ترفندهای بازاریابی برای افزایش دنبال کننده‌ها در اینستاگرام (قسمت دوم)

یک استراتژی قوی و متعهدانه در نقش شما در بازار، بدون شک با تعداد دنبال کننده‌ها و اندازه جامعه‌ای که ساخته‌اید قابل مشاهده است. برای کمک به این موضوع شما جامعه خود را در اینستاگرام بر اساس استراتژی مخصوص به خود بسازید، مجموعه‌ای از ترفندهای و راهنماها جمع‌آوری شده است.

در قسمت اول این مقاله به ترفندهایی مانند استفاده از هشتگ ها، میزبانی از یک به عهده گیرنده و برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد که در این قسمت به سه ترفند دیگر از این موضوع می‌پردازیم.

۴- با سفیران برند تجاری همکاری کنید

یک راه دیگر برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام، همکاری با سفیران برند است. یک سفیر برند محصولات و خدمات برند شما را تائید می‌کند همچنان که هویت کسب‌وکار شما را در ظاهر، رفتار، در ارزش‌ها و صدای برند شما در بر دارد. به افرادی که به نظر نسبت به محصول، خدمات و پیام تجاری شما خیلی مشتاق هستند فکر کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

Mondays + ☕️ = 👌 📷 by our awesome #hootamb @stefshaww

A post shared by Hootsuite (@hootsuite) on

برخورداری از این سفیران برند به دلایل بسیاری مفید است که مستقیماً با جذب مخاطب و دنبال کننده بیشتر و ساختن جامعه تجاری شما در ارتباط است. مانند:

  • مطابقت برند شما با نیاز افراد
  • افزایش دسترسی به شبکه‌های اجتماعی شما
  • کمک به حفاظت از شهرت شما در فضای آنلاین
  • به وجود آوردن تبلیغات دهان به دهان مثبت
  • کمک به افزایش ترافیک در سایت شما
  • کمک به افزایش آگاهی از برند شما در دیگر شهرهایی که در آن‌ها حضور ندارید

برای شرکت The Juice Truck، سفیران برند یا جزو افراد تیم آن‌ها هستند یا افراد مستقلی هستند به برند آن‌ها عشق می‌ورزند و کاری که این برند می‌کند را حمایت می‌کنند.

برمن این‌طور توضیح می‌دهد: “همانند یک  به عهده گیرنده، ما به دنبال فردی هستیم که جامعه‌ای را بساز و ارزش‌های ما را با آن‌ها به اشتراک بگذارد. این فرد شخصی است که از قبل عضو اصلی جامعه ما است. یک راه خیلی خوب این است که از این افراد در مقابل تمام حمایت‌هایی که از تیم ما کردند سپاسگزار باشیم.” وقتی The Juice Truck به دنبال سفیران برند است، این سؤالات را مطرح می‌کند:

آیا این شخصی است که ارزش‌های برند ما را به اشتراک می‌گذارد؟

آیا این شخصی است که ما تمایل داشته باشیم خارج از فضای ارتباط حرفه‌ای با او وقت بگذرانیم؟

آیا این شخصی است که ما قادر باشیم بجای یک رابطه یک بار مصرف یک رابطه طولانی مدت با او داشته باشیم؟

با طرح این سؤالات و با دقت در نظر گرفتن تمام خصوصیات یک سفیر برند یا برنامه یک سفیر برند، شما مطمئن خواهید بود که در جهت رشد دنبال کننده‌های اینستاگرام و جامعه خود در شبکه‌های اجتماعی هستید.

۵- در جستجوی یک جامعه باشید

با وجود بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر، دیگر اهمیتی ندارد که نیچ (niche) شما – یک اصطلاح بازاریابی مبنی بر ایجاد یک تفاوت به‌خصوص که به خوبی فرق محصول شما با دیگر محصولات در بازار احساس شود – چطور باشد و یک موقعیت بسیار خوب وجود خواهد داشت تا شما به راحتی قادر باشید افراد مخاطب خود را پیدا کنید. حتی اگر کسب‌وکار شما در زمینه غذا، مد، سلامتی یا تکنولوژی باشد، مطمئناً جامعه‌ای برای پیوستن و ارتباط گرفتن با آن وجود دارد.

جوامعی که به برند یا صنعت شما مربوط هستند شناسایی کنید و به موارد زیر توجه کنید:

  • شاخص‌ترین افراد تأثیرگذار (influencers) در قلب جامعه مورد نظر
  • هشتگ هایی که در این جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • سبک عکس‌ها و نوع موضوعاتی که در جامعه مورد نظر استفاده می‌شود (به‌طور مثال، آیا مخاطب به سؤالات شما در پست‌ها پاسخ می‌دهد؟ به پیشنهادهای ویژه و مسابقات چطور؟ به چیزهایی که درست کار می‌کند گوش کنید و توجه داشته باشید.)
  • چه کسانی را شاخص‌ترین افراد تأثیرگذار (influencers) در پست‌های خود منشن و تگ می‌کنند و در چه موقعیتی این کار را انجام می‌دهند.

Beard + Plaid game strong 💪 #HBD @cameronu #hootsuitelife

A post shared by Hootsuite (@hootsuite) on


بعد از اینکه خود را به‌صورت واقعی داخل جامعه ‌اینستاگرامی خود جا انداختید و به و به‌صورت معتبر به این جامعه ملحق شدید، از اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اید برای هدایت و جهت‌دهی استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید. اگر امکانش وجود دارد، حتی بردن جامعه آنلاین به حالت آفلاین نیز ایده بسیار جالبی است. همچنین شرکت The Juice Truck نیز قدرت ساختن جامعه از طریق هم ارتباطات آنلاین و هم آفلاین تشخصی داده است و پیشنهاد‌های زیر را برای هر فعالیتی مربوط به برند پیشنهاد می‌دهد:

  • داستان خود را بازگو کنید، و داستان بقیه اعضای جامعه خود را بدانید. به عنوان یک کسب‌وکار کوچک دوست دارید کار دیگر کسب‌وکارها را نیز ببینید، پس به دنبال ارتباط گرفتن باشید و همکاری‌ها را آغاز کنید.
  • محتوای خود را قابل اشتراک‌گذاری کنید، بنابراین جامعه شما مشتاق می‌شود با شما وارد تعامل شود و داستان شما را دنبال کند.
  • از رویدادهای حضوری و آفلاین با هدف‌گذاری میزبانی کنید. همیشه از خود سؤال کنید چه چیزی انتظار دارید به دست بیاورید و جامعه شما انتظار دارید به چه چیزی دست یابد.
  • از خود بپرسید که چرا شما در حال ایجاد یک جامعه هستید، و مرتباً این را به خود یادآوری کنید.

جامعه شما هسته‌ی موفقیت برند شما است، بنابراین زمانی که صرف ساختن و رشد این دارایی مهم می‌کنید، هرگز هدر نمی‌رود.

۶- محتوای ویدیویی به اشتراک بگذارید

ویدیو در کانون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ بود و هنوز هم اهمیت آن به همان شدت ادامه دارد. پس اگر قصد دارید توجه بیشتری را به برند خود جلب کنید و دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید، استفاده از ویدیو تضمین‌ شده‌ترین راه است. همان‌طور که بسیاری از زیبایی‌های اینستاگرام در دل توانایی داستان‌گویی از طریق پست‌های شما جای گرفته است ، ویدئو به شما این امکان را می‌دهد که این کار را حتی بیشتر به‌صورت پویا انجام دهید.

محتواهای ویدیویی روشن، سرگرم‌کننده و تعاملی خلق کنید که افراد بخواهند دوستان خود را در این پست‌ها تگ کنند. چند تا از ترفندهای ساخت ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی شامل موارد زیر می‌شود:

  • از قدرت داستان‌گویی استفاده کنید.
  • از مشتری یک قهرمان بسازید با آن‌ها وارد تعامل شوید.
  • دست روی احساسات مخاطبان خود بگذارید (که باعث به اشتراک‌گذاری می‌شود)


برای بالا بردن سطح محتوایی پست‌های ویدئویی خود در اینستاگرام، متخصصین شبکه‌های اجتماعی پیشنهادهای زیر را در جهت روش‌های استفاده ویدیو در استراتژی بازاریابی محتوای شما اراده می‌دهند:

  1. از پیش‌نمایش محصول فیلم بگیرید و جواب سؤالات متداول مشتریان را در پست بدهید.
  2. یک مجموعه نمونه بصری از کار خود را ایجاد کنید.
  3. پیشنهادهای ویژه و رویدادها را برجسته نشان دهید.
  4. دعوت‌نامه برای طرفداران و دنبال کنندگان از طریق هشتگ ارسال کنید.
  5. به برند شخصیت ببخشید.
  6. با اشتراک‌گذاری همان پست در فیس‌بوک، میزان تعامل را بالا ببرید.

ویدیوها یک راه دیگر برای به‌کارگیری خلاقت، حفظ تعامل با مخاطب و ساخت جامعه‌ای که باعث دستیابی بیشتری به دنبال کننده‌های اینستاگرامی است.

منبع: Maverick Content

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید