چطور از اینستاگرام پول در بیاوریم (قسمت دوم: برندها و اینفلوئنسرها)

می‌دانید برندهای بزرگ دنیا چه وجه مشترک مهمی باهم دارند؟ همه‌ی آن‌ها تعداد قابل توجهی از دنبال کننده (فالوور) را در اینستاگرام دارند. اگرچه که آن‌ها در بازاری کاملاً متفاوت باهم فعالیت دارند مانند آدیداس و مک دونالد و اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی که هرکدام در حیطه و سبکی متفاوت در اینستاگرام فعالیت می کنند و هر کدام فالوورهای زیادی دارند.

در هر قسمت از این مقاله می‌خواهیم عوامل تأثیرگذار و راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کنیم. در قسمت اول تعداد فالوورها مورد نیاز برای کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کردیم و در این قسمت می‌خواهیم ویژگی خاصی از اینستاگرام را بررسی کنیم که به کسب‌وکارها بسیار کمک می‌کند.

چطور از اینستاگرام پول بیاوریم

با توجه به برند منحصر به فردی که در اینستاگرام دارید، مخاطبان شما و سطح تعهد شما به این پلتفرم، از طریق روش‌های زیر می توانید در اینستاگرام کسب درآمد کنید:

– ایجاد پست‌های «اسپانسر» (sponsored) برای برندهایی که می‌خواهند همیشه مقابل دید مخاطبان خود باشند

– تبدیل شدن به یک رابط فروش و کسب کارمزد از فروش محصولات برندهای دیگر

– ساخت و فروش کالاهای فیزیکی یا دیجیتال، یا ارائه خدمات

– فروش عکس‌های که خودتان گرفته‌اید

زیبایی کار اینجاست که کپی کردن یک مدل درآمدی در اینستاگرام لزوماً کسب درآمد یک کسب‌وکار دیگر با همان سبک را تضمین نمی‌کند.

پس بهتر است با رایج‌ترین رویکردهای کسب درآمد در اینستاگرام شروع کنید:

همکاری با برندها و اینفلوئنسرها

کار کردن با برندها در پست‌های «اسپانسر»

اصطلاح «اینفلوئنسر» امروزه زیاد شنیده می‌شود.

یک اینفلوئنسر اساساً شخصی است که برای خود با به اشتراک گذاشتن پست‌های منحصر به فرد شهرتی دست و پا کرده است. اینفلوئنسرها برای مخاطبانشان کسانی هستند که روی مد شدن چیزی تأثیر دارند و تمایلات روز آن‌ها را تغییر می‌دهند و کارشناسان مورد اعتمادی هستند که نظر آنها در مورد موضوعات خاص قابل احترام است.

خیلی از برندها نمی‌توانند با این مسئله رقابت کنند بنابراین با اینفلوئنسرها وارد همکاری می‌شوند و پست‌های اسپانسر (sponsored posts) را ایجاد می‌کنند تا کاربران را با محصولات خود آشنا کنند.

اما فقط اندازه و میزان دسترسی به حساب کاربری اینفلوئنسرها نیست که برندها احتیاج داشته باشند. این موضوع مهم است که چقدر مخاطبانشان به آن‌ها اعتماد دارند و با پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارند وارد تعامل می‌شوند.

Brands___Agencies___Fohr_Card (1)

ممکن است خیلی دشوار باشد که تعادلی بین درآمدتان به عنوان یک اینفلوئنسر، و تمامیت و یکپارچگی خود به عنوان یک خلاق ایجاد کنید. اما اگر به درآمد خود از اینستاگرام وابسته و متکی نباشید و به اندازه احتیاج دریافت کنید و جریان سیال و شناوری را برای کسب درآمد خود ایجاد کنید آن وقت همیشه می‌توانید آزادانه بین برندهایی که می‌خواهید با آن‌ها وارد همکاری شوید انتخاب کنید. در مقابل درست مثل برندها که بین اینفلوئنسرها انتخاب خواهند کرد.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید