چطور نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنیم

کسب و کارهایی که به صورت مجازی اقدام به ارائه کالا و خدمت می‌نمایند می‌بایست برای ایجاد اطمینان برای خریداران خود، جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام نمایند.

برای هرچه آسان‌تر و سریع‌تر انجام شدن روند دریافت نماد اعتماد الکترونیک تمامی مراحل همراه با تصویر توضیح داده‌ شده است که به این ترتیب می‌باشد:

۱- ورود به صفحه درخواست نماد الکترونیک:

با کلیک روی لینک زیر شما وارد صفحه ورود به پنل کاربری خواهید شد.

دریافت نماد اعتماد الکترونیک

۲- ایجاد حساب کاربری:

در این قسمت شما باید روی ایجاد حساب کاربریکه با فلش مشخص شده کلیک کنید.

تمام اطلاعات داخل کادرها را وارد کنید و همچنین دو قسمت پایین کادرها را تیک بزنید و سپس روی دکمه “تایید” کلیک کنید.

نکته: در کادر اول یعنی “نوع شخصیت” باید موردی را انتخاب کنید که قصد دارید به نام آن نماد را دریافت کنید. اگر می‌خواهید برای  شخص خود نماد رو دریافت کنید گزینه “شخص حقیقی – تبعه ایران” را انتخاب کنید و اگر قرار است نماد را به اسم شرکت دریافت کنید روی گزینه “شخص حقوقی – تجاری” کلیک کنید.

با تکمیل اطلاعات و تائید آن، کادری پایین صفحه، مانند تصویر زیر که با فلش مشخص شده، باز می‌شود که بیان‌کننده این است که ثبت‌نام موفقیت‌آمیز بوده و لینک فعال‌سازی در قالب یک ایمیل به پست الکترونیکی که در این فرم وارد کرده‌اید فرستاده می‌شود که با کلیک بر روی آن حساب شما فعال می‌شود و با نام کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت‌نام مشخص کردید می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

۳- تکمیل اطلاعات: 

در مرحله اول شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و روی دکمه تائید کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

۴- بارگذاری مدارک: 

در ادامه روند تکمیل اطلاعات شما می‌بایست تصویر اسکن شده از تصویر روی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را بارگذاری کنید.

نکته: تنها ۲ مورد اول یعنی “تصویر کارت ملی (رو)” و “تصویر صفحه اول شناسنامه” اجباری است و بقیه موارد اختیاری است و نیازی به بارگذاری آن‌ها نیست.

پس بارگذاری مدارک پنجره‌ای باز می‌شود که نشان می‌دهد ثبت اطلاعات شما موفقیت‌آمیز بوده است. در ادامه‌ی روند باید به بخش احراز اطلاعات بروید.

۵- احراز اطلاعات:

پس از بارگذاری مدارک، وارد بخش احراز اطلاعات می‌شوید یا می‌توانید از منوی سمت راست پنل کاربری در قسمت “تکمیل فرم اطلاعات” گزینه‌ی “احراز اطلاعات” را انتخاب کنید تا وارد این صفحه شوید.

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، در صفحه احراز اطلاعات، می‌بایست طبق دستورالعملی که در هر کادر مشخص شده، عمل کرده تا صحت شماره‌های تماس شما تائید شود.

چنانچه شماره‌ها را اشتباه وارد کردید، امکان ویرایش آن‌ها در همین صفحه وجود دارد.

بعد از تائید صحت شماره‌های تماس شما توسط سازمان مانند تصویر بالا به شما اطلاع داده خواهد شد و کادرها به رنگ سبز درخواهند آمد.

بعد از احراز اطلاعات، در منوی سمت راست و قسمت “کسب و کار” گزینه‌ی “افزودن کسب و کار” را انتخاب کنید تا برای بتوانید برای دامنه‌ی مورد نظر خود نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید.

۶- افزودن کسب و کار: 

در این قسمت شما باید اطلاعات کسب و کار و اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. در هر قسمت به توضیحات زیر کادرها دقت فرمایید. در انتها روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

۷- مدیریت کسب و کار:

شما وارد بخش مدیریت کسب و کار می‌شوید و مشاهده می‌کنید که دامنه شما ثبت ‌شده و نیاز به مراحلی برای پایان روند دریافت نماد دارد که سمت چپ کادر داخل تصویر نمایش داده می‌شود. و هر مرحله که باید انجام شود به رنگ نارنجی درمی‌آید. در مرحله اول می‌بایست روی دکمه “انجام تأییدیه فنی” که با فلش مشخص شده کلیک کنید.

۷-۱- عملیات اخذ تأییدیه فنی: 

در تصویر بالا ۴ روش تائید فنی وجود دارد که شما باید به این نکته توجه کنید که تنها روش چهارم یعنی “تغییر عنوان (Title) صفحه” را که در تصویر بالا با کادر نارنجی رنگ مشخص شده است انتخاب کنید. روند انجام این روش به شرح زیر می‌باشد:

۱- عبارتی که با فلش مشخص شده را کپی کنید. (توجه: این کد برای هر شخص منحصر به فرد می‌باشد.)

۲- به پنل کاربری فروشگاه خود در بیدُک و قسمت “تنظیمات” بروید.

۳- عبارت کپی شده را در قسمت “عنوان فروشگاه” ذخیره کنید.

۴- به حساب کاربری خود در سایت نماد برگردید و دکمه “تغییر عنوان” را کلیک کنید.

نکته: این روش موقت می‌باشد که بعد از تأییدیه فنی، که در لحظه صورت می‌پذیرد، می‌توانید عنوان فروشگاه خود را به حالت اولیه بازگردانید.

enamad-technical-acceptance پس از کلیک بر روی “تغییر عنوان” پنجره ای باز می شود که نشان می دهد فروشگاه شما تایید فنی شده است (مانند تصویر بالا) و حال می‌توانید عنوان فروشگاه خود را به حالت اولیه بازگردانید.

۷-۲- لیست خدمات و مجوزها: 

اکنون به صفحه “لیست خدمات و مجوزها” بروید که با فلش در تصویر بالا مشخص شده و به رنگ نارنجی درآمده است.

در این قسمت باید نوع خدمتی که در فروشگاه خود ارائه می‌کنید را ثبت کنید که روند آن بر اساس روش “افزودن خدمت بر اساس انتخاب” است که باید که هر چهار کادر داخل این قسمت را با توجه به نوع کسب کار، مانند تصاویر بالا انتخاب کنید و در انتها دکمه “ذخیره” را بزنید.

کادر “قسمت” را با توجه به ماهیت کسب و کار خود انتخاب کنید. به‌طور مثال، مانند تصویر اگر تنها قصد فروش کالا را دارید “فروش کالا” را انتخاب کنید.

در کادر “گروه” در واقع نوع گروهی که محصولات شما در آن قرار دارند را انتخاب می‌کنید.

“طبقه کالاهای خود را بر اساس گروهی که انتخاب کردید مشخص می‌کنید.

حال در قسمت “خدمت” به‌طور واضح و با جزییات شاخه مربوط به کالای خود را مشخص می‌کنید.

۷-۴- فرم نظرسنجی:

مجدداً به صفحه مدیریت کسب و کار بازمی‌گردید و این بار باید روی گزینه «تکمیل فرم نظرسنجی» که به رنگ نارنجی درآمده و با فلش در تصویر بالا مشخص شده کلیک کنید و فرم نظرسنجی (تصویر زیر) که در واقع اطلاعات تکمیلی کسب و کار شماست را کامل کنید و در انتها روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

۷-۳- احراز اطلاعات کسب و کار: 

به صفحه مدیریت کسب و کار بازمی‌گردید و در مرحله نهایی ثبت اطلاعات کسب و کار، وارد صفحه “احراز اطلاعات کسب و کار” شوید. روی این دکمه که در تصویر با فلش مشخص شده کلیک کنید.

در قسمت احراز «کسب و کار» می‌بایست قسمت «تایید صحت ایمیل» و «تایید صحت تلفن ثابت» را طبق دستور عمل انجام دهید تا احراز اطلاعات شما کامل شود و وارد مرحله بعد شوید.

نکته خیلی مهم: به کادر زرد بالای صفحه که نوشته شده “میبایست حداقل یکی از موارد زیر انجام پذیرد” توجه نکنید! زیرا همان‌طور که گفته شد می‌بایست هر دو مورد «تایید صحت ایمیل» و «تایید صحت تلفن ثابت» انجام شود تا احراز اطلاعات تکمیل شود.

۸- ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس:

پس اتمام مراحل ثبت اطلاعات، وضعیت شما همان‌طور که در تصویر می‌بینید به «آماده ارسال پرونده» در ای نماد می‌باشد.

اکنون روی دکمه نارنجی «ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس» که با فلش در تصویر بالا کلیک کنید.

سپس این پنجره باز می‌شود که نیاز است ارسال اطلاعات برای کارشناس را تایید کنید. در این صفحه (تصویر بالا) از شما می‌خواهد که «چک لیست الزامات» را که مربوط به موارد فنی فروشگاه اینترنتی شماست بررسی کنید اما این کار لازم نیست! زیرا تمام موارد قبلاً توسط تیم فنی بیدُک بررسی شده و تمام الزامات از قبل رعایت شده است. تنها شما روی دکمه‌ی «تایید» کلیک کنید.

پنجره ای باز می شود که ارسال اطلاعات فروشگاه اینترنتی شما را به کارشناس تایید می کند.

پس از ارسال پرونده به صفحه مدیریت کسب و کار باز می گردید و مشاهده می کنید که اکنون وضعیت شما در حالت «در حال بررسی» است و باید صبر گنید که کارشناس اطلاعات شما را تایید کند که این روند مدتی زمان خواهد برد.

۹- بررسی مدارک فیزیکی

پس از ارسال پرونده و تائید توسط کارشناس ای نماد، یک بسته پستی حاوی یک کد و یک فرم به آدرسی که ثبت کردید ارسال می‌شود. کد داخل بسته را باید در قسمت تعیین شده در سایت وارد کرده و فرم را به دفتر استاد رسمی برده و گواهی امضای دیجیتال نمایید و بسته پستی حاوی این مدارک را برای سازمان توسعه تجارت الکترونیک به آدرس تهران – صندوق پستی ۶۳۸۵- ۱۴۱۵۵ ارسال کنید.

موفق باشد 🙂

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید