مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • شبکه‌های اجتماعی
  • >
  • آموزش اینستاگرام
  • >
  • افزایش فالوور در اینستاگرام با ترفندهای هوشمندانه بازاریابی!

افزایش فالوور در اینستاگرام با ترفندهای هوشمندانه بازاریابی!

  • فرشاد آقایاری
  • آموزش اینستاگرام
  • 10 آذر 1399
  • ۶۷۸ بازدید
  • بدون دیدگاه
افزایش فالوور اینستاگرام

اگر از هرکدام از بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام بپرسید سؤال و دغدغه شماره یک شما در اینستاگرام چیست، جواب اکثر آن‌ها به دست آوردن دنبال کننده‌های (followers) بیشتر در اینستاگرام خواهد بود. در حالی که تعداد زیادی از کاربران این‌طور پاسخ خواهند داد که اهمیتی نمی‌دهند چقدر دنبال کننده در صفحه اینستاگرام خود دارند.

فهرست
و اما ترفندهای بازاریابی اینستاگرام …
از هشتگ استفاده کنید
از یک به عهده گیرنده میزبانی کنید
مسابقه برگزار کنید

اما این موضوع خیلی ساده است که هر چقدر مخاطب بیشتر داشته باشید، به افراد و مشتری‌های بالقوه بیشتری دسترسی خواهید داشت.

بجای اینکه فقط تعداد آن‌ها را بشمارید، به تعداد دنبال کننده به نسبت اندازه‌ی ظرفیت بازار خود فکر کنید.درحالی که شما نباید اهمیت همه‌ی اهداف و مقصدهای اینستاگرام خود را فراموش کنید، اما تعداد دنبال کننده‌ها در اینستاگرام شما می‌تواند موفقیت تلاش‌های دیگرتان را به‌خوبی نشان دهد.

اینکه بدانید پیام کسب و کار شما به‌خوبی مورد قبول است و در مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود، همیشه نکته مثبتی به حساب می‌آید و یکی از راه‌های اندازه‌گیری آن تعداد دنبال کننده‌ها است.

و اما ترفندهای بازاریابی اینستاگرام …

یک استراتژی قوی و متعهدانه از نقش شما در بازار، بدون شک با تعداد دنبال کننده‌ها و اندازه جامعه‌ای که ساخته‌اید قابل مشاهده است. به همین دلیل نیز برای فروش در اینستاگرام باید مسائلی را در نظر داشته باشید.

برای اینکه به شما کمک کنیم جامعه خود را در اینستاگرام بر اساس استراتژی مخصوص به خود بسازید، مجموعه‌ای از ترفندهای و راهنمایی‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم.

از هشتگ استفاده کنید

استفاده از هشتگ خوب یک روش عالی برای بالا بردن شانس در معرض دید بودن و تعامل شما با مخاطب خواهد بود.

اینکه شما یک سوءاستفاده کننده از هشتگ ها باشید روشی بسیار ساده‌ای است. چیزی که نتیجه عکس بر مخاطب و جامعه شما خواهد داشت.

استفاده از هشتگ اینستاگرام

برای کمک به شما که مطمئن شوید هیچ‌وقت وارد این محدوده اغواکننده نمی‌شوید، مجموعه از بایدها و نبایدها را در استفاده از هشتگ آورده‌ایم:

  • باید هنگام استفاده از هشتگ ها خاص باشید.
  • باید هشتگ های مناسب با همان شبکه اجتماعی تهیه کنید.
  • باید هشتگ های مرتبط و برند نشده را ذکر کنید.
  • نباید خیلی طولانی و خیلی تخصصی باشد.
  • نباید بجای کلمات بیشتر از هشتگ استفاده کنید.
  • نباید همه چیز را هشتگ کنید.

در کنار هشتگ‌های بدون برند و مربوط به کسب و کار شما، استفاده از هشتگ برند دار نکته‌ای است که می‌تواند به ایجاد جامعه در بین شما و مشتریان کمک کند. برند شما از در معرض دید مشتری‌های جدید بودن سود خواهد برد و مشتری‌های شما نیز از احساس علاقه‌ای که نسبت به تعامل با برند شما دارند سود خواهند برد.

این یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در جامعه مخاطبان در اینستاگرام برای همکاری با برند شما، و نمایش برخی از مطالب تولید شده توسط کاربر در صفحه برند شما است. هشتگ ها بهترین روش برای سازمان‌دهی محتوای شما و رشد جامعه‌ی مخاطب شما هستند.

از یک به عهده گیرنده میزبانی کنید

برای اکثر کسب و کارها، برند شما متناسب با فضا و بازاری است که درون جامعه‌ی کسب و کار شما شکل گرفته است.

یک روش برای ایجاد ارتباط با بقیه اعضای این جامعه از طریق میزبانی از یک به عهده گیرنده (takeover) اینستاگرامی شکل می‌گیرد که شما از یک عامل تأثیرگذار یا اینفلوئنسر، کارمند، سفیر برند یا کاربر فعال جامعه تخصصی خود دعوت می‌کنید تا تغذیه اینستاگرام شما را برای یک روز به عهده بگیرد.

میزبانی از یک به عهده گیرنده اینستاگرامی به شما کمک می‌کند تا به خیلی از اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی برسید، که ممکن است منجر به افزایش تعاملات مخاطبان شما، جذب دنبال کننده‌های بیشتر یا باعث ایجاد یک پیام معتبر از برند شما در جامعه مخاطب شود.

در یک اتفاقی که اخیراً رخ داد، زاک برمن از  The Juice Truck (کسی که یک جامعه اینستاگرامی با بیش از ۳۰٫۰۰۰ هزار دنبال کننده دارد) در مورد قدرت یک به عهده گیرنده صحبت کرد و توضیح داد که اگر بگذارید یک شخص دیگر هر دو یا سه ماه یک بار مسئولیت صفحه اینستاگرامی شما را به عهده بگیرد کمک می‌کند شبکه‌های اجتماعی خود را به یک سطح کاملاً جدید برساند.

میزبانی از به عهده گیرنده در اینستاگرام

برمن توضیح داد که یک به عهده گیرنده اینستاگرام به عنوان یک شریک در زمینه کاری، به The Juice Truck اجازه داد تا دیدگاه شخصی دیگر را وارد کار کند و ماهیت برند را در زندگی شخصی خود به کار بگیرد، در حالی که ماهیت سرزندگی حضورشان در شبکه‌های اجتماعی را نیز رشد می‌دهند.

دستورالعمل The Juice Truck برای به‌کارگیری موفق یک به عهده گیرنده اینستاگرامی شامل نکات زیر می‌شود:

  • برای ارتباط با کاندیدهای احتمالی که می‌توانند به عنوان به عهده گیرنده برای شما کار کنند و شما هیچ ارتباط قبلی با آن‌ها نداشتید، شروع به کامنت گذاشتن و یا لایک کردن عکس‌های آن‌ها کنید تا حسی را نسبت برند خود در آن‌ها برانگیخته کنید.
  • با محصولات دیگر برندها یا کمپانی‌ها عکس بگیرید و پیج اینستاگرام آن‌ها را در پست خود تگ کنید تا یک جلب توجه ارزشمند ایجاد کنید.
  • ارتباطات جدید ایجاد کنید اما ارتباطات قبلی خود را رشد دهید و مستحکم‌تر کنید. تنها به افرادی که تعداد دنبال کننده بیشتری دارند نزدیک نشوید، به‌جز آن‌هایی که با آن‌ها چه در زندگی واقعی و چه به‌صورت مجازی (یعنی از اول در اینستاگرام) ارتباط داشته‌اید.  
  • به افراد یا تیم‌های خود بگویید تا صدا و زبان برند شما را به اشتراک بگذارند، اما به پیام رسانه‌ای خودشان در صفحه خود فضا بدهید، طوری که خود جلوه‌ای از آن باشید.
  • جامعه و مخاطبان آنلاینی که کاندیدها در پشت سر خود دارند را در نظر بگیرید و اینکه آیا مناسب برای برند شخصی شما است یا خیر.
  • به یاد داشته باشید اگر احساس می‌کنید که این موضوع مناسب نیست و فرد دیگری با ارزش‌های اصلی شما هم‌خوانی ندارد، همیشه مجبور نیستید بله بگویید. اما رابطه بالقوه خود را با آن‌ها برای آینده قطع نکنید و همیشه احترام آن‌ها را حفظ کنید.

مسابقه برگزار کنید

اینکه همه به چیزهای رایگان علاقه دارند یک حقیقت جهانی است. اگرچه شما شاید از فکر اینکه چیزی را همین‌طوری بدون منفعت بدهید متنفر باشید، اما حقیقت این است که اگر هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را در نظر بگیرید که قرار است همان هیاهو همهمه‌ای را میان مشتریان شما ایجاد کند که یک مسابقه نیز می‌تواند راه بی اندازد، پیش‌بینی یک جایزه از قبل تهیه شده خیلی بیشتر از چیزی که در ظاهر مشهود است ارزش دارد.

Wishpond این‌طور توضیح می‌دهد: «طرح یک مسابقه می‌تواند به همان مقدار تعامل میان شما و مشتریان ایجاد کند که هزاران بخش محتوایی می‌تواند تولید کند. پس وقت و انرژی خود را ذخیره کنید.»

برگزاری مسابقه در اینستاگرام

راه‌اندازی یک مسابقه در پست و استوری اینستاگرام می‌تواند یک روش خیلی خوب باشد برای اینکه به دنبال کننده‌های خود جایزه بدهید و از آن‌ها قدردانی کنید و در عین حال دنبال کننده‌های جدیدی را به صفحه برند شما در اینستاگرام اضافه کند.

مخصوصاً اگر مسابقه‌ای که راه انداختید به شرکت‌کننده‌هایی نیاز داشته باشد که یک دوست را در قسمت نظرهای پست شما تگ کند.

دیگر ایده‌های راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • “لایک” کنید تا برنده شوید – شرکت‌کننده‌ها با لایک کردن وارد مسابقه می‌شوند.
  • مسابقات نظر دهی – شرکت‌کننده‌ها کامنت می‌گذارند تا وارد مسابقه شوند.
  • مسابقات با عنوان “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” – شرکت‌کننده‌ها مجموعه‌ای از عکس‌ها در پست‌های مختلف دنبال می‌کنند تا پست برنده را پیدا کنند.

مسابقاتی که بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر (User-generated content) باشد نیز یک روش بی‌نظیر است تا تعاملی را در میان جامعه‌ی خود ایجاد کنید و تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید.

از مخاطبان خود بخواهید یک عکس مرتبط در اینستاگرام خود پست کنند و هشتگی که شما برای این مسابقه تولید کرده‌اید را در پست خود استفاده کنند.

با این روش نه‌تنها یک مسابقه را اداره می‌کنید بلکه جامعه‌ای را از طریق تعامل با هشتگ بخصوص ایجاد می‌کنید.

شما این امکان را نیز دارید که ورودی‌های مسابقه را به اشتراک بگذارید که خود این موضوع محتوای جدیدی را برای صفحه کاربری شما در اینستاگرام ایجاد می‌کند. این موضوع واقع ارزش یک جایزه را ندارد؟!

من در قسمت جستجو (Explore) شروع به دنبال کردن صفحه اینستاگرامی صرفاً بر اساس اینکه آن‌ها در حال برگزاری مسابقاتی هستند و به من هم برای شرکت در این مسابقات نیاز دارند. مدت‌ها بعد از اینکه مسابقه به پایان رسد من هنوز صفحه آن‌ها را دنبال بنا بر یکی از این دو دلیل: ۱) یادم رفته بود که آن‌ها را آنفالو کنم. ۲) آن‌ها محتوایی جالب، ارزشمند یا زیبا را پست می‌کردند.

اگر هدف شما جذب دنبال کننده‌های بیشتر در اینستاگرام است بنابراین این سناریوها درباره‌ی مشتری‌ها به درد شما خواهد خورد. البته که ما همیشه پیشنهادمان این است که گزینه دوم قابل‌اطمینان‌تر است.

اگر به دنبال یک روش ساده برای راه‌اندازی یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی هستید، این موارد به شما کمک خواهد کرد:

  • تعداد ورودی‌های یک مسابقه را در صفحه اینستاگرامی خود یا دیگر شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش بگذارید.
  • ورودی‌های که از هشتگ یا منشن های (mention) ضروری می‌آیند بپذیرید.
  • امکان رأی‌گیری و نظر دهی روی ورودی‌ها را فعال کنید تا میزان تعامل را افزایش دهید.

مسابقات یک روش عالی برای جذب دنبال کننده‌های بیشتر در اینستاگرام است. بنابراین زمانی را در نظر بگیرید تا به دنبال کننده خود برای تعهدی که به برند شما دارند در قالب راه‌اندازی مسابقه جایزه بدهید.

  • followerاینستاگرامبازاریابیدنبال کننده‌شبکه‌های اجتماعیمحتوامسابقهمشتریهشتگ

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[220],"post__not_in":[961],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

ترفندهای بازاریابی برای افزایش فالوور در اینستاگرام (قسمت دوم)

درباره ساخت اکانت اینستاگرام

ساخت اکانت اینستاگرام چگونه و چطور؟

همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به چه کارهایی نیاز دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟
  • بلاگ یا وبلاگ چیست؟ چرا باید بلاگ بسازیم؟
  • ۵ کاری که باید در فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید!

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#