مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک

مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُکفروشگاه ساز بیدُک، ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی با امکانات بی‌ نظیر و بدون نیاز به دانش فنی. مجله آکادمی فروشگاه ساز بیدُک

  • فروش و بازاریابی
  • شبکه‌های اجتماعی
    • آموزش اینستاگرام
    • آموزش تلگرام
    • آموزش توییتر
  • کسب و کار
  • راهنمای خرید
  • ویدئو
  • اخبار
  • بیدُک
  • صفحه خانگی
  • >
  • فروش و بازاریابی
  • >
  • اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ، چگونه مشتری را به خود جذب کنیم؟!

اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ، چگونه مشتری را به خود جذب کنیم؟!

  • طلوع حقیقت
  • فروش و بازاریابی
  • 19 مرداد 1400
  • ۳۳۸ بازدید
  • بدون دیدگاه
اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل، چند سالی است که با پیشرفت بسیار زیادی رو به رو شده و به جرئت می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین راه‌های برندینگ یاد کرد. با این حال، هنوز افراد و کسب و کارهای بسیاری وجود دارند که نمی‌دانند اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود و چگونه می‌توان آن را به بهترین شکل ممکن نوشت. در این مطلب از وب‌سایت بیدک با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.

فهرست
چگونگی نوشتن موضوع ایمیل مارکتینگ
چگونگی نوشتن متن ایمیل مارکتینگ
جمع‌بندی

ایمیل مارکتینگ

چگونگی نوشتن موضوع ایمیل مارکتینگ

قسمتی که به عنوان شروع یک ایمیل مارکتینگ شناخته می‌شود باید به گونه‌ای نوشته شود که مخاطب را میخکوب کرده و توجه او را به طور کامل جلب کند. به همین دلیل نیز لازم است که در فهرست اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ به اهمیت نوشتن موضوع نیز اشاره کافی را داشته باشیم. بنابراین در ادامه مطلب همراه ما باشید تا این بخش از ایمیل مارکتینگ را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم:

از زبان مؤثر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمان نوشتن موضوع ایمیل خود در نظر داشته باشید داشتن زبانی مؤثر و عملگراست. برای این کار می‌توانید از عبارات مشخص و کلیدی همچون دانلود، خریدن، تخفیف، پرسش، رزرو و… استفاده نمایید.

اصول نوشتن عنوان

در صورت امکان، شخصی‌سازی کنید

یادتان باشد که تجربه نشان می‌دهد ایمیل‌هایی که شخصی‌سازی‌تر می‌شوند غالباً در معرض باز شدن و خوانده شدن بیشتری هستند. به همین دلیل نیز بهتر است که با توجه به مخاطبان هدف مشخص خود، موضوعات ایمیل را شخصی‌سازی کنید تا افراد دقیقاً با دغدغه‌های خود رو به رو شده و آن‌ها را مطالعه نمایند.

شفافیت بیان داشته باشید

موضوع ایمیل مارکتینگ شما علاوه بر آنکه باید جذاب باشد لازم است که از شفافیت کامل نیز برخوردار باشد و مخاطب را از اهداف و مفاهیم پیش رو آشنا و مطلع کند. بنابراین سعی کنید وضوح گفتار را در نوشتن عنوان ایمیل خود مدنظر داشته باشید.

متن ایمیل مارکتینگ

چگونگی نوشتن متن ایمیل مارکتینگ

حالا زمان آن می‌رسد که به محتوای اصلی ایمیل مارکتینگ بپردازیم و اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم. برای این بخش هم می‌توان به چند موضوع و نکته مجزا اشاره کرد.

با مخاطب ارتباط برقرار کنید

دقیقاً همان‌طور که در عنوان و موضوع ایمیل خود به دنبال برقراری ارتباط با مخاطب بودید در متن اصلی نیز باید راه‌هایی را به کار بگیرید که مخاطب بتواند با شما ارتباط برقرار کرده و او را به خواندن محتوای ایمیل مارکتینگ تشویق کنید.

از افعال و ضمایر دوم شخص استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ این است که بتوانید از افعال و ضمایر دوم شخص استفاده کنید. با این کار تمایل مخاطب را به خواندن ادامه ایمیل افزایش خواهید داد. یادتان باشد که لازم نیست آن‌قدر رسمی و اداری صحبت کنید که مخاطب اصلاً نفهمد که چه می‌گویید! بلکه باید در عین حال که دوستانه رفتار می‌کنید، مخاطب را به سمت خود جلب کرده و به خواندن ادامه ایمیل ترغیب کنید.

اصول نوشتن متن ایمیل

به جای ویژگی‌ها از مزایا بگویید

درست است که شما خودتان ارزش ایمیل مارکتینگ خود را می‌دانید، ولی باید به این نیز دقت کنید که این موضوع در رابطه با مخاطب نیز لزوماً صدق نخواهد کرد! به همین دلیل نیز این وظیفه شماست که توضیحات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهید.

یکی از مشکلات اصلی که باید در اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ به آن اشاره کنیم این است که بسیاری از افراد، صرفاً به توضیح و شرح ویژگی‌ها می‌پردازند و مزایای را به طور کلی فراموش می‌کنند. در صورتی که شما زمانی می‌توانید مخاطب را به سمت خود جلب کنید که مزایا را نیز به طور کامل برای او شفاف‌سازی کرده و نشان دهید.

مختصر و مفید بنویسید

یکی از بدترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در نوشتن ایمیل مارکتینگ خود مرتکب می‌شوند این است که می‌خواهند همه داستان و ماجرا را صرفاً در یک ایمیل جای دهند! به همین دلیل نیز به درازگویی و اطناب می‌پردازند! یادتان باشد که این یک اشتباه مطلق است!

از مهم‌ترین اصول نوشتن ایمیل مارکتینگ این است که شما بتوانید محتوای موردنظر خود را به صورت کاملاً مختصر و مفید در اختیار مخاطب خود قرار دهید. این یعنی با پیدا کردن راهی برای خلاصه کردن محتوای موردنظرتان، اطلاعات را به صورت کاملاً شفاف، اما کوتاه در اختیار خواننده قرار دهید. در ازای آن نیز می‌توانید از او بخواهید که برای مطالعه اطلاعات کامل‌تر و مفصل‌تر به وب‌سایت شما مراجعه کند.

نحوه نوشتن ایمیل مارکتینگ

جمع‌بندی

یادتان باشد که نه تنها در ایمیل مارکتینگ، بلکه در هر شیوه دیگری از بازاریابی، لازم است که اصول خاص و مشخصی را پیش گرفته و بر اساس آن‌ها اقدام کنید. با این کار، قطعاً اصولی‌تر و درست حرکت خواهید کرد و در نتیجه، به نتایج بسیار قابل‌قبول‌تری نیز دست خواهید یافت.

منبع: blog.hubspot

شما می‌توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

  • نوشتن تقویم محتوایی، توضیحاتی مختصر و مفید درباره یک برنامه‌ریزی هوشمندانه!
  • وبلاگ نویسی و تمام موارد مهم برای موفقیت در آن!
  • روش‌های دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟
  • همه چیز درباره رپورتاژ آگهی، یک تیر و چند نشان برای افزایش مشتری‌های شما!
  • استراتژی بازاریابیمارکتینگ

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[2],"post__not_in":[5752],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"between":"between-2","layout":"layout-3"},"box_layout":"boxed-item-2","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}
تاکتیک های جذب مشتری در فروشگاه ساز بیدُک

تاکتیک های جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه اینترنتی

مزیت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه ساز بیدُک

مزیت‌های فروش اینترنتی در مقابل فروش فیزیکی

استراتژی تجارت الکترونیک در فروشگاه ساز بیدُک

استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را بسازید (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

{"number":"","cats":"","orderby":"views","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":"","meta_date":"","meta_view":"","meta_comments":""},"list_layout":"list_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"reza_thumbnail","ratio":"rd-ratio-auto","image_width":"40","box_layout":"boxed-item-2","caption_layout":"","key":"widget_blog_list","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}
ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

طراحی لوگو در فروشگاه ساز بیدُک

آنلاین طراحی لوگو رو انجام بده!

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع دیجیتال مارکتینگ – معرفی ۱۰تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فروش در اینستاگرام در مجله فروشگاه ساز بیدُک

نکات طلایی برای پیج فروش در اینستاگرام

راه اندازی شبکه های اجتماعی در فروشگاه ساز بیدُک

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، استارت فروش آنلاین شما

دسته‌بندی

  • آموزش اینستاگرام
  • آموزش تلگرام
  • اخبار
  • بیدُک
  • دسته‌بندی نشده
  • راهنمای خرید
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فروش و بازاریابی
  • کسب و کار
  • ویدئو

آخرین نوشته‌ها

  • ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که زحمات شما را به باد می‌دهد
  • چطور و از کجا مشتری‌های جدید پیدا کنیم؟
  • تا اطلاع ثانوی هیچ کسب‌و‌کاری راه نیندازید!
  • هک رشد (Growth Hacking) چیست؟ هک رشد مناسب کیست؟
  • افزایش فروش چطور اتفاق می‌افتد؟ چگونه بیشتر بفروشیم؟

شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۹ © تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه ساز بیدُک می‌باشد
#