۴ گام موثر برای افزایش فروش آنلاین

4 گام موثر برای افزایش فروش
4 گام موثر برای افزایش فروش

همه ما بر اهمیت بازاریابی اینترنتی در حوزه تجارت الکترونیک واقفیم. از آنجایی که امروزه مردم بیشتر اطلاعات و اخبار را به صورت آنلاین و یا از طریق اپلیکیشن ها دنبال می کنند، و با توجه به رشد روز افزون خرید و فروش آنلاین و تبدیل شدن آن به فرهنگ، می توان بازاریابی اینترنتی را موثرترین راه در کسب مصرف کنندگان و مشتریان جدید دانست. با وجود این برخی از ما درک درستی از اثرات شبکه های اجتماعی نداریم.
معرفی برند در از طریق فضای مجازی، بسیار عالی و موثر می باشد. اما در صورتی که شما بستری آسان و عملی برای خریدی امن و مطمئن نداشته باشید، این فرصت استثنائی را از دست خواهید داد. در ادامه با ۴ گام موثر و عملی برای تبدیل دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی به مشتریانی بالقوه و افزایش فروش از این طریق آشنا خواهیم شد.

گام اول: برند خود را معرفی کنید.

در ابتدا مردم باید شما را بشناسند. راه های زیادی مانند درج بنرها و پست های تبلیغاتی در صفحات و کانال های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی و… برای معرفی برند در فضای مجازی وجود دارد. این نوع تبلیغات که بعضی اوقات هزینه های زیادی هم در بر خواهد داشت، شاید برای شما جذاب و راهی آسان برای کسب دنبال کنندگان باشد. اما متاسفانه مردم معمولا توجهی به این تبلیغات نمی کنند. همانطور که تعدد پست های تبلیغاتی در اینستاگرام، یا باز شدن پنجره و پاپ آپ های تبلیغاتی که مانع از خواندن متن وبسایت می شوند برای شما هم آزاردهنده است. این نوع تبلیغات بیشتر باعث صلب اعتماد مردم خواهد شد و حتی بدتر از آن ممکن است اکانت شما را مسدود کنند.
بهترین راه برای رسیدن به هدفتان همکاری با دیگران می باشد. افراد و برندهای معروفی که با شما همسو و به نوعی مرتبط می باشند انتخاب مناسبی برای همکاری دو جانبه می باشد. این کار دنبال کنندگان شما را افزایش، و برند شما را به مردم معرفی خواهد کرد.

گام دوم: الهام بخش دنبال کنندگانتان باشید!

محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که دنبال کنندگان شما را مجاب به خرید محصولتان کند. پرسش هایی پیرامون محصولتان مطرح و به آن پاسخ دهید. مثلا هدف از این محصول چیست؟ چگونه از آن استفاده می شود؟ چه ارزشی برای مشتری دارد؟
اگر محتوای شما مناسب و جذاب باشد، در دنبال کنندگانتان احساسی مثبت ایجاد خواهد کرد. این را می توان از تعداد لایک ها و یا کامنت ها تشخیص داد. همچنین احتمال این که مردم چنین محتوایی را با دوستانشان به اشتراک بگذارند نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. هدف از این گام، ارتباط با مشتریان و ایجاد نیاز به محصولتان در آنها می باشد.

گام سوم: با داشتن وبسایت ارتباطی عمیق تر ایجاد کنید!

شبکه های اجتماعی هیچ گاه جایگزین مناسبی برای وبسایت شما نخواهند بود. اگر هدف شما فقط افزایش آگاهی مردم باشد، فقط حضور در این شبکه ها موثر خواهد بود. اما اگر قصد دارید تجارتتان را گسترش و فروشتان را افزایش دهید، داشتن وبسایت و فروشگاه اینترنتی اجتناب ناپذیر خواهد بود. داشتن وبسایتی کاربرپسند و جذاب، می تواند دنبال کنندگانتان را به مشتری تبدیل کند.
انتظار دارید مشتریانتان کجا بیشتر با برند شما آشنا شوند؟ همه این اطلاعات می تواند در شبکه های اجتماعی پراکنده باشد. اما اگر کسی به دنبال چیز خاصی باشد، گشتن برای این اطلاعات خسته کننده خواهد بود و شاید حتی باعث از دست رفتن مشتری شود. سایت شما می تواند مکانی متمرکز برای همه اطلاعات موجود درباره برندتان باشد. جایی که برای دنبال کنندگانتان جذاب باشد.
هدف از این گام راحت تر کردن دسترسی به اطلاعات و افزایش آگاهی درباره محصولاتتان می باشد. همه صفحاتتان در شبکه های مجازی نیز می توانند به وبسایتتان لینک داشته باشند. اگر هنوز وبسایت و فروشگاه اینترنتی ندارید به فکر راه حلی برای آن باشید.

گام چهارم: راهی برای تماس و خرید ایجاد کنید.

حالا با پشت سر گذاشتن گام های قبلی، دنبال کنندگانتان تنها ۲ کلیک با تبدیل شدن به مشتری فاصله دارند. به آنها راه آسان خرید محصولاتتان را معرفی کنید. افرادی که در شبکه های اجتماعی با برند شما آشنا شده اند ممکن است از وجود فروشگاه اینترنتی شما آگاهی نداشته باشند. راحت ترین راه شاید یک جمله در زیر پست هایتان باشد: “لینک خرید داخل پروفایلمان می باشد”
با رعایت موارد ذکر شده می توانید برند خود را معرفی و از طریق داشتن فروشگاه اینترنتی راهی برای خرید آسان برای مشتریانتان ایجاد کنید و از این طریق کسب و کارتان را توسعه و فروشتان را افزایش دهید. لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

1 نظر

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید