مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • چگونه تولید محتوا کنیم؟ مهم‌ترین نکات برای محتوای استاندارد!

چگونه تولید محتوا کنیم؟ مهم‌ترین نکات برای محتوای استاندارد!

  • bdok
  • فروش و بازاریابی
  • آگوست 14, 2021
  • ۴۵۸ بازدید
  • بدون دیدگاه
چگونه تولید محتوا کنیم؟

این روزها در دنیای کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مؤثر در افزایش فروش و مارکتینگ، تولید محتوای مناسب است. نکته مهمی که باید بدانید این است که وارد شدن به حوزه تولید محتوا بسیار گسترده‌تر و حرفه‌ای‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید و این بدان معناست که بدون داشتن اطلاعات کافی و لازم در این زمینه، امکان آنکه بتوانید در تولید محتوای خود موفق شوید به مراتب کاهش خواهد یافت. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب‌سایت بیدک با شما هستیم تا به طور مفصل به بررسی همین موضوع بپردازیم و پاسخ این سؤال را به شما بدهیم که چگونه تولید محتوا کنیم؟

کانتنت مارکتینگ

اهمیت تولید محتوا در مارکتینگ

پیش از این در مطلبی با عنوان «کانتنت مارکتینگ چیست؟ چه تأثیری در کسب و کار ما دارد؟!» در رابطه با این موضوع به طور مفصل گفته‌ایم. بر اساس این مطلب از جمله ویژگی‌های کانتنت مارکتینگ می‌توان در وهله اول به مقوله آموزش اشاره کرد. این کار می‌تواند در اطلاع‌رسانی مخاطبین در رابطه با کسب و کار شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. در کنار این نیز مقوله قدرت باعث می‌شود که محتواهای شما بتواند در ساخت کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ نیز تأثیرگذار بوده و نقش بسیار زیادی داشته باشد.

مسئله و ویژگی بعدی به ماندگاری مربوط می‌شود. کانتنت مارکتینگ تقریباً تا همیشه ماندگار است و در اختیار مخاطبین و کاربران شما قرار خواهد گرفت. به همین دلیل نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در ذهن مشتری داشته باشد. این روش از بازاریابی با کمترین ریسک، بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با اطمینان خاطر بیشتری خرید کنند.

استراتژی محتوایی

استراتژی محتوایی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در رابطه با تولید محتوا بررسی کنیم لزوم داشتن استراتژی محتوایی است. به طور کلی داشتن استراتژی محتوایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر کلی برنامه‌ها و اهداف خود را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت نیز در هوشمندانه‌ترین و درست‌ترین مسیر حرکت کنید. اصولاً مشخص کردن استراتژی محتوایی با ایجاد و نوشتن تقویم محتوایی تکامل پیدا می‌کند.

پیش از این در مطلبی با عنوان «نوشتن تقویم محتوایی، توضیحاتی مختصر و مفید درباره یک برنامه‌ریزی هوشمندانه!» به طور مفصل در این رابطه برایتان نوشته‌ایم. بر اساس این مطلب اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت و مزایای نوشتن تقویم محتوایی را عنوان کنیم باید بگوییم که این کار در وهله اول، برنامه‌ریزی و نظم کاری شما را افزایش می‌دهد. در کنار این نیز با تقسیم کار و مشخص کردن وظایف هر فرد و گروه، امکان کار طبقه‌بندی‌شده و تقسیم وظایف درست‌تری را نیز فراهم می‌سازد.

از دیگر مزایای نوشتن تقویم محتوایی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تقویم محتوایی، استراتژی ماهانه، فصلی و یا حتی سالانه شما را مشخص کرده و به شما این امکان را می‌دهد که در طی این زمان‌ها، با نقشه از پیش تعیین‌شده خود حرکت کنید و در نتیجه با سرعت به مراتب بیشتری به اهداف خود برسید.

در ادامه صحبت در رابطه با اینکه چگونه تولید محتوا کنیم می‌توانیم اضافه کنیم که تقویم محتوایی شما باید شامل چند نوع اطلاعات و بخش‌بندی‌ها باشد. این یعنی لازم است که مسائل و موارد مشخصی را در تقویم محتوایی خود ذکر کنید که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • موضوع محتوا
  • نام مسئول
  • تاریخ محتواها
  • بستر انتشار (پلتفرم)
  • پرسونای مخاطب

فرآیند تولید محتوا

فرآیند تولید محتوا

بخش دیگری از مسیر اینکه چگونه تولید محتوا کنیم به بررسی فرآیند تولید محتوای شما باز می‌گردد. اصولاً در این فرآیند لازم است که موارد مشخصی را مورد توجه خود قرار دهید و آن‌ها را در نهایت دقت خود به کار بگیرید. به طور کلی فرآیند تولید محتوای شما شامل چند بخش مشخص می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ایده پردازی
  • نوشتن و تولید محتوا
  • بررسی و انجام ویرایش‌ها لازم
  • آپلود و بارگذاری محتوا
  • انتشار محتوا بر اساس زمان‌بندی‌های موردنظر در پلتفرم تعیین‌شده

بهتر است که در زمان انجام هر کدام از این مراحل، برنامه‌های از پیش مشخص‌شده خود را مدنظر داشته باشید و همه چیز را بر اساس قوانین و اهداف وب‌سایت خود مدنظر قرار دهید. یادتان باشد که محتوای شما صرفاً به محتوای متنی مختص نشده و می‌تواند شامل محتواهای دیگری همچون محتواهای ویدیویی، تصویری، صوتی و… نیز بشود و در نهایت نیز تأثیر و تغییر چندانی در فرآیند تولید محتوا ایجاد نخواهد شد.

نکات تولید محتوا

نکات مهم در تولید محتوا

در این بخش از مقاله چگونه تولید محتوا کنیم می‌خواهیم به بررسی نکات مهمی بپردازیم که لازم است در تولید محتوای خود در نظر داشته باشید. اولین مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که شما باید در مقدمه و جملات اولیه محتوای خود، مخاطب را به سمت خود هدایت کرده و جاذبه لازم را برای او به دنبال داشته باشید. یادتان باشد که هر چه در این مرحله، قوی‌تر پیش بروید به همان نسبت هم موفق‌تر و اثرگذارتر عمل خواهید کرد.

مسئله بعدی که لازم است در تولید محتوای خود مدنظر داشته باشید این است که مطالب خود را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید یا حداقل به درازگویی نکشانید. درست است که کوتاهی و بلندی محتوا دارای استانداردهای مشخصی است، اما در بسیاری از افراد، محتواهای خود را چنان بلند و طولانی می‌نویسند که مطالعه آن از حوصله مخاطب خارج می‌شود و شانس دیده شدن را نیز از آن می‌گیرند. به همین دلیل لازم است که تا جای ممکن محتوا به صورت مختصر ولی در عین حال با ارائه نکات و توضیحات کامل و لازم تولید کنید.

سعی کنید در زمان تولید محتوای خود با مخاطبتان ارتباط فردی ایجاد کرده و احساسات و تجربیات او را درون محتوای خود بگنجانید تا با این کار بتوانید جذابیت بیشتری را ایجاد کنید و شانس دیده و خوانده شدن محتوا را افزایش دهید. برای این کار نیز راه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که بسته به اهداف و پرسونای مخاطب شما قابل انتخاب و اجرا خواهند بود.

یادتان باشد که رعایت نکات نوشتاری و نگارشی در تولید محتوای شما نقش اساسی خواهد داشت. به همین دلیل نیز پیش از هر چیز مهارت نوشتاری‌تان را تقویت کرده و بعد با توجه به دانسته‌ها و اطلاعات خود، محتوایی درست و کاملاً استاندارد تولید نمایید.

شما می‌توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

  • مزایای استفاده از یک تقویم محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی
  • اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ، چگونه مشتری را به خود جذب کنیم؟!
  • معرفی ابزارهای سئو، ۵ ابزاری که کار شما را راحت‌تر خواهند کرد!

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[8,9],"post__not_in":[5762],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
لین استارتاپ

لین استارتاپ چیست؟ چرا تمامی کسب و کارها باید درباره آن بدانند؟

درس‌هایی که صاحبان کسب و کار آنلاین باید از بازی Pokémon Go یاد بگیرند

استارتاپ های جهانی

استارتاپ‌های جهانی و معرفی بهترین‌ها در سطح دنیا!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#