چه چیز را باید آنلاین فروخت: ۸ استراتژی برای پیدا کردن اولین کالا (قسمت اول)

برای کارآفرینان جدید، تصمیم به شروع یک کسب و کار آنلاین، هیجان انگیز است اما ورود به این زمینه همچنین می‌تواند ترسناک و هدایت آن دشوار باشد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیک با آن مواجه هستند این است که چه چیزی را به فروش برسانند.آیا یک محصول تک یا محصولات متعدد باشد که بتواند یک نیچ (niche) – یک اصطلاح بازاریابی مبنی بر ایجاد یک تفاوت به‌خصوص که به خوبی فرق محصول شما با دیگر محصولات در بازار احساس شود. – را در بازار ایجاد کند.

در ادامه ۸ فرصت بالقوه برای کمک به پیدا کردن اولین کالا و یا نیچ شما ارائه شده که هر کدام شامل یک طرز تفکر و رویکرد متفاوت است.

۱- فرصت‌ها را در کلمات کلیدی بیابید

دیگر از کسی پنهان نیست که ترافیک جستجوی بنیادی، یک کانال بازاریابی گسترده است. جستجوی فرصت‌های کلمات کلیدی به‌صورت استراتژیک شامل پیدا کردن یک کالا یا یک نیچ به‌صورت آنلاین بر اساس درخواست‌های که مردم در جستجو استفاده می‌کنند می‌شود و همین‌طور ظرفیت و رقابت در میان آن جستجوها. این رویکرد نسبتاً فنی است و شامل درک قوی از کلمات کلیدی و همچنین مقوله SEO می‌شود. پیدا کردن فرصت‌ها در کلید واژه‌ها می‌تواند یک استراتژی مؤثر در گرفتن ترافیک بنیادی مستحکم در گوگل باشد. این استراتژی می‌تواند بسیار مفید واقع شود اگر از سیستمی را پیاده کنید که محصولات مستقیماً از کارخانه به خرده‌فروشان واگذار کنید که در حاشیه این طرح به دلیل باریک بودن این کانال بازاریابی، استفاده از کانال‌های تبلیغاتی که بابت آن‌ها پول پرداخت کردید را دشوار خواهد کرد.

مثال: زمانی که آندرو یودرین مؤسس سایت eCommercFuel، برای اولین بار وارد حوزه تجارت الکترونیک شد، هدفش راه‌اندازی کسب و کاری بود که بتواند برای او درآمدزایی داشته باشد و او را برای انعطاف‌پذیری بیشتری آماده کند. به خاطر همین موضوع، بقای در این کسب و کار از اشتیاق یک محصول فروخته شده برای او مهم‌تر بود. در نتیجه او یک رویکرد فنی را برای انتخاب یک نیچ برگزید تا احساس این را داشته باشد که از بالاترین شانس‌های موفقیت برخوردار است که بر اساس نیچ خود او می‌باشد که از تحقیق بر روی کلید واژه‌ها انتخاب شده است. آندرو یودرین فرصتی پیدا کرد که رتبه کلمات کلیدی در صنعت تجهیزات ماهیگیری به‌خوبی رادیوهای CB بالا ببرد.

cb_radios

در تصویر بالا می‌توان دید که آندرو یودرین توانسته بود رتبه ۳ گوکل را برای رادیوهای CB اتومبیلی بگیرد.

۲- یک برند جذاب و منحصر به فرد بسازید

در پیش گرفتن راه‌کار ساختن یک برند متفاوت‌تر، از رویکردهای SEO می‌باشد. این راهکار شامل توسعه‌ی یک درک عالی از مشتری، ساختن یک برند منحصر به فرد و خلق یک فضای بی‌نظیر در ذهن مشتری می‌باشد. رویکرد ساختن یک برند می‌تواند بسیار مؤثر باشد اگر حاشیه‌ها کم و رقابت شدید باشد. dbrand کاورهای گوشی، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی تولید می‌کند. آن‌ها توانسته‌اند در مدت کمتر از یک سال برند خود را با ۶۴۰۰۰ طرفدار در فیس‌بوک با استفاده از فرهنگ و شیوه ارتباطی منحصر به فردی که با مشتری خود بنا گذاشته‌اند بسازند. بهره‌برداری از یک الگوی رفتاری فرهنگی و اضافه کردن یک حس شوخ طبعی منحصر به فرد dbrand را به قله این صنعت رسانده است.

