارد!

  • سعی کنید تعداد پیام‌ها را کم اما تأثیرگذاری آنها را بیشتر کنید، ارسال پیام به تعداد زیاد و مکرر می‌تواند مخاطب شمارا اذیت و دل‌زده کند.
  • متن پیام زیبا و ترغیب‌کننده و در عین حال ساده و قابل درک باشد.
  • نام برند و کار و کسب حتماً ذکر شود، زیرا اگر نباشد مشتری در نگاه اول متوجه نمی‌شود که این پیام مربوط به چه کسب وکاری است.
  • از مخاطبانی که می‌خواهید به آنها پیام دهید اجازه گرفته و سپس به آنها پیامک ارسال کنید.
  • سعی کنید باتوجه‌به نوع محصولات و طیف مشتریان خود، زمان‌بندی ارسال پیام را تعیین کنید.

و اما بعد از ارسال پیامک

بعد از ارسال پیامک زمان آن است که بررسی شود آیا مشتریان پیام‌ها را می‌بینند یا خیر. و اگر می‌بینند درگیر و دنبال‌کننده پیام شده‌اند یا خیر. با این بررسی‌ها می‌توان فهمید که مشتریان از نوع محصولات یا خدمات ما راضی هستند یا خیر و یا با نظرسنجی‌های مختلف علت نارضایتی آن‌ها را جست و جو کرده و برای حل آن‌ها بکوشیم.

موردی مهم که در این بازیابی پیامکی می‌توان انجام داد

  • با استفاده از پیامک می‌توان مخاطبان را به کانال تلگرامی یا صفحه مجازی هدایت کرده و تا در آنجا نیز عضو شوند و همواره تبلیغات و اخبار مربوطه را تماشا کنند.

نتیجه گیری

با تمام توضیحات گفته شده از مزیت این نوع کانال اما باز هم نمی‌توان موفقیت در تبلیغات را صددرصدی تضمین کرد و باید تحقیق و بررسی بر آنها انجام داد.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[9],"post__not_in":[6757],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

اتصال CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) ماکروسافت و لینکدین

راهنمای شروع کسب و کار

راهنمای شروع کسب و کار، برای پیشرفت باید قدم‌های اول را محکم برداشت!

راه اندازی سایت فروشگاه موبایل و لوازم جانبی

راه اندازی سایت فروشگاه موبایل و لوازم جانبی + نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#