مزایای بازاریابی دیجیتال: فراتر از سئو و تبلیغات

امروزه مشتریان به اطلاعاتی که نیاز دارند در هر زمان و مکانی دسترسی دارند. با وجود قدرت اینترنت و جهانی شدن آن، اغلب مردم روی زمین می‌توانند به اطلاعات از طریق کامپیوتر، تبلت و موبایل دسترسی داشته باشند. چیزی که صاحبان کسب‌وکار با توجه به این موضوع باید به خاطر داشته باشند این است که اکنون هر کسی می‌تواند در نحوه و کسب‌وکار و تصویری که از خود ساخته‌اند نسبت به سابق تأثیر داشته باشند. شبکه‌های اجتماعی در این بین نقش مهمی ایجاد می‌کنند که می‌توانید مطمئن باشید بازخوردهای مردم در این پلتفرم‌های اجتماعی می‌تواند خیلی قابل ‌اعتمادتر از آن چیزی باشد که خود شما می‌گویید.

چرا بازاریابی دیجیتالی تا این اندازه مهم است و به شما مزیت‌های زیادی می‌دهد؟

زیرا با وجود کانال‌های الکترونیک و با پست کردن کامنت‌های مثبت و دریافت بازخوردهایی از کمپانی یا محصولات خود، شما و مشتری‌های خوشحال شما می‌توانید مشتری‌های جدیدی را جذب کنید و یک رابطه طولانی مدت را با آن‌ها ایجاد کنید. اما مراقب باشید! این موضوع می‌تواند روی دیگری هم داشته باشد! مشتری‌های خوشحال می‌توانند به شما کمک کنند اما مشتری‌های ناراضی می‌توانند به‌ شدت به کسب‌وکار شما آسیب بزنند. به همین خاطر به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، همیشه به یاد داشته باشید که نکته‌های زیر را رعایت کنید:

تشویق به تعامل در شبکه‌های اجتماعی

شما به سادگی می‌توانید مشتری‌های جدید را از طریق شبکه‌های اجتماعی سابق خود به دست آورید. هنگام انجام این کار مطمئن شوید که آن‌ها را به گروهایی بر اساس علایق آن‌ها تقسیم کنید. بعدها شما قادر خواهید بود با آن‌ها ارتباط بگیرید و به عمل‌های مختلف آن‌ها را تشویق کنید.

هر چقدر لایک‌ها بالاتر باشد بهتر است!

شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال نادیده گرفته شده‌اند. این یک اشتباه خیلی بزرگ است زیرا لایک‌ها در صفحه اینستاگرام شما یا به اشتراک گذاشته شدن پست‌های کانال تلگرامی شما می‌تواند به رشد و توسعه شرکت شما کمک کند تا اعتبار و اعتماد را ایجاد کند. جالب اینجاست که لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی بدون صرف هزینه‌ای، ترافیک به سایت شما اضافه می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید این است که لینک شبکه‌های اجتماعی را به فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت خود اضافه کنید و مشتری‌های خود را نسبت به محصولات جدید، تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و … مطلع کنید – این قابلیت هم‌اکنون در بیدُک قابل استفاده است و شما به راحتی می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را در سایت فروشگاه اینترنتی خود نشان دهید. سعی کنید با برنامه‌ریزی روزهایی که باید به مشتری‌ها از خدمات و سرویس‌های جدید خود اطلاع بدهید زمان‌بندی کنید که با پست کردن یک‌باره و یکجای تمام این بروز رسانی‌ها، با حجم زیاد اطلاعات آن‌ها را وحشت‌زده نکنید.

جلوتر از رقبای خود باشید

هر سال تعداد زیادی از کسب‌وکارها از روند سنتی خود دست می‌کشند و روی روش‌های مثل سئو، تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند و پول زیادی را در این منابع خرج می‌کنند. این دلیلی است بر اینکه چرا بازار به شدت رو به رقابتی شدن است و بازیگرهای بزرگ در این صحنه از کسب‌وکارهای کوچک جلو می‌زنند. به عنوان یک کسب‌وکار کوچک در بازار شما نمی‌توانید با آن‌ها رقابت کنید ولی یک کار هست که می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید از ابزار  Google Alerts استفاده کنید تا رقبای خود را رصد کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که محصولات رقبا و استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید از آن‌ها چیزی یاد بگیرید و استراتژی کسب‌وکار خود را بهبود ببخشد.

فراتر از مرزها بروید

مهم است بدانید که بازاریابی دیجیتال تنها در وب‌سایت شما اعمال نمی‌شود! با این حال بسیاری از بازاریابان یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی را ایجاد می‌کنند و روی سئو و کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما برای اینکه کسب‌وکار خود را به جامعه نشان دهید، به استراتژی واقعی نیاز دارید که مشتریان بالقوه را اولویت قرار داده و از همه ابزارهای موجود برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کند.

اعتبار کسب‌وکار در اولویت است!

آوازه‌ای خوب داشتن برای هر نوع کسب‌وکاری ضروری است. بدون اعتماد و اطمینان مشتری یک کسب‌وکار دوام نخواهد آورد. به خصوص در سال‌های گذشته اهمیت اعتبار به طور فزاینده‌ای قابل ‌توجه شده است. اگر کسب‌وکاری از اعتبار خوبی برخوردار باشد، مشتری‌ها آن را به خیلی از کسب‌وکارهای مشابه در بازار ترجیح می‌دهند. برخورداری از یک شهرت مثبت به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد تا محصولات/خدمات خود را در یک بازار بسیار رقابتی متفاوت نشان دهند و با بازیگرهای بزرگ بازار رقابت کنند.

چگونه یک اعتبار خوب ایجاد کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود و هر کسی که با کسب‌وکار شما از طریق وب‌سایت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی ارتباط می‌گیرد وارد تعامل شوید. به هر شک و تردیدی از سوی آن‌ها پاسخ دهید، راه‌حل پیشنهاد کنید و مطمئن شوید که رابطه طولانی ‌مدتی با مشتریانتان ایجاد می‌کنید.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید