مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • چگونه راهنمای خرید محصول خوبی برای مشتریان خود آماده کنیم؟

چگونه راهنمای خرید محصول خوبی برای مشتریان خود آماده کنیم؟

  • bdok
  • راهنمای خرید
  • اکتبر 30, 2021
  • ۴۷۰ بازدید
  • بدون دیدگاه
راهنمای خرید محصول

از آنجایی که در دنیای بازاریابی این روزها، بیشتر فروشندگان، محصولات موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند، در نتیجه ابهامات بسیاری در زمان خرید و انتخاب محصول موردنظر برایشان پیش می‌آید. به همین دلیل نیز لازم است که با تولید محتوای راهنمای خرید محصول، سؤالات احتمالی بسیاری از مشتریان خود را پاسخ دهید. در این مطلب از وب‌سایت فروشگاه ساز بیدک با شما هستیم تا به طور کامل به همین موضوع بپردازیم و شما را با مفهوم راهنمای خرید محصول، آشنا کنیم.

خرید آنلاین

هدف از راهنمای خرید محصول چیست؟

به طور کلی، راهنمای خرید محصول، محتوایی غالباً نوشتاری است که توسط وب‌سایت‌های فروشگاه آنلاین تولید شده و به مشتریان کمک می‌کند تا در انتخاب و خرید محصول خود، موفق‌تر و هوشمندانه‌تر پیش بروند. از جمله عمومی‌ترین ملاحظات و توضیحاتی که لازم است در مطالب راهنمای خود به آن توجه کنید می‌توان به عملکرد محصول، اندازه، نحوه نگهداری، قیمت، ویژگی‌های متفاوت میان مدل‌های مختلف و… اشاره کرد.

بیشتر بدانید: بهترین منابع تولید محتوا، چگونه می‌توان به خوبی تولید محتوا کرد؟

چگونگی نوشتن محتوا

چگونه راهنمای خرید محصول بنویسیم؟

راهنماهای خرید را نمی‌توان اسنادی عمومی دانست و یا به عنوان اطلاعاتی مطلق و صفر و صدی مطرح کرد، بلکه در زمان نوشته راهنمای خرید محصول، لازم است که در وهله اول، خود را به جای خریدار بگذارید و دغدغه‌ها و نیازهای او را حس کنید. دقیقاً در چنین شرایطی است که می‌توانید مطابق با شرایط موجود، راهنمای خرید محصول کاربردی و مناسبی را بنویسید.

به طور کلی شما می‌توانید راهنماهای خرید خود را از طریق چند منبع کلی، یاد بگیرید:

بررسی نظرسنجی

یکی از منابع مناسب برای تولید محتوای راهنما، بررسی نظرسنجی‌هایی است که توسط مشتریان و یا حتی غیر مشتریان نوشته شده و به نوعی به حوزه کاری شما ارتباط پیدا می‌کند. با بررسی نتایج این منابع می‌تواند چالش‌های پیش روی خریداران را به طور کامل بشناسید و با انگیزه‌های خرید آنان آشنا شوید.

منابع کمکی محتوا

شبکه‌های اجتماعی

یکی از پرقدرت‌ترین منابع برای کسب اطلاعات مربوط به راهنمای خرید محصول، شبکه‌های اجتماعی هستند. رسانه‌های اجتماعی با طیف وسیعی از پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک، تیک‌تاک و… منبع گسترده‌ای از اطلاعات هستند و قطعاً شما نیز می‌توانید با کمک آن‌ها، متناسب با محصولی که در نظر دارید، راهنمای خرید مناسب و کاملی تولید کرده و بنویسید.

تجزیه و تحلیل آنلاین

سعی کنید مخاطبین آنلاین خود را به خوبی بشناسید و در نهایت نیز نیازهای آن‌ها را شناسایی کنید. برای این کار، ابزارهای متفاوتی وجود دارند که در نهایت، مسیر هوشمندانه‌تر و درست‌تری را برای رفع نیاز مخاطب به شما نشان می‌دهند. برای مثال، ابزاری همچون گوگل آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد که علاقه و رفتارهای کاربران در کدام قسمت از وب‌سایت شما متمرکز شده و در نهایت نیز به شناخت نیاز مخاطبینتان کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید: درباره گوگل آنالیتیکس، مواردی که برای استفاده بهتر از این ابزار به کارتان می‌آیند!

تولید محتوای کاربردی

با محتوای کاربردی خود، مشکلات را برطرف نمایید

کار اصلی شما در زمان تولید محتوا و نوشتن راهنمای خرید محصول این است که مطابق با شناخت مخاطب و همین‌طور چالش‌های ذهنی و پیش روی او، محتوایی درخور و کاربردی تولید کنید.

بنابراین، در صورت موفقیت در روند برطرف کردن دغدغه‌ها و پاسخ‌دهی به سؤالات و ابهامات مخاطبین خود می‌توانید در نهایت، مشکلات آن‌ها را برطرف نموده و راه‌حل‌های ایده آلی را در راهنمای خرید محصول خود ارائه کنید. به همین دلیل هم هست که داشتن راهنمای خرید محصول قوی، کاربردی، مناسب و البته کامل می‌تواند وب‌سایت شما را به جایگاه بسیار خوبی برساند.

برای آنکه بتوانید سؤال‌های ذهنی مخاطبین خود را در راهنمای محصول خود پاسخ دهید لازم است که به چند الگوی مشخص توجه داشته باشید:

  • چیستی: بر اساس این الگو لازم است که راهنمای خرید خود را با نمایی کلی از محصول خود آغاز کنید. این یعنی هر محصول را به طور کامل معرفی کرده و به مخاطب نشان دهید که منظور شما دقیقاً چه نوع محصولی است.
  • انواع: یک راهنمای خوب، شامل بررسی دقیق و کامل انواع محصول موردنظر به همراه یک مقایسه کلی است تا در نهایت مخاطب بداند که در صورت خرید با چند نوع از محصول رو به رو می‌شود.
  • مزایا و معایب: طبیعی است که یک نگاه همه‌جانبه در زمان خرید شامل شناخت مزایا و معایب آن محصول نیز می‌شود. به همین دلیل نیز لازم است که در راهنمای خود، تمامی ویژگی‌ها و همین‌طور مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • سؤالات متداول: در این الگو می‌توانید با مطرح کردن سؤالات متداول کاربران و خریداران، پاسخ‌های هوشمندانه و دقیقی را در اختیار آن‌ها قرار دهید و در نهایت نیز دغدغه‌ها و ابهامات کلی‌شان را برطرف نمایید.

بیشتر بدانید: هنر مذاکره در فروش، نکاتی که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند!

قالب بندی مشخص

برای راهنمای خود قالب مشخصی تعیین کنید

کاربران شما در زمان مطالعات محتواهای مختلف در فضای مجازی، قالب‌های محتوایی مشخصی را می‌بینند و توجه دقیقی نسبت به آن‌ها دارند. به همین دلیل هم لازم است که در راهنمای خود، قالب‌های مشخصی از محتوا را مدنظر قرار دهید تا هم به چشم و ذهن مخاطب خود تنوع دهید و هم محتوای کامل‌تر و درخورتری داشته باشید.

از جمله مواردی که لازم است در قالب‌بندی محتوایی راهنمای خرید محصول خود به کار ببرید می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • توجه به قانون ۸۰/۲۰: بر اساس این قانون، بیشترین اطلاعاتی که خواننده را به مطالعه مقاله تشویق می‌کند در ابتدای محتوا قرار دارند.
  • لینک‌دهی‌های کاربردی: در این مورد لازم است که مطابق با محتوای خود، به صفحات دیگری از وب‌سایت خود لینک‌دهی داشته باشید.
  • کاربرد بولت پوینت: استفاده از بولت پوینت برای مشخص کردن و طبقه‌بندی نمودن محتواهای راهنمای خرید شما می‌تواند به ذهن مخاطبتان نظم مشخصی بدهد.
  • تصاویر: داشتن محتواهای بصری متنوع و تصاویر مرتبط با هر بخش، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های قالب‌بندی راهنمای خرید محصول شما خواهد بود.

جمع‌بندی

برای آنکه بتوانید محتوای آموزشی و کاربردی خود را به صورت استاندارد و درستی تولید کرده و منتشر نمایید لازم است که موارد متعددی را در رابطه با آن در نظر داشته باشید. در این مطلب، سعی شد که تمامی مسائل مؤثر در تولید یک محتوای کاربردی به شما ارائه شود.

منبع: shopify

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[6,8,9],"post__not_in":[6105],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
اسم برای فروشگاه اینترنتی

نکاتی که قبل از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی لباس باید بدانید!

راهنمای خرید مودم

راهنمای خرید مودم و نکات اولیه‌ای که باید بدانید!

ایده‌های فوق‌العاده تجارت الکترونیک در آگوست ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#