برای مثال به این فعل و انفعالات با یکی از مشتری‌هایشان نگاهی بی اندازید:

bwuqu3-caaa6lpt

قسمت مهم ساخت یک برند موفق انتخاب یک محصول یا یک کسب و کار است که شما را در مسیری جدید و بی‌همتا قرار دهد. DODOcase سازنده کیف‌های iPad، یک نمونه موفق از خرده‌فروشانی است که این کار را به‌خوبی انجام داده است. آن‌ها یک فضای به‌شدت شلوغ و رقابتی را اداره می‌کنند در حالی که کیف‌ها و کاورهایشان دست‌ساز هستند و از شیوه‌های سنتی صنعت صحافی در شهر سانفرانسیسکو استفاده می‌کنند. و اگر این چیزی هست که شما می‌خواهید می‌توانید از آن‌ها خرید کنید!

۳- نقطه درد مشتری‌های خود را شناسایی کنید

شناختن نقطه دردهای مشتریان همیشه می‌تواند بهترین راه برای فروش است. اگر سردرد به آدم‌ها صدمه نمی‌زد، Tylenol هیچ‌وقت به این نوع کسب و کار تبدیل نمی‌شد. درد یک مشتری الزاماً دردهای فیزیکی نیستند و می‌توانند حتی تجربه‌های ضعیف و خسته‌کننده نیز به‌حساب بیاید.

مثال: کمپانی Pro Teeth Guard دردی که مردم از دندان قروچه کردن می‌گیرند درک کرده است!!! نه تنها از بعد فیزیکی بلکه حتی اگر این عمل مداوم باشد می‌تواند در طول زمان منجر به هزینه‌های گزاف دندانپزشکی شود. دانستن این موضوع  که دندان قروچه کردن نقطه دردی است که بسیاری از مردم به دنبال راه‌حلی برای آن هستند و با رضایت کامل بابت آن پول می‌پردازند. این موضوع باعث شد که این کمپانی محافظ‌های حرفه‌ای دندان را بسازد. این شرکت Pro Teeth Guard یا همان محافظ حرفه‌ای دندان می‌سازد که حالت گیرنده هستند و از دندان قروچه کردن هنگام خواب جلوگیری می‌کند.

istock_000004073246small

۴- علاقه‌مندی‌های مشتری را شناسایی کنید

تقریباً به‌خوبی، شاید بهتر از برطرف کردن نقطه درد مشتری، ارائه خدمات بر اساس شور و اشتیاق یک مشتری می‌باشد. وقتی مشتریان نسبت به چیزی اشتیاق داشته باشند، معمولاً پول بیشتری نیز خرج خواهند کرد. گلف بازان بدنامانی هستند که حاضرند هزاران دلار خرج کنند که امتیاز خود را پایین بیاورند حتی اگر منجر به سکته شود. مزایای بیشتر می‌تواند تعامل عمیق‌تر و وفاداری نسبت به برند شما را در برداشته باشد چنانکه مشتریان پور شور عموماً در صنعت و فرآیند خرید بیشتر درگیر هستند.

مثال: Black Milk Clothing در سال ۲۰۰۹ با توجه به فرصت‌ها و علاقه‌مندی‌ها در حوزه لباس‌های زنانه کار خود را آغاز کرد. امروز Black Milk یک کمپانی مولتی میلیاردر است که بیش از ۱۵۰ کارمند دارد و محصولاتش را به سراسر دنیا توزیع می‌کند. آن‌ها کارشان را روی اینترنت با طراحی خاص خود که به علاقه‌مندی‌های بینندگان و مشتریان از طیف وسیعی از فضاها توجه دارد، به‌خوبی انجام می‌دهند.

photo_2016-11-09_12-35-02

 

منبع: Shopify

 

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید