مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • ابزار های دیجیتال مارکتینگی که برای دیده شدن نیاز دارید!

ابزار های دیجیتال مارکتینگی که برای دیده شدن نیاز دارید!

  • bdok
  • فروش و بازاریابی
  • می 2, 2022
  • ۷۲۱ بازدید
  • بدون دیدگاه

دیجیتال مارکتینگ یکی از بحث‌های عمده بازاریابی در دنیای پیشرفته امروز است. از طریق خطوط اینترنت می‌توانید در هر نقطه‌ای که باشید خرید‌های خود را انجام دهید یا کاری را پیگیری کنید و یا پستی را بر فراز کوه‌های هیمالیا منتشر کنید. در مقاله حاضر ابتدا به ارائه تعریفی دقیق از دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن پرداخته و در ادامه به معرفی برخی ابزار های بسیار مهم در این زمینه می‌پردازیم.

برای انجام فرایندها و تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌ها در هر کاری نیاز به ابزار وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ هم برای پیاده‌سازی مانند بقیه موارد نیاز دارد تا ابزار هایی در اختیار داشته باشد. از این رو ابزار‌ های مختلفی طراحی شدند و در فضای اینترنت به صورت‌های رایگان و پولی در دسترس مردم قرار دارند.

این ابزار ها نقش حیاتی در اداره کسب و کار‌های آنلاین دارد. این ابزار‌ ها کار تحلیل و بررسی اطلاعات را برای کسب و کار‌ها انجام می‌دهند.

ابزار‌ های دیجیتال مارکتینگ در دنیای فوق مدرن ارتباطات بخش مهمی از کسب و کار‌ها به شمار می‌آیند. این ابزار‌ ها برای تحلیل درست اطلاعات آنلاین و رفتار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت تحلیل اطلاعات در تصمیم‌گیری‌ها مشخص می‌شود. برای دیجیتال مارکتینگ ابزار‌ های مختلفی وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با یک سری ابزار‌ های رایگان آشنا کنیم. لازم به ذکر است برای قرار گرفتن جزو برنده‌های بازار‌های آنلاین بایستی دانش خود را روز به روز افزایش دهیم.

مارکتینگ

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از شروع استفاده از ابزار‌ های دیجیتال مارکتینگ ابتدا بایستی خود دیجیتال مارکتینگ کاملا درک شود. این که مفهوم و اصل دیجیتال مارکتینگ در چیست و هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست. ابتدا باید به این سوال‌ها پاسخ داده شود.

قطعا افرادی که این مقاله را می‌خوانند اطلاعات مناسبی درباره دیجیتال مارکتینگ دارند و از اصطلاحات پر شمار آن با خبرند. باید بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست؟ برخی در تعریف آن گفته‌اند هرگونه فعالیت در بستر انلاین جهت بازاریابی محصول یا خدمات، دیجیتال مارکتینگ نام دارد. دیجیتال مارکتینگ امروزه بسیار پیشرفت کرده و هر روز ایده ها و خلاقیت های بیشتری در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

در طول سال‌های اخیر تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات بسیار پیشرفت کرده و ابزار‌ های مناسب و مدرنی برای دریافت و تحلیل اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است. این ابزار ها ویژگی‌های مختلفی داشته و برخی سرویس‌ها در آن‌ها مشترک است اما در کل این ابزار ها از روش‌های مختلفی برای ارائه تحلیل درباره این اطلاعات استفاده می کنند. این ابزار‌ ها توسط تیم های مختلف برنامه نویسی نوشته می‌شود و در بسیاری از مراحل می‌توان از آن‌ها به صورت رایگان استفاده کرد. باید توجه کنیم که خدمات این ابزار ها که به صورت پولی انجام می‌شود بسیار گسترده است ولی برای افرادی که در کشور‌های تحریم شده هستند استفاده از ابزار‌ های رایگان این نرم افزارها نیز می‌تواند تا حد زیادی مشکلات دیجیتال مارکتینگی سایت شما را برطرف کند.

مطالب پیشنهادی:
منابع دیجیتال مارکتینگ
روش‌های دیجیتال مارکتینگ

برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 این ابزار‌ ها از ایمیل تا ابزار های تبلیغات آنلاین و ابزار‌ های تحلیل بوده و در ادامه به ۱۰ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱٫ Google Analytics

گوگل آنالیتیکس ابزاری مطرح و معروف برای بازاریابی دیجیتال است. این ابزار ضروری‌ترین ابزاری است که هرکسی به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ باید آن را روی وب سایت خود نصب کند. این ابزار به قدری کاراست که با آن می‌توانید مخاطبان خود را به خوبی رصد کنید؛ اینکه چند بازدید کننده از سایت شما بازدید و از چه طریقی به وب سایت شما راه پیدا کرده‌اند از جمله اطلاعاتی است که این ابزار به شما ارائه می‌کند.

اطلاعات دیگری مانند اینکه هر شخص چقدر در وب سایت حضور داشته و چه صفحاتی را باز کرده و چه قسمت‌هایی را کلیک کرده است. در این زمینه این ابزار یکی از مهم‌ترین و کامل‌ترین ابزار‌ ها در زمینه بررسی ورودی و کاربران سایت است. گوگل آنالیتیکس بسیار شبیه کمپین‌های تبلیغاتی بوده و رایگان بودنش مزیت بسیار مهمی برای آن به شمار می‌رود.

۲٫ Keyword planner

این ابزار متعلق به شرکت گوگل است و یکی از بهترین ابزار‌ ها برای جستجوی کلمات کلیدی است. این ابزار به صورت خاص برای گوگل ادوردز طراحی شده است، اما از بهترین ابزار‌ های سئو در زمینه کلمات کلیدی است. کیورد پلنر ابزار اهداف سئو را بخوبی پوشش می‌دهد. این ابزار می‌تواند‌ ترافیک مرتبط با هر کلمه کلیدی را مشخص ‌کند. و جملاتی را به عنوان نمونه پیشنهاد می‌دهد. این ابزار همچنین قادر است رقابتی‌ترین کلمه را نیز مشخص کند. با عملکرد‌های ویژه‌ای که این ابزار دارد می‌توانید کلمات کلیدی سایت خود را به نحو احسن بهینه کنید و سئوی بهتری داشته باشید.

نمونه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۳٫ Prumopublic

این ابزار از ابزار های مدیریت شبکه‌های اجتماعی و خاص دیجیتال مارکتینگ است. با این ابزار می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی را که مدیریت می‌کنید وارد این ابزار کرده و یک‌جا مدیریت کنید. این ابزار مدیریتی شما را قادر می‌کند به تمام صفحات اجتماعی­تان دسترسی داشته وآن‌ها را در یک ابزار به صورت منسجم اداره کنید. از طریق این ابزار پیشرفته می‌توانید طبق زمانبندی‌های خاصی کار‌هایی مانند گذاشتن محتوا در صفحه اجتماعی را انجام دهید.

این ابزار رايگان حدود ۶ هزار قالب دارد که می‌توانید پست‌های خود را بر اساس قالب آن‌ها تنظیم کنید و از عکس‌ها و گیف‌های آن استفاده کنید. این ابزار همچنین دیتا‌های لازم از جمله اینگیجمنت (Engagement rate) و میزان بازدید مخاطبان از سایت و صفحه اجتماعی را به صورت یک فایل pdf و یا یک درصدی، در اختیار شما می‌گذارد.

۴٫ Peek

یکی از اقداماتی که مسئول هر سایتی باید آن را انجام دهد تست کاربری است. تست کاربری به این معنی است که تمام طراحی‌هایی که انجام شده است در نظر کاربر مشخص شود. و بدانیم کاربر چه تجربه‌ای در قبل استفاده از سایت ما خواهد داشت. به این صورت باگ‌های مختلف که احتمالا در سیستم وجود دارد مشخص شده و رفع می‌شوند.

ابزار رایگان Peek یک ابزار قدرتمند است که توسط وب سایت Usertesting.com ارائه شده است. این ابزار برای تست سرعت سایت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طریق این ابزار می‌توانید تجربه‌ای مانند تجربه کاربر از وب سایت خود داشته باشید.

تعدادی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۵٫ Mailchimp

یکی دیگر از ابزار‌ های بسیار محبوب دیجیتال مارکتینگ میل چیمپ است. این ابزار برای ایمیل مارکتینگ بسیار کارا بوده و رایگان در اختیار افراد قرار دارد. تا سقف ۱۲۰۰۰ ایمیل به نهایتا ۲۰۰۰ کاربر را به صورت رایگان تقبل می‌کند.

از آنجا که در ایران امکان پرداخت دلاری وجود ندارد افراد می‌توانند از طرح‌های رایگان این ابزار برای کمپین خود استفاده کنند. این ابزار قالب‌های بسیار زیادی برای ایمیل‌ها به صورت رایگان در اختیارمان قرار داده و همچنین قادر است ایمیل‌های ارسالی را رهگیری کند.

۶٫ Semrush

سمراش یک ابزار سئو است. این ابزار جهت آنالیز اطلاعات برای سئو به کار می‌رود. برای استفاده از این ابزار صرفا کافیست URL مورد نظر خود را در باکسی که سمراش در اختیارتان قرار می‌دهد وارد کرده و ابزار سمراش به صورت اتوماتیک یک گزارش مفصل به ایمیل شما ارسال خواهد کرد. این ابزار یکی از بهترین و پرفایده‌ترین ابزار‌ های سئو و دیجیتال مارکتینگ است.

گزارشی که سمراش برای شما ایمیل می‌کند شامل گزارشی کلی از مشکلات و باگ‌ها و لینک‌های شکسته و ریدایرکت‌هاست. گاهی اوقات نیز برای وب سایت صفحاتی مسدود می‌شوند که حتما این مشکل باید حل شود. این ابزار در نهایت یک امتیاز کلی به عملکرد وب سایت شما می‌دهد.

۷٫ Buzzsumo

طبق مطالعاتی که انجام شده است ۵۸ درصد از کسب و کار‌های b2b به تولید محتوا روی آورده‌اند. ابزار بازسامو نوعی ابزار دیجیتال مارکتینگ است که وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را جهت پیدا کردن محتواهای خاصی مورد جستجو قرار می‌دهد. در نتیجه این بررسی خروجی این ابزار به ما اعلام می‌کند که هر محتوا چه میزان تعامل ایجاد کرده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به موضوعات به روز احاطه داشته باشید. در نتیجه بودجه کمتری روی محتوای تکراری و از مد افتاده صرف خواهید کرد.

مارکتینگ

۸٫ Moz

ماز یک ابزار دیجیتال مارکتینگ معرکه است که اقدامات مختلفی اعم از سئو و کپی رایتینگ و ایمیل مارکتینگ را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در ماز سمینار‌هایی آموزشی برگزار می‌شود که کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد. می‌توانید از توصیه‌هایی که در این سمینار‌ها ارائه می‌شود در کسب و کار خود استفاده کنید. این سمینار‌ها از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول دارند و موضوعات مختلفی را می‌توانید توسط آن‌ها آموزش دیده و استفاده کنید.

۹٫ Loopfuse

یکی از ابزار‌ های اتوماسیون بازاریابی و ابزار‌ های دیجیتال مارکتینگ که به شما اجازه می‌دهد تا ۵۰۰ ایمیل به ۲۵۰ کاربر ارسال کنید، لوپ فیوز است. این تعداد ایمیل را می‌توانید در طی یک ماه ارسال کنید. توسط این ابزار‌ ها می‌توانید ساعات خاصی را برای ارسال ایمیل‌ها به صورت منظم در نظر بگیرید و آن‌ها را مدیریت کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ‌هایی که مشکلات تامین و کمبود بودجه دارند و ضمنا دارای بازار هدف کوچک هستند بسیار مناسب است.

۱۰٫ Hootsuite

هوت سوت یکی از ابزار‌ های مطرح در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که نوعی ابزار برای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را در محیط آن آماده و طبق زمان دلخواه به صورت اتوماتیک و خودکار ارسال کنید. این نرم افزار همچنین این قابلیت را دارد که بتوان توسط آن ایمیل را برای هفته‌های بعد آماده برای ارسال کنید. استفاده از این ابزار در فضای مجازی کاری می‌کند که فعال‌تر به نظر برسید و بتوانید زمانتان را هم به خوبی مدیریت کنید.

دست به کار شوید!

فروشگاه ساز بیدُک در این مطلب ۱۰ تا از ابزار های دیجیتال مارکتینگ را معرفی کرد. شما با استفاده از این

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[8],"post__not_in":[4339],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
تصاویر محصولات فروشگاهی

تصاویر محصولات فروشگاهی، عکس کالا، اسلایدر و لوگو را اصلا دست کم نگیرید!

افزایش ترافیک در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌های موثر برای افزایش ترافیک در فروشگاه اینترنتی

مشاغل خانگی

کسب و کار در منزل بهترین‌های ۲۰۲۰ کدام‌ها بودند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#