روش‌های به دست آوردن اعتماد مشتری؛ حتی اگر هنوز فروشی نداشتید! (قسمت اول)

کسب‌وکارها راه‌اندازی نمی‌شوند، آن‌ها ساخته می‌شوند. همین‌طور این جمله را نیز می‌توان در مورد شهرت نیز گفت. مهم نیست چقدر برند شما ممکن است جذاب باشد، بدون توصیه‌ها و نظرهایی که توسط مشتریان به وجود می‌آید بیشتر این‌طور به نظر می‌رسد که کسب‌وکار شما از همان ابتدا غیرقابل اعتماد است.

مسئله را شخصی نکنید. شک و تردید آن‌ها هیچ ارتباطی با شما به عنوان مالک، خط تولید عالی شما و یا حتی مأموریت شما ندارد. این به گذشته آن‌ها و تجربه خرید آن‌ها بازمی‌گردد.

مشتریان هر روز با بی‌نهایت فرصت مواجه هستند که زمان و توجه خودشان را به آن اختصاص دهند. حالا کار شما چیست؟ اینکه با ترسی که در خرید برای آن‌ها ایجاد شده مبارزه کنید و به آن‌ها نشان دهید که شما به چیزی بیشتر و مهم‌تر از جیب آن‌ها در انتهای این هدف اهمیت می‌دهید.

اما کسب‌وکار شما یک شبه ساخته نشده است و اعتماد آن‌ها هم یک شبه به دست نمی‌آید.

این چالشی است که هر نوآوری جدید باید بر آن غلبه کند و این راهبردها کمک می‌کند تا اعتماد مشتری را به دست آورید تا بتوانید درآمد کسب کنید.

“صادقانه و شفاف با مشتری‌های بالقوه ارتباط بگیرید که در این صورت احتمال بیشتری برای جذب آن دسته از افراد با ارزش‌های مشابه وجود دارد. “

1- هویت خود را با صفحه «درباره‌ی ما»  ثبت کنید

صفحه «درباره‌ی ما»  فروشگاه اینترنتی شما در واقع شبیه اولین توقفگاه مشتری جدید در مسیر خرید است. فرصتی است تا هوشمندانه‌ترین قدم خود را به‌پیش بردارید. زمان بگذارید و به‌صورت کامل چرا و چگونگی‌های شکل گرفتن کسب‌وکار خود را توضیح دهید. در مورد مأموریت خود صحبت کنید و بُعد انسانی برند خود را معرفی کنید. صادقانه و شفاف با مشتری‌های بالقوه ارتباط بگیرید که در این صورت احتمال بیشتری برای جذب آن دسته از افراد با ارزش‌های مشابه وجود دارد. این‌ها ارزش‌هایی هستند که آن‌ها به دنبال حمایت شدن آن‌ها هستند که در نهایت کسب‌وکار شما را برای خرید انتخاب کنند.

این هم چند نکته که هنگام نوشتن صفحه «درباره‌ی ما»  باید رعایت کنید:

– داستان کسب‌وکار خود را بگویید که از کجا شروع کردید که در نهایت به کسب‌وکارتان ختم شد.

– دلایل و اهداف موجود در پس‌زمینه برند خود را به اشتراک بگذارید.

– برند خود را با درج کردن عکس‌هایی از بنیان‌گذاران کسب‌وکار متمدن و انسانی نشان دهید.

– به بازدیدکنندگان با ارائه دادن داده‌های بصری، ویدیوهای توصیف‌کننده و … بینش مضاعفی را بدهید.

محصولات و خدمات شما ممکن است ذاتاً منحصر به فرد نباشند. اما افراد و اهداف پشت آن‌ها چطور؟ حالا این یک داستان متفاوت است. از به اشتراک‌گذاری آن‌ها خجالت نکشید. این‌که شما چه کسی هستید درنهایت تعیین می‌کند که چرا مشتری باید از شما خرید کند، حتی اگر قبل از آن هم فروشی نداشتید که به پشتوانه از آن خرید کنند.

“این برای شما شانس و فرصتی است که از هرگونه اضطراب قبل از خریدی پیشگیری کنید.”

2- یک صفحه «سؤالات متداول»  تمام عیار بسازید

چه می‌شود اگر شما بتوانید با دو یا سه جمله شروع به اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی خود کنید؟ آیا این کار را می‌کنید؟ یک صفحه «سؤالات متداول»  خوب می‌تواند این کار را به‌درستی انجام دهد. جایزه: حتی می‌تواند به روند بهبود SEO (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو)  فروشگاه شما کمک کند!

با پیش‌بینی کردن شروع می‌شود، سپس باید به‌صراحت به تمام چالش‌ها، سؤالات و حتی اعتراض‌های احتمالی آن‌ها رسیدگی کنید. این برای شما شانس و فرصتی است که از هرگونه اضطراب قبل از خریدی پیشگیری کنید.

نکاتی که باید در صفحه «سؤالات متداول»  رعایت کنید:

– اطلاعات مهم در صفحه «درباره‌ی ما» و صفحه اصلی سایت فروشگاه خود را بازنویسی کنید.

– دسترسی به اطلاعات محصولات و خدمات را آسان کنید، به‌خصوص وقتی که تأثیر مستقیم بر مصرف‌کننده دارد. (مثال: تمام مواد اولیه محصولات ما از منابع داخلی و اعتبار سنجی شده تهیه می‌شود.)

-گواهینامه‌ها یا پروانه‌هایی که بر اعتبار شما می‌افزاید نمایش دهید. (مثال:100% تضمین اصل بودن)

– به سؤالات احتمالی در مورد اینکه مزیت شما با رقبا چیست پاسخ دهید (مثال: یکی از منحصر به فردترین محصولات دست‌ساز تهیه شده با عشق در شهر آستین تگزاس)

در حالی که در روند تهیه و بروز کردن سؤالات متداول پرطرفدار خود هستید، زمانی برای مشورت با تیم خدمات مشتریان خود اختصاص دهید. ببینید آن‌ها با چه مسائل مطرح شده‌ای توسط مشتریان در طول زمان دست و پنجه نرم می‌کنند. اما اگر خودتان تنها هستید، نگاهی به ایمیل‌ها و پیام‌های مطرح‌ شده بی اندازید و از آن‌ها ایده بگیرید. شما همچنین می‌توانید از شخص یا سرویس ثالثی هم استفاده کنید که نگاهی به فروشگاه اینترنتی شما بی اندازد و به آن وزن دهد. شانس اینکه یک نفر سؤالات افراد دیگر را مطرح کند بسیار وجود دارد.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید