۵ نکته برای فروش کالا در اینستاگرام

به این فکر هستید گه چگونه در اینستاگرام بفروشید؟

برای ایجاد بیشترین تعامل با مشتری‌ها در اینستاگرام، عکس‌ها و توضیحات شما باید برجسته باشد و خرید می‌بایست به آسان‌ترین روش ممکن انجام بگیرد.

در این مقاله به ۵ نکته مؤثر در فروش محصولات در اینستاگرام پی خواهید برد.

۱- روش خاص خود را برای نشان دادن محصولات ایجاد کنید

قبل از اینکه شروع کنید چیزی را پست کنید، به این فکر می‌کنید که محصولات را می‌خواهید کجای پیج خود جای دهید. جای درست محصول، کلید فروش در اینستاگرام و ایجاد تعامل است. هویت زیبایی‌ را که برای پیج اینستاگرامی خود در نظر دارید شناسایی کنید.

زمانی که عکس‌های محصولات خود را دارید، از فیلترهای داخلی اینستاگرام استفاده کنید یا یک برنامه مانند VSCO Cam را نصب کنید تا عکس‌های خود را از نظر ظاهری واضح‌تر و شفاف‌تر کنید. اما به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید ویترینی از محصولات واقعی خود را به مشتری‌ها نشان دهید، پس گاهی اوقات برای فروش در شبکه‌های اجتماعی نداشتن فیلتر بهتر عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید یکی از محصولات خود را به روش‌های مختلف نشان دهید، از برنامه Instagram Layout app استفاده کنید. برنامه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های گوناگون را داخل یک عکس جای دهید. از این برنامه استفاده کنید تا محصول خود را از زوایای مختلف نشان دهید. روشی که به خصوص برای کسب و کارهای در زمینه مد و جواهرات مفید است.

kt-rocksbox

Rocksbox با روشی سازگار و مؤثر محصولات خود را در صفحه اینستاگرامی خو به نمایش درآورده‌اند. آن‌ها محصولاتشان را از نمای بسته یا به‌وسیله مدلی که آن محصول را پوشیده نمایش می‌دهند. مردم واقعاً می‌توانند محصولات را ببینند و متوجه بشوند که چطور این محصولات را در زندگی روزمره خود جای دهند.

۲- به توضیحات محصول چیزهای فوق‌العاده‌ای اضافه کنید

درحالی که شفاف‌سازی از آنچه می‌فروشید مهم است، همچنین باید توجه و علاقه مشتری‌ها را به توضیحات خود در مورد محصولات جلب کنید.

یک راه برای این که موضوع را به واقعیت تبدیل کنید این است که مقداری شکلک‌های (emojis) مرتبط را به توضیحات اضافه کنید. این شکلک‌ها کمک می‌کنند که توضیحات شما از متن‌های کپی شده تفکیک شوند.

kt-birchbox-emoji

Birchbox از شکلک‌ها یا ایموجی ها استفاده می‌کند تا محصولات خود را با جزییات شرح دهد و چطور آن‌ها را بفروشد. اینجا است که ایموجی ها در این پیج اینستاگرامی به مشاهده کنندگان یا مخاطبان این امکان را می‌دهد که متوجه شوند هر عطر چه رایحه‌ای دارد.

۳- دیده شدن محصول خود را با استفاده از هشتگ ها ارتقا دهید

هشتگ ها خیلی کارها می‌توانند بکنند تا محصولات شما در اینستاگرام دیده شوند. از خود ویژگی جستجوی اینستاگرام قسمت تگ‌ها – Tags استفاده کنید تا محبوب‌ترین هشتگ ها را با توجه به کلمه کلیدی خود پیدا کنید. سپس ۳ تا از ۵ هشتگ محبوب را در کمپین‌های خود برای فروش در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

insta

فراموش نکنید که همچنین هشتگ های مخصوص برند خود را خلق کنید و از آن‌ها استفاده کنید. هر روز چک کنید که ببینید چه کسی از این هشتگ استفاده می‌کند و در نظر داشته باشید که بهترین عکس‌ها و ویدیوها در این هشتگ روی پلتفرم بازاریابی خود دوباره منتشر کنید.

۴- خرید را آسان کنید

حالا وقت این است که دنبال کننده‌های (followers) خود را به مشتری تبدیل کنید. آدرس فروشگاه ساخته شده در بیدُک را در بیو صفحه اینستاگرامی خود وارد کنید تا مشتریان برای خرید محصولات مستقیماً وارد فروشگاه اینترنتی شما بشوند و تمام قابلیت‌های خرید آنلاین از جمله پرداخت آنلاین را تجربه کنند که باعث با ثبات و آسان شدن روند خرید محصولات شما توسط مشتری‌ها خواهد شد.

همچنین همان‌طور که در یکی از مطالب قبلی توضیح داده شد، قابلیت جدید خرید مستقیم در اینستاگرام در راه است که در حال تست به‌صورت محدود و در پلتفرم‌های بزرگی مثل shopify می‌باشد و به‌زودی این امکان در سرتاسر جهان اجرایی خواهد شد که اینستاگرام شما مستقیم به فروشگاه اینترنتی شما وصل خواهد شد و خریدار تنها با لمس محصول روی عکس، بدون خارج شدن از اینستاگرام محصول را خریداری خواهد کرد. پس بدون فروشگاه اینترنتی نمانید!

۵- با عوامل مؤثر در اینستاگرام شریک شوید

شما می‌توانید با وارد شراکت شدن با عوامل یا پیج های مؤثر و برتر اینستاگرامی، که در اصطلاح به آن‌ها Instagram influencers می‌گویند، آگاهی از برند خود را گسترش دهید و فروش را بالا ببرید. به جمعیت زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنید که به صورت ویژه به سمت محصول و خدمات شما روانه شده‌اند.

زاک کینگ یکی از عوامل مؤثر  با ۷٫۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است. در این پست زاک در حالی که آبنبات های شرکت SweeTARTS را می‌خورد از یک لپ‌تاپ می‌پرد بیرون و روی یک سطح لغزنده لیز می‌خورد!

kt-zachking-sweetarts-post

در کپشن این پست زاک، برند آن شرکت آبنبات سازی را تگ کرده است و از هشتگ آن برند استفاده کرده است. این پست بیش از ۶۵۰٫۰۰۰ لایک و شمار زیادی کامنت را در بر داشت.

بازاریابی از طریق پیج های پرطرفدار در اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یکی از کلیدهای فروش و باریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. نرخ‌های شناسایی برند، این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند. در حقیقت خیلی دور از ذهن نیست که نرخ شناسایی برند شما ۲۹% تا ۴۵% باشد و در این چنین کمپین‌های تبلیغاتی به حدود ۶۰% افزایش یابد.

کلام آخر

هر روز مردم در حال جستجو و اکتشاف محصولات جدید از برندهای مورد علاقه خود در اینستاگرام هستند. حالا زمان آن رسیده که فروش آنلاین را چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه در سایت فروشگاه اینترنتی به‌طور شفاف معنی کنید و از میان این بازار پر سر صدا، پر سود و مدرن قد علم کنید. بیدُک بستر را آماده کرده و تنها اراده شما مانده است. زمان را از دست ندهید و از قافله فروش اینترنتی عقب نمانید.

منبع: Social Media Examiner

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید