اینفلوئنسرهای اینستاگرام :چطور افرادی را پیدا کنیم که برای برند ما مناسب هستند ؟

اینستاگرام به سرعت تبدیل به رسانه‌ای قابل دسترس برای فروشگاه دارانی شده است که به دنبال مشتریان و بازدید کنندگان جدید هستند و اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای جذب مشتریان می‌باشد. وقتی شما با شخص  مناسب این تبلیغات را انجام دهید می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای مارکتیگ و فروش شما باشد.

اما چطور می‌توانیم متوجه شویم که کدام اینفلوئنسر مناسب‌ترین برای برند ماست؟ موضوعی است که امروز در این مقاله به آن می‌پردازیم.

سؤال

من علاقه دارم تا اینفلوئنسر مارکیتنگ را برای فروشگاهم در اینستاگرام امتحان کنم. تا به حال این کار را نکرده‌ام، و چیزی که در ذهنم هست این است که مطمئن شوم با اینفلوئنسری که کار می‌کنم، بازدیدکنندگان واقعی و مناسب  برایم ایجاد کند. راه حلی وجود دارد تا من مطمئن شوم که اینفلوئنسر درست را انتخاب کرده‌ام؟

 پاسخ:

برای اینکه شما مطمئن شوید که اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کردید یا نه با نیل والر، مدیر عامل shoreprojects برنده‌ی Build-a-Business 2015 و مدیر عامل و ceo سایت whalar که یک روش است برای کمک به اینلوئنسر مارکتینگ شما.

     ـ در ابتدا بیاید یه قدم به عقب برداریم، چرا شما به کار کردن با اینفلوئنسر ها احتیاج دارید؟ چون خروجی که از کار کردن با اینفلوئنسر ها می‌گیریدچیزهای متفاوتی می‌تواند باشد، بنابراین لنزی را انتخاب کنید که با اهداف کسب و کارتان همخوانی داشته باشد.

نیل سه مزیت اصلی کار بااینفلوئنسر ها را مشخص می‌کند، که هر یک از آنها یک هدف مستقل است.

۱. با توجه به دانش خود و طرز کار پلتفرم برای آن پلتفرم کانتنت ایجاد کنید.

۲. به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید

۳. با آنها به عنوان مصرف کتتدگان برخورد کنید تا دیدگاه‌هایشان را در مورد محصولات خود بدانید.

اما گرچه این انتخاب یک اولویت مهم است، اما این امر منجر به حذف سایر گزینه‌ها نمی‌شود.

شما می‌توانید همه‌ی آن سه مورد را داشته باشید ولی باید قبل شروع روند بررسی به درستی اهداف خود را بدانید

برای فرآیند بررسی به دو سؤال اساسی برخورد می‌کنیم, آیا این شخص مناسب برند من است و اینکه چه میزان تعامل پویا در بین مخاطبان می‌تواندایجاد کند؟

آیا آنها مناسب برند من هستند ؟

 پیش از آن که به دنبال هر موضوع کمی، مثل تعداد فالور یا میزان تعامل باشید، مهم است که یک لیست از اینفلوئنسر هایی که شما فکر می‌کنید واقعاً مناسب محصول و برند شما هستند تهیه کنید. این فرآند ممکن است بصری باشد یعنی شاید شما با چهره‌ی فردی حس خوبی نسبت به برند خود در کنار آن فرد بگیرید و یا شاید لازم است تعریف کنید چه چیزی باع می‌شود یک فرد مناسب برند شما باشد، این اولین و بهترین کاری است که در ابتدا می‌توانید انجام دهید.  با توجه به بررسی‌های انجام شده، وقتی ما اینفلوئنسر مارکتینگ را روی shoreprojects انجام دادیم، اولین چیزی که گفتیم این بود که، آیا اینفلوئنسری که برای کار کردن انتخاب کردیم شبیه به مشتری می‌شود و می‌خواهد از محصول ما استفاده کند؟

نیل می‌گوید: اگر اینطور نباشد آیا توقع دارید اتفاق خاصی بیافتد؟

تلاقی برند شما و محتوایی که اینفلوئنسر تولید می‌کند برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود، اما نیل یک مدل ذهنی ساده برای کمک به روند انتخاب اینفلوئنسر معرفی می‌کند.
در بهترین حالت، اینفلوئنسر ها شبیه به ناشران مجله هستند. اگر شما یک مجله انتخاب کردید، شما به این موضوع آگاه هستید که این مجله در چه زمینه‌ایفعالیت می‌کند و راجع به چه چیزی می‌نویسد. با انتشار آن مجله، میدانید بچه صورت برند خود را با آن مجله مرتبط کنید، حالا همان روند را با اینفلوئنسر هاامتحان کنید. بر اساس پست‌ها و استوری های اینستاگرام، شما می‌توانید دریابید که چه کسی اینفلوئنسر است، چه نوع محتوایی ایجاد می‌کند و چه استایل و سبک زندگیی دارد. اگر این فاکتورها با برن شما و محصول شما هم خوانی دارد، حالا می‌توانید میزان تعامل فالوور هایش را چک کنید.

آیا آنها نرخ تعامل مناسبی دارند؟ 

وقتی که شما فرد شایسته برای برند و محصول خود را پیدا کردید، وقت آن می‌رسدکه بررسی کنیم تا آیا او همان مقدار که نشان می‌دهد واقعاً فالوور دارد؟

این‌ها همه به نرخ تعامل فالوور ها بستگی داردابزارهای مانند Whalar می‌تواند به شما کمک کند که دریابید آیا اینفلوئنسر شما می‌تواند انتظارات شما را برطرف کند؟ همچنین می‌توانید از اطلاعات عمومی اینستاگرامشان متوجه شوید. با نگاهی سریع می‌توانید این اطلاعات را کسب کنید. در هر پست به میزان کامنتی که گذاشته شده دقت کنید۴ تا ۱۰ پست آخر را در نظر بگیرید، همه‌ی لایک ها را جمع کنید آنها را تقسیم بر تعداد پست‌ها کنید تا میانگین به‌دست آید، سپس تقسیم بر تعداد فالور ها کنید.

نیل می‌گوید این روش به شما نرخ تعامل را می‌دهد. نرخ تعامل ٪۲ ـ ۳ نرخ مناسبی برای مشارکت و تعامل است. امکان  دارد افرادی باشند که با فلوور کمتر نرخ تعامل ۷۹ ٪ هم داشته باشند که بسیار مناسب است. در اینستاگرام تنها لایکمهم نیست بلکه مقدار کامنت ها و موضوعاتی که در کامنت ها صحبت می‌کنند هم مهم است. اگر نظرها واقعی باشند و یا فقط یک کلمه و یا جمله کوتاه نباشند فالوور ها واقعی به نظر می‌رسند.

اهداف خود را در ذهن داشته باشید

وقتی که در حین انتخاب اینفلوئنسر خود هستید، مهم است که سه نتیجه کلیدی را که می‌توانید از این همکاری‌ها در ذهن داشته باشید، حفظ کنید.

محتوایی که بر روی یک پلتفورم خاص کار می‌کند، دسترسی به خاطبان جدید، بازخورد از یک مشتریی که هم هدف با شماس

هر کدام یکی از اولویت‌های اصلی شماس، مهم نیست که شما به نتیجه‌ایمد نظرتان بود نرسیده‌اید، مهم این است که در انتها به تلاشی که برای مارکتینگ خود کرده‌اید افتخار کنید.

نیل می‌گوید تمام راه‌ها به کار منتهی می‌شود، اگر نتیجه‌ی نهایی هر گونههمکاری، هر شرایط بازاریابی و ارتباطات کاری که نماینده برند شماست، به بزرگی برند شما نیست و آنچه شما برای برقراری ارتباط با مردم نیاز دارید را برطرف نمی‌کند، پس چرا در وهله‌ی اول با او قرار داد بستید؟

بسیار مهم است که شما اطمینان داشته باشید  با افرادی که  با نام تجاری شما هماهنگی دارند و نرخ تعامل بالایی دارند کار کنید.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید