مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

  • bdok
  • فروش و بازاریابی
  • می 20, 2022
  • ۴۹۲۳ بازدید
  • 1 دیدگاه
منابع دیجیتال مارکتینگ

یکی از مشکلات پیش روی افراد در آموزش دیجیتال مارکتینگ ضرورت شناخت منابع خوب و در دسترس است. در این مقاله کتاب‌های خود در این زمینه، و وب سایت‌هایی که آموزش‌های لازم را که جهت دیجیتال مارکتر شدن مورد نیاز است و به عنوان منابع دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم. دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که به دلیل حضور افراد در فضای مجازی و دنیای آنلاین ایجاد می‌شود. افراد توسط ابزارهای دیجیتال مانند وب سایت و یا شبکه‌های اجتماعی محصول و خدمات خود را معرفی می‌کنند و از طریق پلتفرم‌های خاص و وب سایت‌ها محصولات را به فروش می‌رسانند.

با یادگیری و تحقیق در زمینه دیجیتال مارکتینگ هر شخصی که در حیطه بازاریابی فعالیت می‌کند می‌تواند روش خاص خود را از میان انتخاب‌های موجود انجام دهد. این افراد نیاز دارند تا با مطالعه و خواندن کتاب‌های روز در زمینه بازاریابی دیجیتال دانش خود را در این زمینه به روز کرده و از مزایای آن برخوردار شوند. مطالعه درست در این زمینه به اندازه طرح و برنامه‌ای که برای پروژه خود در نظر دارید اهمیت دارد.

در ادامه این مقاله به لیستی اشاره می‌کنیم از بهترین کتاب‌هایی که در زمینه بازاریابی آنلاین نوشته شده‌اند و با مطالعه هر کدام از این کتاب‌ها قادر خواهید بود درک درستی از فضای آنلاین و بازاریابی در آن داشته باشید و کسب و کار دیجیتال خود را روز به روز گسترش دهید.

کتاب دیجیتال مارکتینگ

کتاب‌های خوب در زمینه دیجیتال مارکتینگ

کتاب بازاریابی خریدار و رسانه‌های دیجیتال اثر اف. ام. دِید

در این کتاب روش ایجاد برنامه بازاریابی دیجیتال با شش اصل آسان معرفی می‌شود. اگر به دنبال کتابی هستید ک بازاریابی دیجیتال را به زبانی ساده و گویا برای شما توضیح دهد، این کتاب برای شما مناسب است. در روزگار ما بازاریابی به اندازه دوره‌های قبل سر راست و ساده نیست. نیاز‌های افراد بسیار گسترده است و تولید کنندگان فراوانی در بازار حضور دارند و رقابت شدیدی بین تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات وجود دارد؛ از این رو ایجاد و اجرای برنامه‌ای مشخص که بتوان طبق آن افراد را به خرید محصولات سخت‌‌تر از همیشه است.

رسانه‌های آنلاین هر روز در حال پیشرفت هستند و تغییرات ناگهانی در آنها مشاهده می‌شود بنابراین بازاریابان نیاز دارند تا با این مفهوم و ابزارهای آن آشنا شوند. یک شبه نمی‌توان تبدیل به یک بازاریاب خبره شد؛ ولی می‌توانید با مطالعه این کتاب بخش زیادی از دانش مورد نیاز خود را دریافت کنید.

شش ستون در این کتاب به شما معرفی می‌شود که مراحل بازاریابی دیجیتال و تشویق مشتریان به خرید محصول یا خدمات را به شما به زبانی ساده ارائه می‌کند. این شش ستون عبارت‌اند از: داده‌ها، تکنولوژی، رسانه‌ها، تخصیص، قیمت‌گذاری و بررسی عملکرد فعالیت‌های بازاریابی. از طریق ستون تخصیص می‌توانید کانال‌های بازاریابی را از این لحاظ که کدام یک توانایی بیشتری در تبدیل مخاطبان به مشتریان دارند، مورد بررسی قرار دهید.

کتاب بازاریابی دیجیتال آسان است اثر کوین اوروتیا و ویلسون لین

در این کتاب همه چیز درباره استراتژی و مفاهیم کلیدی دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه می‌شود.

کسانی که این کتاب را نوشته‌اند در گذشته در شرکت اینتویت گوگل، سیلز فورس مشغول به فعالیت بوده اند.

نویسندگان این کتاب روش‌هایی که بازاریابان بزرگ توانسته‌اند از طریق آنها به موفقیت‌های بی نظیر دست پیدا کنند را آشکار می‌سازد. این کتاب به راحتی به شما می‌آموزد که چگونه از تکنولوژی‌های مدرن برای موفقیت در بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

از ابزار‌های مهم در بازاریابی دیجیتال ابزار گوگل‌‌ترندز است. با این ابزار می‌توانید سئوی سایت را بهینه سازی کنید و در مورد مخاطبانتان بیشتر بدانید و نیازهای آنها را بشناسید. با مطالعه دقیق این کتاب دانش تان را در دنیای واقعی مورد استفاده قرار داده و نتایج باور نکردنی دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی:
روش‌های دیجیتال مارکتینگ

مطالعه درباره دیجیتال مارکتینگ

کتاب بازاریابی دیجیتال |یک قدم به سوی موفقیت اثر ساگار سونی

این کتاب به عنوان یکی از منابع دیجیتال مارکتینگ برای افراد تازه جدید که تازه وارد حیطه دیجیتال مارکتینگ شده‌اند بسیار مناسب است. این راهنمای کاربردی کامل بوده و از فردی مبتدی یک حرفه‌ای می‌سازد. کتاب بازاریابی دیجیتال ۷ مهارت در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید جایگاه خود را در دنیای دیجیتال همواره حفظ کنید که عبارتند از:

  • ویدئو
  • سئو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • تفکر و برنامه‌ریزی براساس طراحی. به این معنی که همه افرادی که در تولید محصول نقش دارند باید نیاز‌های مشتری را درک کرده باشند و از نقطه نظر آنها طراحی محصول یا خدمات را انجام داد.
  • تسلط لازم به فناوری و تکنولوژی روز دنیا
  • تحت تاثیر قرار دادن پرسنل و مشتریان
  • داشتن هم دانش عملی هم مدیریتی که به منحصر بودن فرد می‌انجامد.

ابزارها و مقیاس‌های بازاریابی دیجیتال اثر ویشا دیپاک

راهنمایی کامل جهت آموزش بازاریابی آنلاین به افراد مبتدی.

در رشته مدیریت در دانشگاه‌ها این کتاب به عنوان کتاب درسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب شما را با ۲۱ مدل بازاریابی دیجیتال آشنا می‌کند. در این کتاب جنبه‌های مهم و مفید هر مدل با مثال توضیح داده شده است.

بازاریابی ویروسی و یا تولید مشتری از تکنیک‌هایی است که با آنها آشنا خواهید شد. تولید مشتری بیشتر مفهومی است که با بازاریابی سنتی تفاوت زیادی دارد. در بازاریابی سنتی شرکت‌ها برای افراد پیام میفرستادند و خود را به آنها معرفی می‌کردند.

در بازاریابی مدرن اما با بررسی اطلاعات بدست آمده از مخاطبان می‌توانید افراد را به مشتریان خود تبدیل کنید. می‌توانید برخی از اطلاعات مشتریان را از طریق پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های موردی یا دریافت اشانتیون دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی و انواع مدل‌های دیگران این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب هایی درباره دیجیتال مارکتینگ

کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای B2B (تجارت به تجارت) اثر مایک وِس

برخی افراد تصور می‌کنند که بازار‌ها به قدر کافی اشباع شده‌اند و صاحبان کسب و کار و مسئولان فروش بیشترین فشار را در حال حاضر تحمل می‌کنند. با مطالعه این کتاب، دیدگاه مزبور به چالش کشیده می‌شود. تغییرات و تکنولوژی‌هایی که بوجود آمده‌اند صاحبان کسب و کار را قادر می‌سازند که بیشترین تعداد مشتری را از هر زمان دیگری داشته باشند.

برای مثال اگر یک شرکت تولید لوازم پزشکی دارید ارتباط شما با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهتر خواهد بود نسبت به اینکه با افراد به صورت مستقیم در تماس باشید. در این کتاب کانال‌های بازاریابی‌ای به شما معرفی می‌شود که می‌توانسید فقط کنار بایستید، نظاره‌گر بوده و کسب درآمد کنید.

کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال B2B اثر سایمون‌هال

با خواندن این کتاب از آخرین تحولات و تازه‌‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه بازاریابی آنلاین مطلع شوید. خواندن این کتاب بازاریابی اکیدا به شما توصیه می‌شود. قطعا هر کسب و کاری ممکن است با مشکلاتی در حین فعالیت مواجه شود. برای حل این مشکلات نیاز دارید تا بدانید از داده‌ها و اطلاعات موجود چگونه استفاده کنید.

این کتاب به عنوان یکی از منابع دیجیتال مارکتینگ شما را با بازاریابی تجارت با تجارت بیشتر آشنا می‌کند و آخرین روش‌های بازاریابی دیجیتال که می‌توان از طریق آنها مشتریان را جذب کرد حرف می‌زند.

نامشخص اثر روهیت بهارگاوا

نویسنده این کتاب به عنوان یکی از منابع دیجیتال مارکتینگ استاد دانشگاه جورج تاون و یک کارشناس بازاریابی است. ‌‌ترند‌هایی که این نویسنده از آنها در این کتاب صحبت می‌کند در ظاهر واضح به نظر نمی‌رسند اما برای پیشبینی آینده بسیار مناسب اند. او در کتاب خود از‌‌ترند‌هایی نام برده است که می‌توان توسط آنها رفتار جامعه را در آینده پیش بینی کرد.

بعنوان مثال با شیوع کووید ۱۹‌‌ترند‌هایی در بین افراد ایجاد شد که قابلیت پیش بینی داشتند. این نویسنده پیشگویی نمی‌کند اما اعلام می‌کنند که جهان بین ۵ تا ۱۰ سال آینده در چه وضعیتی خواهد بود. افراد در شرایط کرونایی بیشتر به دنبال نوستالژی‌های خود می‌روند تا از شرایط عاطف موجود کمی فاصله بگیرند. این نمونه‌ای از‌‌ترند‌هایی است که بر اثر کووید ۱۹ در جامعه بوجود آمده است.

مطالعه در مورد حوزه Digital Marketing

ساخت برند داستانی اثر دونالد میلر

نویسنده این کتاب به عنوان یکی از منابع دیجیتال مارکتینگ که از پرفروش‌‌ترین‌های نیویورک تایمز است در آن از ۷ داستان مشترکی که انسآنها برای‌‌ترغیب یکدیگر به خرید از آنها استفاده می‌کنند می‌پردازد. این داستآنها دلایل مشترکی است که افراد بر اساس آنها محصول را خریداری می‌کنند یا از خدمات استفاده می‌کنند.

اگر انگیزه‌های مشترک افراد برای خرید محصول و خدمات شناخته شود می‌توان روی این نقاط حساس تاکید کرد و شانس فروش را بالاتر برد. اگر با انگیزه قبلی مشتریان از خرید اشنا باشید می‌توانید با تولید و خلق محتوایی در این زمینه با مخاطب ایجاد همدلی کنید.

یکی از موارد مشترک شخصیت و ارزش انسآنهاست. این کتاب به شما می‌گوید باید تمرکز خود را روی شناخت هویت و شخصیت مشتریانتان باشد و محصول یا خدمت باید در مرحله بعدی قرار داشته باشد.

در تبلیغاتی که برای مثال برای شامپوی شستشوی سر انجام می‌شود بیشتر انتظار رفع نیاز مشتری باید ملاک باشد تا نام برند. محصول و خدمتی که به مشتریان ارائه می‌کنید باید روز‌های بهتری برای او فراهم کند. بنابراین در وهله اول باید نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان را به طور کامل درک کنید.

مُسری اثر جونا برگر

این کتاب به عنوان یکی از منابع دیجیتال مارکتینگ برای افراد تازه کاری که اخیرا وارد این حوزه شده‌اند بسیار خواندنی است. به این موضوع فکر کنید که چرا گاهی محصولات یا ایده‌ای خاص ناگهان وایرال می‌شود و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد؟ این کتاب شش قدم به شما نشان می‌دهد که از طریق آن می‌توانید محصول یا خدماتی فراگیر ارائه دهید.

تاثیر نامحسوس

بسیاری افراد فکر می‌کنند که اگر للباسی انتخاب می‌کنند یا رشته‌ای برای تحصیل انتخاب میکنند تصمیم شخصی خودشان است. این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید این افراد در اشتباهند.

این کتاب عواملی را معرفی می‌کند که به طور نامحسوس در انتخاب‌های ما تاثیر می‌گذارد و ما از آنها اگاهی نداریم. ممکن است دیدار یک غریبه در تصمیم‌گیری بعدی فرد تغییر ایجاد کند؛ بنابراین به همین منوال این کتاب توضیح می‌دهد که هیچ‌کدام از تصمیم‌های ما در واقع انتخاب اصلی خودمان نیست و تحت تاثیر شرایط، محیط و داده‌هایی که بما می‌رسد تصمیم می‌گیریم.

اگر بدانیم که تاثیرات اجتماعی چگونه اتفاق می‌افتند راحت‌‌تر آن را کنترل و یا پیشبینی خواهیم کرد. این نکات به بازاریابان و مسئولان فروش و صاحبان برند کمک کند که کنترل بیشتری روی انتخاب‌های خود داشته باشند. این کتاب بیشتر به شناخت روحیات افراد و مخاطبان می‌پردازد و روش‌هایی نشان می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانیم درک درستی از کاربران و مشتریان موقع خرید داشته باشیم.

مطالعه در حوزه Digital marketing

منابع دیگر دیجیتال مارکتینگ

قبل از هر مطلبی باید گفت که بهترین جا برای جستجو درباره اطلاعاتی که در دسترس وجود دارد گوگل است. شما با جستجو در گوگل می‌توانید بسیاری از سوال های خود را پاسخ گرفته و دانش خود را در زمینه‌ای که مورد نظرتان است افزایش دهید.

وب‌سایت‌های فارسی

لیستی از ۱۰ سایت برتر ایرانی در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ در ادامه قید شده است. می‌توانید با مراجعه به این سایت ه ابا پرداخت هزینه و در بعضی موارد نیز به صورت رایگان از محصولات آموزشی این وب سایت ها استفاده کنید:

  • نیماتودی (روایتی ساده از مفاهیم شبکه‌های اجتماعی)؛
  • متمم (محل توسعۀ مهارت‌های من)؛
  • ادنگاه (تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال)؛
  • وبسیما (ما شما را شگفت‌زده خواهیم کرد)؛
  • نوین (آموزش اصول درست بازاریابی و تبلیغات و فروش)؛
  • کالج تپسل (پازل مهارت‌های دیجیتال‌ مارکتینگ)؛
  • دی‌ام برد (رسانه تخصصی دیجیتال مارکتینگ)؛
  • دیجیتالینگ (کمک حال شما در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ)؛
  • وبمستر خاکستری (آموزش بازاریابی اینترنتی، به روزترین و کاربردی‌ترین مطالب بازاریابی اینترنتی)؛
  • اوکس تیم (به‌روزترین مطالب در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ، سئو و شبکه‌های اجتماعی)؛

وب‌سایت‌های انگلیسی

در فهرست ذیل می توانید بهترین وب‌سایت‌های انگلیسی برای یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ را دیده و از مطالب مفید آنها استفاده کنید. این منابع به روز هستند و تجربیات کاربردی افراد را به اشتراک می گذارند.

  • Webmasters Stack Exchange
  • HubSpot
  • Moz
  • Google Primer
  • Instagram Business
  • Google Inside AdWords
  • Google Analytics
  • Academy for Ads
  • eMarketing Institute
  • Marketo

دوره‌های آموزشی

دوره‌های آموزشی که امروزه بیشتر به صورت وبینار و دوره‌های از راه دور برگزار می‌شود یکی دیگر از راه‌هایی است که با این مقوله به صورت کامل آشنا شوید. می‌توانید در گوگل جستجو کنید و دوره‌های مناسب آموزشی را برای خود انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[8],"post__not_in":[4523],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

۶ روش عملی و اثبات شده برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی جدید شما

income generating ideas

۹ ایده درآمدزایی در منزل برای اقایان

راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاه کامپیوتر و لپ‌تاپ

آموزش راه اندازی سایت فروشگاه کامپیوتر و لپ تاپ + امکانات

1 دیدگاه

  1. علیرضا ابراهیمیان
    ژوئن 10, 2021 در 11:38 ب.ظ

    سپاس از شما آقای عقیلی عزیز
    مطلب مفیدی برای تازه‌کاران دوست داشتنی حوزه دیجیتال مارکتینگ بود
    ممنون از اینکه دیجیتالینگ را معرفی کردید🌹

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#