مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • کسب و کار
  • >
  • لین استارتاپ چیست؟ چرا تمامی کسب و کارها باید درباره آن بدانند؟

لین استارتاپ چیست؟ چرا تمامی کسب و کارها باید درباره آن بدانند؟

  • مجتبی عقیلی
  • کسب و کار
  • 26 اردیبهشت 1401
  • ۵۰۸ بازدید
  • بدون دیدگاه
لین استارتاپ

رویکرد‌های جدید در دنیای استارتاپ‌ها چیز عجیبی نیست این حیطه که با تکنولوژی و روزامدی همخوان است هر هر گاهی می‌تواند روش و ایده ای جدید را در مدیریت استارتاپ‌ها فراهم کند. در این مقاله به بررسی لین استارتاپ‌ها که از سال ۲۰۱۱ توسط اریک ریس بنیان گذاشته شده است می‌پردازیم. حال باید ببینیم لین استارتاپ چیست.

فهرست
دلایل اصلی شکست استارتاپ‌ها
روش‌های کلیدی در لین استارتاپ
مبانی اصلی روش لین استارتاپ
مزیت استفاده از لین استارتاپ چیست؟

آمارها نشان می‌دهند که اکثریت استارتاپ‌ها سرنوشتی جز شکست ندارند. ممکن است آمارهای مختلفی در این زمینه شنیده باشید اما بیش از ۸۰ درصد از استارتاپ‌ها در ماههای اولیه شروع کسب و کارشان با شکست مواجه می‌شوند.

بر اساس آمار‌هایی که موسسه Statistic brain ارائه کرده است ۵۰ درصد از کمپانی‌های آمریکایی در پنج سال اول شروع کسب و کارشان با شکست مواجه می‌شوند. این آمارها نشان می‌دهد در ادامه ۷۰۰ درصد از شرکت‌ها پس از ۱۰ سال منحل می‌شوند. استارتاپ‌ها در واقع در فضایی فعالیت می‌کنند که چالش‌های غیر قابل پیشبینی و کاملا جدید را در پیش رو دارند بسیاری از این چالش‌ها قابل حل نیستند.

چرا فضای استارتاپی به این صورت است؟ اریک ریس، کارآفرین و مبدع روش لین استارتاپ باور دارد که رویکرد‌های استانداردی که در کسب و کار‌ها وجود دارد را نمی توان در مورد استارتاپ‌ها به کار گرفته شود. برخلاف کسب و کار‌های معمولی استارتاپ‌ها بر پایه خلاقیت استوار شده اند، استارتاپ‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی شکل می‌گیرند و اهداف مختلفی دارند.

استارتاپ‌ها به دنبال این هستند که خلاقیت را در مقیاس انبوه تولید کنند و تنها از دستورالعمل‌ها پیروی نمی کنند. اریک راث استارتاپ را اینگونه تعریف می‌کند: موسسه ای که از چندین فرد تشکیل شده و در فضایی به شدت غیر قطعی به تولید محصولی کاملا جدید می‌پردازد.

شکست استارتاپ

دلایل اصلی شکست استارتاپ‌ها

  • دلیل اول: استفاده از ابزارهای مدیریتی کسب و کار سنتی مانند معیار‌های موفقیت و ایجاد استراتژی و تحقیقات بازار. ابزار‌های رایج برای استارتاپ‌ها کاملا بی استفاده هستند و دلیل این امر این است که استارتاپ‌ها در فضایی کاملا غیرقطعی فعال هستند.
  • دلیل دوم: وقتی کارآفرینان می‌بینند این ابزار‌ها کارایی لازم را ندارند آن‌ها را کنار گذاشته و هیچ گونه استراتژی مدونی برای خود تعیین نمی کنند و استارتاپ تنها بر این مورد که کاری انجام شود دیریت می‌شود.

هر دو جهت گیری بالا ناکار است و راه حل در این باره لین استارتاپ است. این روش که از سال ۲۰۱۱ معرفی شده است باعث موفقیت بسیاری از شرکت‌ها شده است. متدولوژی لین استارتاپ را می‌توان در قالب یک سیستم راهنما برای حل مسئله دید.

در لین استارتاپ کار‌ها به کاراترین شکل ممکن انجام می‌شوند و هر جنبه از کسب و کار خلاقانه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در واقع هر استارتاپ را می‌توان به صورت تجربه ای بزرگ دید که برای پاسخ به سوالی طرح می‌شود. این سوال به این صورت است که: آیا بایستی این محصول تولید شود؟ سوال دیگری که طرح می‌شود این است که آیا می‌توان حول این موضوع کسب و کاری موثر و موفق ایجاد کرد؟

روش لین استارتاپ

روش‌های کلیدی در لین استارتاپ

“کمترین میزان قابل تولید” عبارتی است که در لین استارتاپ مطرح می‌شود. این مورد از روش‌های اصلی در متدولوژی لین استارتاپ است. این محصول اولیه نوعی پیش طراحی برای محصول نهایی است. این محصول اولیه با کمترین هزینه و زمان ممکن ساخته می‌شود. این محصولات اولیه ویژگی‌های اساسی محصولی که در آینده قرار است تولید شود را داراست. هدف از تولید چنین محصول اولیه ای، دیدن واکنش مصرف کنندگان درباره ایده اصلی محصول است.

نظرات و واکنش‌هایی که مصرف کنندگان این محصول به استارتاپ می‌دهند می‌تواند باعث شود تا تغییراتی کلی و جزئی در محصول داده شود و لذا محصول برای مخاطبان بیشتری که منتظر محصول اصلی هستند بهینه سازی می‌شود.

از این رو می‌توان به رویکرد لین استارتاپ به صورت رویکردی مشتری محور نگاه کرد که تمرکز اصلی آن بر روی نیازهای مشتریان و نیازمندی‌های کلی کالا است. زمانی که شما توانستید اعتماد در مشتری را با استفاده از محصولات اولیه دریافت کنید باید به مرحله بعدی این حلقه بروید. حداقل میزان محصول تولیدی موضوعی وسیع است که می‌تواند در باره آن‌ها بیشتر تحقیق کنید.

روش پیووت

روش پیووت در لین استارتاپ نیز بیان می‌کند که هر ایده ای بایستی مورد آزمایش قرار گرفته و بهبود یابد. از این رو معمولا استارتاپ‌ها نیاز دارند به سمت تئوری‌های جدید تغییر جهت بدهند. این موضوع جهت بررسی بازار و موفقیت ان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تغییر مسیر پیوت نام دارد. و موفقیت استارتاپ به نحو بارزی بستگی به درستی و درست اجرا شدن این تغییر دارد.

بسیاری از افرادی که استارتاپ‌هایی را تاسیس می‌کنند نسبت به ایجاد پیوت و تغییر مسیر به جهت‌های جدید بی اعتنا هستند. پیووت به معنی شکست نیست. افزودن بر این یک تغییر مسیر درست و بجا که درست اجرا شده باشد می‌تواند کسب و کار را از شکست نجات دهد. انواع مختلفی از تغییر مسیر وجود دارد. می‌توانید از تغییر در مخاطبان استفاده کنید یا کلا فیلد تولید یا خدمات خود را تغییر دهید و یا می‌توانید به بررسی هدف اصلی بپردازید و مشکلات دیگری از کاربران را هدف قرار دهید.

یکی دیگر از روش‌های لین استارتاپ تغییر مقیاس پروژه است. تغییر معماری استارتاپ و یا تکنولوژی مورد استفاده می‌توانند نمونه‌هایی از چرخش مسیر یا همان پیووت باشند. در این میان آشنایی با ساختار سازمانی استارتاپ، استارتاپ های موفق جهانی، بیزینس پلن استارتاپ، مدل درآمدی استارتاپ، تیم سازی استارتاپ و استارتاپ‌های موفق ایرانی نیز به کمکتان خواهد آمد.

مبانی لین استارتاپ

مبانی اصلی روش لین استارتاپ

کارآفرینان هر جایی حضور دارند. بر اساس گفته ریس هرکسی که استارتاپی را اداره می‌کند یک کارآفرین است. بنابر این لین استارتاپ روشی است که می‌توانید برای هر کمپانی از هر نوع و هر اندازه ای استفاده کنید. کارآفرینی به معنی مدیریت است. مدیر یک استارتاپ باید بتواند در شرایط عدم قطعیت تصمیم‌های درستی بگیرد و کارمندان یک استارتاپ باید به اندازه کافی برای تلاش کردن و کسب تجربه‌های بیشتر دارای روحیه و انگیزه باشند.

آموزش معتبر از اساس لین استارتاپ است. رویکرد لین استارتاپ هر عملی از سوی اداره کنندگان استارتاپ را ی تجربه می‌داند. هر تجربه ای به یک یادگیری معتبر می‌انجامد. تمام نظریه‌هایی که در استارتاپ داده می‌شود باید مورد تجربه قرار بگیرد.

