در بازار رقابتی چگونه مشتریان خود را پیدا کنیم ؟

رقابت یک روی زندگی و تجارت است. اما وقتی شما یک فعالیت تجاری را شروع میکنید و یا استراتژی یک فعالیت تجاری قبلی را آغاز میکنید، رقابت میتواند حراس آور باشد و همه ی جنبه های برنامه ریزی شما را تحت تاثیر قرار میدهد ، من جمله قیمت گذاری و پروموشن ها

فعالیت در یک بازار رقابتی سنگین، در صورتی که محصول شما شاید محصول مناسبی برای فروش باشد ، طبیعتا شرایط متفاوتی نسبت به یک بازار غیر رقابتی خواهد داشت .و این موضوعی هست که امروز در این مقاله بهش اشاره میکنیم .

سوال:

“چطور میتونم یک فعالیت تجاری شروع کنم و مشتریان خودم رو بیابم در صورتی که ۱۰ فرشگاه دیگه هم همون محصول رو دارن میفروشن؟ آیا ممکن است در این بازار شلوغ و رقابتی باقی ماند؟”

پاسخ:

پیدا کردن مشتریان همیشه در زمان راه اندازی یک فعالیت تجاری مهمترین فاکتور است. راه حل های متعددی برای انجام این کار وجود دارد، مانند بازاریابی در شبکه ها اجتماعی ، سئو و فروش در ایونت ها و پاپ آپ ها ، اما در نهایت به محصول شما، مشتریان شما و خود شما بستگی دارد.
با این وجود، چیزی که باعث می شود که این سوال متفاوت باشد، این است که چگونه به طور خاص به مشکل برسیم، زمانی که رقابت زیادی برای محصولات مانند شما وجود دارد.
وقتی مشتران شما انتخاب های زیادی دارند چگونه متقاعدشان میکنید تا محصول شما رو بخرند ؟
این خوبه که بعضی از روزها رویا پردازی کنید، شما یک لحظه الهام بخش دارید و یک محصول را طراحی می کنید که بسیار منحصر به فرد است و رقابت صفر است.
با این حال، حتی جدیدترین محصولات نوآورانه در نهایت با عناوین دیگر بازار وارد رقابت می شود. برای یک محصول کامل و بی رقابت هیچ مزیتی وجود ندارد. در عوض اگر شما یک ایده ی کسب و کار دارید، در مورد آن علاقه مند هستید، راه هایی برای موفقیت حتی در یک بازار رقابتی وجود دارد.

در واقع، وقتی ما با Gregory Macdonald، مدیر فروش شاپیفای و بنیان گذار bathorium یک برند محصولات لوکس حمام، که او با ایجاد یک محصول خاص کمک به گسترش بازار محصولات حمام کرد و یک خط تولید موفق به راه انداخت.

snooze

رقبا و محصولاتشان را بشناسید!

بتوریوم کار خود را در ایتالیا آغاز کرد.گرگوری مک دونالد در ابتدا در یکی از خانه های AirBnB اقامت می کرد و مقدار زیادی محصولات نظافتی حمام را در حموم خودش انبار کرده بود .او یک وان برای منزلش تهیه کرد و با محصولاتی که در اختیار داشت و ترکیب نمک و روغن یک محصول خارق العاده ایجاد کرد .
او هیجان زده به آمریکای شمالی آمد تا محصول خاصش را به بازار عرضه کند.اما به عنوان کسی که از یک حمام خوب لذت میبرد میدانست که بازار محصولات حمام اشباع شده است .

به جای اینکه اجازه دهد دیگران و بازار او را نادیده بگیرند، شروع به تحقیق بازار محصول خود کرد.

“من به فروشگاه های مختلفی رفتم و صد ها دلار صرف خرید محصولاتی که شبیه به محصول من بودند کردم. تنها موادی که آنها استفاده میکردند روغن و نمک بود که هیچ ارزشی نداشت .آنها از هیچ چیز هیجان انگیزی استفاده نمیکردند در حالی که من از ترکیب فوق العاده ای استفاده میکردم : دانه های حمام ، پودر ها،بمب ها و… و هیچ تجربه ای مثل تجربه ی من در ایتالیا نبود .”

در زمانی که گرگوری سعی می کرد تجربه ای که در ایتالیا کسب کرده را به شکل یک محصول در بیاورد و در بازار آمریکا برجسته شود، طیف وسیعی از رقبا در آمریکا بازار خود را پیدا کرده بودند و بر بازار چیره بودند.

Screen Shot 2018-08-15 at 3.31.55 PM

ساختن یک مزیت رقابتی

استفاده از محصولات رقیب شما به شما کمک می کند تا نه تنها آنچه را که آنها ارائه می کنید را درک کنید، بلکه شکاف های موجود و همچنین اینکه چگونه محصول شما می تواند این شکاف ها را پر کند را بیابید.هنگامی که شما با این اطلاعات حیاتی مسلح هستید، می توانید آن را برای تست و تکرار محصول خود استفاده کنید تا زمانی که واقعا شکاف در بازار را پر کنید، صرف نظر از اینکه چقدر این بازار رقابتی است.
این دقیقا کاری است که گرگوری در کنار ایجاد محصولش انجام داد.

“من از حمام کردن لذت میبرم و میدانم از چه محصولی لذت میبرم و چه محصولی خوب نیست،هنگامی که ما محصولات را تست میکردیم متوجه تفاوتشان می شدم. زمانی که محصولات بتوریوم استفاده میکنم میدانم چه طیفی از علایقم را هدف قرار میدهد.”

فرآیند تولید محصول آزمون خطای زیادی داشت، مخصوصا اگر تلاش برای پیدا کردن فرمول محصول خود باشید.

“اولین بمب حمام ما بمب استرالیایی بود که از یک نوع خاک رس اترالیایی خارق العاده در آن استفاده شده بود که بسیار برای پوست مفید است.چون من دستورالعمل خاصی نداشتم و کمیت را نمیدانستم برای ۴ بمب از نیم فنجان استفاده می کردم. هنگامی که ما محصولات را تست میکردیم، همه ی فاکتور ها را از بو ، رنگ، ظاهر و… را در جدول های فرمول خود مینوشتیم.در نهایت به یک قرمز زیبا رسیدیم که عالی بود.ما ظرف را خالی کردیم و دوباره به آشپزخانه رفتیم تا یک بار دیگر به همین محصول برسیم. ما مجددا به اون محصول رسیدیم و همان رنگ قرمز بود. وقتی در وان آزمایش میکردیم تمام آب به رنگ خون در میامد !”

گام اول: اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به مردم یک فیلم ترسناک را یادآوری نمیکنند (مگر اینکه این تاثیری است که میخواهید).

در حالی که روند آزمایش به گرگوری کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که عوارض جانبی ناخواسته ای وجود نداشته ،مقدار رس قرمز را در دستور العمل کاهش داد، همچنین به تعیین یک فرمول که در تجربه حمام ایتالیایی که او می خواست به بازار عرضه کند، کمک کرد.

“آزمونی مانند این مزیت بزرگی بود که ما راه اندازی کردیم، چون ما یک محصول داشتیم که واقعا مطمئن بودیم به آن و واقعا افتخار می کردیم که نمایش داده شود .”

حتی اگر شما انعطاف پذیری برای ایجاد مزیت رقابتی با محصولات خود مانند گرگوری ندارید، هنوز می توانید تجزیه و تحلیل رقابتی بازار را برای یافتن شکاف در نیاز مردم و محصولات موجود، توزیع خرده فروشی یا مخاطبان مورد نظر انجام دهید.

Screen Shot 2018-08-15 at 3.30.45 PM

محصولاتتان را ب دست مشتری برسانید

شما یک محصول داشته اید، و مطمئن هستید که شکاف در بازار را پر می کند. اکنون وقت آن است که آن را در دستان مشتریان خود قرار دهیم.
این یکی از چیزهایی است که یادداشت های گرگوری برای آنها بسیار مهم است، زیرا شما می توانید مطمئن باشید که محصول شما بهتر از هر چیز دیگری است، اما زمانی که شما یک کسب و کار جدید هستید، نمی توانید فقط به مردم بگوئید. شما باید به آنها را نشان دهید.
“هنگامی که می دانستم که محصول من متفاوت از آنچه که در بازار است،می باشد چالش به این تبدیل شد که چگونه می توانم به مردم بگویم؟چگونه می توانم این پیام را با افرادی که ممکن است وفادار به نام تجاری دیگر یا دیگر محصولات حمام دیگر هستند، به اشتراک بگذارم؟

“برای سه سال اول و حتی امروز،ما تعداد زیادی هدیه میدهیم. ما به طور مداوم ایونت ها را حمایت می کنیم و محصولاتمان را رایگان اهدا میکنیم و می گوییم محصول ما را امتحان کنید.”

“ما به یک نرخ واقعا مشتری دست یافتیم. هنگامی که از بتوریوم استفاده میکنید، ما اطمینان داریم که شما آن را دوست خواهید داشت و احتمالا به عقب برگردید و محصول را تهیه می کنید.”

زمانی این استراتژی جواب خواد داد که شما محصولی را به بازار معرفی کنید که راجع به رقابت موجود در بازار و ویژگی های محصول خود به خوبی تحقیق کرده باشید. زمانی که شما در ایونت ها و یا پاپ آپ ها این فرصت را دارید تا مشتریان خود را پیدا کنید و روی وفاداری آن ها به برند خود تمرکز کنید.

برای اطلاع رسانی و الهام گرفتن از رقابت استفاده کنید.

هنگامی که اولین گام خود را در یک بازار رقابتی برمی دارید، دیدن همه ی برندهایی که قبل از شما در بازار بوده و جایگاهی کسب کرده اند میتواند رعب آور باشد. گرگوری در شبکه ی اجتماعی خود میگوید: “هرگز نباید قدم اول خود را با قدم ۱۰۰ ام شخص دیگه مقایسه کرد.”

“من همیشه با کارآفرینان صحبت می کنم، و آنها به بسته بندی فعلی بتوریوم نگاه می کنند و می گویند:این زیبا است، این چیزی است که من اکنون می خواهم.آنها می گویند نمی توانم شروع کنم چون برای بسته بندی کامل 20،000 دلار ندارم. اما دور اول بسته بندی ما تنها بسته بندی و برچسب بود که من از یک چاپگر معمولی چاپ می کردم و اصلا زیبا نبود.”

اگر شما درک درستی از محصولات رقابتی داشته باشید و زمان سرمایه گذاری خود را برای تصفیه محصول خود برای پر کردن شکاف در بازار سرمایه گذاری درست تخمین زده باشید، آماده شروع به فروش می باشید. بقیه موارد با گسترش فعالیت شما بهبود پیدا می کند.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید