مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • جامعه آماری کاربران شبکه های اجتماعی در ایران

جامعه آماری کاربران شبکه های اجتماعی در ایران

  • bdok
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ژانویه 30, 2022
  • ۱۲۹۳ بازدید
  • 2 دیدگاه ها
آمار کابران شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

با شناخت جامعه آماری شبکه های اجتماعی در ایران کسب و کارهایی که کاربران فضای مجازی را هدف گرفته‌اند، می‌توانند شناخت بهتری از مشتریان خود داشته باشند. در ادامه فروشگاه ساز بیدُک آمار کاربران شبکه های اجتماعی در ایران را بدست آورده و می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

شبکه های اجتماعی این اواخر همیشه یکی از داغ‌ترین موضوعات در ایران بدون آمار عمومی دقیق در مورد این موضوع بوده است. حتی به حدی کاربرهای ایرانی کار با شبکه های ایرانی را جدی گرفته‌اند که کسب و کارهای خود را وارد این پلتفرم‌ها کردند و شبکه های اجتماعی را به عنوان یک از روش‌ها یا تنها روش فروش خود برگزیده‌اند. اما کمتر کسی از این افراد را می‌توان یافت که دقتی به جامعه آماری کاربران شبکه های اجتماعی داشته باشند و از میزان اهمیت آن بی‌خبر هستند. این در حالی است که مهم‌ترین قانون بازاریابی و کسب درآمد، شناخت و تحلیل مشتریان هدف است. زیرا رابطه مستقیم با درصد موفقیت و پیشرفت کسب و کارها خواهد داشت

شبکه های اجتماعی در ایران

شبکه های اجتماعی در ایران به یک موضوع داغ در جهان تبدیل شده، حتی بر اساس آمار وبلاگ TechRasa درصد بالایی از خوانندگان به این وب‌سایت سر می‌زنند تا مطالب مرتبط با شبکه های اجتماعی در ایران را مطالعه کنند. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ISPA) نیز یک نظرسنجی برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد آمار جمعیتی کاربران شبکه های اجتماعی در ایران برگزار کرد. این نظرسنجی دسامبر گذشته انجام شد و آمار جمعیتی آن بر اساس ۴۴۰۰ نفر شرکت‌کننده بوده است. تمام شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی زیر ۱۸ سال و از تمام ۳۱ شهرستان در ایران بودند. در واقع هدف از این نظرسنجی یافتن رابطه بین جنسیت، تحصیلات، سن، شغل و دیگر ویژگی‌های کاربران ایرانی در پلتفرم شبکه های اجتماعی بود.

پرطرفدارترین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی

بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، ۵۳% از جمعیت که همه‌ی آن‌ها بالای ۱۸ سال هستند، حداقل در یک شبکه‌ اجتماعی فعال هستند و این در حالی است که ۵۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در ایران وجود دارد. با یک نتیجه‌گیری ساده می‌توان این‌طور استنباط کرد که ۲۸٫۵ میلیون از افراد بالای ۱۸ سال در ایران از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. پرطرفدارترین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی بر اساس این نظرسنجی تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، لاین، فیسبوک، توییتر، وی چت، تانگو و گوگل پلاس بود که از میان آن‌ها تلگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر در ایران محبوب‌ترین آن‌ها می‌باشد. ۴۷% شرکت‌کنندگان تهرانی هستند و از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. به ترتیب واتس آپ، اینستاگرام و لاین بعد از تلگرام پرطرفدارترین نرم‌افزارها می‌باشند.

طبق این نظرسنجی، افراد مجرد در مقایسه با افراد متأهل بیشتر به کار با شبکه های اجتماعی علاقه نشان می‌دهند. اما نکته جالب اینجاست که افراد متأهل کاربران غالب در شبکه های اجتماعی هستند.۶۲٫۷% از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی متأهل هستند و ۲۷٫۴% آن‌ها مجرد هستند. سن نیز یکی از پارامترهای پراهمیت در این نظرسنجی است که رابطه‌ای معکوس با استفاده از شبکه های اجتماعی دارد. یعنی اینکه افراد مسن‌تر تمایل کمتری به استفاده از شبکه های اجتماعی دارند. ۳۴٫۳% از کاربران شبکه های اجتماعی بین ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۱٫۸% بین ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۳٫۹% بالاتر از ۵۰ سال هستند. طبق آمار مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، ۵۵% از مردان و ۵۱% از زنان از پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

می‌توانید آمار جمعیتی (Demographics) کاربران شبکه های اجتماعی را نیز در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید:

کاربران شبکه‌های اجتماعی

سطح تحصیلات

یکی دیگر از پارامترهای کلیدی سطح تحصیلات است. افرادی که از سطح تحصیلات بالاتری برخوردار هستند از شبکه های اجتماعی بیشتر از دیگران استفاده می‌کنند. به حدی که ۷۵% از افراد تحصیل کرده از پلتفرم‌های مختلف شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. سرسخت‌ترین و فعال‌ترین کاربران شبکه های اجتماعی با آمار ۲۸٫۲% زنان خانه‌دار هستند و کمترین آن‌ها سربازان و کارگرها هستند.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[7,9],"post__not_in":[716],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
چطور فروش اینترنتی داشته باشیم؟

چطور فروش اینترنتی داشته باشیم؟ راه‌هایی که به سودتان تمام خواهند شد!

اشتباهات تولید محتوا در فروشگاه ساز بیدُک

۶ اشتباه در تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

درباره گوگل آنالیتیکس

درباره گوگل آنالیتیکس، مواردی که برای استفاده بهتر از این ابزار به کارتان می‌آیند!

2 دیدگاه ها

  1. پی سی وی مگ
    فوریه 24, 2017 در 1:13 ب.ظ

    مقاله ی جالبی بود بخصوص قسمت آمار گرایش متاهل ها نسبت به مجردها به شبکه های اجتماعی ، جالبه !!

    پاسخ
  2. محمد رضایی
    مارس 6, 2022 در 2:12 ب.ظ

    مطلب فوق العاده ای بود و برای مقاله ای که می خواستم تاثیرگذار بود. مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#