مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

  • مجتبی عقیلی
  • فروش و بازاریابی
  • 4 اردیبهشت 1401
  • ۵۲۷ بازدید
  • بدون دیدگاه
دیجیتال مارکتینگ

در روزگار ما شکل بازاریابی نسبت به ده سال پیش بسیار تغییر کرده است. ۱۰۰ سال پیش بازاریابی در قالب بنرهایی که در صفحات روزنامه‌های کاغذی چاپ می‌شدند دیده می‌شد. ۵۰ سال پیش تبلیغات تلویزیونی باب شد و نسبت به دوران قبل از خود پیشرفت چشمگیری به شمار می‌آمد. اما امروز، با بررسی آماری و نتایج جالب آن می‌توانیم اثبات کنیم که عصر، عصر دیجیتال است.

فهرست
درباره دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
تیم دیجیتال مارکتینگ
موقعیت‌های شغلی در دیجیتال مارکتینگ
منابع دیجیتال مارکتینگ
کتاب دیجیتال مارکتینگ

۸۱ درصد از جمعیت‌ایالات متحده آمریکا دارای گوشی هوشمند هستند؛ و به طور متوسط روزانه ۸٫ ۸ ساعت در فضای اینترنت به سر می‌برند.

دوران سیطره تبلیغات آنلاین به پایان رسیده و ابزار‌ها و پلتفرم‌هایی مانند شبکه‌های مجازی و موتورهای جستجو، اینده ی یک کسب و کار را تعیین می‌کنند. فضای آنلاین به شدت فراگیر است بنابراین بهتر است برای ورود به این حیطه از استراتژی بازاریابی درستی برخوردار بوده و با برنامه عمل کنیم.

درباره دیجیتال مارکتینگ

درباره دیجیتال مارکتینگ

در واقع دیجیتال مارکتینگ به تمام فرایندهای بازاریابی در فضای آنلاین اطلاق می‌شود. نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما این است که در فضای انلاین دیده شوید و توجه افراد به شما جلب شده و تبدیل به طرفداران شما شوند. هدف از دیجیتال مارکتینگ در نهایت تبدیل این طرفداران به خریداران محصولات شما است.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

اهمیت دیجیتال مارکتینگ فارغ از اینکه در چه حیطه‌ای مشغول به کسب و کار هستید این است که مخاطبان شما به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته آنلاین هستند. این امکان به لطف گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها‌ایجاد شده است. اکثر بزرگسالان در سراسر دنیا وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند اولین کاری که می‌کنند این است که گوشی تلفن همراه یا تبلت خود را چک کنند. و بیش از ۹۵ درصد افراد قبل از خواب به گوشی خود نگاه می‌کنند.

به آمارهای زیر توجه کنید: هر مصرف کننده آمریکایی در طول روز با حدود ۱۰۰۰ هزار پیغام تبلیغاتی مواجه می‌شود.

  • ۹۲ درصد از مصرف کنندگان وقتی محصل یا خدماتی را مورد بررسی قرار می‌دهند به وب سایت تولید کننده مراجعه می‌کنند.
  • ۸۴ درصد از آمریکایی‌ها در هر زمانی ممکن است چیزی را بخرند.
  • ۹۷ درصد برای پیدا کردن محصول و خدمات مورد نظر در ابتدا به اینترنت مراجعه می‌کنند.
  • ۹۳ درصد افراد وقتی انلاین می‌شوند اولین کاری که می‌کنند بازکردن موتور جستجو است.
  • ۸۸ درصد از مصرف کنندگان به نظرات نوشته شده در فروشگاه‌های آنلاین اعتماد دارند.
  • ۸۶ درصد از مردم در گوگل مپ محل فیزیکی شرکت فروشنده محصول یا خدمات را جستجو می‌کنند.

یکی از اصول بازاریابی این است: همیشه جایی باشید که مخاطبان شما حضور دارند.

بازاریابی و بازاریابی دیجیتال

بازاریابی در نوع خود پدیده جدیدی نیست. با نگاهی به تاریخ می‌توان انواع مختلفی از روش‌های بازاریابی را مشاهده کرد. در دوران بعد از آن هم بازاریابی در شکل تبلیغات بنری دیده می‌شود. آنچه امروز از بازاریابی در کسب و کار‌ها می‌بینیم از سال ۱۹۴۰ شروع شده است.

