کد و کوپن تخفیف: روش‌های استفاده از پیشنهادهای ویژه و کدهای تخفیف که باعث فروش بیشتر می‌شوند

پیشنهادها ،کوپن‌ها، تخفیف‌ ها. زمانی فرامی‌رسند که بیشتر فروشنده‌های آنلاین با این تصمیم خود که آیا اصلاً باید تخفیف ارائه دهند، چه زمانی تخفیف ارائه دهند و اینکه چقدر باید این تخفیف‌ها ارزش داشته باشند، روبرو شوند.

ارائه تخفیف برای فروشگاه آنلاین شما می‌تواند یک سلاح قدرتمند در نرخ تبدیل‌های شما برای به دست آوردن مشتری‌های وفادار باشد. اما با استفاده ناخوشایند، شما می‌توانید صدمات قابل‌توجهی به کسب و کار خود وارد کنید یا بدتر از آن به ضرر برسید.

در این مقاله، ما برخی از جوانب مثبت و منفی در مورد ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه برای فروشگاه اینترنتی شما را مرور خواهیم کرد. به برخی از محبوب‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از تخفیف‌ها برای کسب مشتری‌های وفادار و به دست آوردن نرخ‌های تبدیل استفاده کنید و البته نحوه استفاده درست از آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

جوانب مثبت و منفی ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

قبل از اینکه به روش‌های مختلف بپردازیم تا بتوانید به‌طور مؤثر از تخفیف برای افزایش وفاداری و کسب مشتری استفاده کنید، اجازه بدهید ابتدا به برخی از جوانب مثبت و منفی آن نگاه کنیم:

مزیت‌های ارائه تخفیف

معایب ارائه تخفیف

  • کاهش بودجه و حاشیه سود
  • صدمات احتمالی به برند تجاری
  • کاهش نرخ تبدیل خارج از دوره فروش با تخفیف در صورتی که مشتری‌های خود را اینطور عادت دهید که همیشه منتطر تخفیف باشند
  • تمایل به جذب مشتری‌های غیر وفادار (قیمت محور)
  • تمایل به کاهش متوسط میزان سفارش
  • جذب مشتری‌ها خارج از بازار هدف شما

برای چه کسانی پیشنهاد، کوپن و تخفیف مناسب است؟

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، پیشنهاد‌های ویژه فروشگاه اینترنتی می‌تواند ابزاری مؤثر برای نه‌تنها کسب مشتری بلکه برای وفاداری مشتری باشد. با این حال، مهم است که قبل از شروع تخفیف، استراتژی کلی برند خود را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید خود را به‌عنوان یک برند برتر معرفی کنید یا حاشیه سود احتیاطی داشته باشید، ممکن است بخواهید برخلاف فروش هفتگی، به تخفیف‌هایی برای مشتری‌های وفادار توجه کنید. از طرف دیگر، در صورت داشتن حاشیه‌های سالم، تخفیف‌های عمقی و فروش روزانه یا هفتگی ممکن است برای رسیدن به اهدافتان بهتر باشد.

در نهایت، باید در نظر بگیرید که کدام نوع تخفیف مناسب برای برند شما است. ایجاد یک کسب و کار آنلاین عموماً برای درک بهتر کارایی آن، درگیر آزمون خطاهای زیادی می‌شود. بهترین روش انتخاب هدف برای هر کمپین و تخفیف، شروع در ابعاد کوچک‌تر و اندازه‌گیری نتایج است.

انواع تخفیف، کوپن و پیشنهاد ویژه

تخفیف‌ها و پیشنهاد‌های مختلفی وجود دارد که در اختیار شما است. بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین آن‌ها بیندازیم:

  • تخفیف درصدی
  • تخفیف تومانی
  • ارسال رایگان
  • اعطای هدیه

همه این موارد در بیدُک با استفاده از دو روش زیر ارائه می‌شوند:

  • تخفیف گروهی
  • کد تخفیف

تخفیف درصدی 📊

یکی از راه‌های محبوب ارائه تخفیف، تخفیف‌های مبتنی بر درصد است. این مورد می‌تواند شامل درصدهای انگیزشی کوچک‌تر مانند 5٪ یا 10٪ تخفیف، تخفیف‌های بزرگ‌تر برای فروش واقعی 20٪ و 25٪ یا درصد قابل‌توجهی مانند 50٪ + برای رد کردن کالاهایی که قدیمی هستند یا روی بورس نیستند. همچنین می‌توانید به‌راحتی این تخفیف‌ها را روی تمام کالاهای موجود یا به‌صورت کد تخفیف با محدودیت تعداد دفعات استفاده در بیدُک اعمال کنید یا بر اساس سبد خرید خاص مانند “خرید بالای 100 هزار تومان” فعال کنید.

تخفیف تومانی 💵

تخفیف‌های مبتنی بر ارزش تومان را می‌توان به‌عنوان اعتبار حساب کرد. این موضوع باعث می‌شود مردم فکر کنند اگر از این تخفیف استفاده نکنند پولشان را هدر می‌دهند! یک  از این نوع تخفیف‌ها با میزان حداقل خرید جفت کنید تا تأثیرش را افزایش دهید. مانند “200 هزار تومان خرید کنید ، 20 هزار تومان تخفیف بگیرید.”

ترفند ساده‌ای که باید در تصمیم‌گیری بین درصد یا تخفیف مبلغ ثابت برای یک کالای خاص در نظر داشته باشید، “قانون 100” است. اگر مورد شما کمتر از 100.000 تومان است، از تخفیف درصدی استفاده کنید. اگر بالاتر است، از تخفیف مبلغ ثابت استفاده کنید. این یک محرک روان‌شناختی است که منجر به بالاترین حد درک ارزش تخفیف و پیشنهاد شما برای مشتریان می‌شود.

ارسال رایگان 🚚

هزینه ارسال یکی از دلایل اصلی ترک سبد خرید است. ارائه پیشنهاد ارسال رایگان راهی عالی برای کاهش این امر و افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار است.

برای افزایش ارزش متوسط خرید در فروشگاه اینترنتی خود، از گزینه ارسال رایگان با حداقل میزان خرید استفاده کنید. حتی می‌توانید پیشنهاد ارسال رایگان را با سایر تبلیغات و پیشنهادهای فصلی و دوره‌ای خود مانند کد تخفیف 20% عضویت در شبکه‌های اجتماعی، ترکیب کنید تا ارزش پیشنهاد خود را افزایش دهید.

اعطای هدیه 🎁

هدیه رایگان با خرید می‌تواند راهی فوق‌العاده برای ارائه ارزش اضافه بر سازمان به مشتریان باشد. در صورت استفاده استراتژیک، می‌توان از آن برای افزایش اندازه متوسط سفارش و یا برای خلاص شدن از کالایی که روی بورس نیستند استفاده کرد. با استفاده از فرمول «X را بخر و Y را هدیه بگیر»  یا خرید بالا مثلاً 200.000 تومان و یا با خرید 5 قلم کالا گزینه هدیه رایگان را در نظر بگیرید.

 تخفیف گروهی ✅

تخفیف‌های اتوماتیک برای هر سبد واجد شرایط اعمال می‌شود و مشتریان قبل از شروع روند پرداخت، آن‌ها را در صفحه سبد خرید مشاهده می‌کنند. این یک راه عالی برای اجرای بازاریابی دیجیتال در مورد محصول، دسته یا تمام محصولات شما بدون نیاز به وارد کردن کد توسط مشتریان شما است.

صرف‌نظر از وارد کردن کد تخفیف و اعمال تخفیف اتوماتیک، می‌تواند به مشتریان برای ثبت سفارش و تکمیل کردن مراحل سفارش کمک کند. در سپتامبر سال 2019، خریداران آنلاین در ایالات متحده آمریکا که سفارش خود را با یک تخفیف از قبل اعمال‌شده تکمیل می‌کردند، تقریباً 1.8 برابر از کسانی بدون تخفیف سفارش می‌دادند بیشتر بودند و آن‌ها در مقایسه با کسانی که از کد تخفیف استفاده می‌کردند 25 ثانیه زودتر سفارش خود را تکمیل می‌کردند.

علاوه بر این، زمانی که از قبل یک کد تخفیف روی سبد خریدشان فعال شده، نیازی نیست که سبد خرید را ترک کنند تا کد تخفیف پیدا کنند. یا با شما تماس بگیرند که کد تخفیفی که فرستادید به دستشان نرسیده است. همه‌ی این موارد، یک تجربه کاربری فوق‌العاده برای مشتریان و نرخ تبدیل بالقوه بالاتر برای شما به همراه دارد.

کدهای تخفیف 💰

کد تخفیف کدهایی است که مشتریان شما در طی فرآیند پرداخت برای به دست آوردن یک پیشنهاد خاص وارد می‌کنند. کدهای تخفیف آزمایش خود را برای ارائه به افراد مناسب پس داده‌اند. چه این افراد هرکسی از لیست ایمیلی شما یا دسته‌بندی خاص مانند مشتری‌های جدید یا مشتری‌های تکراری باشند.

همچنین استفاده از کدهای تخفیف می‌تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت تلاش‌های بازاریابی را ردیابی و رهگیری کنید. اگر در حال اجرای چند کمپین هستید، ایجاد کد تخفیف جداگانه برای هرکدام می‌تواند تأثیر نسبی بر فروش را آسان‌تر کند.

چطور از تخفیف و پیشنهادهای ویژه برای فروش بیشتر و تکرار سفارش‌ها استفاده کنیم

صدها روش وجود دارد که شما می‌توانید از طریق فروش، پیشنهادها، تخفیف‌ها برای ایجاد مشتری‌های وفادار، مشتری‌های جدید و تبدیل مشتری به خریدار استفاده کنید.

بیایید به برخی از محبوب‌ترین آن‌ها نگاهی بی اندازیم و برای هرکدام مثالی بزنیم.

۱. تخفیف‌های هفتگی یا ماهانه

این‌ها روش‌های فروش سنتی هستند که برای ایجاد نرخ‌های تبدیل استفاده می‌شود. غالباً این فروش‌ها در پایان ماه یا یک‌چهارم پایانی ماه برای افزایش درآمد و برای تحقق اهداف تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مثال: شاخه عکس در فروشگاه آنلاین کمپانی Walgreens دارای کدهای تخفیف فروش هفتگی است، درست مثل کوپن‌های تبلیغاتی مداومی که در انتهای صفحه هست.

کدهای تخفیف فروشگاه آنلاین کمپانی Walgreens

۲. پیشنهادهای پیش‌فروش

اگر هنوز در مرحله آغاز فعالیت خود هستید و یا حتی زمانی یک محصول جدید را می‌خواهید معرفی کنید، می‌توانید از گزینه پیش‌فروش برای افزایش ترافیک استفاده کرده و مشتریان جدید را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

مثال: برند جواهرات Wardrobe با موفقیت از این روش استفاده می‌کنند. آن‌ها در ازای گرفتن آدرس ایمیل از مشتریان و زمانی که صرف تکمیل یک فرم نظرسنجی مختصر می‌کنند، کارت‌های هدیه رایگان به ارزش 25 دلار را ارائه می‌دهند. آن‌ها این ابتکار عمل را با دستیابی به پاسخ‌دهندگان بالقوه در LinkedIn آغاز کردند.

تخفیف جواهرات Wardrobe

۳. تخفیف‌های فصلی و تعطیلات

جمعه سیاه و شب عید و تعطیلات آن، مهم‌ترین موارد هستند. اما کل سال با انواع و اقسام تعطیلات ملی، مذهبی و مناسبت‌های ویژه مثل شب یلدا همراه است که فرصتی برای ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه مربوط به این مناسبت‌ها به مشتریان است.

مثال: فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا سرآمد این مورد است که مرتباً از تعطیلات برای تبلیغ پیشنهاد‌های و تخفیف‌هایشان به بازدیدکنندگان و مشتریان گذشته استفاده می‌کند. آن‌ها این موارد را به روش‌های مختلفی تبلیغ می‌کنند: ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری و آنلاین و در وب‌سایت خودشان.

۴. پیشنهادهای بعد از ترک سبد خرید

با این آمار که حدود 70% از کل افراد سبد خریدشان را ترک می‌کنند، ایمیل پیشنهادهایی بعد از ترک سبد خرید به مشتری می‌تواند یک تاکتیک قدرتمند برای برگرداندن آن‌ها باشد.

در بیدُک افزونه‌ای برای ارسال خبرنامه ایمیلی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آن ایمیل پیشنهاد بعد از ترک سبد خرید را به‌صورت اتوماسیونی برای مشتری ارسال کنید.

مثال: فروشگاه مواد غذایی آنلاین Brandless ایمیل ترک سبد خرید با پیشنهاد هزینه ارسال 1 دلاری، بعد از اینکه مشتری سبد خرید را ترک کرد ارسال می‌کند.

این روش باعث می‌شود برای کسانی که اولین بار به فروشگاه اینترنتی آماده‌اند یک حالت یادآوری و ایجاد انگیزه باشد تا برگردند و خرید خود را تکمیل کنند.

۵. پیشنهاد عضویت در ایمیل یا خبرنامه

ساختن لیست ایمیلی برای خرده‌فروشان آنلاین بسیار مهم است. با ارائه پیشنهادی در ازای آدرس ایمیل بازدیدکنندگان، احتمال نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار بیشتر می‌شود.

شما همچنین با گرفتن ایمیل آن‌ها، این امکان را برای خودتان فراهم می‌کنید تا رابطه و تعامل با آن‌ها برقرار کنید، وفاداری مشتری را تقویت کرده و در آینده برای آن‌ها بازاریابی کنید.

مثال: فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین Overstock.com در ازای ثبت‌نام در خبرنامه آن‌ها، 15٪ تخفیف برای خرید از این فروشگاه را ارائه می‌دهد.

۶. پیشنهادهای انگیزشی برای لایک کردن، فالو کردن و به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی

یکی از سخت‌ترین مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی شناساندن آن به مردم است. با دادن انگیزه به بازدیدکنندگان و مشتریان برای اینکه از فروشگاه شما در محافل اجتماعی خود (بین دوستان و آشنایان) حرف بزنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، می‌تواند خود یک روش مؤثر برای ایجاد بازاریابی رفرال و تبلیغ دهان به دهان ارزان قیمت باشد.

مثال: Truxx در ازای اینکه بازدیدکنندگان در مورد برند و تجربه کاربری‌شان در فیسبوک به اشتراک بگذارند، 5 دلار اعتبار برای خرید بعدی به مشتریان ارائه می‌دهد.

۷. پیشنهادهای ویژه برای تبلیغ دهان به دهان

احتمالاً اگر فروشگاه شما به افراد توسط یکی از اعضای خانواده یا دوستان و آشنایانشان توصیه شود، بیشتر تمایل به خرید خواهند داشت. از این فرصت استفاده کنید تا پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌های خود را به‌عنوان یک اهرم و مزیت به کار بگیرید و افراد را به تبلیغ دهان به هان تشویق کنید.

مثال: سرویس‌های سفارش‌های غذای آنلاین مانند اسنپ فود برای بازاریابی ارجاعی یا رفرال خود بسیار معروف هستند. با معرفی این برنامه به دوستان آشنایانتان و ثبت‌نام آن‌ها در این برنامه از طریق کد معرف شما هم شما و هم کسی که از طریق شما ثبت‌نام کرده شامل تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای می‌شوید. ضمناً هر چند وقت یک‌بار کد تخفیفی هم برای کاربرهای هود ارسال می‌کنند که میتوانید آن را با خانواده، دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

۸. ارائه پیشنهاد برای خرید اول

ارائه یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که برای بار اول از شما خرید می‌کنند می‌تواند فقط یک تلنگر باشد و یک جرقه‌ای در ذهنشان ایجاد کند که باید از یک بازدیدکننده به خریدار واقعی تبدیل شوند.

 مثال: Clearly 50٪ تخفیف در عینک‌های نسخه‌ای (تجویز دکتر)، 15٪ تخفیف روی لنزها و پیشنهاد ارسال رایگان به همه بازدیدکنندگان جدید ارائه می‌دهد.

و همین‌طور DODOcase، تولیدکننده و فروشنده آنلاین کاورها و کیس های محصولات اپل، ۱۰% تخفیف برای خرید اول شما در نظر می‌گیرد.

۹. تخفیف حداقل میزان خرید

یک پیشنهاد مبتنی بر ارزش کل سبد خرید یک تاکتیک برای بالا بردن فروش، تشویق مشتریان برای صرف هزینه بیشتر و افزایش اندازه میزان سفارش‌های فروشگاه شما است.

یک راهبرد استراتژیک برای بکار بردن این امر در فروشگاه اینترنتی شما، محاسبه مقدار متوسط سفارش در چند ماه گذشته و ارائه تخفیف یا ارسال رایگان در کلیه سفارش‌ها در صورتی که 10٪ تا 20٪ بیش از میانگین سفارش‌های شما باشد.

همچنین می‌توانید برای مجموعه‌ها و محصولات خاص تخفیف برای حداقل خرید ارائه دهید. اگر یک مجموعه از کالاهای خاص وجود دارد که می‌خواهید مشتریان روی آن متمرکز شوند، سعی کنید تخفیف برای حداقل خرید را برای ایجاد انگیزه در مخاطبان خود اضافه کنید.

مثال: یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی یعنی Nasty Gal گزینه ارسال رایگان را در همه سفارش ها با ارزش بیش از 100 دلار ارائه می‌دهد.

۱۰. پیشنهادهای اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی

پیشنهادهای منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی شما می‌تواند راهی عالی برای ایجاد وفاداری مشتری با افرادی باشد که شما را فالو می‌کنند.

علاوه بر این، این تاکتیک دلیلی را برای فالو کردن و مشترک شدن افراد جدید در شبکه‌های اجتماعی شما است، که به شما این امکان را می‌دهد تا از آن‌ها برای برنامه‌های بازاریابی آینده خود استفاده کنید.

مثال: Maple Holistics، خرده فروش لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین، پیشنهاد‌های ویژه ای را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. در مثال زیر، آن‌ها 15 درصد تخفیف برای کسانی که از طریق آمازون محصولات آن‌ها را سفارش دهند به دنبال کنندگان توییتر خود پیشنهاد دادند.

۱۱. پیشنهادها برای مشتریان وفادار

پاداش دادن در ازای وفاداری مشتری می‌تواند پیوندی حتی قوی‌تر از قبل ایجاد کند، درست زمانی که شما فقط به مشتریانی که در حال حاضر در فروشگاه شما پول خرج می‌کنند تخفیف می‌دهید.

شما به‌راحتی می‌توانید با بیدُک کدهای تخفیف خاص ایجاد کنید و در اختیار مشتریان خاص خود قرار دهید.

این روش می‌تواند به‌سادگی ارسال یک ایمیل شخصی شامل کد تخفیف یا اعتبار به بهترین مشتری‌های خود، از طریق استفاده از سرویس ارسال ایمیل‌های اتوماسیونی مثل میلرلایت باشد.

این سرویس نیز در بیدُک موجود از و شما میتوانید خودتان در بخش افزونه‌ها آن را فعال کنید یا از مرکز خدمات بیدُک برای این کار کمک بگیرد.

مثال: یکی از مهم‌ترین ابزارهای وفاداری مشتری پشت موفقیت فروشگاه اینترنتی REI برنامه عضویت در پروژه همکاری آن است. اعضا 10٪ تمام خریدها را به‌صورت سود سهام دریافت می‌کنند و به‌علاوه دسترسی به فروش انحصاری دست پیدا می‌کنند. همچنین REI به اعضا بابت هر خرید پاداشی در نظر می‌گیرد، مانند این کارت هدیه 20 دلاری رایگان در ازای خرید واجد شرایط و بالای 100 دلار.

۱۲. پیشنهاد قبل از اقدام به خروج مشتری

بعضی‌اوقات تمام چیزی که نیاز است تا یک بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید یک پیشنهاد لحظه آخری قبل از ترک سایت است. یک پیشنهاد لحظه آخری در قالب یک پاپ آپ (pop up) عمل می‌کند و درست در زمانی که مشتری قصد ترک سایت یا بستن یک تب مرورگر را دارد ظاهر می‌شود تا آخرین پیشنهاد خرید را به مشتری بدهد.

مثال: فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی ماشین Garage پیشنهادی را هنگام قصد خروج به مشتری نمایش می‌دهد. در صورت وارد کردن آدرس ایمیل خود در فرم، آن‌ها تخفیف بر اساس درصد ارائه می‌دهند. اگر کاربران پس از آن سبد خرید را رها کنند، این فروشگاه یک ایمیل با کد تخفیف با ارزش حتی بیشتر از پیشنهاد قبلی را برای ایجاد ترغیب بیشتر مشتریان برای تبدیل شدن به خریدار ارسال می‌کند.

۱۳. پیشنهادهای ویژه برای هدف‌گذاری دوباره

این پیشنهادهای ویژه برای ری تارگتینگ یا هدف‌گذاری دوباره مؤثر هستند زیرا فقط به افرادی که قبلاً در سایت شما بوده‌اند نشان داده می‌شوند. این بدان معناست که آن‌ها از قبل می‌دانند شما کی هستید. تبلیغات به‌عنوان یادآوری برای بازگشت بازدیدکنندگان های گذشته به سایت و ترغیب آن‌ها برای تکمیل یک خرید است.

مثال: ما به‌عنوان نمونه دوباره فروشگاه اینترنتی DODOcase را داریم. آن‌ها به‌طور مؤثری چندین بار در طول چرخه خرید از این روش استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنند. در این حالت، DODOcase با تبلیغات بازاریابی، بازدیدکنندگان سایت خود را در فیسبوک و Google Ads هدف قرار می‌دهد که در صورت بازگشت و تکمیل و انجام خرید، 20٪ تخفیف ارائه می‌دهد.

۱۴. پیشنهاد از طریق اینفلوئنسر

همکاری با افراد بانفوذ که مخاطبان زیادی دارند، راهی عالی برای افزایش قرار گرفتن شما در معرض دید خریداران آنلاین است. و با ارائه یک پیشنهاد منحصر به فرد به شبکه اینفلوئنسرها، احتمالاً فالوورهای  آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل می‌کنید.

مثال: BarkBox یک سرویس اشتراک ماهانه برای سگ‌ها و صاحبان آن‌ها است. آن‌ها غالباً برای تأثیر آگاهی از برند و فروش محصولات، با اینفلوئسرهایی که در زمینه خز فعالیت دارند همکاری می‌کنند. برای ترغیب مردم برای تبدیل شدن به خریدار پس از دیدن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی، BarkBox یک کد پیشنهادی منحصر به فرد را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می‌دهد تا با مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارند.

این کد منحصر به فرد همچنین به BarkBox اجازه می‌دهد تا فروش‌ها را رصد و پیگیری کنند، بنابراین آن‌ها می‌دانند کدام اینفلوئنسر برای ادامه فعالیت‌ها در آینده مؤثر بوده است.

۱۵. مشوق‌های عضویت در برنامه وفاداری مشتری

پاداش به مشتریان برای پیوستن به برنامه وفاداری مشتری شما، زمانی ایده آل برای به اشتراک گذاشتن یک جایزه انگیزشی است. این امر نه‌تنها به مشتریان در ازای تعامل با برند شما پاداش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که در وهله اول انگیزه بیشتری برای ثبت‌نام در این برنامه ایجاد کنید.

اگر تابه‌حال برنامه وفاداری مشتری نداشتید، وقتش رسیده تجدید نظری بکنید. بر اساس گزارشی از Forrester، مشتریانی که به برنامه‌های وفاداری تعلق دارند، در طول سه ماه 42.33 دلار بیشتر هزینه می‌کنند.

مثال:  Big Lots هنگام پیوستن به برنامه وفاداری مشتری تخفیف 5 دلاری روی خرید بعدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. مشتریان می‌توانند این تخفیف را به‌صورت آنلاین با داخل فروشگاه اعمال کنند.

۱۶. پیشنهادهایی برای خرید آنلاین

اگر می‌خواهید آنلاین فروش داشته باشید، ایجاد انگیزه برای خرید آنلاین را در نظر بگیرید. اینکه آیا شما می‌خواهید از سایت فروشگاه اینترنتی خود به‌عنوان فروش اضافه بر سازمان برای فروشگاه فیزیکی خود استفاده کنید یا یک مرکز خرید خارج مارکت هایی مثل دیجی‌کالا ایجاد کنید، می‌توانید با ارائه چیزی در ازای خرید آنلاین، برای خودتان فروش اینترنتی نیز داشته باشید.

مثال: فروشگاه کالاهای ورزشی دیک مشتریان خود را در روش خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه فیزیکی را با یک پیشنهاد ویژه در صفحه اصلی خود تحریک می‌کند. هدف آن‌ها این است که مشتریان از خریدار فیزیکی تبدیل به خریدار آنلاین شوند و برای تحویل گرفتن سفارش خود به فروشگاه فیزیکی مراجعه کنند. این امر به کیب و کار اجازه می‌دهد تا یک تجربه حضوری را برای خریدار آنلاین ایجاد کند و همچنین درحالی‌که مشتریان در فروشگاه هستند، راهی برای تبلیغ سایر محصولات باشد.

۱۷. کوپن‌هایی برای خرید حضوری

دقیقاً همان‌طور که می‌توانید فروش آنلاین را با ارائه پیشنهادهای ویژه ایجاد کنید، می‌توانید فروش حضوری را نیز هدایت کنید. این موضوع می‌تواند در محل فروشگاه فیزیکی شما در صورت وجود اتفاق بیافتد. یا اگر فروشگاه فیزیکی ندارید رویدادهای حضوری مانند جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری و … می‌تواند گزینه باشد.

مثال: Bed Bath & Beyond به دلیل ارسال کوپن با تخفیف برای خریدهای داخل فروشگاه شناخته‌شده است. آن‌ها اغلب این کوپن‌ها را حتی پس از تاریخ انقضا قبول می‌کنند.

۱۸. پیشنهادهایی برای حضور در رویدادها

اگر میزبان رویدادها به‌صورت حضوری یا مجازی هستید، می‌توانید با تخفیف یا هدایای رایگان به شرکت‌کنندگان جایزه بدهید. این تخفیف‌ها را می‌توان در طول رویداد یا بعد از رویداد اهدا کرد. این موضوع کمک می‌کند تا رابطه خود را با مشتریانی که قبلاً درگیر برند و کسب و کار شما شده‌اند را ادامه داده و وفاداری بیشتری به مشتری ببخشید. به‌علاوه، احتمالاً  تشویقشان می‌کنید که در رویدادهای بعدی شما شرکت کنند.

مثال: ما در اینجا به یک نمونه خرده‌فروشی برای الهام گرفتن از آن نگاهی خواهیم کرد:

مکان خرده‌فروشی prAna’s Boulder تقریباً روزانه میزبان کلاس‌های یوگا رایگان در فروشگاه فیزیکی خود است. پس از کلاس، دانش آموزان دعوت می‌شوند تا در طبقه بالا خرید کنند و از 25٪ تخفیف برای خریدهای داخل فروشگاهی خود بهره‌مند شوند. اگر آن‌ها می‌خواهند آنلاین خرید کنند، prAna می‌تواند به‌آسانی کد تخفیف را به دانشجویان یوگا ارائه دهد تا آن را در خرید آنلاین بعدی خود اعمال کنند.

۱۹. تخفیف‌های مربوط به نقطه عطف مشتری

اگر برنامه وفاداری مشتری دارید، نقاط عطف مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نقاط عطف می‌تواند برای مشتری شخصی باشد، مانند تولد یا سالگرد. دیگر نقاط عطفی که شما میتوانید به‌عنوان بهانه جشن گرفتن از آن آن‌ها استفاده کنید، رابطه شما با مشتریان است. این موارد شامل سالگرد اولین خرید مشتری یا تاریخ عضویت آن‌ها در برنامه وفاداری مشتری شما ، صرف مبلغ مشخصی از پول، انجام تعداد مشخصی از خریدها یا تعامل‌های مختلف با کسب و کار شما خواهد بود.

مثال: باز هم  Big Lots با تخفیف‌های اضافی و هدایای رایگان به مشتریان در روزهای تولدشان پاداش می‌دهد. آن‌ها قبل از اینکه مشتری به برنامه وفاداری بپیوندد این اطلاع را می‌دهند که چنین برنامه‌های برای آن‌ها در نظر دارند.

از پیشنهاد‌های ، کوپن‌ها و تخفیف‌های خود نهایت استفاده را ببرید

تمام پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌ها برای هر کسب و کار آنلاینی مناسب نیست. اگر با یک هدف روشن در ذهن و درک کاملی از کسب و کار و همین‌طور تمایل به آزمون‌وخطا کردن شروع کنید، می‌توانید به‌طور مؤثر از پیشنهاد‌های برای تحقق اهداف خود، ایجاد وفاداری مشتری و افزایش درآمد استفاده کنید.

در بخش نظرات همین پست به ما بگویید کدام یکی از این روش‌ها را امتحان کرده‌اید و وقتی مسئله افزایش فروش و ایجاد مشتری وفادار است، کدام یک مؤثرتر بوده است.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید