مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • چگونه فروشنده خوبی باشیم؟ روش‌هایی برای اینکه حرفه‌ای باشید!

چگونه فروشنده خوبی باشیم؟ روش‌هایی برای اینکه حرفه‌ای باشید!

  • bdok
  • فروش و بازاریابی
  • نوامبر 19, 2021
  • ۳۷۹ بازدید
  • بدون دیدگاه
چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

توانایی و مهارت در فروش، همیشه و همه جا یک امتیاز به حساب آمده و می‌تواند سرنوشت کسب و کارها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین دلیل هم هست که همیشه توصیه می‌شود کسانی که کسب و کار مخصوص به خود را دارند بتوانند با افزایش اطلاعات و کسب مهارت‌های مربوطه، توانایی و مهارت فروش را در خود بهبود ببخشند. در این مطلب از وب‌سایت فروشگاه ساز بیدک با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و بدانیم که چگونه فروشنده خوبی باشیم؟

فروشنده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

فروشنده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آنکه بدانیم چگونه فروشنده خوبی باشیم باید به این نتیجه برسیم که یک فروشنده خوب و حرفه‌ای، چه ویژگی‌هایی دارد تا با کمک آن‌ها بتواند فروش و مهارت خود را افزایش دهد. پیش از این در مطلبی با عنوان «ویژگی‌های فروشنده حرفه‌ای، چگونه بتوانیم فروش خود را بیشتر کنیم؟» به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم. بر اساس این مطلب برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل چنین مواردی می‌شوند:

  • وجدان: یک فروشنده باید بتواند در ارائه محصولات و خدمات خود، بر اساس وجدان پیش رفته و در اعلام قیمت‌ها صادقانه رفتار کند. البته موضوع وجدان به همین‌جا ختم نمی‌شود، بلکه ارائه محصولاتی باکیفیت، کم‌فروشی نکردن و… همه و همه مواردی هستند که زیرمجموعه ویژگی‌های فروشنده حرفه‌ای قرار می‌گیرند.
  • خلاقیت و ابتکار: یک فروشنده خوب و حرفه‌ای باید خلاقیت خود را به کار بگیرد و بتواند بیشترین بازخورد را از مشتریان خود دریافت کند.
  • برنامه‌ریزی و مدیریت زمان: یکی دیگر از ویژگی‌های فروشنده حرفه‌ای این است که بتواند چه به صورت فروش حضوری و چه به صورت آنلاین، با یک برنامه‌ریزی دقیق و توانایی در مدیریت زمان، نیاز مشتریان خود را برطرف کند. این یعنی به عنوان یک فروشنده، نباید در صرف زمان و خدمت‌رسانی به مشتری‌هایتان کوتاهی کنید و لازم است که تمامی ابهامات و سؤالات آن‌ها را برطرف نمایید
  • صبر: یکی دیگر از ویژگی‌های فروشنده حرفه‌ای این است که بتواند صبور باشد و در مقابله با اعتراضات، وقت تلف کردن‌ها و یا هر چالش دیگری در زمان فروش خود، کنترل خوبی بر روی خود داشته باشد و با کمک صبر خود، کم‌کم مسائل را حل کند.
  • مهارت شنیدن: یک فروشنده حرفه‌ای باید بتواند به خوبی به تمامی دغدغه‌ها، سؤالات و ابهامات مشتریان خود گوش کند و مهارت شنیداری و توانایی گوش کردن را در خود افزایش دهد.

توجه به احترام به مشتری

توجه به احترام به مشتری

در ادامه موضوع چگونه مشتری خوبی باشیم لازم است که به یکی از مهم‌ترین مسائل اشاره کنیم که آن شامل احترام به مشتری باشد. موضوع احترام به مشتری بسیار گسترده‌تر از آن است که بخواهیم آن را در یک یا دو جنبه مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل نیز باید با نگاهی کلی به این موضوع، آن را بررسی کنیم.

در وهله اول، نحوه برخورد شما با مشتری، نشان‌دهنده میزان احترامی خواهد بود که برای او قائل هستید. پاسخگویی کامل و محترمانه، صرف زمان کافی برای کمک به مشتری برای داشتن یک خرید مناسب، احترام به مخاطب و چیدمان دکوراسیون فروشگاه مناسب، احترام در بسته‌بندی محصولات و… همه و همه مواردی هستند که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته بشوند. طبیعتاً مشتریان بعد از اولین خرید خود، به فروشگاهی دوباره باز می‌گردند که به آن‌ها احساس ارزشمندی داده باشد!

بررسی موقعیت رقبا

بررسی موقعیت رقبا

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که در هر کسب و کار موفقی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تفاوت با رقبا و بررسی موقعیت آن‌هاست. این موضوع حتی در رابطه با فروشندگی نیز کاملاً صدق خواهد کرد. بنابراین اگر چنین سؤالی در ذهنتان شکل گرفته که چگونه مشتری خوبی باشیم بهتر است ببینید که رقبای شما چه رفتارها و سبک‌هایی برای فروش دارند و در نهایت نیز به سراغ مهارت‌ها و مسائلی بروید که می‌تواند فروش شما را بهتر نموده و شما را به یک فروشنده خوب و حرفه‌ای تبدیل می‌کنند.

جمع‌بندی

با تمامی مواردی که تا به اینجا مطرح کردیم احتمالاً توانسته‌ایم دیدگاهی کلی در رابطه با اینکه چگونه فروشنده خوبی باشیم را برایتان ایجاد کنیم. بنابراین اگر به دنبال آن هستید که با رفتاری صادقانه و حرفه‌ای، مشتریان بسیاری به دست آورید بهتر است که مهارت‌ها و اطلاعات خود را افزایش دهید. یادتان باشد، صرفِ اینکه بخواهید مشتریان بسیاری به سمت خود جذب کنید کفایت نخواهد کرد، بلکه مهم این است که بتوانید همان تعداد مشتری را دائمی کرده آن‌ها را به اینکه بخواهند شما را به دوستانشان نیز معرفی کنند تشویق نمایید.

شما می‌توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

  • هنر مذاکره در فروش، نکاتی که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند!
  • رازهای فروش تلفنی، مواردی که به شدت به کارتان خواهند آمد!
  • افزایش فروش با سایت، دلایلی که اعتماد شما را جلب خواهند کرد!

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[8],"post__not_in":[6174],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
جذب مشتری در فروشگاه ساز بیدُک

جذب مشتری کن، هدف بازار را پیدا کن!

اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد

درباره استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام را چگونه برای بازاریابی به کار بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#