Microsoft و LinkedIn یکی می‌شوند

Microsoft روز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ از توافقی برای خرید LinkedIn، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تخصصی، با مبلغ ۲۶٫۲ میلیارد دلار پول نقد، خبر داد.

این دست آورد به تلاش‌های ماکروسافت برای وسعت دادن به کیفیت محتوای خود و کامل کردن خدماتی که در بستر سرویس‌های ابری ارائه می‌دهد، کمک خواهد کرد.

کمپانی‌ها به‌طور مشترک خبر دادند که ماکروسافت سهم خود را به مبلغ ۱۹۶ دلار بابت هر تراکنشی که در LinkedIn انجام شود، به‌صورت نقدی برای حفظ نام تجاری، فرهنگ و استقلال آن‌ها تحت زیرساخت جدید، به LinkedIn پرداخت خواهد کرد. مدیرعامل جف وینر در رأس باقی خواهد ماند و گزارش کاری به مدیرعامل ماکروسافت ساتیا نادلا خواهد داد.

جف وینر و رید هافمن، رؤسا و ناظرین بر سهامداران، هر دو کاملاً از این معامله حمایت کردند و هیئت‌مدیره دو کمپانی برای حصول آن به توافق رسیدند. ماکروسافت به‌عنوان بخشی از بهره‌وری خود و بند روند کسب‌ و کار به LinkedIn گزارش خواهد داد.

نادلا دوشنبه صبح در کنفرانس تلفنی گفت که کمپانی‌ها در یک مأموریت مشترک در جهت توانمندسازی نیروی کار جانی قدم برمی‌دارند. او همین‌طور اشاره کرد: «هنگامی که در مورد مأموریت ماکروسافت حرف می زنیم، در مورد توانمندسازی هر فرد و هر سازمان برای به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر صحبت می‌کنیم. برای درک واقعی این مأموریت هیچ راهی بهتر از ایجاد ارتباط میان حرفه‌ای‌های جهان و وادار کردن آن‌ها به سازنده‌تر بودن و کسب موفقیت بیشتر نیست.»

شبکه‌ی تخصصی

LinkedIn تعداد عضوهای خود را سال به سال حدود ۱۹ درصد افزایش داده و به ۴۳۲ میلیون عضو در سرتاسر جهان رسیده است. این شبکه ماهانه ۱۰۵ میلیون کاربر منحصر به فرد و همین‌طور ۴۵ میلیارد بازدید به‌طور چهارگانه در سایت خود دارد. با این حال این کمپانی با تزلزل ارزش سهام در ماه‌های گذشته در واکنش به رکود درآمدهای پیش بینی شده، مواجه شده است.

مایک جودف مدیر طرح و برنامه در Stratecast/Frost & Sullivan عنوان کرد: «با به هم پیوستن شبکه اجتماعی تخصصی و ارائه کسب و کار تحت وب، آن‌ها پتانسیل توسعه‌ی یک محیط اشتراکی بسیار قدرتمند را دارند که می‌تواند از مرزهای کسب و کار عبور کند.»

او همچنین به E-Commerce Times این‌طور گفت که ماکروسافت با اضافه کردن ویژگی‌های جدید کسب و کار به LinkedIn می‌تواند از آن سود ببرند ولی اگر قرار باشد که آن حد فشار بیاورند تا از داده‌های خود اهرمی برای بازاریابی و فرصت‌های فروش بسازند، ممکن است اعضای LinkedIn را با این محیط بیگانه شوند.»

جف کاپلان، مدیرعامل شرکت ThinkStrategies نیز اشاره می‌کند که خیلی از متخصصان از LinkedIn به ‌عنوان صفحه شخصی و اصلی خود استفاده می‌کنند. خیلی شبیه به راهی که کاربران Facebook پیش می‌گیرند تا روز خود را شروع و به اتمام برسانند. او این‌طور ادامه می‌دهد که فروشندگان اغلب از LinkedIn به عنوان یک نرم‌افزار پیش فرض برای جستجوی مشاغل جدید استفاده می‌کنند. حتی بیشتر از اینکه بخواهند CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) یا ابزارهای اتوماسیونی بازاریابی و فروش دیگری را به کار بگیرند.

کاپلان بیان کرد: « ایجاد حلقه‌ای ارتباطی تنگاتنگ میان قابلیت‌های LinkedIn و باروری و تشریک مساعی در برنامه office 365  ماکروسافت خیلی زود حاصل شدن منافع را نشان خواهد داد.

علاوه بر این، تولیدکنندگان نرم‌افزار را تشویق می‌کند تا برنامه‌های بیشتری در بستر Azure PaaS (فضای ابری ایجاد شده توسط ماکروسافت) بسازند و مانند اهرمی برای قابلیت‌های LinkedIn و ماکروسافت عمل کنند و بتوانند داده‌های خود را در این فضا ذخیره کنند.

با وجود مزایای بالقوه ترکیب شدن شبکه  اجتماعی LinkedIn و زیرساخت ابری ماکروسافت این سؤال به وجود می‌آید که آیا ماکروسافت قادر خواهد بود یکپارچگی موفقی را از دل وصل شدن دو کمپانی باهم بیرون بکشد؟ ماکروسافت در دستاوردهای اخیر خود رکود کوتاه مدتی را داشته است.

سابقه‌ی ضعیف

کوین کیرویل، تحلیلگر ارشد در Tirias Research در گفتگو با E-Commerce Times این‌طور عنوان کرد : «من معمولاً به معامله‌های بزرگ مثل این بدبین هستم. آخرین دستاورد بزرگ ماکروسافت، Nokia بود که پایان خوشی نداشت و با کاهش ارزش سهام و دارایی آن همراه شد.»

کیریول اظهار داشت که با این حال، نادلا ممکن است از اشتباهات مدیران و مسئولین قبلی اجتناب کند ولی هم‌افزایی‌هایی که بینoffice 365  ماکروسافت و LinkedIn وجود دارد ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

پاول تیچ در گفتگو با E-Commerce Times بیان کرد علاوه بر این، LinkedIn از قابلیت پیام‌رسانی درون برنامه‌ای برخوردار است که ممکن است با Skype، برنامه پیام‌رسان و برقراری ارتباط تلفنی و ویدیویی، متحد شوند. این معامله همچنین شرایطی برای ماکروسافت فراهم می‌کند تا با شبکه‌ی تأثیرگذاران بر بازار کسب و کار  به تحلیل ابزار ژرف یادگیری خود بنشینند.

منبع: E-Commerce Times

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید