مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروشگاه ساز بیدک
  • تعرفه ها
  • سوالات متداول
  • مرکز خدمات
  • بیدک آکادمی
    • کسب و کار
    • شبکه‌های اجتماعی
    • فروش و بازاریابی
    • ویدئو

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • شبکه‌های اجتماعی
  • >
  • آموزش اینستاگرام
  • >
  • ساخت اکانت اینستاگرام چگونه و چطور؟

ساخت اکانت اینستاگرام چگونه و چطور؟

  • bdok
  • آموزش اینستاگرام
  • دسامبر 6, 2020
  • ۸۷۹ بازدید
  • بدون دیدگاه
درباره ساخت اکانت اینستاگرام

«شنیدن کی بود مانند دیدن؟» و خواندن متن (هرچند بسیار زیبا) کی بود مانند دیدن عکس‌ها و فیلم‌های متفاوت؟ اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر پایه تصاویر است و با جذابیت تصاویر و ویدئوها توانست سایر شبکه‌های اجتماعی بر پایه متن را پشت سر بگذارد و یکه‌تاز شهرت و محبوبیت در میان تمام قشرهای جامعه شود. این شبکه ابتدا برای عکاسان حرفه‌ای جذابیت ویژ‌ه‌ای داشت اما در مدت کوتاهی محبوبیت اینستاگرام چنان افزایش یافت که پیج‌هایی با مضامین شخصی، کاری، حرفه‌ای و حتی آموزشی در آن ساخته شد. اگر شما جزو افرادی هستید که تا الان اکانتی در این شبکه ندارید، با ما همراه شوید تا ابتدا آموزش ساخت اکانت اینستاگرام، انواع اکانت‌های موجود در این شبکه اجتماعی و سایر موارد جذاب و کاربردی آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

نحوه ساخت اکانت اینستاگرام

سه روش مختلف برای ساخت یک اکانت اینستاگرام وجود دارد که در اینجا هر سه روش را با هم مرور می‌کنیم.

۱- نصب نرم‌افزار بر گوشی‌های موبایل

  • با توجه به نوع گوشی خود (iOS یا Android) به App Store یا Google Play Store مراجعه کرده و نرم‌افزار را دانلود و سپس نصب کنید.
  • گزینه Sign Up With Email or Phone Number را در اندروید یا گزینه Create New Account را برای گوشی‌های آیفون انتخاب کنید. سپس آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کرده و گزینه Next را انتخاب کنید. البته در این مرحله می‌توانید از اکانت فیسبوک خود استفاده کرده و با آن وارد نرم‌افزار شوید.
  • اگر در مرحله قبل از ایمیل یا شماره تلفن خود استفاده کرده‌اید، باید در این قسمت اطلاعات خود شامل نام و نام کاربری را تکمیل کنید. سایر اطلاعات مثل انتخاب عکس برای پروفایل یا نوشتن توضیح برای قسمت Bio اکانت را می‌توانید پس از تکمیل ثبت‌نام، در صفحه اول و با انتخاب گزینه Edit Profile انجام دهید.

۲- ساخت اکانت اینستاگرام برای کامپیوتر

  • اگر ترجیح می‌دهید نرم‌افزار را بر روی سیستم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود داشته باشید، به سایت Instagram.com مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه Sign Up کلیک کرده، آدرس ایمیل خود را وارد کنید. سپس یک نام کاربری و پسورد انتخاب کرده و یا با استفاده از اکانت فیسبوک اطلاعات شخصی خود را به‌صورت مستقیم و کامل از آن‌جا به اینستاگرام منتقل کنید.
  • اگر قصد داشتید با ایمیل وارد شوید در این قسمت گزینه Sign Up را انتخاب کنید. اگر از اکانت فیسبوک خود خارج شده‌اید و در اینجا ورود با فیسبوک را انتخاب کرده باشید، باید ابتدا وارد اکانت فیسبوک شده تا اطلاعات شما برای اینستاگرام نیز بازیابی شود.

۳- ساخت اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر موبایل

  • برای این کار باید دقیقا تمام موارد ثبت نام از طریق کامپیوتر را با مرورگر موبایل تکرار کنید. به این شکل بدون داشتن نرم‌افزار نصب‌شده در گوشی، می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید.
درباره انواع اکانت های اینستاگرام
انواع اکانت های اینستاگرام

انواع اکانت های اینستاگرام

با اینکه ساخت یک اکانت در اینستاگرام کار بسیار ساده‌ای است، اما شاید انتخاب نوع اکانت در نگاه اول مشکل به‌نظر برسد. ممکن است شما جزو افرادی باشید که سال‌ها یک اکانت اینستاگرام داشتید اما تنها از نوع Personal آن استفاده کرده و در مورد دو مدل دیگر اطلاعی نداشته باشید. در این قسمت به بررسی سه مدل مختلف اکانت اینستاگرام یعنی Personal، Creator و Business می‌پردازیم زیرا شناخت و استفاده از نوع درست بر نحوه فعالیت شما تاثیرگذار است.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا مدل مناسب را انتخاب کنید، هر مدل را توضیح داده و مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

اکانت اینستاگرام مدل Personal

اکانت Personal یا شخصی همان‌طور که از نام آن مشخص است، تنها برای استفاده‌های شخصی و معمولی است. این مدل برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تنها با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشند و بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های خود را به اشتراک بگذارند. این مدل از اکانت، حالت پایه و ابتدایی کاربری اینستاگرام است و قابلیت‌های خاصی در آن وجود ندارد.

مزایا:

  • قابلیت تبدیل اکانت به خصوصی یا عمومی؛
  • دارای تمام قابلیت‌های پایه اینستاگرام و امکان انتشار IGTV و استوری‌های مختلف؛
  • قابلیت مرتبط کردن اکانت با چندین اکانت فیسبوک؛
  • در حالت عمومی قابلیت درخواست احراز هویت را نیز دارد.

معایب:

  • نداشتن قابلیت Insight برای تحلیل و آنالیز پست‌ها؛
  • غیرقابل استفاده برای کسب درآمد؛
  • بدون جزئیات برای مخاطبین؛
  • قابلیت‌های محدود.

این مدل از اکانت برای کسانی مناسب است که قصد ندارند از پست‌های خود درآمدزایی کرده و یا برای محصول یا برند خاصی تبلیغ کنند. اگر صرفا می‌خواهید اکانت‌های مختلف را در اینستاگرام دنبال کنید، پست‌های شخصی منتشر کرده و با خانواده و دوستان خود ارتباط داشته باشید؛ با ساخت اکانت شخصی اینستاگرام تمام این فعالیت‌ها را انجام دهید.

اکانت اینستاگرام مدل Creator

جدیدترین مدل اکانت اینستاگرام یعنیCreator به‌تازگی معرفی شده است. این مدل برای اینفلوئنسرها، شخصیت‌های مشهور و سایر افراد مشابه مناسب است. این اکانت قابلیت‌های بیشتری نسبت به اکانت شخصی داشته اما امکانات کامل اکانت Business را ندارد. در واقع اینستاگرام با معرفی این نوع، یک کار هوشمندانه انجام داد. از این طریق می‌توان اکانت‌های شخصی و عادی را از اکانت اینفلوئنسرها تشخیص داد.

اکانت Creator نه تنها شناخت انواع افراد را آسان‌تر کرده بلکه شفافیت در محیط اینستاگرام برای درآمدزایی را نیز افزایش داده است.

مزایا:

  • قابلیت‌های پایه مانند انتشار پست‌های مختلف، IGTV و سایر موارد موجود در اکانت شخصی؛
  • قابلیت بررسی و تحلیل مخاطبین، نحوه فعالیت و بازخورد افراد نسبت به هر پست؛
  • انعطاف‌پذیری در نحوه نمایش پیج به‌صورت عادی یا حرفه‌ای که در مدل حرفه‌ای دارای برچسب‌های مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوت است؛
  • قابلیت ارتباط با اکانت فیسبوک برای پروموت یا ترویج پست‌ها؛
  • قابلیت انتخاب مدل اکانت بر حسب نوع فعالیت از یک دسته‌بندی متنوع در حالت Creator؛
  • قابلیت دسته‌بندی پیام‌ها به‌صورت عمومی و خصوصی برای سهولت ارتباط بین مخاطبین؛
  • دسترسی به Creator Studio بر سیستم‌های دسکتاپ؛
  • قابلیت دسترسی به ابزارهای محتوایی برندها.

معایب:

  • تنها دارای حالت عمومی است و شخصی نمی‌شود؛
  • می‌توان آن را تنها با یک اکانت فیسبوک متصل کرد.

همان‌طور که در ابتدای معرفی این مدل از انواع اکانت های اینستاگرام گفتیم، اگر اینفلوئنسر، یک شخصیت مشهور و یا تولیدکننده محتوا هستید، این نوع اکانت برای شما بسیار کاربردی و مناسب است. از طریق اکانت Creator اینستاگرام می‌توانید با تولید محتواهای متنوع، حضور پررنگ‌تری در این شبکه اجتماعی داشته و مخاطبین بیشتری کسب کنید.

درباره ورود به اکانت اینستاگرام
ورود به اکانت اینستاگرام

اکانت اینستاگرام مدل Business

مدل Business یا همان حرفه‌ای بیشترین شباهت را با مدل Creator دارد اما با قابلیت‌های بیشتر و تنظیمات کامل‌تری همانند مدیریت برند، گفت‌وگو و البته بازاریابی دارد که استفاده از آن را جذاب‌تر کرده است.

ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام باعث می‌شود که برند شما حرفه‌ای، شناخته‌شده و قابل اعتماد باشد. در اکانت بیزینسی، مشتری‌ها می‌توانند نحوه کار شما در فضای مجازی را مشاهده کرده و برای استفاده از برند شما مشتاق‌تر شوند. البته فراموش نکنید حضور در شبکه‌های اجتماعی برای برندها همانند یک شمشیر دولبه است، همان‌قدر که ممکن است باعث افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر شود، با کوچک‌ترین اشتباه و برخورد نامناسب یک تبلیغ منفی و واقعی در مقیاس خیلی بزرگ ایجاد خواهد شد.

مزایا:

  • قابلیت‌های پایه مانند انتشار پست، استوری، IGTV و سایر موارد مشابه؛
  • دسترسی به آنالیز دقیق بازخورد هر پست، بررسی رفتار مخاطبین نسبت به پست‌ها و نحوه دسترسی افراد مختلف به محتوای منتشرشده؛
  • قابلیت افزودن تبلیغات؛
  • نمایش دادن جزئیات مخاطبین کسب‌وکار؛
  • قابلیت انتخاب نوع برند از دسته‌بندی‌های موجود برای کسب‌وکارهای مختلف؛
  • دسترسی به قابلیت فروش در اینستاگرام که از این طریق می‌توانید محصولات مختلف را تگ کنید؛
  • قابلیت فیلترکردن و دسته‌بندی پیام‌های ورودی برای سهولت برقراری ارتباط و تشخیص و تفکیک پیام‌های شخصی و مشتریان؛
  • قابلیت ویدئو چت در پیام‌های خصوصی؛
  • قابلیت مدیریت محتوای برندها و Promote یا ترویج محصولات؛
  • قابلیت درخواست احراز هویت؛
  • قابلیت افزودن لینک به استوری‌ اینستاگرام در صورت احراز هویت یا کسب بیش از ۱۰ هزار فالور؛
  • دسترسی به Creator Studio در کامپیوتر شخصی؛
  • دسترسی به ابزارهای محتوایی برندها.

معایب:

  • عدم امکان خصوصی‌کردن پیج؛
  • الزام اتصال به یک اکانت فیسبوک برای دسترسی به تمام قابلیت‌ها؛
  • قابلیت اتصال تنها به یک اکانت فیسبوک.

اگر یک برند، محصول و یا سرویسی دارید که می‌خواهید با استفاده از اینستاگرام آن را معرفی کرده و کسب درآمد کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک اکانت حرفه‌ای بسازید. علاوه بر این اگر می‌خواهید تبلیغات مختلف داشته و پست‌های خود را در محیط اینستاگرام Promote کرده و با سایر اکانت‌های حرفه‌ای یا اینفلوئنسر اینستاگرام ارتباط برقرار کنید، داشتن یک اکانت بیزینسی اینستاگرام برای شما لازم است.

تحلیل و آنالیزهای موجود برای هر پست به شما کمک می‌کند که علایق کاربران را بررسی کرده و نسبت به آن فعالیت خود را ادامه دهید. از این طریق تعداد ارسال‌های هر پست به پیام‌های خصوصی، تعداد ذخیره شدن هر پست و نحوه دسترسی مخاطبین به همان پست (از طریق اکسپلورر یا قسمت Home) را خواهید دید.

اگر مطمئن نیستید کدام یک از انواع اکانت های اینستاگرام مناسب شما است، باید به شما بگوییم می‌توانید به راحتی اکانت خود را به هرکدام که می‌خواهید تغییر دهید. اما توجه کنید اگر به حالت شخصی تغییر دهید، قابلیت پروموت پست و آنالیز از بین خواهد رفت.

همه چیز درباره ساخت اکانت های اینستاگرام
همه چیز درباره ساخت اکانت اینستاگرام

نحوه تبدیل اکانت به انواع مدل‌های حرفه‌ای، شخصی یا Creator

در صفحه اصلی اکانت خود، سه خط کوچک بالای صفحه سمت راست وجود دارد، با لمس آن یک منو باز خواهد شد. گزینه Account را انتخاب کنید. اگر یک اکانت شخصی دارید، گزینه اکانت Business را خواهید دید که پس از انتخاب آن با دو گزینه Creator یا Business مواجه خواهید شد. فقط حواستان به امنیت پیج اینستاگرام خود نیز باشد!

جمع‌بندی نهایی ساخت اکانت اینستاگرام

اگر تا به‌حال در محیط اینستاگرام حضور نداشته‌اید، با ساخت اکانت اینستاگرام شخصی وارد این شبکه اجتماعی شوید. پس از بررسی کامل محیط آن، می‌توانید اکانت خود را به سایر مدل‌های موجود تغییر داده و برای کسب‌وکار خود یک فرصت عالی برای ترویج و فروش بیشتر ایجاد کنید. با امکان مدیریت اکانت اینستاگرام افراد می‌توانند میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود یک مرز مشخص ایجاد کرده و با داشتن دو اکانت در یک دستگاه از انواع قابلیت‌های موجود استفاده کنند. نکته‌ای که نباید از قلم بندازیم اهمیت استفاده از هشتگ های اینستاگرام و همین طور شادوبن اینستاگرام است.

با توجه به شرایط تمام دنیا در وضعیت همه‌گیری کرونا، اینستاگرام توانسته بیش از یک شبکه اجتماعی برای پر کردن اوقات فراغت باشد و به یکی از محیط‌های اصلی برای خرید و فروش محصولات مختلف و تبلیغات در اینستاگرام تبدیل شود. می‌توانید در اینستاگرام محصول، محتوا و یا حتی تجربه‌های مختلف خود را در زمینه‌های مختلف آموزش داده، بفروشید و از این طریق درآمد کسب کنید. نحوه استفاده شما از این شبکه اجتماعی چگونه است؟ آیا تنها برای سرگرمی در این شبکه حضور دارید یا مقاصد تجاری خود را نیز دنبال می‌کنید؟

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[11],"post__not_in":[3847],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
درباره بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام با روش‌های جدید و موثر!

همه چیز درباره هشتگ

هشتگ های اینستاگرام از صفر تا صد!

افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور در اینستاگرام با ترفندهای هوشمندانه بازاریابی!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#