بازاریابی دیجیتال از سال ۱۹۹۰ پدیدار شد. در این زمان دسترسی به رسانه‌های اجتماعی برای افراد میسر شد. غول‌هایی مانند گوگل و یاهو از دهه ۹۰ شروع به کار کرده اند. در اوایل دهه نود کاری که برای بازاریابی انجام می‌شد اساسا همان آگهی‌های بنری بود. گسترش اینترنت باعث شد افراد عادی به آن دسترسی داشته باشند و این آغاز ماجرا بود. این اتفاق باعث شد تا متخصصین به تغییر روش بازاریابی خود مبادرت ورزند.

با توسعه تکنولوژی وب افراد که تا کنون فقط نظاره گر صفحات وب بودند قادر شدند از طریق وب ارتباط برقرار کنند.

ابزارهای مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

هر تکنیکی برای پیاده سازی نیاز به ابزارهایی دارد. دیجیتال مارکتینگ نیز به همین ترتیب است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را از منظر‌های مختلف می‌توان دسته بندی و معرفی کرد. برای هر رشته در بازاریابی ابزارهای مخصوص به آن وجود دارد.

در لیست ذیل می‌توانید ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ را ببینید.

 وب‌سایت

وب سایت پایگاه اصلی فعالیت‌های انلاین یک کسب و کار دیجیتال است. وب سایت که شما برای کسب و کار خود تهیه می‌کنید باید قابلیت‌های ذیل را داشته باشد.

  1. سایت شما باید سرعت خوبی داشته باشد. سرعت سایت شما بر رفتار کاربر تاثیر زیادی می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۵۳ درصد از افراد اگر ظرف سه ثانیه پس از انتخاب سایت شما هیچ اتفاقی مشاهده نکنند بلافاصله سایت را ترک می‌کنند.
  2. سایت شما باید امنیت خوبی داشته باشد. بازدید کنندگان از وضعیت امنیت در اینترنت آگاهند و مخاطرات امنیتی را خوب درک می‌کنند. بنابراین اگر سایت شما حتی کوچکترین اطلاعات شخصی مانند آدرس یا شماره تلفن را از کاربر درخواست می‌کند بایستی حتما از امنیت کافی برخوردار باشد.
  3. سعی کنید طراحی سایت شما حتما برای موبایل هم بهینه سازی شده باشد. امروزه اکثر افراد گوشی تلفن هوشمند دارند و بسیاری از افراد فقط از همین طریق به اینترنت دسترسی دارند بنابراین بسیار مهم است که سایت خود را برای موبایل هم بهینه سازی کنید.
  4. طراحی سایت شما باید به گونه‌ای مورد توجه کاربر قرار بگیرد و کار با آن بسیار آسان باشد. مخاطبان سایت‌هایی که بتوانند به راحتی با آن کار کنند را نمی‌پسندند.
  5. برای سئو آن را بهینه سازی کنید. سایت شما هر چه باشد باید دیده شود و برای این کار به سئوی درست احتیاج دارید از این رو بسیار مهم است که سایت شما جهت سئو شدن خوب طراحی شده باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

افراد چطور سایت شما را پیدا می‌کنند؟

در ۹۳ درصد اوقات افراد سایت‌ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌کنند.

بازاریابی موتورهای جستجو حاصل تکنیک‌ها و روش‌های بازاریابی است که هدف آن در نهایت دیده شدن در نتایج جستجوی موتور‌های جستجو است.

این کار از دو طریق انجام می‌شود: تبلیغات کلیکی PPC و بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO.

سئو در مارکتینگ

سئو

درصد بالایی از ترافیک پس از سرچ وارد لینک اول ارگانیک در موتور‌های جستجو می‌شود از همین رو این جایگاه برای وب سایت‌ها بسیار مهم است. چگونه می‌توان به این جایگاه دست یافت؟ با بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO).

سئو زیر شاخه‌ای از بازاریابی موتورهای جستجو است. سئو فرایند بهینه سازی کد‌ها و محتوای سایت است به گونه‌ای که در نهایت جایگاه سایت در رتبه بندی گوگل بهبود می‌یابد.

گوگل به عنوان مهمترین موتور جستجو در جهان قوانین رتبه بندی خود را اعلام نمی‌کند از این رو این کار سئو کاران است که این روند‌ها را با آزمایش و مطالعه تعیین کنند و به سایت برای رسیدن به این جایگاه‌های بسیار مهم کمک کنند.

PPC یا تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی روشی است که در آن سایت‌ها برای هر کلیک که روی لینک آن‌ها در گوگل انجام می‌شود مبلغی را می‌پردازند.

حدود ۴۱ درصد از ترافیکی ورودی وارد سه لینک کلیکی اول شده و حدود ۷۵ درصد از کسانی که روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند از اطلاعات بدست آمده راضی هستند.

بازاریابی مجدد

گاهی اوقات تبلیغاتی از سایت‌هایی می‌بینیم که در گذشته از آن‌ها بازدید کرده‌ایم این اتفاق به دلیل بازاریابی مجدد صورت می‌گیرد. این کار توسط کوکی‌ها انجام می‌شود کوکی‌ها فایل‌های کم حجمی هستند که اطلاعات را از مرورگر شما به وب سایت‌هایی که از آن‌ها دیدن کرده‌ایم ارسال می‌کنند. این اطلاعات بی ضرر هستند و حریم خصوصی را رعایت می‌کنند. از این طریق افرادی که یکبار از سایت شما دیدن کرده اند بار دیگر مورد پیگیری قرار می‌گیرند و بررسی‌ها نشان داده است که ۷۵ درصد افرادی که مورد پیگیری بازاریابی مجدد قرار می‌گیرند به مشتری تبدیل می‌شوند.

ایمیل مارکتینگ

همانطور که از نامش پیداست، ایمیل مارکتینگ ارسال پیام‌های تبلیغاتی و پروموشن‌ها از طریق ایمیل است. ‌ایمیل مارکتینگ از جمله ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ است که همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. این روش نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ از نرخ تبدیل بالایی برخوردار است.

چرا‌ ایمیل مارکتینگ مهم است؟

  • ۶۵ درصد مدیران صبح اولین کاری که می‌کنند چک کردن‌ایمیل است.
  • حدود ۶۰ درصد از کاربران از اینکه طرح‌های تشویقی را به صورت هفتگی در‌ایمیل خود دریافت کنند راضی هستند.
  • طبق تحقیقات بعمل آمده به ازای هر یک دلار که برای‌ایمیل مارکتینگ هزینه می‌شود ۴۴ دلار سود عاید سازمان می‌شود.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ به هر فعالیتی که در جهت فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد اطلاق می‌شود.

۷۰ درصد از کاربران از کسب و کارها انتظار دارند که شبکه اجتماعی درست و منظمی داشته باشند. و ۱۷ درصد افراد وقتی به دنبال کسب و کاری می‌گردند در شبکه‌های اجتماعی این کار را می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی محل حضور کاربران است و به همین جهت محل مناسبی برای بازاریابی به شمار می‌آید. مهمترین شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram

این شبکه‌ها قابلیت‌ها و فضای خاص خود را داشته از این رو برای انتخاب پلتفرم اجتماعی حتما بایستی به تناسب رسانه با نوع کسب و کار توجه کنیم.

بازاریابی

بازاریابی ویدیویی

همانطور که از نامش پیداست این روش از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کند. این روش بسیار موثر است. با توجه به آمارهایی که در ادامه ارائه می‌شود می‌توانید به اهمیت ویدئو مارکتینگ به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ پی خواهیم برد. در واقع می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ که در بخش ویدیو انجام می‌شود نرخ بازگشت خوبی دارند.

  • ویدیو حدود ۵۰ درصد ورودی ارگانیک بالاتر در مقایسه با متن‌ایجاد می‌کند.
  • حدود نیمی از کاربران اعلام می‌کنند که با استفاده از ویدیو بهتر و راحت تر می‌توانند به اعتماد لازم دست یابند و محصول را خریداری کنند.
  • افرادی که ویدیو‌ها را تماشا می‌کنند به طور متوسط حدود ۲ دقیقه بیشتر در سایت می‌مانند و احتمال خرید کردن آن‌ها ۶۴ درصد بیشتر است.
  • در آمریکا افرادی که کاربر اینترنت هستند به طور متوسط روزانه بیش از ۶ ساعت ویدیو تماشا می‌کنند.
  • آمار‌ها نشان می‌دهد در سایت‌هایی که ویدیو بارگذاری می‌کنند، کاربران به میزان قابل توجهی بیشتر در آن سایت می‌مانند.

ویدیو مارکت جایگاه بسیار مهمی در میان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارد.

پیشنهاد‌هایی جهت ساخت ویدیو

  • می‌توانید از‌ایده‌های زیر برای ساختن ویدیو استفاده کنید:
  • ویدیو‌هایی بسازید که نحوه انجام کار‌ها را نشان دهد.
  • می توانید ویدیو‌هایی از تجربیات مشتریان قبلی خود بسازید.
  • شما با ویدیو می‌توانید درباره سازمان و فرهنگ حاکم بر آن اطلاع رسانی کنید.
  • بعنوان یک‌ایده دیگر می‌توانید ویدیویی بسازید و در آن درباره مزیت‌های محصول و یا خدمات خود اطلاع رسانی کنید.

 KPI شاخص‌های کلیدی عملکرد

هر کاری که در دنیای دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهید از قبیل تبلیغات، کمپین‌ها و سایر کار‌هایی که انجام می‌دهید باید شاخص‌ها را تغییر دهد؛ در ادامه کمپین و فرایند بازاریابی دیجیتال، شاخص‌های کلیدی عملکرد بایستی با استفاده از داده‌های تحلیلی ارائه شده مورد نظر قرار بگیرند و استراتژی سازمان باید با این شاخص‌ها تطابق داشته باشد.

در این زمینه و برای تعریف شاخص کلیدی عملکرد باید دقت کنید که کدام شاخص‌ها برای کمپین شما مناسب هستند. این شاخص‌ها نشان میدهند که هزینه دیجیتال مارکتینگ با چه اثربخشی‌ای انجام شده است.

دیجیتال مارکتینگ

تیم دیجیتال مارکتینگ

برای انجام فرایند‌های دیجیتال مارکتینگ به یک تیم با تخصص‌های مختلف نیاز است. این متخصصین هر کدام در یک یا چند ابزار دیجیتال مارکتینگ تبحر دارند. این افراد زیر نظر مدیر دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند. این تیم می‌تواند شامل سئو کار، متخصص شبکه‌های اجتماعی و متخصصین بازاریابی دیجیتال باشد.

در کسب و کار‌های کوچک که نمی‌توان در آن‌ها از افراد با تعداد بالا بهره برد بایستی شخصی که مسئول دیجیتال مارکتینگ است تمام وظایف بالا را انجام دهد که البته این کار تقریبا شدنی نیست و هر شخص نهایتا می‌تواند در دو یا سه کانال دیجیتال مارکتینگ فعالیت کند از این رو بهتر است در سازمان‌های دیگر این کار به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و یا فریلنسر‌ها برون سپاری شود.

در سازمان‌های بزرگتر تیم دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به عنوان یک زیر بخش در واحد بازاریابی فعال باشد.

نقش‌های اساسی در دیجیتال مارکتینگ

در ادامه نقش‌های اساسی که باید در تیم دیجیتال مارکتینگ حضور داشته باشند را آورده‌ایم:

  • مدیر دیجیتال مارکتینگ: در واقع مدیر دیجیتال مارکتینگ نفر اول تیم دیجیتال مارکتینگ بوده و مسئولیت تمامی کار‌ها با اوست.
  • برنامه‌ریز بازاریابی دیجیتال: این افراد برای انجام فرایند‌های کمپین‌ها و هزینه‌های این کمپین‌ها و فعالیت‌هایی که باید در این تیم انجام شود برنامه‌ریزی می‌کند.
  • متخصص سئو: سئو همانطور که گفته شد یکی از ابزار‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ است که حضور این تخصص در تیم سئو از موارد اساسی است.
  • استراتژیست محتوا: این فرد در تیم دیجیتال مارکتینگ مسئولیت دارد تا استراتژی تولید محتوا را‌ایجاد کرده و با‌ایجاد فرصت خلق‌ایده‌ها بتواند از طریق بازاریابی محتوایی به اهداف بازاریابی دیجیتال کمک کند.
  • مدیر شبکه‌های اجتماعی: مسئولیت کار‌های تمام شبکه‌های اجتماعی که کسب و کار مورد نظر در آن‌ها فعال است با مدیر شبکه‌های اجتماعی است.
  • تحلیلگر دیجیتال مارکتینگ: تحلیلگر دیجیتال مارکتینگ باید برای آنالیز داده‌های موجود در تیم دیجیتال مارکتینگ حضور داشته باشد. بررسی داده‌ها از کار‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ است. از آنجایی که هر کاری که کاربران در سایت شما انجام می‌دهند و مسیر‌های حرکت کاربر در صفحات مختلف کاملا ثابت شده و در دسترس است، از این رو بهتر است چنین متخصصی در گروه حاضر باشد تا بتوان بیشترین بهره را از داده‌ها بدست آورد.
  • مسئول ارتباطات شبکه‌های اجتماعی: وظیفه این نقش در بازاریابی دیجیتال این است که با جامعه مجازی که در ارتباط با صفحات مجازی شرکت هستند ارتباطات لازم را برقرار کرده و گزارش آن را به مدیر شبکه‌های اجتماعی ارائه کند.

مشاغل مارکتینگ

موقعیت‌های شغلی در دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اقبال کاربران از فضای مجازی و همه گیر شدن اینترنت در نتیجه دیجیتال مارکتینگ رونق بسیاری پیدا کرده است. به همین خاطر مشاغلی نیز که در این زمینه موجودند به طبع آن افزایش یافته است. امروزه سئوکاران و تولید کنندگان محتوا و سایر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ از موقعیت‌های خوب شغلی برخوردارند.

شما می‌توانید به راحتی در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ استخدام شوید و یا مستقیما با خود کارفرما به صورت حضوری یا دورکار کار کنید.

برای اینکه بتوانید در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار کنید باید از قبل اموزش‌هایی ببینید. در ابتدا باید حیطه و ابزار مورد نظر خود را که قبل از این در همین مقاله به آن‌ها اشاره شد را انتخاب کرده و در زمینه ان مطالعه کنید و دوره‌های مختلفی را بگذرانید. البته کتاب‌های متنوعی نیز روزانه در اینترنت به صورت رایگان یا پولی چاپ می‌شوند می‌توانند کمک‌های خوبی برای کسانی باشد که میخواهند به عنوان یک بازاریاب دیجیتال فعالیت کنند.

آموزش و دوره‌های دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ به روش‌های مختلف سمینار یا حضوری قابل انجام است می‌توانید این آموزش‌ها را در اژانس‌های آموزشی مختلف ببینید و یا کتاب دیجیتال مارکتینگ بخوانید.

بای توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ پدیده‌ای نو است که در ۱۰ سال اخیر بوجود آمده و به صورت لحظه‌ای در حال تغییر و تحول است و در صورتی که بخواهید پایه‌های این تخصص را فرا بگیرید بایستی همیشه به طور مداوم مطالعه داشته باشید تا بتوانید همواره به روز باشید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ امروزه در سراسر دنیا مورد توجه افراد جوان قرار گرفته و کسانی که می‌خواهند وارد حیطه دیجیتال مارکتینگ شوند می‌تواننند از این دوره‌های حضوری و غیر حضوری بهره ببرند.

درباره دیجیتال مارکتینگ منابع متعددی وجود دارد که می‌توانید در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

منابع دیجیتال مارکتینگ

یکی از معضلات افرادی که می‌خواهند وارد هر حیطه جدیدی بشوند این است که نمیتوانند به راحتی منابع یادگیری تخصص مورد نظر را تهیه کنند. درباره دیجیتال مارکتینگ هم به نوعی همین است آنقدر سایت‌های مختلف فارسی و انگلیسی زبان در این زمینه وجود دارد که همگی ادعای این را دارند که خروجی عالی دارند و به راحتی نمی‌توان تصمیم گرفت که به کدام منبع رجوع کنیم. به همین دلیل در اینجا لیستی از منابع دیجیتال مارکتینگ و وب سایت‌هایی که در این زمینه به زبان فارسی وجود دارند به شما ارائه می‌شود.

کتاب‌های Marketing در فروشگاه ساز بیدُک

کتاب دیجیتال مارکتینگ

کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ منابع خوبی برای یادگیری این فن هستند و در این زمینه کتاب‌های خوبی نوشته و یا ترجمه شده اند و در بازار و فضای وب قابل تهیه هستند. کتاب‌ها اهمیت بالایی در آموزش دیجیتال مارکتینگ دارند و با دیدی کاربردی و به روز می‌توانند راه‌گشای کسانی باشند که می‌خواهند دیجیتال مارکتینگ را درست و اصولی یاد بگیرند.

یکی از مشکلاتی که در انتخاب کتاب وجود دارد این است که بسیاری از کتاب‌هایی که نوشته شده به زبان انگلیسی است و بخش زیادی از افراد توان مطالعه آن را ندارند. کتاب‌هایی به زبان فارسی نوشته شده و یا از زبان‌های دیگر به فارسی ترجمه شده است که در اینجا بخشی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  1. مدیریت بازاریابی (فیلیپ کاتلر)

نویسنده این کتاب فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی است و با خواندن این کتاب می‌توانید به اصول پایه و اساسی علم بازاریابی پی ببرید. همچنین این کتاب به فارسی ترجمه شده و در بازار قابل تهیه است.

  1. چوبدستی‌ات را بساز یا ‌ایده عالی مستدام

این کتاب در‌ایران به نام‌ایده آلی مستدام ترجمه شده است که از کتاب‌های پرفروش در دنیای دیجیتال مارکتینگ بوده است. این کتاب به بررسی‌ایده پردازی و ارتباطات‌ایده‌ها و چگونگی کنار هم قرار دادن‌ایده‌ها می‌پردازد و به زیبایی می‌تواند در قدرت ارتباطات شما موثر واقع شود.

  1. قبایل

این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که انسان از ابتدا به دنبال‌ایجاد قبیله و زندگی گروهی داشته و همیشه به دنبال یک رهبر و فرمانروا جهت زندگی و کسب و کار نیازمند است. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه جوامع از داشتن یک رهبر بهره می‌برند و همگی دنبال این مسئله هستند که در جامعه و گروهی که در آن به سر می‌برند از یک رهبر اطاعت کنند. در این کتاب به این مورد پرداخته می‌شود که چطور می‌توان از این ویژگی انسان‌ها در جامعه مجازی و اینترنت استفاده کرده و تبدیل به رهبر و مدیری مقتدر شویم.

  1. چگونه می‌خواهیم متفاوت فکر کنیم

خواندن این کتاب به تمام کسانی که میخواهند در دنیای دیجیتال مارکتینگ رویکرد و عملکرد و دیدگاه متفاوتی داشته باشند توصیه می‌شود. این کتاب به شما نشان می‌دهد که کسانی‌که می‌خواهند بازاریابی کنند یکی از وظایف اصلی‌شان این است که محصولات را در دید افراد قرار بدهند.

  • بازاریابی دیجیتال

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[4190],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

۶ روش عملی و اثبات شده برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی جدید شما

گوگل آنالیتیکس

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

تخفیف فروشگاه اینترنتی در فروشگاه ساز بیدُک

تخفیف فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

گوگل آنالیتیکس

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • بهترین کلمه تبلیغاتی برای جذب مشتری – با کلمات جذب کن!
  • استارتاپ چیست؟
  • مزایای گارانتی محصول – ۵ دلیل برای فروش محصولات گارانتی‌دار
  • آموزش آنلاین سئو – اینجوری می‌تونی تو گوگل لینک یک باشی!
  • دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#