۱۰ دلیل شکست کسب و کارهای آنلاین (قسمت اول)

تجارت الکترونیک با قابلیت هایی همچون امکان فروش ۲۴ ساعته و مخارج کمتر نسبت به تجارت سنتی،‌ فرصت های درآمدزایی بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. نکته مهم، قدم درست و به جا برداشتن در این مسیر هموار است. اگر شما هم در این مسیر قدم برداشته اید یا به تازگی قصد ورود به این دنیای بی انتها را دارید ما در این مقاله به ۱۰ مورد از حیاتی ترین مواردی برای موفقیت در این راه باید از آنها اجتناب کنید،‌ اشاره کرده ایم.

۱. تصاویر بی کیفیت و شرح محصول

مشتریان شما یا به طور کلی خریداران اینترنتی، محصول شما را از قاب شیشه ای مانیتور پیش رویشان مشاهده می کنند و از امکان لمس محصول و مشاهده دقیق آن بی بهره هستند. بنابراین تنها به تصاویری که از محصولتان قرار داده اید و توضیحاتی که برای محصولتان ارائه کرده اید، تکیه می کنند. اگر از تصاویر بی کیفیت استفاده کنید و به توضیح محدود از محصولتان بسنده کنید،‌ به طور قطع در فروش شکست خواهید خورد. بنابراین همواره سعی کنید تا تصاویری با کیفیت از زوایای مختلف از محصولتان تهیه کنید. همچنین شرح کاملی از نحوه کارکرد محصولتان و جزئیات آن یادداشت کنید. هرگز از توضیحات عمومی که در اینترنت وجود دارد استفاده نکنید. خودتان دست به کار شوید و با قلم خودتان توضیح کاملی از محصولتان بنویسید. تنها به قیمت محصولتان تکیه نکنید. نظر مشتریانتان را با تصاویر عالی و توضیحات کامل جلب کنید. برای اینکه بدانید چطور عکس های بهتری بگیرید مقاله ۱۱ نکته عکاسی را مطالعه کنید.

۲. راه های دسترسی و اطلاعات تماس ناقص

شاید این مورد کم اهمیت به نظر برسد. اما اگر اطلاعات تماس خود را مخفی کنید، مانعی جدی برای اعتماد مشتریان به خودتان ایجاد کرده اید. اغلب خریدران، قبل از خرید برای اطمینان خاطر از اینکه بعد از خرید می توانند با شما در تماس باشند، به این اطلاعات توجه می کنند. عدم نمایش تلفن تماس یا آدرس می تواند باعث بی اعتمادی مشتریان شود و آنها را از خرید منصرف کند.

۳. دشواری و پیچیدگی مراحل خرید

آمازون در سادگی خرید پیشگام است. و وقتی آنها به این مرحله رسیدند، انقلابی در تجارت الکترونیک ایجاد شد. مشتریان به دنبال ساده ترین راه برای خرید از شما هستند. مراحل خرید سخت و دشوار تجربه ای خسته کننده برای آنها به ارمغان می آورد و ممکن است باعث انصرافشان از خرید شود. برای رفع این مورد مراحل خرید خود را هر چه می توانید ساده تر کنید. اجازه دهید مشتریان خیلی راحت خریدشان را انجام دهند. حتی به آنها اجازه دهید بدون نیاز به ثبت نام در فروشگاه از شما خرید کنند.

۴. مخفی کردن هزینه ها

یکی از بدترین موانع، مخفی کردن هزینه هاست. ترک سبد خرید یکی از جدی ترین عواقب این مورد است. هزینه ارسال حتما باید در سبد خرید ذکر شود. مخفی کردن آن می تواند باعث عصبانیت خریدار شود. بهتر است برای مشتریانتان از محاسبه کننده خودکار هزینه ارسال بر اساس محصولات خریداری شده و مسافت استفاده کنید. از نظر فنی مشکلی برای دستیابی به این محاسبه گر وجود ندارد و هیچ عذری برای عدم ارائه آن پذیرفته نیست.

۵. مانیتور بزرگ و موبایل های کوچک

با گذر زمان، بیشتر و بیشتر به سمت استفاده از گوشی های هوشمند حرکت می کنیم. اگر فروشگاه اینترنتی شما برای استفاده در موبایل بهینه سازی نشده باشد،‌ تجربه کاربری دشواری را برای مشتریانی که از موبایل استفاده می کنند فراهم کرده اید. بنابراین حتما به بهینه سازی فروشگاهتان برای موبایل توجه داشته باشید.

منبع: entrepreneur

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید