مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • تجربه خرید آنلاین چگونه همه چیز خوب پیش برود؟

تجربه خرید آنلاین چگونه همه چیز خوب پیش برود؟

  • فرشاد آقایاری
  • فروش و بازاریابی
  • 15 آذر 1399
  • ۳۹۳ بازدید
  • 1 دیدگاه

امروزه مصرف کنندگان بیشتر از همیشه مکان‌ها و راه‌هایی برای خرید دارند و در نتیجه به حد زیادی محدوده توجه آنها کوچک‌تر شده است. پس اگر کسب و کار اینترنتی دارید و می‌خواهید خریداران آنلاین داشته باشید تا از شما خرید کنند، به این توانایی احتیاج دارید که به سرعت توجه آنها را جلب کنید تا خرید برای آنها ساده و لذت بخش باشد.
پس کسب و کارهای اینترنتی چه کمکی می‌توانند بکنند تا این اطمینان حاصل شود که تجربه خرید آنلاین برای مشتریان به خوشایندترین و لذت بخش ترین آنها تبدیل شود؟ در ادامه راه‌کارهایی معرفی می‌شود تا تجربه خرید آنلاین را در مشتریان تقویت کند تا مشتریان از شما خرید کنند و حتی بازهم به وب سایت شما برگردند.

فهرست
سرعت بارگذاری سایت در موبایل
منوی سایت و امکان جستجوی کاربران
اهمیت عکس کالاها در فروشگاه اینترنتی
لزوم تولید محتوا
نظرات کاربران
روانشناسی رنگ
درباره  سرعت بارگذاری سایت در موبایل
سرعت بارگذاری سایت در موبایل

سرعت بارگذاری سایت در موبایل

گابریل ای میز مؤسس وب سایت – پلت فرم کسب و کار Just Add Content می‌گوید: «برای اینکه سایت خود را در حالتی حفظ کنید که کمتر از چند ثانیه بارگذاری شود، بزرگترین خطری که شما را تهدید می‌کند رقبا نیستند بلکه دکمه بازگشت است. اگر سایت شما به کندی بارگذاری شود، خریداران صبر نمی‌کنند و به جای دیگری برای خرید می‌روند.»

به طور کلی باید بگوییم که کاربران تلفن همراه را فراموش نکنید. مارک تیلور، هدایتگر جهانی در تحول تجربه کاربری در شرکت Capgemini Consulting می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم از صاحبان تلفن همراه در ایالات متحده در حال حاضر به عنوان دسترسی اولیه به اینترنت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. بنابراین شرکت‌ها باید تمام جنبه‌های ارتباط با مشتری از وب گردی گفته تا خرید و حتی علاقه‌مندی به برندها را به قابلیت‌های تلفن همراه اضافه کنند.»

آری ویل، قائم مقام وب سایت – پلت فرم اشتراک گذاری فضاهای ابری Yottaa می‌گوید: «امروزه مشتریان آنلاین ترجیح می‌دهند با یک کلیک روی موس با یک تاچ روی تبلت یا موبایل‌های هوشمند خود، به اطلاعاتی که احتیاج دارند دسترسی پیدا کنند. با این توصیف، خرده‌فروشان تنها میلی ‌ثانیه‌ای فرصت دارند تا مخاطب را جذب کرده و آنها را به تکمیل خرید ترغیب کنند.»

به طور مثال سایت فروشگاه اینترنتی آمازون نشان داده که هر صد میلی ثانیه تأخیر در بارگذاری، به اندازه یک درصد از خریدها برای آن هزینه خواهد داشت! در حالی که سایت همتای آمازون یعنی والمارت، نرخ تبدیل Conversion rate، یعنی درصد افرادی که بازدید آنها از سایت به خرید منتهی می‌شود، به ازای هر ثانیه کاهش از زمان بارگذاری، به دو درصد افزایش داده است.

آری ویل در ادامه می‌گوید: «خرده فروشان اینترنتی در راستای حفظ مشتریان بالقوه خود نیاز دارند در جهت بهینه سازی سایت تلاش کنند تا بدون در نظر گرفتن برقراری ارتباط یا مکان شبکه اینترنتی کاربران یا حتی اینکه آنها با کامپیوتر، تبلت و یا موبایل وارد سایت شده‌اند، حداکثر کارایی سایت را تضمین کنند.»

جستجو در فروشگاه اینترنتی
امکان جستجو در سایت

منوی سایت و امکان جستجوی کاربران

علی میریان، قائم مقانم ارشد محصولات در شرکت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و خریداران Collective Bias، در این باره نقل می‌کند: «مشتریان باید توانایی استفاده راحت از منوهای سایت را داشته باشند. کلیک‌های غیرضروری را محدود کنید و ویژگی‌هایی را مانند اسکرول خودکار برای جلوگیری ازاینکه علاقه‌مندی مشتریان از بین برود، پیاده‌سازی کنید.»

ویل کوک، قائم مقام سایت بازاریابی چندکاناله برای کمپانی اچ پی در ادامه این موضوع اضافه می‌کند: «روی فناوری جستجوی سایت سرمایه‌گذاری کنید. جستجو بخش‌های نادیده گرفته‌ای را از سیاحت مشتری در سایت باقی می‌گذارد. با این وجود جستجو یک راه آسان برای اتصال قصد کاربر با محتوای مناسب با آن است. علاوه بر این جستجوها و نتایج آن می‌تواند بازخورد کاربر را از سایت ارائه دهند. که این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به شما در آینده به شخصی‌سازی سایت بر اساس تجارب کاربری کمک کند.»

در تمام قالب‌های موجود در فروشگاه ساز بیدُک، کادر جستجو برای راحتی کار کاربران وجود دارد و همینطور فروشگاه‌ها می‌توانند از پنل مدیریت خود منوی افقی با قابلیت شخصی سازی به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنند. که هم اینها باعث بهبود تجربه کاربری برای خریداران آنلاین خواهد بود.

اهمیت عکاسی محصول
عکاسی محصول

اهمیت عکس کالاها در فروشگاه اینترنتی

میرا رایسک، طراح تجربه کاربری در Usability Matters می‌گوید: «قدرت عکس‌های با کیفیت محصولات را هیچ وقت نادیده نگیرید. برخی از کمپانی‌ها اینطور فکر می‌کنند که آن دسته از محصولات که در میان عموم مردم رایج و شناخته شده هستند ممکن است نیاز به آن حد از جاذبه‌های بصری نداشته باشند. ولی خریداران آنلاین، عکس‌های محصولات را قوت قلبی دوباره، درباره‌ آنچه دقیقاً احتیاج دارند خریداری کنند، به حساب می‌آورند.»

همچنین کارولین بلنک، بنیان‌گذار سایت Home Garden Directory  می‌گوید: «ما در یک جهان تصویری زندگی می‌کنیم. یک سایت بدون عکس‌های قوی نمی‌تواند خریداران را راضی به پرداخت کند. عکس‌های باکیفیت، نه آنهایی که به شدت اغراق می‌کنند و حق مشتری را پایمال می‌کنند، به خریداران این حس را می‌دهند که انگار واقعاً از یک مغازه خرید می‌کنند.»

علاوه بر این، شما می‌توانید تجربه خرید آنلاین را به مانند خرید فیزیکی، به وسیله‌عکس‌هایی که کالاها در آن در حال استفاده شدن هستند، واقعی جلوه دهید. برای مثال کنار عکس گلدانی که برای فروش گذاشته‌اید، دقیقاً عکس همان گلدان را قرار دهید که روی میز است و از گل پر شده است. در ضمن، این قابلیت و توانایی را برای مشتری فراهم کنید تا بتواند به راحتی و بدون از دست رفتن کیفیت، روی عکس‌ها زوم کند و عکس‌ها را زوایای مختلف نگاه کند.

لزوم تولید محتوا در فروشگاه اینترنتی
تولید محتوا در فروشگاه اینترنتی

لزوم تولید محتوا

علی میریان در این باره می‌گوید: «هر وقتی موضوع محتوای آنلاین باشد، کم زیاد به نظر می‌رسد. این ضرب‌المثل همیشه صدق می‌کند.»

نوشته‌های زیاد و عکس‌ها و ویدئوهای بیش از اندازه می‌تواند به سرعت به یک آشفتگی در صفحه نمایش مشتری تبدیل شوند و مانع از تجربه کاربری آنها در سرتاسر سایت شوند. به قدری که می‌تواند مشتریان را از مسیر خرید کردن منحرف کنند.

نظرات کاربران

هانتر مونتگومری، مدیر بازاریابی شرکت HigherLogic  می‌گوید: «بررسی‌های مشتری از راهبردهای بازاریابی یک سازمان ۱۲ برابر مورد اعتمادتر است. پس اجازه دهید صحبت کنند و نظر بدهند.»

ترسا اونیل، قائم مقام ارشد بازاریابی در کمپانی PowerReviews نیز اینطور نقل می‌کند: «برندها با نمایش دادن نظرات و بررسی‌های مشتریان، نه تنها در سایت بلکه در اپلیکیشن موبایل و حتی در ویترین فروشگاه فیزیکی خود می‌توانند تا حد قابل توجهی تجربه کاربری مشتریان خود را بهبود ببخشند.» او اینطور ادامه می‌دهد: «در اواخر سال ۲۰۱۴ در یک مطالعه انجام شده در کمپانی PowerReviews ما متوجه شدیم که ۸۶ درصد مصرف‌کنندگان وقتی تصمیم به خرید می‌گیرند به بررسی‌ها به عنوان یک منبع ضروری نگاه می‌کنند و ۵۶ درصد از خریداران به طرز خاصی به دنبال بررسی‌ها در وب ‌سایت‌های مختلف می‌گردند.»

پس به طور حتم با ایجاد رتبه‌بندی و نوشتن نظرات و بررسی‌های مشتریان هر نقطه از ارتباط مشتری و فروشنده قابل دسترس است و برندها می‌توانند با این روش از یک تجربه کاربری مثبت در مشتریان خود اطمینان حاصل کنند.

پیش از این در مطلبی با عنوان «ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی خوب، نکاتی که نباید از قلم بیندازید!» در این رابطه گفته‌ایم که بخش دیدگاه‌ها و یا نظرات کاربران از مهم‌ترین قسمت‌های هر فروشگاه اینترنتی خوب به حساب می‌آیند. کاربران برای اطمینان بیشتر به فروشگاه شما، نیازمند آشنایی با نظرات و دیدگاه‌های سایر خریداران و مشتریان شما هستند. این موضوع می‌تواند میزان صداقت و کیفیت کاری شما را به کاربران نشان دهد.

روانشناسی رنگ

وقتی در حال طراحی رنگ در وب‌ سایت خود هستید به روانشناسی رنگ‌ها برای بهبود تجربه کاربری مشتری دقت کنید.

تجربه کاربری: روانشناسی رنگ

همانطور که لی پرستون، هماهنگ کننده بازاریابی در مجموعه هتل‌ها و سایت‌های اینکلاو (Enclave Hotels & Suites) اینطور به این موضوع اشاره می‌کند که: «برای سایت‌هایی که از سیستم رزرو استفاده می‌کنند، بهتر است برای سیستم پرداخت و یا دکمه پرداخت از رنگ سبز استفاده شود. رنگ سبز به معنای (برو) همان‌طور که در چراغ راهنمایی می‌بینید. و حتماً این امر با ذهن مشتری ارتباط مثبتی ایجاد می‌کند.»

  • خرید آنلاینخرید اینترنتیخریدار آنلاینفروش آنلاینفروشگاه اینترنتی

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[331],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

روابط عمومی یا PR

بهترین شغل های زودبازده

بهترین شغل‌های زودبازده، پیشنهاداتی برای کسانی که می‌خواهند زود موفق شوند!

انواع کانال های فروش در فروشگاه ساز بیدُک

انواع کانال های فروش آنلاین – از چه طریقی بفروشیم؟

1 دیدگاه

  1. پینگ بک چطور یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ معرفی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

گوگل آنالیتیکس

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • بهترین کلمه تبلیغاتی برای جذب مشتری – با کلمات جذب کن!
  • استارتاپ چیست؟
  • مزایای گارانتی محصول – ۵ دلیل برای فروش محصولات گارانتی‌دار
  • آموزش آنلاین سئو – اینجوری می‌تونی تو گوگل لینک یک باشی!
  • دیجیتال مارکتینگ چگونه کسب و کار پرسودی به ما می‌دهد؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#