۴ نکته برای آگاه‌سازی از برند در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آگاهی و وفاداری به برند را بسازند. در یک نظرسنجی توسط شرکت Sprout Social در سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، ۶۲ درصد از آن‌ها گفته بودند که بیشتر تمایل دارند از برندی که در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را دنبال می‌کنند خرید کنند. علاوه بر این، پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی بیشتر احتمال می‌دادند که یک برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند قبل از اینکه از آن خرید کنند.

شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که یک برند بالاترین در ذهن ماند و وقتی مصرف‌کنندگان آماده برای خرید باشند آن برند را در نظر بگیرند.

در این مقاله ما به شما ۴ نکته را پیشنهاد می‌کنیم تا به کسب‌وکار شما کمک کند تا آگاهی از برند شما بالا برود و وفاداری نسبت به برند شما توسط شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.

فراتر از محصولات و خدمات بروید

فروش محصول و خدمت همیشه برای چشم‌اندازها کافی نیست. خیلی از مشتریان ارزش‌هایی مانند صداقت، شفافیت و اعتبار شرکت‌هایی که از آن خرید می‌کنند را می‌سنجند، مانند موارد زیر:

  • تأکید بر ارزش‌ها و فرهنگ شرکت
  • رو بازی کردن و صادق بودن راجع فعالیت‌های کسب‌وکار
  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نمایش پشت صحنه تولید و فراهم‌سازی محصولات و خدمات
  • انتشار محتوای با مفهوم
  • پیوستن به جامعه و در میان آن‌ها بودن

custom-ink-company-culture

CustomInk، شرکت آمریکایی فروش آنلاین پوشاک، از اینستاگرام استفاده کرده تا نشان دهد که کارکنان آن در کمپین ۵هزار نفری و در حال رشد حفاظت از منابع آبی شرکت کرده‌اند.


stash-tea-instagram

شرکت Stash Tea،خرده‌فروش محصولات چای، به‌خوبی می‌داند عاشقان چای در مورد روند تولید چای مشتاق هستند و از این رو در به دنبال کننده‌های اینستاگرامی خود یک نمایشی از روند آزمایشگاهی آماده‌سازی چای در این شرکت ارائه می‌دهد.


thinkgeek-trivia-night

ThinkGeek، خرده‌فروش کامپیوتر، یک شب از مراجعه‌کنندگان در محل برگزاری موسیقی‌های محلی میزبانی کرد و عکس‌های این رویداد را در اینستاگرام خود پست کرد.

شراکت در بازاریابی را در نظر داشته باشید

روی آمار جمعیتی، علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای مخاطبان خود تحقیق کنید که می‌تواند پرده از فعالیت دیگر سازمان‌های و کسب‌وکارهایی که شما با آن‌ها همکاری دارید بردارد.

با شراکت در بازاریابی، هر دو برند دسترسی بیشتری را به دست می‌آورند و در معرض دید قرا می‌گیرند و البته به‌صورت ایده آلی نتایج بزرگ‌تری از یک کمپین مستقل دریافت خواهند کرد. به این دو مثال توجه کنید:

astley-clarke-hunza-g-instagram-570x1013

شرکت Astley Clarke خرده‌فروش جواهرات، از استوری های اینستاگرام استفاده می‌کند تا همکاری تنگاتنگ خود با شرکت Hunza G، خرده‌فروش پوشاک را نشان دهد.


public-solesociety-society6-giveaway

شرکت‌های خرده‌فروشی  Sole Society، Public و Society 6 باهم تیم شده‌اند و هشتگ  howisummer# که مربوط به محصولات تابستانی است در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرده‌اند.

تأکید بر ارائه خدمات مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی

درحالی که ربات‌های گفتگو و گفتگوی آنلاین بسیار در میان خرده‌فروشان رایج و محبوب است، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید. مصرف‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی انتظار پاسخ‌های سریع به درخواست‌هایشان را دارند که شامل شکایت‌های آن‌ها نیز می‌شود.

این فرم درخواست بازخورد از Loft شرکت پوشاک زنانه در نظر بگیرید که شبیه یک نظرسنجی است. بعد از تعامل خریداران با این شرکت از طریق گفتگوی آنلاین درون سامانه‌ای کارشناسان Loft از آن‌ها می‌پرسند که اگر دسترسی به گفتگوی آنلاین ممکن نبود از چه طریقی با آن‌ها ارتباط می‌گرفتند و شبکه‌های اجتماعی یکی از گزینه‌های این نظرسنجی بود.

loft-chat-online-survey

آزمایش با پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی

آزمایش و تست ویژگی‌های هر پلتفرم شبکه‌های اجتماعی امری سرگرم‌کننده است. فیس‌بوک با توجه به گزینه‌های زیادی که دارد مانند فرم ثبت‌نام ایمیلی، پیشنهاد‌ها، خرید و توانایی بردن ترافیک به سایت فروشگاه اینترنتی می‌تواند پلتفرم موردعلاقه خرده‌فروشان اینترنتی باشد.

dharmacrafts-facebook-shop

مثالی از دکمه خرید در صفحه‌ی فیس‌بوکی DharmaCrafts


vrai-oro-facebook-email-signup

شرکت Vrai & Oro خرده‌فروش جواهرات صفحه فیس‌بوک خود را شامل یک فرم ثبت‌نام ایمیلی کرده است.


برای تبلیغاتی که حساسیت زمانی دارند، از استوری اینستاگرام برای جلب تعامل و بردن ترافیک به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

deborah-lippmann-instagram-story-570x1013

Deborah Lippmann خرده‌فروش محصولات آرایشی بهداشتی، از استوری اینستاگرام خود استفاده کرده است تا تبلیغاتی که محدود به زمان هستند را به نمایش بگذارند.

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید