چرا باید از فروشگاه اینترنتی استفاده کنیم: رشد کسب و کارها از راه تجارت الکترونیک

چشم‌انداز کسب و کار در بسیاری از صنعت‌ها تغییر کرده است. روی آوردن به بازار فروش اینترنتی و پشت سر گذاشتن فروشگاه‌های سنتی و فیزیکی از طریق تجارت الکترونیک.

هم‌زمان با افزایش استفاده از اینترنت، کسب و کارها بیشتر و بیشتر به سمت حوزه آنلاین هدایت می‌شوند. انجام کسب و کار از طریق تجارت الکترونیک (خرید و فروش اینترنتی) به‌شدت برای مصرف‌کنندگان و کسب و کارهایی که به آن‌ها خدمات می‌دهند محبوب شده است. این یک روش فوق‌العاده برای گسترش کسب و کارتان و افزایش ابعاد مشتری محور بودن آن است، در عین حال که با روند مثبتی از سود هم بهره می‌برید. اضافه کردن راه‌حل تجارت الکترونیک به راه‌های کسب درآمد حتی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، استارتاپ ها و سازمان‌ها به‌صورت یکسان به کار می‌آید و شما نباید این روش را برای کسب و کارتان نادیده بگیرید.

  • بیش از 70% خریداران این‌طور احساس می‌کنند که در حوزه آنلاین معامله‌های بهتری برای کشف شدن وجود دارد. این یعنی فکر می‌کنند هر چه بیشتر در اینترنت جستجو کنند در رابطه با کالایی که می‌خواهند بخرند، گزینه‌های بهتری حتی از لحاظ قیمت برای آن‌ها وجود دارد.
  • 80% کاربران آنلاین یک بار خرید اینترنتی را انجام داده‌اند و 50% درصد آن‌ها حداقل دو بار آنلاین خرید کرده‌اند.
  • هزینه کردن به‌صورت آنلاین به‌طور متوسط بیش از 15% در 10 سال گذشته افزایش داشته است.
  • تخمین زده می‌شود که فروش اینترنتی در سال 2019 به آماری معادل با 530 میلیارد دلار تنها در آمریکا دست پیدا کند. (منبع: Statista)

حالا به برخی ویژگی‌های مؤثر در حوزه تجارت الکترونیک که به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند می‌پردازیم.

امکان دسترسی به مشتری‌های بیشتر

جامعه هدف شما، مخصوصاً مخاطبین در دسترس و بالقوه شما، به‌شدت به‌وسیله‌ی تجارت الکترونیک افزایش می‌یابد. کسب و کار شما دیگر محدودیت‌های مکان فیزیکی شما را ندارند، زیرا تجارت الکترونیک می‌تواند به هر مکانی در شهر، کشور یا حتی خارج از کشور گسترش پیدا کند. بنابراین می‌توانید به مشتری‌های جدید و فرصت‌های جدید دست پیدا کنید.

چند راه‌حل مرسومی که برای افزایش مشتری و شناساندن نام برند خود به جامعه مخاطبان وسیع‌تر بکار گرفته می‌شود را معرفی می‌کنیم:

1- شبکه ارتباطی و شراکت خود با دیگر برندها را افزایش دهید

هر زمانی که شما با دیگر کسب و کارهایی که محصول یا خدمات مشابه ای را ارائه می‌دهند وارد همکاری می‌شوید، شما خود را در موقعیتی قرار می‌دهید که به جامعه وسیع‌تری از مخاطبان و مشتری‌های بالقوه دست پیدا کنید.

2- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

مقدار و کیفیت محتوایی که در هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید رابطه مستقیمی با افزایش مشتری‌های شما خواهد داشت. هرچه بیشتر بهتر!

– محتوای متفاوت و به درد بخوری را به اشتراک بگذارید. فقط تبلیغ نکنید!

– صفحات اجتماعی خود را در سایت فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید و تبلیغ آن‌ها را بکنید.

– با دنبال کننده‌ها و طرفداران جدیدتان در هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی ارتباط بگیرید

3- سعی کنید خود را به سر زبان‌ها بی اندازید

بازاریابی رفرال (Referral marketing) یا همان بازاریابی شفاهی یا دهان به دهان این‌گونه است که شما باید برند و آنچه در کسب و کار خود انجام می‌دهید را به سر زبان‌ها بی اندازید تا مشتری‌ها خودشان کسب و کارتان را به دیگری معرفی کنند. یعنی بازاریابی آن چیزی که از محصولات و خدمات خود به مشتری‌های قدیمی و حال حاضر خود معرفی کردید را به خودشان بسپارید تا آن‌ها برند شما را به بقیه معرفی کنند و به‌مرور زمان شناخته شوید تا مشتری‌های بالقوه بیشتری شما را بشناسند.

4- دامنه وسیع‌تری از مخاطبان را هدف قرار دهید

وقتی‌که کسب و کاری را شروع می‌کنید، محدود کردن مخاطبانتان در جهت رسیدن به جامعه هدف واقعی کار سختی است. اطلاعات کم و تصمیم‌گیری‌های بی‌شمار کار را از این سخت‌تر هم می‌کند.

برای این کار بهتر است دامنه وسیع‌تری از مخاطبین را هدف قرار دهید و به‌مرور زمان هم‌زمان با رشد کسب و کارتان این دامنه را بهبود دهید و آن‌ها را  به مشتری‌های بالقوه تبدیل کنید. یعنی اطلاعات بیشتر و تصمیم‌گیری راحت‌تر.

از راه‌هایی که می‌شود به جامعه مخاطب وسیع‌تری دست پیدا کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– تهیه وبلاگ و منتشر کردن محتوای اثربخش

– استفاده از تبلیغات هزینه‌دار یا پولی. مانند تبلیغات کلیکی و بنری

5- خدمات رایگان ارائه دهید

همه‌ی ما چیزهایی که رایگان به دست میاوریم را دوست داریم. این‌ها شامل دسترسی‌ها و مهلت تست رایگان، هدیه و جایزه و تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه می‌شود.

این خدمات رایگان برای پرورش روابط و تبدیل آن‌ها به وفاداری به برند و کسب و کار شما را به همراه دارد و فرصتی برای ارتقای سطح بازاریابی شما به‌حساب می‌آید.

کسب و کار شبانه‌روزی داشته باشید

مشتری می‌تواند در تمام ساعات خرید کند اما اینکه از این طرف کسب و کار شما هم همیشه در دسترس باشد قبلاً غیرممکن به نظر می‌رسید. اما دیگر این‌طور نیست! راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یا هر کسب و کاری در حوزه تجارت الکترونیک، این اجازه را به شما می‌دهد که فروشگاهتان 24 ساعته و 7 روز هفته باز باشد و تمام مدت بتوانید درآمد کسب کنید. در همین راستا، تجارت الکترونیک برای کسب و کارهایی که به‌صورت جهانی کار می‌کنند یا کسانی که فروش از مناطق مختلف کشور یا حتی دنیا دارند، امری حیاتی به‌حساب می‌آید.

محدودیتی در ارائه و کسب اطلاعات وجود ندارد

http://bazirenter.ir/

مشتریان به دنبال اطلاعات هستند و کسب و کارهای خوب این اطلاعات را در اختیارشان می‌گذارند. درجایی که کسب و کارها در حجم اطلاعاتی که در فروشگاه‌های فیزیکی ارائه می‌دهند محدودیت دارند. محدودیتی نیز وجود دارد که مشتریان تا چه مدت می‌توانند از اطلاعاتی که ارائه کرده‌اید استفاده کنند.

این محدودیت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی برداشته شده است. شما می‌توانید مقدار نامحدودی از اطلاعات را در فروشگاه خود داشته باشید و مشتری‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان هر چقدر و هر زمانی که بخواهند از اطلاعات فروشگاه و محصولات شما استفاده کنند و پاسخ سؤال‌هایشان را بگیرند.

داشتن اطلاعات آنلاین و در دسترس به‌طور قابل‌توجهی زمانی که کارکنان شما باید صرف ارائه اطلاعات و آموزش مشتریان بکنند را کاهش می‌دهد.

با داشتن فروشگاه اینترنتی به یک رهبر برای انتقال دانش صنعت مربوط به کسب و کارتان تبدیل شوید.

تجربه خرید خود را شخص سازی کنید

راه‌حل فروش اینترنتی آن‌قدر قابل شخصی‌سازی شدن است که بی‌نهایت ویژگی را به فروشگاه خود اضافه کنید تا افزایش میزان آسانی و راحتی خرید و ایجاد تجربه‌ای مثبت را برای مشتری به همراه داشته باشد. از دید یک مشتری، تا به حال آن‌قدر تجربه خرید آسان نبوده است که به‌راحتی کالا به سبد خرید اضافه کنید، کالاهای مختلف را با هم مقایسه کنید و یا از اطلاعاتی که در مورد خریدی که می‌خواهید انجام دهید استفاده کنید. با تمام این کاری که به راحتی می‌توانید از خانه و به‌آسانی انجامش دهید، اصلاً جای تعجب ندارد که خرید و فروش آنلاین روند صعودی داشته باشد.

ساختن کسب و کار با راه‌حل فروش اینترنتی یک روش قابل‌اطمینان و مقرون به صرفه برای افزایش مشتری و به دنبال آن افزایش فروش است. این روش موانعی که کسب و کارهای نو پا برای ورود به بازار دارند و یا به فکر اضافه کردن فضای فیزیکی برای ارتقای کسب و کار خود هستند را از سر راه بر می‌دارد.

دنیای فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک مسئولیت‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد ولی فقط کافی است یک ‌بار با پروسه‌ی روان آن ارتباط برقرار کنید، آن وقت است که هم برای شما هم برای مشتری شیرین تمام می‌شود.

یک راه‌حل خوب در تجارت الکترونیک می‌تواند پنجره‌ای به جهانی تازه به روی شما و کسب و کارتان باز کند تا آنچه برای فروش اینترنتی نیاز دارید را برای شما فراهم کند که هیج وقت شبیه آن را در کسب و کارتان ندیده باشید.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید