نمونه های الهام بخشی از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که از شبکه های اجتماعی درست استفاده می کنند و چطور شما می توانید آنها را اجرایی کنید (قسمت اول)

اگر در تکاپو هستید تا متوجه بشوید چطور از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید برای اینکه کاربران خود را بالا ببرید، آن‌ها را درگیر کنید به خرید تحریکشان کنید و برای وب‌سایت فروش اینترنتی خود ترافیک بگیرید، اخم نکنید! اصلاً کار سختی نیست!

در این مقاله نمونه‌های الهام بخشی از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که از شبکه‌های اجتماعی درست استفاده می‌کنند، در سراسر پلتفرم‌های مختلف محبوب، بررسی شده است. شما می‌توانید این نمونه‌ها را سریعاً در برنامه‌های خود در مدیریت شبکه‌های اجتماعی بکار بگیرید تا به شما به درگیر شدن کاربران و در نهایت افزایش فروش شما کمک کند.

برای هر نمونه، سعی داریم مشخص کنیم هر مثال در مورد چیست، چرا تأثیرگذار است (و چرا به کسب و کار اینترنتی در به دست آوردن اهدافش کمک می‌کند) و چطور شما می‌توانید هر مثال را در استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود اجرایی کنید.

۱- نقل قول‌های الهام‌ بخش Ugmonk در توییتر

ugmonkneversettle

چی هست: این یک پست توییتری توسط Ugmonk، یک برند لباس و سبک زندگی است که یک عکس پست کرده تا نقل ‌قول الهام بخشی را از استیو جابز به اشتراک بگذارند در حالی که سعی می‌کنند برندینگ و به نمایش گذاشتن محصول خود را در قالب آن اجرایی کنند.

چرا بکار می‌آید: بر اساس آمار سایت Buffer، نقل ‌قول‌ها ۱۹% امکان ریتوییت شدن را نسبت به توییت های دیگر بالا می‌برد. نقل قول‌ها قابلیت اشترک گذاری بالایی دارند. توییتر عاشق آن‌ها است زیرا کوتاه، دلنشین و تأثیرگذار هستند.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: نقل قولی الهام ‌بخش، انگیزشی، سرگرم کننده، آموزشی بامزه را با عکسی از محصول خود ادغام کنید. برای تأثیرگذاری بهتر یک لینک رفتن به صفحه محصول خود را به پست خود اضافه کنید. یا حتی می‌توانید نقل قول را روی عکس پیاده کنید ولی لینک محصول فراموش نشود!

۲- عکس‌های انگیزشی Nike در پینترست

222png

چی هست: Nike خیلی در پینترست فعال است. آن‌ها حتی حساب‌های کاربری خود را در پینترست بر اساس دسته‌بندی مشتریان خود جدا کردند. به‌طور مثال، حساب کاربری Nike Women ورزشکاران خانم را هدف گرفته است. پست‌های انگیزشی آن‌ها پر از عکس‌هایی با جملات انگیزشی است.

چرا بکار می‌آید: پینترست بستری است که معمولاً برندهای تجاری محتوای خود را آنجا هم نگهداری می‌کنند ولی نایک محتوای اورجینال، فقط مخصوص پینترست تولید می‌کنند. بر اساس آمار سایت Marketing Land، ۸۰% کاربران پینترست خانم هستند. بنابراین ساختن حساب کاربری و پست‌هایی مخصوص خانم‌ها می‌تواند نمونه بزرگی از فهمیدن مفهوم کاربر محور بودن بستر مورد استفاده باشد.

جملات انگیزشی به‌شدت به اشتراک گذاشته می‌شوند، که پینترست را هم شامل می‌شود. نایک از برند و محصولات خود برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها به همراه جملات انگیزشی استفاده می‌کنند بنابراین محتوای آن‌ها در واقع همان تبلیغات آن‌ها است! این موضوع کمک می‌کند آگاهی از برند شما بالا برود و توجه بیشتری را نسبت به برند شما جلب کند.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: جملات انگیزشی به لوگو و محصولات خود اضافه کنید اگر با برند شما جور درمی‌آید. اگر نه، به راه‌های سرگرم‌کننده و طنز برای انجام دادن آن فکر کنید!

از ساختن تابلوهای گوناگون در پینترست برای مخاطبانی که قصد دارید آن‌ها را به دست آورید نترسید. اگر محصولات گوناگونی دارد که ممکن است نوع متفاوتی از مشتریان شما را جذب کند، محتوایی در شبکه‌های اجتماعی تولید که بتواند هر دسته‌بندی از مشتریان با سلایق مختلف را برانگیزد.

۳- محتوای تولید شده توسط کاربر که IKEA در توییتر پست می‌کند

ikea_usergeneratedcontent

چی هست: پست توییتری IKEA بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر که نشان‌دهنده استفاده واقعی و خلاقانه مشتریان از محصولات IKEA است.

چرا بکار می‌آید: محتوای تولید شده توسط کاربران فوق العاده است برای اینکه نه تنها به درگیر شدن بیشتر با محتوا تشویق می‌کند، بلکه کار کمتری می‌برد تا اینکه شما محتوای خود را بسازید و کنار هم قرار دهید. این نشان می‌دهد که مشتریان واقعی از محصولات شما استفاده می‌کنند که به مقوله‌ای به نام “اثبات اجتماعی” را به همراه دارد. مشتاق‌ترین طرفداران و مشتریانتان به شما شانس درخشیدن می‌دهند و شانسی پیدا می‌کنید که مستقیماً اشتیاق و کار آن‌ها را با تشکر و نام بردن آن‌ها پاسخ دهید. زمانی که یک مشتری را تشخیص می‌دهید،شما یک مشتری برای تمام عمر دارید!

این عکس در پست توییتری بالا به شدن برای توییتر مناسب است زیرا آن را از بقیه پست‌های نوشتاری در توییتر جدا می‌کند وقتی که به خوبی نشان می‌دهد که یک مشتری آر محصولات IKEA استفاده می‌کند. آمار نشان می‌دهد توییت هایی که شامل عکس شده‌اند ۹۴% بیشتر ریتوییت شدند.

Screen Shot 2015-05-12 at 10.32.02 AM

همچنین استفاده درست از هشتگ ها در این پست توییتری بدون اینکه بیش از حد باشد می‌توان دید. در آخر، یک موردی که کاربران را به اقدام فرا می‌خواند به‌طور واضح در قالب لینکی که در آخر توییت گذاشته شده می‌توان دید.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: از مشتریان خود بخواهید عکسی از خودشان در حال استفاده از محصولات شما بفرستند و بهترین عکس‌ها را به‌صورت ترکیبی کنار هم قرار دهید و روی شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید. مشتریان بالقوه و طرفداران را در حال استفاده از محصولاتتان به‌صورت خلاقانه‌ای نمایش دهید. حتی برای اینکه آسان‌ترش کنید، می‌توانید به‌سادگی ریتوییت کنید با جملاتی بر روی هر عکس خلاقانه‌ای که مشتریان در حال استفاده از محصولات شما می‌فرستند توییت کنید.

۴- نمایش محصولات آینده Gap در اینستاگرام

333 copy

چی هست: Gap ویدیو کوتاهی با تدوین سریع در مورد خط تولید محصولات جدید با مدل‌هایی که محصولات و لوازم تزیینی پوشیدند.

چرا بکار می‌آید: نماهایی سریع از مدل‌های مختلف که محصولات گوناگون را نمایش می‌دهند به ‌خوبی با محتوایی که همهمه‌ای را در مورد خط تولید محصولات جدید، به‌وسیله پیش نمایشی از آن‌ها، می‌تواند جور شود. این روش به‌طور مؤثری الگوهای جدید برای خط تولید لباس‌های جدید را به نمایش درمی‌آورد بدون اینکه شبیه بعضی از تبلیغات نفرت‌انگیز باشد!

ویدیوها به‌خوبی به اثرگذاری متقابل از طرف مخاطبان شما به همان اندازه‌ی درگیر شدن با محتوای شما، تشویق می‌کنند. عنوان این پست کاربران را تشویق می‌کند تا نظراتشان را بنویسند و بعلاوه کمک می‌کند که میزان درگیر شدن مخاطبان با محتوا بالا برود.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: یک ویدیو که پیش نمایشی از محصولات با ویژگی‌های پیش رو در آینده است، بی‌اندازه روش مؤثری برای ایجاد همهمه میان کاربران است. از اینستاگرام استفاده کنید تا ویدیوهایی از محصولات خود، ویژگی‌های آن‌ها و حتی محصولات پیش رو درست کنید تا میزان این همهمه را بالا ببرید. این روش خیلی به برند سازی شما کمک خواهد کرد.  

۵- خود ارتقایی جسورانه از Beardbrand در توییتر

beardbrand_twitter

چی هست: Beardbrand روغن‌های مخصوص ریش برای مردان ریش‌دار شهری می‌فروشد و در این پست توییتر آن‌ها یک مقاله‌ی بلندی را آوردند که توضیح می‌دهد چرا روغن‌های مخصوص ریش آن‌ها بهترین برند در این صنعت است.

چرا بکار می‌آید: فروتنی لاف گونه همراه با مقداری جسارت اصلاً جای شرمساری ندارد. بیشتر برندهای یک رویکرد جدی پیش می‌گیرند وقتی با شعار “چرا ما بهترین هستیم” در شبکه‌های اجتماعی، سعی می‌کنند فروش داشته باشند. Beardbrand با آمار ۱۰۰% قبولی بر اساس نظرها به‌ خوبی این موضوع را روشن می‌کند. این روش باعث می‌شوند آن‌ها به برند خود در شبکه‌های اجتماعی شخصیت بدهند. همچنین از عکس محصول به روشی ساده اما شگفت ‌انگیز استفاده شده است.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: خوش بگذرانید و شخصیت خود را وقتی در حال خود ارتقایی در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً در توییتر هستید نشان دهید. سر و صدا در توییتر زیاد است، سعی کنید خود را از دیگر برندها که سعی دارند با شوخ طبعی و عکس‌های واقعاً زیبا محصول خود را معرفی کنند، جدا کنید. لحن خود را در توییتر همان جایی که احساس می‌کنید با برند شما جور درمی‌آید تنظیم کنید. این می‌تواند همان‌قدر مثل هوشمندانه بودن حس شوخ طبعی ساده باشد. به جای “ببینید با چقدر بزرگ هستیم” مقداری جسارت به خرج دهید و لحن خود را به “ما به خود می‌بالیم و با آن مشکلی نداریم!” تغییر دهید.

منبع: Shopify

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید