نکات طلایی برای اینکه پیج حرفه‌ای فروش محصول در اینستاگرام داشته باشید[آپدیت تیر 98]

از فروش محصولات خود در اینستاگرام راضی نیستید؟
برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام نیازی نیست هزینه‌های عجیب بکنید.
اینجا قرار است مطالبی را با شما در میان بگذاریم که پیج حرفه‌ای خود را داشته باشید و اگر هنوز کسب‌وکار خود را راه نیانداخته‌اید به‌طور حرفه‌ای شروع کنید.

ما تلاش کرده‌ایم با توجه به آنالیز پیج های فروش محصول موفق نکات مهم این پیج ها را برایتان ذکر کنیم.
اگر علاقه‌مند هستید با روش کار پیج های موفق آشنا شوید در ادامه با همراه باشید.

در این مقاله به 5 نکته مؤثر در فروش محصولات در اینستاگرام پی خواهید برد.

1- روش خاص خود را برای نشان دادن محصولات ایجاد کنید

قبل از اینکه شروع کنید چیزی را پست کنید، به این فکر می‌کنید که محصولات را می‌خواهید کجای پیج خود جای دهید. جای درست محصول، کلید فروش در اینستاگرام و ایجاد تعامل است. هویت زیبایی‌ را که برای پیج اینستاگرامی خود در نظر دارید شناسایی کنید.
بهتر است برای پیج خود یک تم انتخاب کنید.
تم کاری شما می‌تواند شامل نحوه عکاسی کردن از محصول، رنگ فیلتری که روی عکس‌ها قرار می‌دهید، نوع نگارش کپشن و… باشد.
لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که عکاسی از محصولات در میزان فروش بسیار تأثیرگذاراست.
برای داشتن عکس‌های با کیفیت و جذاب نیاز به دوربین حرفه‌ای ندارید.
فقط نیاز به دید متفاوت و خلاقانه و ذوق و سلیقه دارید تا با دوربین موبایل صحنه‌های جذاب خلق کنید.

زمانی که عکس‌های محصولات خود را دارید، از فیلترهای داخلی اینستاگرام استفاده کنید یا یک برنامه مانند VSCO Cam را نصب کنید تا عکس‌های خود را از نظر ظاهری واضح‌تر و شفاف‌تر کنید. اما به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید ویترینی از محصولات واقعی خود را به مشتری‌ها نشان دهید، پس گاهی اوقات برای فروش در شبکه‌های اجتماعی نداشتن فیلتر بهتر عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید یکی از محصولات خود را به روش‌های مختلف نشان دهید، از برنامه Instagram Layout app استفاده کنید. برنامه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های گوناگون را داخل یک عکس جای دهید. از این برنامه استفاده کنید تا محصول خود را از زوایای مختلف نشان دهید. روشی که به‌خصوص برای کسب‌وکارهای در زمینه مد و جواهرات مفید است.

Rocksbox با روشی سازگار و مؤثر محصولات خود را در صفحه اینستاگرامی خود به نمایش درآورده‌اند. آن‌ها محصولاتشان را از نمای بسته یا به‌وسیله مدلی که آن محصول را پوشیده نمایش می‌دهند. مردم واقعاً می‌توانند محصولات را ببینند و متوجه بشوند که چطور این محصولات را در زندگی روزمره خود جای دهند.

2- به توضیحات محصول چیزهای فوق‌العاده‌ای اضافه کنید

درحالی که شفاف‌سازی از آنچه می‌فروشید مهم است، همچنین باید توجه و علاقه مشتری‌ها را به توضیحات خود در مورد محصولات جلب کنید.

ابتدا سعی کنید یک سبک نوشتن خاص و منحصربه‌فرد در تمامی نوشته‌های خود داشته باشید.
کمی با مخاطبان خود صمیمی شوید تا هر بار پست‌های جدید شما را با رغبت بخوانند.
اگر می‌توانید در کپشن هایتان نکات آموزشی بگنجانید.

یک راه برای اینکه موضوع را به واقعیت تبدیل کنید این است که مقداری شکلک‌های (emojis) مرتبط را به توضیحات اضافه کنید. این شکلک‌ها کمک می‌کنند که توضیحات شما از متن‌های کپی شده تفکیک شوند.

Birchbox از شکلک‌ها یا ایموجی ها استفاده می‌کند تا محصولات خود را با جزییات شرح دهد و چطور آن‌ها را بفروشد. اینجا است که ایموجی ها در این پیج اینستاگرامی به مشاهده‌کنندگان یا مخاطبان این امکان را می‌دهد که متوجه شوند هر عطر چه رایحه‌ای دارد.

3- دیده شدن محصول خود را با استفاده از هشتگ ها ارتقا دهید

هشتگ ها خیلی کارها می‌توانند بکنند تا محصولات شما در اینستاگرام دیده شوند. از خود ویژگی جستجوی اینستاگرام قسمت تگ‌ها – Tags استفاده کنید تا محبوب‌ترین هشتگ ها را با توجه به کلمه کلیدی خود پیدا کنید. سپس 3 تا از 5 هشتگ محبوب را در کمپین‌های خود برای فروش در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

فراموش نکنید که همچنین هشتگ های مخصوص برند خود را خلق کنید و از آن‌ها استفاده کنید. هر روز چک کنید که ببینید چه کسی از این هشتگ استفاده می‌کند و در نظر داشته باشید که بهترین عکس‌ها و ویدیوها در این هشتگ روی پلتفرم بازاریابی خود دوباره منتشر کنید.

4- خرید را آسان کنید و یک صفحه کاربرپسند ایجاد کنید

حالا وقت این است که دنبال کننده‌های (followers) خود را به مشتری تبدیل کنید. آدرس فروشگاه ساخته‌شده در بیدُک را در بیو صفحه اینستاگرامی خود وارد کنید تا مشتریان برای خرید محصولات مستقیماً وارد فروشگاه اینترنتی شما بشوند و تمام قابلیت‌های خرید آنلاین از جمله پرداخت آنلاین را تجربه کنند که باعث با ثبات و آسان شدن روند خرید محصولات شما توسط مشتری‌ها خواهد شد.

همچنین همان‌طور که در یکی از مطالب قبلی توضیح داده شد، قابلیت جدید خرید مستقیم در اینستاگرام در راه است که در حال تست به‌صورت محدود و در پلتفرم‌های بزرگی مثل shopify می‌باشد و به‌زودی این امکان در سرتاسر جهان اجرایی خواهد شد که اینستاگرام شما مستقیم به فروشگاه اینترنتی شما وصل خواهد شد و خریدار تنها با لمس محصول روی عکس، بدون خارج شدن از اینستاگرام محصول را خریداری خواهد کرد. پس بدون فروشگاه اینترنتی نمانید!

5- با اینفلوئنسر در اینستاگرام شریک شوید

شما می‌توانید با وارد شراکت شدن با عوامل یا پیج های مؤثر و برتر اینستاگرامی، که در اصطلاح به آن‌ها Instagram influencers می‌گویند، آگاهی از برند خود را گسترش دهید و فروش را بالا ببرید. به جمعیت زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنید که به‌صورت ویژه به سمت محصول و خدمات شما روانه شده‌اند.

زاک کینگ یکی از عوامل مؤثر  با 7.4 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است. در این پست زاک در حالی که آبنبات های شرکت SweeTARTS را می‌خورد از یک لپ‌تاپ می‌پرد بیرون و روی یک سطح لغزنده لیز می‌خورد!

در کپشن این پست زاک، برند آن شرکت آبنبات سازی را تگ کرده است و از هشتگ آن برند استفاده کرده است. این پست بیش از 650.000 لایک و شمار زیادی کامنت را در بر داشت.

بازاریابی از طریق پیج های پرطرفدار در اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یکی از کلیدهای فروش و باریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. نرخ‌های شناسایی برند، این موضوع را به‌خوبی ثابت می‌کند. در حقیقت خیلی دور از ذهن نیست که نرخ شناسایی برند شما 29% تا 45% باشد و در این چنین کمپین‌های تبلیغاتی به حدود 60% افزایش یابد.

6- نحوه استفاده از محصول را به‌صورت تصاویر پرده‌ای یا ویدئو نشان دهید

کالاهای مختلفی در اینستاگرام به فروش می‌رسند، برخی از این کالاها کاربردی هستند.
یعنی کاربر پس از خرید از آن‌ها استفاده می‌کند.
اگر محصولات شما در این دسته قرار دارند، بهتر است در اینستاگرام خود نشان دهید که مشتریان شما چطور در حال استفاده از محصول شما هستند.

محصول خود را در جریان زندگی کاربر نشان دهید.
برای این مورد استفاده از عکس‌هایی که کاربر در حال حرکت و انجام کار است بسیار مؤثر است.
برای مثال صفحه اینستاگرام allthebeautifulthingsblog@ محصولات تولیدی خود را در قالب زندگی روزمره خود و فرزندانش منتشر می‌کند.
به طوری که فالوورهای این پیج حس دنبال کردن یک پیج تبلیغاتی را ندارند.

و توانسته است صمیمیتی میان خود و کاربرانش ایجاد کند.

آمارها نشان می‌دهند که ویدئوها تأثیرگذاری بیشتری دارند.
اگر خودتان نمی‌توانید ویدئوهای جذاب تهیه کنید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.
بجای صرف پول برای خرید لایک و فالوور های فیک بهتر است پولتان را در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید.

7- فروش محصول در اینستاگرام را با آموزش همراه کنید

در پیج اینستاگرام خود به آموزش بپردازید.
حتی اگر در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که کار شما ربطی به آموزش ندارد.

شما به آموزش چه موضوعاتی می‌توانید بپردازید؟

حالت اول اینکه ذات محصول شما نیاز به آموزش دارد مانند محصولات آرایشی بهداشتی.
دوم اینکه به یک حوزه کلی مرتبط است که موضوع آموزشی دارد. مانند پوشاک که می‌توانید مطالب آموزشی در رابطه با مد و فشن، ست کردن رنگ‌ها و لباس‌ها و یا طراحی لباس بگذارید.
سوم اینکه محصول شما شامل دو مورد بالا نیست اما شما به موضوع خاصی علاقه‌مندید.
در کنار محصول خود به آموزش موضوع موردعلاقه‌تان بپردازید. مانند موسیقی و رقص.

همچنین می‌توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چگونه می‌توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.
درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد.
 یکی از دلایل موفقیت دیجی‌کالا همین است.
اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

سخن پایانی

در مطالب گفته شده سعی شد که نکات ظریف مدیریت پیج اینستاگرام فروش محصول گفته شود.
از روش خاص ارائه محصولات در پیج تا آموزش در کنار فروش.

هر روز مردم در حال جستجو و اکتشاف محصولات جدید از برندهای مورد علاقه خود در اینستاگرام هستند.
 حالا زمان آن رسیده که فروش آنلاین را چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه در سایت فروشگاه اینترنتی به‌طور شفاف معنی کنید و از میان این بازار پر سر صدا، پر سود و مدرن قد علم کنید. بیدُک بستر را آماده کرده و تنها اراده شما مانده است. زمان را از دست ندهید و از قافله فروش اینترنتی عقب نمانید.

6 نظر

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید