23 نکته بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به نیرویی پیشرو در بازاریابی می‌باشند. حال سؤال اینجا است که کمپانی‌ها یا برندهای متوسط، چطور می‌توانند بیشترین تأثیر را با استفاده از این ابزار مهم داشته باشند؟
در ادامه به بیان 23 نکته‌ای که رعایت آنها خروجی کمپین رسانه‌های اجتماعی شما را به حداکثر می‌رساند، می‌پردازیم.

1- استمرار در پست گذاشتن: هرچه مخاطبانتان بیشتر از شما ببینند و بشنوند، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.
2- نشر محتوای مرتبط: مطمئن شوید که آنچه در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید جذاب و در راستای هویت برند شما است.
3- محتوای خاص خودتان را داشته باشید: سعی نکنید مطالبی که بیشتر کاربرانتان قبلاً آن را دیده‌اند را نشر دهید. اگر می‌خواهید شبکه اجتماعی برجسته‌ای داشته باشید، محتوای شما باید منحصر به فرد باشد.
4- اشتراک گذاری: راهی فوق العاده برای افزایش گستره مخاطبان و نشان دادن اینکه شما مطالب مرتبط را می‌شناسید.
5- برای شبکه‌های اجتماعی کوچک‌تر، ارزش کم‌تر قائل نشوید: همه شبکه‌ها را از جمله پینترست، تامبلر، گوگل پلاس و… امتحان کنید تا بهترین را پیدا کنید. در بعضی موارد ممکن است نتایج، شما را شگفت زده کند.
6- به اندازه ممکن در معرض دید باشید: از دنبال کردن رقبایتان نترسید و حتی با مطالب و شبکه‌های آن‌ها تعامل داشته باشید.
7- کار راه انداز باشید: زمانی که جواب درستی برای سؤالات دارید؛ در فیسبوک، اینستاگرام یا تلگرام با مخاطبان تعامل کنید و سعی نکنید که حتماً نتیجه بحث، تماس با مخاطب یا فروش باشد. در کمک رسانی با هوش باشید.
8- تنوع در نحوه نمایش لوگو: با رنگ‌ها و قالب‌های مختلف آن را به چیزی که هویت شما است نزدیک کنید تا متوجه شوید مخاطبانتان با کدام یک بیشترین ارتباط را برقرار می‌کنند.
9- از اشتباهات خود درس بگیرید: پست‌های گذشته را بررسی کنید و ببینید چه چیزی همیشه جواب داده و چه موردی نباید تکرار شود. از نشر پستی که می‌دانید جذابیت کافی را ندارد خودداری کنید.
10- همیشه از تصاویر استفاده کنید: از تصاویر به عنوان نقطه برتری برای جذب کاربرانی که دنبال مطالب جذاب هستند استفاده کنید.

social_media_tips_marketing_header2
11- متن ها طولانی ننویسید: متن شما بیشتر از 100 کاراکتر نباشد. این باعث می‌شود دیگر کاربران هم رغبت بیشتری به اشتراک گذاری آن داشته باشند.
12- تقاضا برای لایک و اشتراک گذاری را متوقف کنید: سعی کنید مخاطبانتان را از راه تشویق آن‌ها به تعامل و مکالمه جذب کنید. اگر کاربران، جذابیتی در پست شما ببیند خودشان آن را به اشتراک خواهند گذاشت.
13- به قالب بندی محتوا توجه کنید: مطمئن شوید که پست شما با توجه به برند شما و شبکه‌ای که در آن هستید باید قالب خاص خود را داشته باشد. برای استفاده از قالب‌های مختلف نترسید.
14- از رسانه‌های بر خط استفاده کنید: این مورد باعث واقعی‌تر جلوه دادن تجربه آنلاین کاربرانتان خواهد شد. سرویس‌هایی مثل تلگرام یا واتس اپ به خوبی این نیاز ما را پاسخ خواهند داد.
15- از #هشتگ به درستی استفاده کنید: هر کاری می‌کنید لطفاً از هشتگ در زمان نوشتن متن اصلی پست استفاده نکنید. حواستان به هشتگ های روز و در حال رشد باشد. گاهی اوقات هشتگ مورد استفاده شما الزاماً بهترین گزینه برای رشد کسب و کار شما نیست ولی اگر هشتگ های روز را دنبال کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
16- در هر زمان بر یک شبکه اجتماعی مسلط شوید: سعی نکنید که چندین شبکه را هم زمان راه اندازی و در همه موفق باشید چرا که این یک راه تضمین شده برای سوزاندن همه فرصت‌ها است. در یکی به تبحر برسید و بعد به سراغ بعدی بروید.
17- تا جایی که می‌شود سیستم‌ها را خودکار کنید: همیشه مجموعه‌ای از اطلاعات تازه را برای عرضه داشته باشید. سیستم‌هایی هستند که این را برای شما مدیریت و در زمان خاص ارسال می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها و دسته بندی و زمان بندی ارسال نترسید.
18- محتوای پست های رقبایتان را بشناسید: به الگوهای موفق رقبا در انتشار محتوا توجه کنید و مواردی مشابه به آن‌ها را امتحان کنید.
19- برای ویدئوها هزینه کنید: یک ویدئوی خوب می‌تواند برای هر مخاطبی جذابیت داشته باشد.
20- برگزاری مسابقات: شما می‌توانید با کمی هزینه مخاطبان را به هیجان بیاندازید. مثلاً با راه اندازی رقابتی دوستانه و دادن تعدادی کالای رایگان یا تخفیف به عنوان جایزه.
21- کارمندانتان را به تعامل با شبکه‌تان تشویق کنید: کسانی که برای شما کار می‌کنند می‌توانند بهترین ستایش کننده شما باشند. برای اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه‌های شخصی، از آن‌ها کمک بگیرید.

social_media_tips_marketing_header3
22- مقتدر و مسلط باشید: در حوزه کاری خود، خودتان را در جایگاه یک پیشرو قرار دهید و محتوایی را نشر دهید که نشان دهنده این مطلب است.
23- ریسک پذیر باشید: گاهی کاری عجیب و خارج از عرف را امتحان کنید و از قضاوت مردم راجع به خود نترسید.

منبع: business2community

1 نظر

  1. […] شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یک کانال بازاریابی عالی برای ارتقاء کسب و کار و ایجاد ترافیک برای وب‌سایت شما بدون نیاز به هزینه کردن یا ایجاد محتوای جدید باشند. به اشتراک گذاشتن مقالات وبلاگ، کالا و خدمات، بررسی‌های مثبت، اخبار فروشگاه و فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی به روشی غیر از فروش می‌تواند به رشد جامعه مخاطبان مشتاق شما کمک کند که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و  به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند. […]

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید