مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • ۱۱ نکته برای داشتن عکس ‌های حرفه‌ای و رایگان

۱۱ نکته برای داشتن عکس ‌های حرفه‌ای و رایگان

  • bdok
  • بیدُک
  • فوریه 6, 2022
  • ۷۱۴ بازدید
  • بدون دیدگاه
11 نکته عکاسی در فروشگاه ساز بیدُک

قصد تأسیس یک وبسایت اینترنتی را دارید؟ به دو چیز نیاز خواهید داشت: وبسایتی ساده برای استفاده و دیگری عکس‌های خوب برای کالاهایتان. خوشبختانه ما در هر دو مورد می‌توانیم کمکتان کنیم! با ما همراه باشید تا ۱۱ نکته عکاسی را با شما در فروشگاه ساز بیدُک به اشتراک بذاریم.

همین حالا فروشگاهتان را در فروشگاه ساز بیدُک با ۷ روز تست رایگان بسازید!

در حالت ایده آل شما به یک عکاس حرفه‌ای برای پیاده‌سازی کارهایی جادویی نیاز خواهید داشت. اما اگر از نظر مالی در مضیقه هستید یا اگر با عکاسی زیاد غریبه نیستید، قطعاً خودتان تا زمانی که ۱۱ نکته عکاسی زیر را دنبال کنید می‌توانید انجامش دهید. در ادامه ۱۱ ترفند و نکته‌ای که به‌وسیله آن می‌توان عکاسی کم‌هزینه‌ای داشت نوشته شده است.

۱- نور مناسبی تهیه کنید

نور طبیعی برای اکثر انواع عکس ها بهترین نتیجه را می‌دهد و هر زمان که امکان داشت از آن استفاده کنید. معمولاً در ساعات اولیه بعدازظهر بهترین خروجی را می‌دهد. نکته‌ای که اهمیت دارد فقط مقدار نور نیست بلکه یکنواخت بودن تابش آن هم بسیار مهم است.

سایه نرم و سایه سخت

سایه‌های نرم در برابر سایه‌های سخت- سایه‌های سخت زمانی که اندازه منشأ نور در مقایسه با شیء کوچک باشد شکل می‌گیرند. در مقابل سایه‌های نرم زمانی که اندازه منشأ نور نسبت به شیء بزرگ‌تر باشد ساخته می‌شوند. با توجه به نیازتان مثلاً اگر به سایه نرم نیاز داشتید از پنجره یا حتی فضای باز استفاده کنید.

برای جلوگیری از ایجاد سایه‌های سخت از یک پخش‌کننده نور استفاده کنید.یک پخش‌کننده نور می‌تواند با استفاده از یک نوار سفید یا یک روکش پلاستیکی سفید که در بالای فلاش دوربین قرار می‌گیرد ساخته شود تا نوری نرم‌تر و به قسمت‌های بیشتری از شیء متصاعد شود.

۲- ایجاد پس‌زمینه سفید

پس‌زمینه سفید

معمولاً در عکاسی از اشیاء یک پس‌زمینه تمیز و سفید از آنجا که تمرکز روی شیء را بیشتر می‌کند؛ بهترین جلوه را دارد. مطمئناً قبلاً شبیه این را در جایی دیده‌اید اما الان یاد می‌گیرید که چگونه خودتان یک پس‌زمینه سفید داشته باشید. با استفاده از این قابلیت این امکان به شما داده می‌شود تا عکس هایی از روبه‌رو و با پس‌زمینه سفید بینهایت را به گونه‌ای دلپذیر داشته باشید.

برای ایجاد این پس‌زمینه یک تکه مقوا یا کاغذ سفید را خم کنید و آن را به دیوار بچسبانید. کالای شما در مرکز عکس قرار خواهد گرفت و تنها شیئی خواهد بود که توجه بیننده را جذب خواهد کرد.

۳- با زوایا بازی کنید

در حین عکاسی از زاویه‌های غیرمعمول هم استفاده کنید. اکیداً توصیه می‌شود که با جابجایی در اطراف کالا و با ثبت تصاویر از نزدیک و یا زوایای خاص حالت روایی به مجموعه تصاویرتان بدهید. شما هرگز نمی‌دانید چه زاویه‌ای بیشترین تأثیرگذاری را در کنار شرح مناسبی از کالا دارد. به همین دلیل گزینه‌های گوناگون را بررسی کنید.

این نکته عکاسی را هم مدنظر داشته باشید که شما همچنان نمایش ابعاد، ریخت کلی کالا و کیفیتی که باید خریدار را جذب کند در اولویتتان است.

۴- دوربین را ثابت نگه دارید

استفاده از سه پایه در عکاسی

مادامی که مشغول ثبت تصاویر هستید، حتی کوچک‌ترین لرزش و جابه‌جایی‌ها می‌تواند باعث تار افتادن عکس‌ها شود و هرچه به شیء نزدیک‌تر شوید این لرزش مشهودتر خواهد بود.

یک سه‌پایه می‌تواند در این امر کمک حال شما باشد. حتی یک سه‌پایه ارزان قیمت هم می‌تواند کار راه‌انداز باشد. علاوه بر این می‌توانید از تایمر دوربین هم برای کاهش لرزش و ثبت عکس های شفاف استفاده کنید. اگر از دوربین موبایل استفاده می‌کنید، با استفاده از تکیه دادن آن به اشیای دیگر می‌توانید کیفیت تصاویرتان را بهبود دهید.

۵- القای حس مقیاس‌ها

القای حس مقیاس در عکاسی

بعضی کالاها ممکن است به‌راحتی برای خریدار قابل تشخیص نباشند. اینجا است که دادن یک حس مقیاس بسیار کاربردی است.

اگر شما از کالایی که کاربر با ابعاد آن آشنا است در کنار کالای اصلی استفاده کنید، به تصورات کاربر از شیء نمایش داده شده کمک بسیاری می‌کند. مثلاً برای نمایش یک عروسک مینیاتوری می‌توانید آن را در کنار یک مداد استفاده کنید.

۶- طبیعی بمانید

طبیعی ماندن در عکاسی از اشیاء

عکسی بیاندازید که کاربرد کالایتان را در زندگی واقعی و در حال استفاده نشان می‌دهد. مثلاً اگر کالایتان یک ساعت مچی است، آن را بر دست یک نفر نشان دهید. اگر جواهرات یا لباس است حداقل یک عکس، آن را با استفاده از یک مدل عالی خواهد کرد. خریداران بالقوه به‌راحتی از این تصاویر ایده استفاده از آن را در زندگی دریافت خواهند کرد. حتی می‌توانید با این کار مخاطبانتان را هم مشخص کنید.

۷- تعداد بیشتری نشان دهید

تنوع در عکاسی از اشیاء

یک نکته عکاسی دیگر که در بسیاری از سایت‌ها، عکسی از کالا نمایش داده می‌شود و در توضیحات آن گفته می‌شود “در رنگ‌های آبی و سبز موجود است”. اگر شما انتخابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهید، فقط درباره آن صحبت نکنید. به کاربران اجازه دهید تا خودشان آن را ببینند. مجموعه‌ای از تصاویر که انواع مختلف از کالایتان را نشان می‌دهد، کالا را غنی‌تر، جذاب‌تر و شانس شما برای فروش آن را بیشتر خواهد کرد.

۸- دکمه حذف، دوست شما نیست!

زمانی که در حال بازبینی عکس ها در دوربین خود هستید، وسواس زیادی برای قضاوت آن‌ها به خرج ندهید. صبر کنید و پس از واردکردن آن‌ها به کامپیوتر در ابعاد بزرگ آن را بازنگری کنید. تصاویر در این حالت متفاوت هستند و ممکن است نیازی به حذف آن نباشد و به درد شما بخورد. پس موقع حذف تصاویر دست نگهدارید و بار دیگر آن را بررسی کنید.

۹- فیلترها قدیمی شده‌اند

عدم استفاده از فیلترها در عکاسی از اشیاء

امروزه هرکسی با موبایلش عکسی می‌گیرد و با انواع فیلترها خودش را صاحب سبک نشان می‌دهد. این زمانی جذاب است که با دوستانتان به گردش رفته‌اید، اما برای عکاسی از اشیاء مناسب نیست.

اگر بیننده متوجه اعمال فیلترها شود (که در اکثر موارد می‌شود) احتمالاً در ذهنش سؤال ایجاد می‌شود و باعث خدش دار شدن اعتماد کاربر نسبت به کیفیت کالا و اعتماد به شما خواهد شد. ساده و تمیز نگه‌داشتن تصاویر بهترین کار است.

۱۰- مثل یک گل بشکوفید!

استفاده از فیلتر گل در عکاسی

بیشتر دوربین‌ها در تنظیماتشان قابلیتی برای ثبت تصاویر از نزدیک یا به ‌اصطلاح close-up دارند. زمانی که می‌خواهید از شیئی کوچک مانند یک تکه جواهر یا یک گل عکاسی کنید مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان که معمولاً با شکلکی گل مانند نشان داده می‌شود و ماکرو نامیده می‌شود. در نتیجه باعث ایجاد کمی عمق و یک چشم‌انداز متفاوت می‌شود.

۱۱- ویرایش عکس فراموش نشود

گرفتن عکس، معمولاً شروع کار است. پس از آن نوبت ویرایش و دست‌کاری خواهد رسید. با توجه به اینکه عکس را برای قرار دادن در سایت آماده می‌کنید، مطمئن شوید تصاویر تقریباً یک اندازه باشند.

یک الی سه اندازه را برای خودتان مثلاً به عنوان کوچک، متوسط و بزرگ در نظر بگیرید. تصاویر را به گونه ویرایش کنید که در یکی از این سه دسته قرار بگیرد تا تنوع بیش از حدی در سایتتان نداشته باشید.

ویرایش ابعاد و بریدن عکس

نیازی نیست که یک طراح سایت یا خیلی وارد به رایانه باشید. خیلی ساده عکس ها را وارد کامپیوتر کنید و با هر نرم‌افزار ویرایشگری کارتان را انجام دهید. کارهایی مانند بریدن (Crop) یا تصحیح و بهبود رنگ‌ها می‌توانند نتیجه نهایی را کاملاً متفاوت کنند.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[5,8,9],"post__not_in":[495],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
افسانه کسب و کار در فروشگاه ساز بیدُک

افسانه کسب و کار؛ خودش سر و صدا راه می‌اندازد!

Microsoft و LinkedIn یکی می‌شوند

استارتاپ چیست

استارتاپ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#