یادگیری معتبر

یادگیری معتبر سه مرحله دارد

  • ساخت محصول اولیه و دریافت بازخورد‌ها برای فهم دقیق و وضعیت موجود.
  • باید تلاش کنید تا خط مبنای اولیه که برای کسب و کار تهیه می‌کنید هر چه بیشتر شبیه به حالت ایده آل باشد.
  • این را بپذیرید که گاهی تغییر مسیر دهید و باید سعی کنید تا در جهت درست پیوت را انجام دهید دهید.

باید بسیار توجه داشته باشید که از معیار‌های درستی برای سنجش وضعیت استفاده کنید و از طریق نماد‌های اشتباه فریب نخورید. برای مثال در مورد شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت متریک‌های خاصی هستند و ممکن است هیچ شباهتی با سلیقه اصلی مشتریان نداشته باشند و در جهت دیگری حرکت کنند. مان و انرژی و مطالعه ای که بر روی وب سایت دقت بیشتری در دریافت اطلاعات مربوط به مشتریان و وضعیت کسب و کار شما دارد. این رویکرد در استارتاپ‌ها بیان می‌کند که هر محصول یا خدمتی باید در سریع ترین زمان ممکن تولید شود برای این منظور می‌توان به نمودار زیر برای فهم بهتر مسیر لین استارتاپ پی برد:

ایده – تاسیس – محصول –  اندازه‌گیری – اطلاعات – یادگیری.

این شما فهم درست نظریه‌ها را ارائه می‌کند. این نمودار نشان می‌دهد که چه کارهایی انجام می‌شود. بر اساس خلاقیت چه یادگیری‌هایی صورت می‌گیرد. یک کارآفرین باید واقف باشد که چگونه یک کسب و کار و استارتاپ باید  اندازه‌گیری شود.

اداره کنندگان استارتاپ باید بدانند چگونه مایلستون‌های حیاتی را تعیین کرده و چگونه کار‌هایی که باید در استارتاپ انجام شود را اولویت بندی کند. برای یک استارتاپ حیاتی است که بداند در چه وضعیتی به سر می‌برد. و بر اساس این دانش بهبود را تجربه کند. ممکن است در این راه حتی گاهی مجبور باشد تا مسیر خود را عوض کرده و از تکنیک پیوت استفاده کند.

درباره لین استارتاپ

مزیت استفاده از لین استارتاپ چیست؟

با استفاده از روش لین برای استارتاپ‌ها می‌توانید کنترل بهتری روی انحرافات داشته باشید. این روش ابزارهایی در اختیار ما قرار می‌دهد که توسط آن می‌توانید به صورت ممتد دیدگاه خود نسبت به کسب و کار و استارتاپ را به روز رسانی کنید. اینکه اصلا استارتاپی شکست نخورد شدنی نیست. اما روش لین استارتاپ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با هزینه و منابع کمتری این شکست اتفاق بیفتد و آن چنان آسیب نبینید و ببتوانید دوباره از ابتدا کالر خو را شروع کرده و حرکت کنید.

همانطور که واضح است استارتاپ‌ها اشتراکات بسیار کمی با کسب و کار‌های سنتی دارند. استارتاپ‌ها از مایه خلاقانه ای برخوردارند و بایستی به روشی متفاوت اداره شوند. وقتی که یک محصول نرم افزاری برای کسب و کار خود طراحی می‌کنید بسیار مهم است که یک کمپانی به دنبال توسعه بیابید که تجربه بالایی در کار با استارتاپ‌ها داشته باشد.

این گونه تیم‌ها چیز‌های بسیاری درباره محصولات نوآور می‌دانند و توصیه‌های بسیار مفیدی برای شما دارند. همچنین این کمپانی‌ها کاربرد این خلاقیت و نوآوری‌ها را مدنظر دارند. وقتی از رویکرد‌های لین استارتاپ استفاده می‌کنید باید در نظر داشته باشید که این روش باعث می‌شود به جای سخت کار کردن هوشمندانه عمل کنید و محصول و استارتاپ خود را تبدیل به یک برند کنید.

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[8],"post__not_in":[4351],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
11 نکته عکاسی در فروشگاه ساز بیدُک

۱۱ نکته برای داشتن عکس ‌های حرفه‌ای و رایگان

افزایش فروش با سایت

افزایش فروش با سایت، دلایلی که اعتماد شما را جلب خواهند کرد!

تاکتیک های جذب مشتری در فروشگاه ساز بیدُک

تاکتیک های جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟
  • بلاگ یا وبلاگ چیست؟ چرا باید بلاگ بسازیم؟
  • ۵ کاری که باید در فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید!

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#