سوال‌های متداول

ساخت حساب و ورود به فروشگاه

1. چطور می‌توانم فروشگاه خود را در بیدک بسازم؟

ابتدا باید فرمی که در bdok.ir نمایش داده‌شده است را پر نمایید. سپس ایمیلی حاوی دکمه فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن فروشگاه شما کاملاً قابل استفاده خواهد بود.

2. ایمیل فعال‌سازی برای من ارسال نشده است.

درصورتی‌که صفحه‌ای که در آن ثبت‌نام کرده‌اید هنوز پیش روی شماست بر روی دکمه «ارسال مجدد ایمیل» کلیک کنید.

3. با کلیک روی دکمه «ثبت‌نام»، «ارسال مجدد ایمیل» یا دیگر دکمه‌ها اتفاقی نمی‌افتد.

در اغلب اوقات این موارد ناشی از مرورگر شما می‌باشد. برای حل این مشکل ترجیحاً از Firefox یا Chrome استفاده کرده و آن‌ها را به‌روزرسانی نمایید.

4. ایمیل یا رمز عبورم را فراموش کرده‌ام.

در bdok.ir در کنار دکمه ورود بر روی لینک «فراموشی؟» کلیک کنید. از شما ایمیلی که به‌وسیله آن ثبت‌نام کرده‌اید خواسته می‌شود و پسورد جدید برایتان ارسال خواهد شد. در صورتی که ایمیلی که با آن اقدام به ساخت فروشگاه کرده‌اید را هم فراموش کردید، با پشتیبانی بیدک تماس بگیرید.

5. چرا حساب کابری من مسدود شده است؟

مسدود شدن حساب کاربران، در بیدک ممکن است به یکی از دلایل زیر اتفاق افتاده باشد:

1. عدم صحت مشخصات و اطلاعات کالاها

2. فروش کالاهای ممنوعه مذکور در بند 3 شرایط و قوانین استفاده از بیدک

3. قرار گرفتن تصاویر و نوشته‌های مغایر با شئونات اسلامی و عرف جامعه

4. درج هزینه‌های اضافی در توضیحات به غیر از هزینه تمام شده هر کالا

5. داشتن شکایات زیاد از طرف خریداران

6. چنانچه یک حساب کاربری با حساب کاربری دیگری که تخلف در فروش داشته و مسدود گردیده است توسط سیستم، مرتبط شناخته شود

6. آيا امکان بازگشایی حساب کاربری توقيف شده وجود دارد؟

بله، صاحب حساب مسدود شده می‌تواند با ارسال کپی کارت ملی، کپی شناسنامه و اسکن متن دست‌نویس تعهدنامه زیر به support@bdok.ir، درخواست بازگشایی حساب خود را بنماید. لازم به ذکر است که هر حساب کاربری، تنها یک بار بازگشایی خواهد شد و در صورت محرز شدن تخلف برای بار دوم، حساب مذکور برای همیشه مسدود می‌شود.

این‌جانب ... به شماره ملی ... و نام کاربری ... در وب‌سایت bdok.ir بدین وسیله به اطلاع می‌رساند شرایط و قوانین استفاده از بیدک را مطالعه نموده‌ام و متعهد می‌شوم شرایط و قوانین استفاده از بیدک را رعایت نمایم. چنانچه دوباره حساب این‌جانب به دلیل تخلف مسدود گردید، در مورد باز و یا بسته بودن حساب کاربری این‌جانب و ادامه فعالیت در بیدک، تصمیم‌گیری با بیدک خواهد بود.
نام و امضا: تاریخ:
7. آيا ميتوان با اطلاعات اشتباه عضو شد؟

افتتاح کننده حساب، موظف است از نام و نام خانوادگی صحیح و معتبر خود جهت ثبت نام استفاده نماید. همچنین با توجه به اینکه از ایمیل کاربر برای فعالسازی و اطلاع رسانی استفاده میشود، آدرس ایمیل نیز باید معتبر باشد.

فروش کالا

1. تفاوت بیدک با دیگر سایت‌های فروشگاه ساز چیست؟

1. ایجاد فروشگاه در بیدک کاملا رایگان است.

2. محدودیتی از بابت تعداد محصولات، میزان فروش، روش‌های حمل و نوع پرداخت وجود ندارد.

3. استفاده از طیف گسترده‌ای از امکانات شخصی‌سازی برای کالاها، دسته‌بندی و ظاهر فروشگاه.

4. امکان افزودن تگ تخفیف، تگ جدید، تعداد دلخواه تصویر و تعیین موجودی هر کالا بدون صرف هزینه‌ای بابت فعال‌سازی آن‌ها.

5. تضمین حمل و پرداخت توسط بیدک.

6. مشاهده آرشیو سفارش‌ها و تسویه‌حساب‌ها در هر زمان.

7. عدم نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی.

2. چطور می‌توانم کالای خود را در بیدک بفروشم؟

1. باید فروشگاه خود را در بیدک ایجاد کنید.

2. با ورود به پنل فروشگاه، کالای خود را وارد نمایید تا برای فروش در سایت فروشگاهتان نمایش داده شود.

3. با ثبت شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای خود در بیدک پرداخت آنلاین و کارت به کارت برای فروشگاه شما راه‌اندازی می‌شود.

4. با ثبت اطلاعات آدرس فروشگاه می‌توانید از حمل پستی بیدک برای ارسال کالایتان بهره‌مند شوید.

5. در صورت دریافت سفارشی برای هر یک از کالاها، از طریق sms و email خبردار خواهید شد. سپس باید برای پردازش سفارش وارد پنل خود شوید.

3. آیا استفاده از حمل پستی بیدک هزینه‌ای دارد؟

هزینه راه‌اندازی حمل پستی بیدک برای سال اول 91.750تومان می‌باشد که 81.750تومان آن مختص شرکت پست و 10.000تومان آن تضمین کالاهای مرجوعی است. برای سال های بعد تنها هزینه 54.500تومان بابت اشتراک سالانه پست دریافت خواهد شد.

4. زمان ارسال کالا در حمل پستی بیدک چقدر است؟

این زمان با توجه به فاصله بین آدرس فروشگاه(محل تحویل کالا به مأمور پست) و آدرس خریدار بین 2 تا 10 روز متغیر است.

5. هزینه ارسال کالا بر عهده خریدار است یا فروشنده؟

این امر به‌صورت توافقی بین طرفین معامله می‌باشد. به‌صورت پیش‌فرض و با استفاده از حمل پستی بیدک، هزینه ارسال مطابق با مبلغ درج شده در فاکتور بیدک که همراه کالا ارسال می‌شود بر عهده خریدار است.

6. درصورتی‌که کالای ارسال شده توسط حمل پستی بیدک برگشت بخورد، هزینه حمل بر عهده چه کسی است؟

هزینه بازگشت کالا در صورتی که بیدک و فروشگاه به این نتیجه برسند که قصور و اشتباه از طرف فروشگاه صورت گرفته بر عهده فروشگاه می‌باشد و در غیر این صورت اگر همچنان خریدار اصرار به بازگشت کالا به هر دلیلی را داشته باشد تنها در صورتی که فروشگاه تأیید نماید، هزینه حمل به عهده خریدار می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر به شرایط و قوانین بازگشت کالا مراجعه فرمایید.

7. چه مدت پس از ارسال کالا توسط حمل پستی بیدک هزینه کالا را دریافت می‌کنم؟

پس از تأیید اداره پست مبنی بر دریافت کالا توسط خریدار و تغییر وضعیت آن‌ها به «توزیع شده»، هزینه کالا به حساب بیدک فروشگاه واریز خواهد شد. این زمان، بسته آدرس خریدار بین 2 تا 10 روز کاری متغیر است.

8. چگونه از وضعیت کالای ارسال شده توسط حمل پستی بیدک، مطلع شوم؟

در قسمت سفارش‌ها، شما می‌توانید آخرین وضعیت تمامی سفارش‌هایتان را مشاهده کنید.

9. چگونه هزینه کالایی که آنلاین/کارت به کارت پرداخت شده است را دریافت کنم؟

تمام مبالغ ناشی از پرداخت‌های آنلاین/کارت به کارت به حساب بیدک فروشگاه منتقل می‌شود. فروشگاه می‌تواند در هر زمان اقدام به درخواست تسویه‌حساب نماید و ظرف مدت 2 روز کاری کلیه موجودی حساب بیدک فروشگاه در زمان درخواست به حساب بانکی اعلام شده واریز خواهد شد.

10. آیا بیدک بابت تسویه‌حساب مبلغی از من دریافت می‌کند؟

در زمان تسویه‌حساب، بر اساس الگوی زیر کارمزد مربوطه کسر شده و سپس باقی مبلغ به حساب فروشگاه واریز خواهد شد.

کارمزد موجودی در زمان تسویه حساب
5% 1000 تومان – 199.999 تومان
2.5% 200.000 تومان – 499.999 تومان
1.9% 500.000 تومان – 799.999 تومان
1% 800.000 تومان – 999.999 تومان
7000 تومان بیش از 1.000.000 تومان
11. کالایی که سفارش آن را دریافت کرده‌ام امکان ارسالش به هر دلیلی وجود ندارد.

تا زمانی می‌توان لغو کرد که سفارش وارد مرحله آماده ارسال نشده باشد.

12. آیا محدودیتی برای قرار دادن کالا در فروشگاه وجود دارد؟

از نظر تعداد خیر. ولی از دیدگاه کیفیت و محتوای کالا فروشگاه موظف است تنها اقدام به قرار دادن کالاهایی که در شرایط و قوانین بیدک درج شده‌اند نماید. در غیر این صورت مطابق با قوانین بیک با فروشگاه برخورد خواهد شد.

13. آیا می‌توانم سفارشی را که تلفنی دریافت کرده‌ام را دستی در سیستم وارد کنم؟

خیر، سفارش‌ها باید درون فروشگاه و توسط خریدار ثبت شوند.

14. برای راه اندازی پرداخت آنلاین و کارت به کارت چه مدارکی مورد نیاز است؟

تنها ارائه اطلاعات حساب (شماره حساب و شماره شبا) به نام شخص صاحب فروشگاه کافی است.

15. جهت راه اندازی حساب بیدک، نیازمند شماره شبا هستم. چگونه میتوانم آن را به دست بیاورم؟

در سایت تمامی بانک ها امکان وارد کردن شماره حساب و دریافت شماره شبای آن بانک وجود دارد. جهت سهولت در این امر با کلیک بر روی این لینک به صفحه دریافت شماره شبای بانک مورد نظرتان بروید.

خرید کالا

1. به خرید اینترنتی از این سایت اعتماد ندارم. آیا تضمینی در قبال خدمات فروشگاه وجود دارد؟

درصورتی‌که خریدار از حمل پستی بیدک، پرداخت آنلاین و یا پرداخت کارت به کارت استفاده نماید، بیدک تا ۱۰ روز پس از ثبت سفارش، وجه پرداخت شده را نزد خود نگه می‌دارد تا در صورت اعلام گزارش مشکلی از سوی خریدار، مبلغ پرداخت شده به طور کامل به خریدار بازگردانده شود.

2. آیا برای خرید از فروشگاه‌های بیدک باید در سایت عضو باشم؟

بله. این کار به راحتی و در زمان ثبت سفارش و تنها با وارد کردن چند مورد قابل انجام است.

3. هزینه کالای مورد نظرم را چگونه باید پرداخت کنم؟

باتوجه به اینکه فروشگاه چه روش‌های پرداختی را فعال کرده باشد خریدار می‌تواند از هرکدام از روش‌های درگاه پرداخت آنلاین، پرداخت کارت به کارت و یا پرداخت در محل مبلغ موردنظر را پرداخت نماید. لازم به ذکر است درصورتی‌که فروشگاهی روشی غیر از این موارد را برای پرداخت پیش روی خریدارانش قرار دهد تضمینی از سوی بیدک در قبال بروز مشکلات احتمالی وجود نخواهد داشت.

4. هزینه ارسال کالا بر عهده خریدار است یا فروشنده؟

این امر به‌صورت توافقی بین طرفین معامله می‌باشد. به‌صورت پیش‌فرض و با استفاده از حمل پستی بیدک، هزینه ارسال مطابق با مبلغ درج شده در فاکتور بیدک که همراه کالا ارسال می‌شود بر عهده خریدار است.

5. زمان ارسال کالا چقدر است؟

زمان ارسال کالا حداکثر ۱۰ روز پس از ثبت سفارش است.

6. چگونه از وضعیت کالای سفارش داده‌شده مطلع شوم؟

در پنل حساب کاربری، آخرین وضعیت تمام سفارش‌های داده‌شده را می‌توانید مشاهده نمایید.

7. هزینه کالا را آنلاین/کارت به کارت پرداخت کرده‌ام و در زمان دریافت متوجه شدم صدمه دیده است، با کالای نمایش داده‌شده در سایت فروشگاه مغایرت دارد.

خریدار می‌تواند از دریافت کالا امتناع کند و پست آن را به فروشگاه بر خواهد گرداند. در این صورت اگر هزینه کالا به‌صورت آنلاین/کارت به کارت پرداخت شده باشد، بیدک پس از تغییر وضعیت کالا به مرجوعی توسط اداره پست، هزینه پرداخت شده توسط خریدار را به طور کامل بر خواهد گرداند.

8. هزینه کالا را آنلاین/کارت به کارت پرداخت کرده‌ام و کالا برایم ارسال نشده است.

درصورتی‌که کوتاهی فروشگاه در این امر بر اساس شرایط و قوانین بازگشت کالا به بیدک اثبات شود، هزینه پرداخت شده به طور کامل به خریدار بازگشت داده می‌شود.

9. آیا می‌توانم سفارشم را لغو کنم؟

بله، درصورتی‌که کالا هنوز ارسال نشده باشد امکان لغو آن وجود دارد. برای این کار باید با فروشگاه تماس گرفته و درخواست خود را بیان کنید.

10. در رابطه با کالای نمایش داده‌شده در فروشگاه، سؤال دارم. از چه کسی بپرسم؟

ابتدا سوال خود را در قسمت نظرات در صفحه کالای مورد نظر، بیان کنید. در صورت عدم پاسخ گویی فروشگاه با اطلاعات تماس درج شده در فروشگاه ارتباط برقرار کنید.

11. فروشگاه درخواست کرده که وجه را مستقیماً به حسابش واریز کنم.

بیدک اکیدا توصیه میکند که یا از شیوه ای پرداخت تعریف شده استفاده نمایید و یا در صورت حمل توسط فروشگاه حتما وجه در محل پرداخت شود. این کار باعث جلوگیری از شکایات و مشکلات احتمالی میشود.

12. آیا می‌توانم به‌صورت تلفنی سفارش دهم؟

خیر، سفارش‌ها باید درون سایت فروشگاه ثبت شوند.

13. تاریخ آخرین به روزرسانی درج شده در صفحه کالا قدیمی است. با این وجود کالا موجود و قابل سفارش است.

بیدک اکیدا توصیه میکند در مواردی که از تاریخ آخرین به روز رسانی کالای مورد نظر بیش 3 ماه گذشته باشد، حتما پیش از ثبت سفارش با فروشگاه تماس گرفته و از صحت قیمت کالا مطمئن شوید.

14. جهت بازگشت وجه نیازمند شماره شبا هستم. چگونه میتوانم آن را به دست بیاورم؟

در سایت تمامی بانک ها امکان وارد کردن شماره حساب و دریافت شماره شبای آن بانک وجود دارد. جهت سهولت در این امر با کلیک بر روی این لینک به صفحه دریافت شماره شبای بانک مورد نظرتان بروید.