مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • اهمیت توضیحات محصول، چگونه می‌توانیم مشتریان خود را برای یک خرید خوب متقاعد کنیم؟

اهمیت توضیحات محصول، چگونه می‌توانیم مشتریان خود را برای یک خرید خوب متقاعد کنیم؟

  • bdok
  • بیدُک
  • نوامبر 21, 2021
  • ۴۱۶ بازدید
  • بدون دیدگاه
اهمیت توضیحات محصول

متأسفانه در بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی، توضیحاتی که برای محصولات تولید و نوشته می‌شوند بسیار نامناسب و در نتیجه غیرکاربردی خواهند بود. به طور کلی توضیحات محصول، بسیار بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید اهمیت دارد و می‌تواند علاوه بر تشویق مشتری به خرید محصول، در بهینه‌سازی نرخ تبدیل وب‌سایت شما نیز تأثیر فراوانی داشته باشد. در این مطلب از وب‌سایت فروشگاه ساز بیدک با شما هستیم تا به طور مفصل به اهمیت موضوع بپردازیم و اهمیت توضیحات محصول را با هم بررسی کنیم.

توضیحات محصول چیست؟

توضیحات محصول چیست؟

وقتی از اهمیت توضیحات محصول صحبت می‌کنیم باید نگاهی نیز به معنای این موضوع بپردازیم. به طور کلی توضیحات محصول، محتوایی بازاریابانه است که توضیح می‌دهد که یک محصول، دقیقاً چیست و چرا ارزش خرید را پیدا می‌کند. این یعنی هدف از تولید این محتوا، بررسی ویژگی‌ها و مزایای محصول برای مشتریان است تا در نهایت، آن‌ها را مجاب به خرید کند.

توضیحات محصول به خریداران شما کمک می‌کند که مسیر قیف فروش شما را طی کرده و در نهایت به خرید محصول شما برسند. اگر در تولید محتوای این قسمت از وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود، کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید دلایل و توضیحات قانع‌کننده‌تری ارائه کنید تا مخاطبین شما به خرید محصول، تشویق شوند. اهمیت توضیحات محصول شامل این موارد می‌شود:

  • محصول شما چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
  • مشتریان با استفاده از محصول شما به چه چیزی می‌رسند؟
  • چه چیزی باعث رقابت محصول شما با نمونه‌های مشابه می‌شود؟

بیشتر بدانید: چگونه راهنمای خرید محصول خوبی برای مشتریان خود آماده کنیم؟

چگونگی نوشتن توضیحات محصول

چگونگی نوشتن توضیحات محصول

بعد از آشنایی با ماهیت و اهمیت توضیحات محصول، وقت آن می‌رسد که نگاهی به نحوه نوشتن این محتوا بیندازیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم از پس آن برآییم. در ادامه شما را با برخی از موارد مهم در رابطه با چگونگی نوشتن توضیحات محصول آشنا می‌کنیم:

تمرکز بر روی مخاطب هدف

یکی از مهم‌ترین مسائلی که لازم است در توضیحات محصولات خود لحاظ کنید، در نظر گرفتن مخاطب هدف است. اهمیت توضیحات محصول شما دقیقاً در همین موضوع خلاصه می‌شود که بدانید مخاطبان اصلی و بالقوه شما چه کسانی هستند و با چه محتوایی باید چه نوعی از کاربران را برای خرید محصول خود، وسوسه کنید.

شرح مزایای محصول

یکی دیگر از بخش‌های اهمیت توضیحات محصول این است که بتوانید مزایای محصول خود را به طور کامل ارائه داده و تمامی مشخصات منحصر به فرد آن را نیز در اختیار مشتری خود قرار دهید. با این کار می‌توانید افراد بیشتری را به خرید این محصول ترغیب کرده و در نتیجه، توضیحات محصول کاربردی‌تر و مفیدتری داشته باشید.

استفاده از کلمات و عبارت‌های قدرتمند

موضوع و یا بهتر است بگوییم ویژگی دیگری که می‌تواند اهمیت توضیحات محصول شما را تحت تأثیر خود قرار دهد، نحوه استفاده از بسیاری از عبارات و کلمات است. به طور کلی توصیه ما این است که در نوشتن توضیحات محصول خود به سراغ عبارت‌هایی بروید که خاصیت تفضیلی داشته و ویژگی‌های برتر محصول شما را نشان می‌دهند، برای مثال می‌توانید از عبارت‌هایی همچون بهترین، پرفروش‌ترین، باکیفیت‌ترین و… استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: استراتژی توسعه محصول، ۷ قدم برای موفقیت بیشتر شما!

الگوی توضیحات محصول

الگوی توضیحات محصول

بسیاری از افراد وقتی با موضوع اهمیت توضیحات محصول برخورد می‌کنند به دنبال آن هستند که با دریافت یک الگوی توضیحات محصول بتوانند محتوای تولیدی خود را عیناً پیاده‌سازی کرده و به اهداف خود برسند.

در رابطه با چنین مسئله باید بگوییم که متأسفانه یا خوشبختانه هیچ‌گونه الگویی برای اهمیت توضیحات محصول وجود ندارد و این، صرفاً محصول و یا خدمات شماست که می‌تواند چارچوب‌های این محتوا را مشخص کند. بنابراین، نوع محصول، ویژگی‌های آن، حوزه کاری فروشگاه اینترنتی شما، مخاطبین هدف و… همه و همه مسائلی هستند که توضیحات محصول شما را منحصر به فرد کرده و از ساخت الگوهای مشخص دور می‌سازند.

بیشتر بدانید: تصاویر محصولات فروشگاهی، عکس کالا، اسلایدر و لوگو را اصلا دست کم نگیرید!

ارائه توضیحات شفاف و کاربردی

ارائه توضیحات شفاف و کاربردی

مسئله مهمی که لازم است در رابطه با اهمیت توضیحات محصول مطرح کنیم این است که مخاطبین شما در زمان مطالعه این محتوا به دنبال اطلاعاتی کامل و کاربردی هستند. به همین دلیل نیز قبل از هر چیز لازم است که اطلاعات خود را در رابطه با محصول خود افزایش داده و توضیحاتی کامل و شفاف را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. فراموش نکنید که نوع روایت شما و همین‌طور ذکر کوچک‌ترین جزئیات در رابطه با محصول نیز می‌تواند به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

جمع‌بندی

با بررسی تمامی مواردی که تا به اینجا در رابطه با اهمیت توضیحات محصول ارائه دادیم احتمالاً متوجه این شده‌اید که تولید محتوای این بخش از وب‌سایت شما از جدیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز احتمالاً لازم است که بسیار بیشتر از قبل به آن اهمیت دهید، چراکه در نهایت می‌تواند شما را به نرخ تبدیل بهتر و به دنبال آن، مشتریان بیشتری برساند.

منبع: shopify

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[5,8,9],"post__not_in":[6192],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
طراحی لوگو خاص در فروشگاه ساز بیدُک

طراحی لوگو رو یاد بگیر، با لوگوت مشتری رو جذب کن!

ارسال پستی در فروشگاه ساز بیدُک

هر آنچه که باید از روش ارسال پستی در فروشگاه اینترنتی بدانید!

چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟ مهم‌ترین نکات برای محتوای استاندارد!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#