مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • روش‌های دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

روش‌های دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

  • مجتبی عقیلی
  • فروش و بازاریابی
  • 26 بهمن 1399
  • ۴۸۱ بازدید
  • بدون دیدگاه
روش های دیجیتال مارکتینگ

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات با دنیای قبل از آن خیلی فرق دارد. ما در زمان بازاریابی آنلاین زندگی می‌کنیم و از روش دیجیتال مارکتینگ کمک می‌گیریم که گرچه از همان اصول منطقی گذشته برای بازاریابی استفاده می‌شود اما ابزار‌ها و روش‌هایی که در قالب بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند با گذشته بسیار تفاوت دارند. در فضای آنلاین باید از روش‌های خاصی که با تکنولوژی آن مطابقت داشته باشد استفاده کرد. ابزار‌های مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که می‌توانید هر کدام یا همه آنها را برای بازاریابی آنلاین خود به کار ببرید. در ادامه تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و روش‌ دیجیتال مارکتینگ که به صورت عام مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای شما معرفی کرده و شرحی بر هر کدام آورده‌ایم.

فهرست
طراحی و توسعه سایت
بازاریابی موتورهای جستجو (SEO & SEM)
بازاریابی محتوا و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی ویدئو و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
اینفلوئنسر مارکتینگ
تبلیغات بنری در سایت‌های پر بازدید و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
SMS مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ
رپرتاژ آگهی

طراحی وب در روش دیجیتال مارکتینگ

طراحی و توسعه سایت

وب سایت یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و در واقع همه کسب و کار‌هایی که در فضای آنلاین مشغول به کار هستنند این ابزار اساسی را مورد استفاده قرار می‌دهند. وب سایت‌ها امکانات بسیار خوبی را در اختیار افراد می‌گذارند. البته باید توجه داشت اگر قصد بر پیشرفت و حضور فعال در بازار‌های آنلاین دارید حتما سایت خود را با کیفیت استاندارد و خوبی اداره کنید.

رقابت در بازار آنلاین به قدری است که مدیران کسب و کار امروزه حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین برای حضور آنلاین بهتر هستند.

سایت محلی است که می‌توانید محتوای خود را بارگذاری کنید و یا با استفاده از درگاه‌های پرداخت امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان فراهم آورید. همچنین یکی دیگر از سرویس‌هایی که وب سایت‌ها می‌دهند خدمات آنلاین است. برای مثال نرم افزار‌ها و ابزارهای آنلاینی که در اینترنت وجود دارند خدمات مختلف آنلاین را به کاربران ارائه می‌دهند.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEO & SEM)

یکی از قابلیت‌هایی که در اینترنت به لطف استارتاپ گوگل فراهم شده موتور‌های جستجو هستند. طبق آمار روزانه چند میلیارد سرچ در این ابزار انجام می‌شود. و به عنوان موتور جستجوی اصلی در جهان کار می‌کند. باید توجه داشته باشیم با وجود وب سایت‌های بسیار زیادی که در فضای اینترنتی مشغول به کار هستند و محدودیت صفحه نمایش گوگل برای نشان دادن نتایج بهتر نهایتا ۱۰ سایت به عنوان نتیجه در صفحه اول موتور‌های جستجو نشان داده می‌شوند. اکثر افراد هرگز برای یک جستجو به صفحه دوم نمی روند و آمار ورودی به سایت از صفحه دوم و سوم بسیار پایین است اما در صفحه اول نیر جایگاه اول بسیار مهم است و رقابتی شدید بر سر این جایگاه‌ها وجود دارد.

این کار توسط بازاریابی موتورهای جستجو به عنوان یکی از انواع روش دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود. منظور از بهینه سازی موتور‌های جستجو یا سئو بهینه سازی سایت و محتوا و نحوه عملکرد سایت برای قرار گرفتن در سرچ ارگانیک گوگل است. در بازاریابی موتورهای جستجو علاوه بر سئو از تبلیغات کلیکی نیز استفاده می‌شود. تبلیغات کلیکی به این معناست که گوگل با قرار دادی، جایگاه صفحه او و خط اول را به وب سایتی که برای هر کلیک روی آن پول می‌پردازد اختصاص می‌دهد. سئو نیز ابزارهای خاص خود را دارد که بسیار معروف هستند و می‌توانید از آنها جهت بهره برداری بیشتر از استراتژی بازاریابی استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی:

  • منابع دیجیتال مارکتینگ
  • ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ

جمله معروفی در بازاریابی وجود دارد به این مضمون ” محتوا پادشاه است” محتوا در واقع ارزشی است که شما در هنگام جذب مخاطب و تبدیل این افراد به لید از آنها استفاده می‌کنید. محتوا معمولا به صورت رایگان ارائه می‌شود. اما در واقع یکی از مراحل قیف بازاریابی همین محتواست. محتوا در هر سازمانی می‌تواند موثر باشد. محتوا انواع مختلف دارد محتوای متنی و تصویری دو نوع مختلف از محتوا هستند که از تکنولوژی متفاوتی برخوردارند. می‌توانید محتوا را در قالب فایل‌های صوتی و پادکست‌ها ارائه کنید اما با هر مدیایی بخواهید محتوا تولید باید خلاقیت و مناسبت آن با مخاطب مورد نظر را در ذهن داشته باشید. در زمان تولید محتوا به عنوان یکی از انواع روش دیجیتال مارکتینگ حتما باید به پرسونای کسی که قرار است از این محتوا استفاده کند توجه کنید.

برای نوشتن محتوا ابتدا باید استراتژی محتوایی را تنظیم کنیم. مرحله بعد از ان نوشتن تقویم محتوایی و ارائه به نویسندگان یا تولید کنندگان انواع دیگر محتوا‌ها است. در انتها نیز بایستی محتوا سر تاریخ مقرر با کیفیت مورد نظر در سایت یا بلاگ بارگذاری شود. تولید محتوا به این مراحل ختم نمی شود و پس از انتشار محتوا نیز بایستی دائما محتوا به روز شده و نحوه بازخورد مخاطبان‌اندازه گیری شود.

بازاریابی ویدئو و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ

ویدیو به عنوان یکی از انواع روش دیجیتال مارکتینگ همیشه یکی از بهترین انواع محتوا‌ها بوده که معمولا اثر زیادی بر تصمیم مخاطبان می‌گذارد. کسب و کار‌ها می‌توانند با تولید ویدیو و استفاده از آنها در شبکه‌های مجازی برای معرفی شدن و در دید مشتریان قرار گرفتن استفاده کنند. ویدیو‌ها از تکنولوژی‌های خوبی بهره می‌برند و انواع ویدیو‌ها به صورت مستند و انیمیشن و یا انواع دیگر در شبکه‌های مخصوص ویدیو وجود دارند. از جمله این وب سایت‌ها می‌توان به یوتیوب و نمونه ایرانی آن اپارات و تماشا اشاره کرد.

بازاریابی شبکه اجتماعی روش دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها اقبال زیادی دارند این شبکه مجموعه گستره‌ای از افراد را به پای خود میکشانند و بخش مهمی از سرگرمی و کسب و کار مردم شده‌اند. بسیاری افراد در این شبکه‌ها کسب و کاری را اداره می‌کنند و سود‌های خوبی به دست می‌آورند. این شبکه‌های اجتماعی معمولا در حالت عادی رایگان هستند و مانند یک وبلاگ کوچک در فضای مجازی عمل می‌کنند.

هر جایی که افراد حضور داشته باشند محل مناسبی برای تشکیل بازار است. افراد در شبکه‌ای اجتماعی وقت خود را می‌گذرانند از این رو بهترین محل در این زمان، شبکه‌ها و وب سایت‌های آنلاین است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

معمولا افراد عادت دارند تا توصیه‌های دیگران را درباره خرید یا عدم خرید محصولی در فکر خود لحاظ کنند و از دیگران نظر بخواهند بخش زیادی از بازاریابی و فروش محصولات از این طریق اتفاق می‌افتد. از این رو اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در فضای مجازی ایجاد شد. افرادی که فالوور زیاد و مخاطبان وسیعی دارند و معروف هستند قادرند روی نظر مخاطبان خود تاثیر بگذارند. اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌ های دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که می‌تواند با جلب توجه اینفلوئنسر‌ها یا پرداخت وجه آنها ما را به مخاطبانشان معرفی کنند.

تبلیغات مارکتینگ

تبلیغات بنری در سایت‌های پر بازدید و روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ

افراد بسیاری از وب سایت‌های پر بازدید دیدن می‌کنند. اگر در این وب سایت‌ها از تبلیغات بنری به عنوان انواع روش دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم باعث می‌شود تا برند ما بیشتر دیده می‌شود. این کار که در فضای آنلاین صورت می‌گیرد تبلیغات بنری نام دارد.

تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات است که از قدیم وجود داشته و به صورت آفلاین در شهر‌ها دیده می‌شود. اما تبلیغات بنری آنلاین در فضای اینترنت و در قالب عکس و تصویر و دارای نوشته‌های خاص ارائه می‌شود. معمولا از این بنر‌ها لینکی به لندینگ پیج سایت مورد نظر داده می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی به عنوان یکی از انواع روش‌ دیجیتال مارکتینگ از طریق ایمیل به این صورت است که شما یک ایمیل مشخص آماده می‌کنید و از طریق ابزارهایی که برای این کار وجود دارد برای لیست ایمیل‌های خود ارسال می‌کنید. این ایمیل‌ها باید ساختار و اصول درستی داشت باشند و انتخاب کلمات در آنها بسیار مهم است. برای انتخاب لحن درست ایمیل، باید به پرسونا و مخاطبان هدف که قرار است این ایمیل‌ها برای آنها ارسال شود، توجه خاصی کنیم. ایمیلی که برای زنان خانه دار بین بیست تا سی سال ارسال می‌شود با ایمیلی که برای دانشجویان پزشکی ارسال می‌کنیم باید تفاوت زیادی داشته باشد. این تفاوت در لحن از شناخت درستی بدست می‌آید که از کاربران و جامعه هدف خود داریم.

مدل های روش دیجیتال مارکتینگ

SMS مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های‌ دیجیتال مارکتینگ

این روش نیز به عنوان یکی از انواع روش دیجیتال مارکتینگ مانند روش ایمیل مارکتینگ به ارسال جمعی پیام به مخاطبان می‌پردازد. افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند بایستی لیستی از شماره‌های تماس در اختیار داشته باشند یا از طریق نرم افزار‌های آنلاین مختلف که تا حدی رایگان هستند استفاده کنند. اسمس مارکتینگ تفاوتی که با ایمیل مارکتینگ دارد این است که در اس ام اس مارکتینگ به افراد پیامک زده می‌شود. قطعا محدودیت کاراکتر‌ها در اسمس بیشتر است اما این روش نیز نکات مثبت خود را دارد و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رپرتاژ آگهی

یکی دیگر از ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ و روش دیجیتال مارکتینگ که می‌تواند به سئو و بازدید سایت ما کمک کند رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی به مقاله‌های تبلیغاتی‌ای گفته می‌شود که افراد با دادن پول در وب سایت‌های بسیار مهم منتشر می‌کنند. یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شده و سئوی سایت را نیز تقویت می‌کند گرفتن بک لینک از این رپورتاژ‌هاست. این کار باعث می‌شود تا گوگل هنگام بازدید سایت‌ها از اعتبار این سایت به سایت شما نیز امتیاز بیشتری بدهد.

  • مارکتینگ

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[4655],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟

چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟

ابزار های دیجیتال مارکتینگی که برای دیده شدن نیاز دارید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#