مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • منوی مدیریت را ایجاد کنید
  • صفحه خانگی
  • >
  • شبکه‌های اجتماعی
  • >
  • آموزش اینستاگرام
  • >
  • هشتگ های اینستاگرام از صفر تا صد!

هشتگ های اینستاگرام از صفر تا صد!

  • bdok
  • آموزش اینستاگرام
  • نوامبر 26, 2020
  • ۶۹۶ بازدید
  • بدون دیدگاه
همه چیز درباره هشتگ

هشتگ نخستین بار در توییتر استفاده شد و بعد از آن، با توجه به کاربرد مهمی که داشت به سرعت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و البته اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفت. ما در این مطلب به طور جزئی به بررسی هشتگ های اینستاگرام می‌پردازیم. اما لازم است ابتدا تعریفی ساده از هشتگ ارائه دهیم.  

هشتگ چیست؟

هشتگ (Hashtag) که با علامت «#» نشان داده می‌شود، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به‌اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات مربوط به موضوعی خاص در سطح جهانی به‌کار می‌رود.

ما با قرار دادن علامت هشتگ پیش از عبارت‌های کلیدی مطالب مورد نظر (به صورت #واژه، #واژه_واژه یا #واژه‌واژه)، ارتباط آن مجموعه‌ از مطالب را با یکدیگر برجسته می‌کنیم. در این صورت افراد می‌توانند با جستجوی آن هشتگ به همه مطالب آن مجموعه به صورت منسجم دست پیدا کنند. 

کاربرد هشتگ
کاربردهای هشتگ اینستاگرام

کاربردهای هشتگ های اینستاگرام

با توجه به تعداد زیاد کاربران اینستاگرام، فرصت ویژه‌ای برای کسب‌وکارها به وجود آمده است تا از طریق این شبکه اجتماعی و بدون صرف هزینه‌های زیاد، برای خدمات و محصولات خود مشتری جذب کنند. هشتگ های اینستاگرام علاوه بر دسته‌بندی مطالب برای دسترسی آسان‌تر مخاطب، به افزایش بازدید و تعامل پیج نیز کمک می‌کنند. و در نهایت این امر به افزایش فروش و درآمد پیج‌های کاری منجر می‌شود.

کاربران برای دستیابی آسان‌تر و منسجم‌تر به مطالب، ترجیح می‌دهند که کلمات مد نظر خود را به صورت هشتگ جستجو کرده، یا آن هشتگ را فالو کنند. استفاده درست شما از هشتگ‌ها باعث می‌شود که پست شما نیز در میان پست‌های مرتبط دیگر، به مخاطب نشان داده شود. این امر تعامل پیج شما را بالا می‌برد. تعامل بالا نشان‌دهنده رضایت کاربران از پیج شماست که این موضوع باعث ایجاد اعتماد در مخاطبین جدید شده و در نهایت درآمد شما را افزایش می‌دهد.

راه های جذب مخاطب با هشتگ
راه های جذب مخاطب با هشتگ

راه های جذب مخاطب از هشتگ اینستاگرام

همانطور که گفتیم یکی از کاربردهای هشتگ های اینستاگرام افزایش بازدید پست و به طور کلی پیج شما است. اما استفاده از این هشتگ‌ها باید هوشمندانه باشد تا به نتیجه‌ای مطلوب منتهی شود.

عموما هشتگ های اینستاگرام سه دسته هستند:

  • هشتگ برند که مختص برند شماست و می‌توانید در همه پست‌ها از آن استفاده کنید.
  • هشتگ کمپین که در مدت زمانی کوتاه و مشخص برای یک رویداد ویژه (مثلا یک مسابقه) طراحی و استفاده می‌شود.
  • هشتگ توضیحی که جهت دسته‌بندی یا افزایش بازخورد از آن‌ها استفاده می‌کنید و برای به‌کاربردن آن‌ها باید به موضوعات زیر توجه کنید.

در هر پست حدود ۳۰ هشتگ می‌توان به‌کار برد؛ اما استفاده افراطی از آن‌ها احساس بدی در مخاطب ایجاد می‌کند و حتی شاید باعث شود که اینستاگرام هشتگ‌های شما را اسپم تشخیص دهد. پس سعی کنید تعداد هشتگ‌های مورد استفاده شما بیش از حد نباشد.

همه چیز درباره هشتگ
هشتگ در اینستاگرام

با توجه به این محدودیت سعی کنید تنها از چند هشتگ محبوب و صد البته مرتبط با موضوع کلی پیج خود استفاده کنید. هدف از این کار افزایش بازدید است. اما در کنار بازدید بالا، پیج شما به تعامل بالا نیز احتیاج دارد. به این منظور باید از هشتگ‌های کمتر محبوب و جزئی‌تر استفاده کنید. این هشتگ‌های بخصوص باعث جذب مخاطبان بخصوص می‌شوند. مخاطبانی که نیاز داشته‌اند این هشتگ را فالو یا جستجو کنند و چه بهتر که شما نیز در میان گزینه‌های پیشنهادی برای رفع این نیاز ظاهر شوید. احتمال اینکه این مخاطبان با پست شما تعامل (لایک، کامنت یا استفاده از خدمات) برقرار کنند، بسیار بالاتر است.

مهم‌تر از همه اینکه به مرتبط بودن هشتگ‌ها با پست یا پیج خود توجه کنید. در غیر این صورت پست شما به مخاطبی نشان داده می‌شود که نیازی به دیدن آن ندارد و تعاملی نیز با آن برقرار نمی‌کند. حتی این امر باعث ایجاد تفکر منفی در مخاطبان فعلی شما می‌شود و ممکن است آن‌ها را نیز از دست بدهید.

شما هم پیشنهاد و تجربه‌ای دربارۀ راه های جذب مخاطب از هشتگ اینستاگرام دارید؟ لطفاً برای ما بنویسید.

هشتگ های پر بازدید اینستاگرام
هشتگ های پربازدید

هشتگ های پر بازدید اینستاگرام

برای یافتن هشتگ‌های پر بازدید اینستاگرام در حوزه کاری خود، در قسمت جستجوی هشتگ های اینستاگرام، کلمات کلیدی آن حوزه را جستجو کنید. در همان ابتدا فهرستی از هشتگ‌های متشکل از این کلمات به شما نشان داده می‌شود. در کنار هر هشتگ، تعداد پست‌هایی که از آن استفاده کرده‌اند نیز دیده می شود. با توجه به هدفی که دارید (افزایش بازدید یا افزایش تعامل) هشتگ‌های خود را انتخاب کنید. البته این امکان وجود دارد که پست شما در میان انبوه پست‌های منتشرشده با آن هشتگ گم شود و به هدف مورد نظر نرسید. پس بهتر است در آغاز راه از هشتگ‌هایی استفاده کنید که رقابت در آن‌ها زیاد نباشد.

استفاده از هشتگ ها
استفاده از اینستاگرام

نتیجه‌گیری

در این مطلب با تعریف هشتگ آشنا شدیم و به طور جزئی به هشتگ های اینستاگرام پرداختیم. با کاربردهای آن‌ها آشنا شدیم و فهمیدیم جذب مخاطب مهم‌ترین کاربرد آن‌ها است. اما مهم‌ترین مسئله در این مورد، جذب مخاطبان مناسب است. به یاد داشته باشید که تعامل پیج، از بازدید‌ها و فالوور‌های آن با اهمیت‌تر است. اینستاگرام پیج‌هایی را که تعداد فالوور آن‌ها به هم نزدیک است با هم مقایسه می‌کند؛ و مسلما از میان دو پیجی که تعداد فالوور‌های یکسانی دارند، هرکدام تعامل بیشتری داشته باشد، پیج برتر شناخته می‌شود. پس سعی کنید در استفاده از هشتگ‌‌ها موارد ذکرشده در این مطلب را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[11],"post__not_in":[3641],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به چه کارهایی نیاز دارد؟

درباره ساخت اکانت اینستاگرام

ساخت اکانت اینستاگرام چگونه و چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ | آموزش کسب‌و‌کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی

آشنایی با بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

انواع مدل‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسید!

مزایا و معایب کسب‌و‌کار اینترتی

با مزایا و معایب کسب‌وکار اینترنتی آشنا شوید!

میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‎‌کار اینترنتی

ads
۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#