۷ روش برای بهبود سئو

۷ روش برای بهبود سئو
۷ روش برای بهبود سئو

بر هیچ کس پوشیده نیست که سئو یکی از بهترین کانال های بازاریابی و دریافت مشتری است. زیرا کاربری که از طریق جستجو به سایت یا فروشگاه اینترنتی شما می رسد، به احتمال زیاد دنبال کالایی بوده که شما در حال فروش آن هستید. در این صورت اگر شما کالای خود را به درستی معرفی کرده باشید و قیمت گذاری مناسب و معقول هم داشته باشید، شانس خرید از فروشگاه خود را افزایش داده اید. در این مقاله قصد داریم ۷ روش برای بهبود سئو و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو را به شما معرفی کنیم. البته باید توجه داشته باشید که سئو فرایندی زمان بر است و کسب نتیجه ممکن است چند ماه به طول بیانجامد. 

۱. عنوان مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

عنوان سایت یا فروشگاه اینترنتی، اولین چیزی است که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. عنوان همان نوشته‌ای است که در بالای مرورگر هم بارها دیده‌ایم. پس انتخاب عنوان را می‌توان اولین گام برای بهبود سئو در نظر گرفت. یک عنوان مناسب باید حداکثر ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد و علاوه بر اسم فروشگاه، یک کلمه کلیدی هم در آن گنجانده شود. جذابیت عنوان قطعا باعث ترغیب کاربران به کلیک بر روی لینک شما در نتایج جستجو می‌شود. اجازه دهید مثالی را خدمتتان عرض کنم. در مورد فروشگاه گیمیها، عنوان مناسب می‌تواند به این صورت باشد: 

“فروشگاه گیمیها – فروش انواع کنسول و بازی” 

همانطور که می‌بینید اسم فروشگاه در ابتدای عنوان قرار گرفته و در ادامه جمله‌ای به اختصار درباره فعالیت فروشگاه درج شده است. با یک تیر ۲ نشان زدیم. اول با قرار دادن اسم فروشگاه، کسانی که در موتورهای جستجو مشخصا فروشگاه ما را جستجو کرده‌اند را هدف قرار داده‌ایم. دوم با قرار دادن مهم ترین کلمه کلیدی، یعنی فروش کنسول و بازی، کسانی را که دنبال خرید کنسول و بازی هستند را مورد هدف قرار داده‌ایم. بنابراین شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای این کلمه کلیدی داریم.

عنوان سایت یا فروشگاه
عنوان سایت یا فروشگاه

۲. فروشگاه خود را به طور خلاصه توضیح دهید.

توضیح خلاصه‌ای (حداکثر ۱۶۰ کاراکتر) در مورد فروشگاه اینترنتی‌تان بنویسید. این توضیح را در هیچ کجای فروشگاه نخواهیم دید و فقط قرار است در نتایج جستجو نمایش داده شود. سعی کنید این توضیح به قدری جذاب باشد که تعداد کلیک بیشتری در نتایج جستجو دریافت کنید. حتما یک یا چند کلمه کلیدی مهم فروشگا‌هتان را در این توضیح قرار دهید. باز هم به سراغ فروشگاه گیمیها برویم. توضیح مناسب می‌تواند اینگونه باشد:

“فروشگاه اینترنتی گیمیها، فروش انواع کنسول PS4 و Xbox One و نینتندو سوییچ و بازی با بهترین قیمت و ارسال رایگان به سراسر کشور” 

همانطور که می‌بینید در توضیح این فروشگاه چند کلمه کلیدی مهم که احتمال جستجوی بیشتری دارند را قرار دادیم و همینطور سعی کردیم با درج عبارت “بهترین قیمت” و “ارسال رایگان” کاربران را به کلیک روی لینک فروشگاهمان ترغیب کنیم. شما هم اگر پیشنهاد جذابی مثل ارسال رایگان دارید سعی کنید در توضیح فروشگاهتان درج کنید.

نحوه نمایش لینک سایت در نتایج جستجو
نحوه نمایش لینک سایت در نتایج جستجو

۳. کلمات کلیدی مرتبط بافروشگاهتان را وارد کنید. 

کلمات کلیدی در حال حاضر تاثیر بسیار کمی در سئو دارند. ولی در هر صورت نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان را پیدا کنید. به سراغ فروشگاه گیمیها برویم. کلمات کلیدی مهم برای این فروشگاه می‌تواند موارد زیر باشد: 

فروش کنسول بازی 

فروش کنسول PS4 

فروش بازی PS4 

فروش کنسول Xbox One 

گیمیها 

فروش نینتندو سوییچ 

کنسول PS4 Slim 

تمام کلمات کلیدی فوق، مربوط به کالاهایی است که در این فروشگاه به فروش می‌رسد. هیچ چیز غیر مرتبطی به عنوان کلمه کلیدی درج نشده است. بسیار مهم است که کلمات کلیدیتان حتما مرتبط با محتوای فروشگاهتان باشد. 

کلمات کلیدی
کلمات کلیدی

۴. عنوان مناسب برای هر کالا درج کنید.

بعد از عبور از مراحل فوق، نوبت مشخصا به عنوان هر کالا می‌رسد. نام کالا را به طور کامل درج کنید. مثلا در مورد فروشگاه گیمیها به نظر شما کدام یک عنوان مناسبی برای کالاست؟ 

“PS4 Slim 1tb”

یا

“کنسول PS4 Slim ۱ ترابایت ریجن ۲ مدل CUH-2116B” 

درست حدس زدید. عنوان دوم جامع تر از عنوان اول است و مهم‌ترین خصوصیت‌های کالا در آن درج شده است. شما هم در انتخاب عنوان برای کالاهایتان بسیار دقت کنید. عنوان کالا باید به طور کامل مشخص کننده نوع و مدل کالا باشد. 

۵. توضیح مناسب برای هر کالا بنویسید.

بعد از انتخاب عنوان کالا، حالا زمان نوشتن توضیح کالاست. برای این مورد باید حوصله به خرج دهید و با دقت فراوان، توضیحی مناسب و کامل و جامع برای هر کالا بنویسید. شکل ظاهری کالا را توصیف کنید. به خصوص اگر کالایی دارید که در بازار موجود نیست و یا مشتری کمتر آن را دیده است. با این کار مشتری کالای شما را در ذهن خود شبیه سازی می‌کند. از نحوه کارکرد و نحوه استفاده از کالایتان بنویسید. خودتان را جای مشتری بگذارید. آیا این توضیحات، به اندازه کافی برای خرید این کالا قانع کننده است؟ 

سعی کنید کلمات کلیدی را در هم در متن قرار دهید. مهم ترین کلمه کلیدی بهتر است در خطوط ابتدایی متن باشد.

توضیح کالا در فروشگاه دیجیکالا
توضیح کالا در فروشگاه دیجیکالا

۶. تصاویر کالا را فراموش نکنید.

بارگذاری تصاویر مناسب و با کیفیت از کالا، گام بعدی است. عکس مناسب از کالا، معمولا دارای زمینه سفید است تا تمرکز فقط بر روی خود کالا باشد. تصاویر با زوایای مختلف از کالایتان قرار دهید تا مشتری کاملا آن را در ذهنش شبیه سازی کند. کیفیت تصاویر هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر عکس بی کیفیتی از کالایتان بارگذاری کنید، مشتری به همان نسبت در مورد کیفیت کالا هم قضاوت خواهد کرد. تصاویر مقایسه‌ای هم در نوع خود جالب است. مثلا تصویر یک گوشی که در دستی فردی قرار دارد،‌ باعث می‌شود تا مخاطب شما، تصور بهتری از ابعاد آن داشته باشد. این مورد به طور مستقیم در بهبود سئو تاثیر گذار نیست. بلکه باعث بهبود کیفیت صفحه و کاهش نرخ خروج کاربران (Bounce Rate) از فروشگاه شما می‌شود.

تصاویر کالا
تصاویر کالا

۷. انتخاب شاخه را فراموش نکنید.

اگر تعداد کالای زیادی برای فروش دارید، بهتر است هر کالا را در شاخه مربوط به خودش قرار دهید. این کار باعث می شود تا صفحه ای برای هر شاخه در فروشگاه شما ایجاد شود که فقط کالاهای همان شاخه را نمایش می دهد. بنابراین با ساخت صفحه ای مربوط به یکی از کلمات کلیدی، شانس دریافت رتبه بهتر را در نتایج جستجو افزایش داده اید. 

با رعایت موارد فوق، شانس خود را برای کسب رتبه بهتر افزایش خواهید داد. حتما توجه داشته باشید که با یک روز یا یک هفته رتبه بهتری کسب نخواهید کرد. سئو فرایندی زمان بر است. ممکن است کسب رتبه بهتر چندین ماه طول بکشد. ناامید نشوید و حوصله به خرج دهید. البته عوامل تاثیرگذار دیگری هم در سئو وجود دارد که در آینده به آنها اشاره خواهیم کرد.

1 نظر

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید