اینفلوئنسرهای اینستاگرام: چطور افرادی را پیدا کنیم که برای برند ما مناسب هستند؟

اینستاگرام به سرعت تبدیل به رسانه‌ای قابل دسترس برای فروشگاه دارانی شده است که به دنبال مشتریان و بازدیدکنندگان جدید هستند و اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای جذب مشتریان است. وقتی شما با شخص مناسب این تبلیغات را انجام دهید می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای مارکتینگ و فروش شما باشد.

اما چطور می‌توانیم متوجه شویم که کدام اینفلوئنسر مناسب‌ترین برای برند ماست؟ موضوعی است که امروز در این مقاله به آن می‌پردازیم.

سؤال: 

من علاقه دارم تا اینفلوئنسر مارکتینگ را برای فروشگاهم در اینستاگرام امتحان کنم. تا به حال این کار را نکرده‌ام، و چیزی که در ذهنم هست این است که مطمئن شوم با اینفلوئنسری که کار می‌کنم، بازدیدکنندگان واقعی و مناسب  برایم ایجاد کند. راه‌حلی وجود دارد تا من مطمئن شوم که اینفلوئنسر درست را انتخاب کرده‌ام؟

 پاسخ:

برای اینکه شما مطمئن شوید که اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کردید یا نه با نیل والر، مدیرعامل shoreprojects برنده‌ی Build-a-Business 2015 و مدیرعامل و ceo سایت whalar که یک روش است برای کمک به اینفلوئنسر مارکتینگ شما.

     ـ در ابتدا بیاید یک قدم به عقب برداریم، چرا شما به کار کردن با اینفلوئنسرها احتیاج دارید؟ چون خروجی‌ای که از کار کردن با اینفلوئنسرها می‌گیرید چیزهای متفاوتی می‌تواند باشد، بنابراین اینفلوئنسری را انتخاب کنید که با اهداف کسب و کارتان همخوانی داشته باشد.

نیل سه مزیت اصلی کار با اینفلوئنسرها را مشخص می‌کند، که هر یک از آن‌ها یک هدف مستقل است.

  1.  با توجه به دانش خود و طرز کار پلتفرم برای آن پلتفرم محتوا ایجاد کنید.
  2.  به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید
  3.  با آن‌ها به عنوان مصرف‌کنندگان برخورد کنید تا دیدگاه‌هایشان را در مورد محصولات خود بدانید.

اما گرچه این انتخاب یک اولویت مهم است، اما این امر منجر به حذف سایر گزینه‌ها نمی‌شود.

شما می‌توانید همه‌ی آن سه مورد را داشته باشید ولی باید قبل شروع روند بررسی به‌درستی اهداف خود را بدانید

برای فرآیند بررسی به دو سؤال اساسی برخورد می‌کنیم, آیا این شخص مناسب برند من است و اینکه چه میزان تعامل پویا در بین مخاطبان می‌تواند ایجاد کند؟

آیا آن‌ها مناسب برند من هستند؟

 پیش از آنکه به دنبال هر موضوع کمی، مثل تعداد فالوور یا میزان تعامل باشید، مهم است که یک لیست از اینفلوئنسرهایی که شما فکر می‌کنید واقعاً مناسب محصول و برند شما هستند تهیه کنید. این فرآیند ممکن است بصری باشد یعنی شاید شما با چهره‌ی فردی حس خوبی نسبت به برند خود در کنار آن فرد بگیرید و یا شاید لازم است تعریف کنید چه چیزی باعث می‌شود یک فرد مناسب برند شما باشد، این اولین و بهترین کاری است که در ابتدا می‌توانید انجام دهید.  با توجه به بررسی‌های انجام شده، وقتی ما اینفلوئنسر مارکتینگ را روی shoreprojects انجام دادیم، اولین چیزی که گفتیم این بود که، آیا اینفلوئنسری که برای کار کردن انتخاب کردیم شبیه به مشتری می‌شود و می‌خواهد از محصول ما استفاده کند؟

نیل می‌گوید: اگر این‌طور نباشد آیا توقع دارید اتفاق خاصی بیافتد؟

تلاقی برند شما و محتوایی که اینفلوئنسر تولید می‌کند برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود، اما نیل یک مدل ذهنی ساده برای کمک به روند انتخاب اینفلوئنسر معرفی می‌کند.
در بهترین حالت، اینفلوئنسرها شبیه به ناشران مجله هستند. اگر شما یک مجله انتخاب کردید، شما به این موضوع آگاه هستید که این مجله در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و راجع به چه چیزی می‌نویسد. با انتشار آن مجله، میدانید بچه صورت برند خود را با آن مجله مرتبط کنید، حالا همان روند را با اینفلوئنسرها امتحان کنید. بر اساس پست‌ها و استوری های اینستاگرام، شما می‌توانید دریابید که چه کسی اینفلوئنسر است، چه نوع محتوایی ایجاد می‌کند و چه استایل و سبک زندگی‌ای دارد. اگر این فاکتورها با برن شما و محصول شما هم‌خوانی دارد، حالا می‌توانید میزان تعامل فالوورهایش را چک کنید.

آیا آن‌ها نرخ تعامل مناسبی دارند؟ 

وقتی که شما فرد شایسته برای برند و محصول خود را پیدا کردید، وقت آن می‌رسد که بررسی کنیم تا آیا او همان مقدار که نشان می‌دهد واقعاً فالوور دارد؟

این‌ها همه به نرخ تعامل فالوورها بستگی دارد. ابزارهای مانند Whalar می‌تواند به شما کمک کند که دریابید آیا اینفلوئنسر شما می‌تواند انتظارات شما را برطرف کند؟ همچنین می‌توانید از اطلاعات عمومی اینستاگرامشان متوجه شوید. با نگاهی سریع می‌توانید این اطلاعات را کسب کنید. در هر پست به میزان کامنتی که گذاشته شده دقت کنید. ۴ تا ۱۰ پست آخر را در نظر بگیرید، همه‌ی لایک ها را جمع کنید آن‌ها را تقسیم بر تعداد پست‌ها کنید تا میانگین به دست آید، سپس تقسیم بر تعداد فالوور ها کنید.

نیل می‌گوید این روش به شما نرخ تعامل را می‌دهد. نرخ تعامل 2 تا 3 درصد نرخ مناسبی برای مشارکت و تعامل است. امکان  دارد افرادی باشند که با فالوور کمتر نرخ تعامل ۷ تا ۹ درصد هم داشته باشند که بسیار مناسب است. در اینستاگرام تنها لایک مهم نیست بلکه مقدار کامنت ها و موضوعاتی که در کامنت ها صحبت می‌کنند هم مهم است. اگر نظرها واقعی باشند و یا فقط یک کلمه و یا جمله کوتاه نباشند فالوور ها واقعی به نظر می‌رسند.

اهداف خود را در ذهن داشته باشید

وقتی که در حین انتخاب اینفلوئنسر خود هستید، مهم است که سه نتیجه کلیدی را که می‌توانید از این همکاری‌ها در ذهن داشته باشید، حفظ کنید.

محتوایی که بر روی یک پلتفورم خاص کار می‌کند، دسترسی به مخاطبان جدید، بازخورد از یک مشتری که هم هدف با شماست.

هر کدام یکی از اولویت‌های اصلی شماست، مهم نیست که شما به نتیجه‌ای مدنظرتان بود نرسیده‌اید، مهم این است که در انتها به تلاشی که برای مارکتینگ خود کرده‌اید افتخار کنید.

نیل می‌گوید تمام راه‌ها به کار منتهی می‌شود، اگر نتیجه‌ی نهایی هرگونه همکاری، هر شرایط بازاریابی و ارتباطات کاری که نماینده برند شماست، به بزرگی برند شما نیست و آنچه شما برای برقراری ارتباط با مردم نیاز دارید را برطرف نمی‌کند، پس چرا در وهله‌ی اول با او قرارداد بستید؟

بسیار مهم است که شما اطمینان داشته باشید  با افرادی که  با نام تجاری شما هماهنگی دارند و نرخ تعامل بالایی دارند کار کنید.

جمع‌بندی

در آخر باید یک سری استانداردهای حال حاضر برای اینفلوئنسر مارکتینگ را رعایت کنید تا بتوانید با آن‌ها وارد همکاری شوید. این قوانین نانوشته هستند و با توجه به معنی کلی جامعه، فرهنگ یک جامعه با تکامل آن شکل می‌گیرد. پس تعاملی که بین اینفلوئنسرها و مخاطبانشان در جریان است، در طول زمان اتفاق افتاده و قطعاً تأثیرش را از شخصیت اصلی این بازی یعنی اینفلوئنسر نشئت می‌گیرد.

مهم‌ترین استاندارد رایج، داشتن محصول یا کالا مناسب با جامعه مخاطب اینفلوئنسرهاست. قطعاً وقتی دارید لوازم جانبی و تخصصی کامپیوتر می‌فروشید، نمی‌توانید مشتری‌های خود را از میان مخاطبان یک اینفلوئنسر و بلاگر لوازم‌آرایشی پیدا کنید. یعنی شاید مشتری داشته باشید و بازخورد قابل ‌قبول در مقابل هزینه‌ای که می‌کنید را نخواهد داشت.

اینفوئنسر مارکتینگ مرحله‌ای است که شما فروشگاه اینترنتی خود را حداقل تا حد متوسط و قابل قبولی برای فروش آنلاین آماده کرده باشید تا نیازهای مشتری را جوابگو باشد.

ما پیشنهاد می‌کنیم سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ برید ولی زمانی این کار را بکنید که بستر آماده برای این کار را داشته باشید و برای این کار تحقیق کرده باشید تا هزینه را جای درستی انجام دهید.

2 نظر

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید