استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را بسازید (قسمت اول)

می‌گویند اگر بسازیدش، آن‌ها خواهند آمد. خب، وقتی که این موضوع وارد حوزه تجارت الکترونیک می‌شود کاملاً صحت ندارد.

وقتی که فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید تازه اولین قدم برای ساخت امپراتوری آنلاین خود را برداشته‌اید. مشتریان احتمالی شما باید درباره‌ی شما بدانند اگر می‌خواهید در میان رقبا دوام بیاورید.

بازاریابی فروشگاه آنلاین شما بخش سرگرم‌کننده آن است و ما راه‌های ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهیم تا از یک کسب‌وکار ناشناخته خود پس مدتی خود را جزو خانواده تجارت الکترونیک بدانید.

بازاریابی - خلق مخاطب

مخاطب خلق کنید

اگر شما کودکی نوپا در دنیای تجارت الکترونیک هستید، نیاز است چند قدم بردارید تا مخاطبی که واقعاً قرار این به آن بفروشید را بسازید.

اول شما احتیاج دارید نام خود را در میان جامعه جا بی اندازید و شروع به ایجاد یک همهمه میان مردم کنید.

راه‌های آسان و رایگانی برای شروع به جذب مردم به سمت وب‌سایت شما وجود دارد:

1- مطمئن شوید که دیده می‌شوید

در جهت خلق مخاطب و بازاریابی، نیاز است که مطمئن شوید سایت شما در دسترس است.

کلید دید شدن در اینترنت چیست؟ جواب سئو قوی است.

برای دستیابی به بهترین وجه از سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک نام برای دامنه اختصاصی خود بسازید که به راحتی در خاطر مردم بماند و در عین حال نام تجاری شما را برجسته کند.

سپس باید مطمئن شوید که آدرس اینترنتی تحت نامه دامنه اختصاصی که انتخاب کردید آزاد باید و قبلاً کسی آن را تهیه نکرده باشد (برای این کار اینجا کلیک کنید).

وقتی که سایت شما با دامنه اختصاصی مدنظر شما در اینترنت در دسترس باشد حالا می‌توانید برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو اقدام کنید و قدمی دیگر در مسیر بازاریابی فروشگاه آنلاین خود بردارید.

2- شبکه‌های اجتماعی را پیش ببرید

هر کسب‌وکاری که در حوزه آنلاین حضور دارد و میخواهد بازاریابی را شروع کند، باید از مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد پایگاه مشتری‌های خود استفاده کند.

حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی‌ای ایجاد کنید که فکر می‌کنید مشتری‌های شما آنجا حضور دارند و شما می‌توانید پیدایشان کنید.

محتوایی را که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید در نظر بگیرید و یک تقویم برای این کار درست کنید و به پست‌ها و موضوعات پست‌های خود زمان‌بندی بدهید.

علاوه بر محتوای نوشته شده و عکس‌های آن، رقابت‌های جذابی را برای انتشار زبان کسب‌وکار خود ارائه کنید. به یاد داشته باشید، هیچ چیز مثل موفقیت یک شبه نمی‌شود!

بنابراین شروع به اشتراک‌گذاری صفحات کالا در فروشگاه اینترنتی خود در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان کنید. آن‌ها را به لایک کردن و گذاشتن کامنت تشویق کنید و ببینید چطور تعامل مردم با شما شروع می‌شود و رشد می‌کند.

مطمئن شوید که آیکون تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید را به وب‌سایت اضافه کنید (از پنل مدیریت فروشگاه در بیدُک این کار امکان‌پذیر است). این کار باعث می‌شود همیشه بازدیدکنندگان با شما ارتباط بگیرند.

می‌خواهید کالاهای خود را به‌وسیله‌ی شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید؟ آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی را به صفحه کالا اضافه کنید (این موضوع از زمان ساخت فروشگاه آماده بهره‌برداری است) بنابراین خریداران شما می‌توانند محصولات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

3- یک وبلاگ بسازید

یکی دیگر از راه‌های کم‌خرج برای جا انداختن برند و بازاریابی در بازار چیست؟ جواب ساخت یک وبلاگ است.

خود را به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار قرار دهید و در مورد اتفاقاتی که در صنعت شما در حال رخ دادن است بنویسید.

جامعه‌ای از دنبال کننده‌ها که در شبکه‌های اجتماعی ساخته‌اید را مورد استفاده قرار دهید و پست‌های بلاگ خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

داشتن یک پست بلاگ در وب‌سایت شما کمک می‌کند که در مسیر درست بازاریابی قرار بگیرید و ترافیک ارگانیک به دست بیاورید، اگر به‌ درستی در حال بهینه‌سازی آن هستید.

بازاریابی - برانگیختن مشتری

مشتری‌ها را به خرید برانگیزید

“میگم بیا برگردیم به اون فروشگاه اینترنتیه که هیچ وقت هیچ نوع تبلیغ یا حراجی نداره” این جمله را هیچ کس نگفته است و نمی‌گوید!

اگر می‌خواهید یک همهمه میان مشتری‌های بالقوه ایجاد کنید و اون دسته از مشتری‌های هیجان‌زده را نگه‌دارید تا بیشتر از شما خرید کنند، نیاز است که این احساس را در آن‌ها برانگیخته کنید.

به یاد داشته باشید، مشتری‌های خوشحال و راضی بیشتر رغبت دارند تا به فروشگاه شما بازگردند و مجدد از شما خرید کنند.

پس از هر بهانه‌ای استفاده کنید تا حراجی راه بی اندازید. یک تقویم از مناسبت‌ها و تعطیلی‌های رسمی در اختیار داشته باشید و البته مطمئن شوید که در این مناسبت‌ها حراجی‌های بزرگی را راه بی اندازید.

یک ایده باحال در این روش بازاریابی چیست؟ جواب این است که کل مجموعه محصولات و کالاهای خود را با یک قیمت یکسان ارائه دهید و این مطمئن شوید که این پیام را انتقال دهید که چقدر در ارائه محصولات خود سخاوتمند هستید. آخرین حراجی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه تبلیغ کنید.

در بیدُک بیشتر دیده شوید

در بیدُک این امکان را دارید که از سرویس کانال‌های فروش بیدُک استفاده کنید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و بتوانید احساسات مشتری را برانگیخته کنید. کانال‌های فروش یکی از راه های پر بارده در مسیر بازاریابی فروشگاه آنلاین شماست.

بیدُک از برترین سرویس‌دهنده‌های و کانال‌های فروش در حوزه خرید و فروش آنلاین بهره‌مند است تا فروشنده را بیشتر در مسیر فروش همراهی کند.

کانال‌های فروش بیدُک

با اتصال فروشگاه خود به یکی از کانال‌های فروش، علاوه بر برند سازی و دیده شدن هر چه بیشتر فروشگاه و کالاهای شما، شانس بالا بردن آمار فروش خود را نیز خواهید داشت.

ترب:

تُرب به شما کمک می‌کند که فروش خود را با کمترین هزینه افزایش دهید. موتور جستجوی خرید ترب با میلیون‌ها کاربر فعال و بیش از 4 میلیون محصول از 600 فروشگاه اینترنتی، به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را به‌سرعت به کاربران خود را معرفی کنید و در موتور جستجوها دیده شوید.

ضمناً با اولین شارژ حساب خود در تُرب، 25 درصد شارژ اضافی به حساب شما اضافه خواهد و این مزیتی است که به واسطه ارتباط فروشگاهتان و تُرب قابل استفاده خواهد بود.

توجه داشته باشید برای اینکه فروشگاه شما به کانال فروش تُرب متصل شوید، می‌بایست اول نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نمایید.

ایمالز:

ایمالز یک جستجوگر کالا و فروشگاه اینترنتی است که خریداران را به فروشندگان متصل می‌کند. ایمالز با رتبه‌ی بالا در میان سایت‌های پربازدید و دربرداشتن تعداد زیادی کاربر و خریدار آنلاین، فروشگاه شما را در دیده شدن و فروش بیشتر کمک خواهد کرد. برای اتصال فروشگاه اینترنتی خود به ایمالز نیز باید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نمایید.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید