10 ایده بزرگ تجارت الکترونیک در ماه آگوست 2016

Practical Ecommerce یک وبلاگ فعال و تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک به‌صورت دوره‌ای از پیشروهای این صنعت درخواست می‌کند تا یکی از ایده‌های بزرگ و مبتکرانه‌ی خود را به اشتراک بگذارند تا کمپانی‌های تجارت الکترونیک بتوانند از این ایده‌ها برای بهبود کسب‌وکار خود بهره بگیرند. اکنون به بررسی 10 ایده برتر در ماه آگوست سال جاری میلادی می‌پردازیم.

1- بهینه‌سازی در موبایل را اولویت قرار دهید.

“اگر فروشگاه اینترنتی شما با موبایل سازگار نیست، همین حالا چاره‌ای برای آن بی اندیشید. خرید با موبایل و تبلت آینده تجارت الکترونیک است و فروشگاه‌های اینترنتی که در موبایل سازگار نیستند، هر لحظه به مانعی بزرگ‌تر در راه کسب موفقیت صاحبان خود تبدیل می‌شوند.”

جردن لیندبرگ

بنیانگذار و مالک کمپانی Stardust Memorials

2- مشتریان جدید را دست کم نگیرید.

“فروشگاه‌های اینترنتی اغلب دچار این اشتباه می‌شوند که فرض می‌کنند یک مشتری تنها یک بار خرید خواهد کرد. این موضوع در نهایت به دست کم گرفتن و ارزش گذاری کمتر در جذب مشتری‌های جدید منتهی می‌شود و سبب پایین آمدن سرعت رشد نیز خواهد شد. یک نمونه از تاریخچه سفارش‌های قبلی مشتری که نرخ تکرار (Repeat rate) آن را نمایش می‌دهد می‌تواند راه‌های منجر به ورود به حساب کاربری تا ایجاد حساب کاربری شود.”

استیو هامر

رئیس و یکی از بنیان‌گذاران Rank Hammer

3- تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خود را تازه نگهدارید.

“حتی اگر یک کمپین خیلی خوب در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید باید حواستان به تکرار و تناوب آن باشد. اگر همان تبلیغ برای کسانی که قبلاً این تبلیغ برای آن‌ها منجر به خرید نشده است بیش از حد نمایش داشته شود، می‌تواند یک تصور منفی از برند شما ایجاد کند و در نهایت فروش خود را از دست خواهید داد. توجه داشته باشید که هر هفته عکس و متن تبلیغ رسانه‌ای خود را تغییر دهید.”

مایکل استنسیل

مدیر بازرگانی شرکت Wedding Wire

4- از داده‌هایی که تصمیمات عاقلانه‌ای را ایجاد می‌کند، استفاده کنید.

“بدون شک هیچ‌گاه شما یک خودرو جدید را بدون بررسی نظرات، کارایی، مشخصات موتور و حداکثر سرعت خریداری نخواهید کرد. این‌ها داده‌های تجربی هستند که تصمیم شما را به خرید هدایت خواهد کرد. پس واقعاً به چه دلیل صفحه شاخه‌ها و دسته‌ها را دوباره طراحی می‌کنید، یک کمپین اجتماعی ایجاد می‌کنید، یک صفحه محصول جدید اضافه می‌کنید و یک کمپین ایمیلی را راه‌اندازی می‌کنید بدون اینکه به اساسی‌ترین داده‌ها که منجر به این نوع تصمیم‌ها می‌شود توجه کنید؟! حتی مهم‌تر اینکه داده‌ها و آنالیزها، ما را در برابر به چالش کشیدن عرف ذاتی خودمان پشتیبانی خواهند کرد.”

ریچارد سکستون

بنیان‌گذار  OmniMarketing2020

5- در جریان اخذ حق کپی‌رایت باشید و آن را همیشه تمدید کنید.

“به‌عنوان یک قانون، هر سه ماه یک‌بار حق کپی‌رایت خود را تمدید کنید و حواستان به آن باشد. این موضوع باعث می‌شود از حداکثر خسارتی که ممکن است در اثر دزدی محتوا توسط رقبای خود ببینید، در امان باشید.” 

(جالب است بدانید این قانون متأسفانه در کشور ما بی‌معنی است!!!)

جان دی جیاکامو

شریک تجاری در شرکت Revision Legal

6- رد مشتریانی که سبد خرید را ترک کردند در Google Analytics بگیرید.

“در Google Analytics (سایت تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌ها) یک راه هدف به مراحل پرداخت و کاربرد گزارش‌های «رفتارهای پرداخت» در بخش Enhanced Ecommerce ایجاد کنید تا بتوانید گزارشی از ترک خرید در طول پرداخت را داشته باشید. از این داده استفاده کنید تا مراحلی از خرید را که بیشترین آمار ترک خرید را دارند شناسایی کنید. بهترین دستورالعمل‌ها را در این صنعت مانند فراهم کردن گزینه‌های مختلف پرداخت، حذف ثبت‌نام در میان مراحل پرداخت که قبلاً انجام شده و ایجاد پیام‌های خطا در صورتی که بخشی از فرم صحیح کامل نشده باشد، به‌عنوان اهرمی برای پایین آوردن میزان ترک خرید استفاده کنید.”

مورگان جونز

رئیس شرکت eComIQ

7- همکاران تجاری خود را مطلع کنید.

“ارسال منظم خبرنامه به همکاران تجاری خود نه تنها آن‌ها را از فروش و تخفیف‌ها مطلع خواهد کرد بلکه یک منبع آموزشی درباره‌ی محصول شما خواهد بود. هرچقدر همکاران تجاری شما از پیشنهادهای شما مطلع شوند، در وضع بهتری در جهت رشد و ترقی شما قرار خواهند گرفت. این خدمت‌رسانی با هدفی دو منظوره در جهت ایجاد محتوای وابسته‌های تجاری شما با تغذیه کردن آن‌ها با ترکیبی از پست‌ها و مقالات می‌باشد.”

کارولین کیمیت

مدیر ارشد بازرگانی در کمپانی All Inclusive Marketing

8- در برابر تمام مشتریان آماده و با آرامش باشید.

“به هر پیامی از سوی مشتری به‌سرعت و مؤدبانه پاسخ دهید. هیچ چیز مانند انتظار بیش از حد پاسخ، مشتری را از حوصله خارج نمی‌کند. به یاد داشته باشید که این تجارت است. حرفه‌ای باقی بمانید و اجازه ندهید مشتری شما را بی‌حوصله و ناراحت کند. اصلاً مهم نیست حق با چه کسی است، چیزی که اهمیت دارد این است که چه چیزی برای این کسب و کار بهتر است.”

ریچارد استابینگز

مدیرعامل شرکت Kulture Shock

9- اجازه دهید خریداران چندین سفارش را به وسیله‌ی روش SKU انجام دهند.

“ابزاری را برای سفارش سریع برای بازدیدکنندگان – به وسیله Stock Keeping Unit – SKU یا همان شماره یا کدگذاری برای محصولات – ایجاد کنید تا بتوانند چندین کالا را به‌راحتی به سبد خرید خود اضافه کنند. این موضوع معمولاً برای مشتریانی که خریدهای قبلی خود را تکرار می‌کنند و یا سفارشی را از کاتالوگ برمی‌گزینند، مفید فایده واقع می‌شود.”

لوری مک دونالد

رئیس و مدیرعامل شرکت Brilliance Business Solutions

10– فروشگاه اینترنتی را اول برای موبایل طراحی کنید.

“وقتی اقدام به طراحی وب‌سایت جدیدی می‌کنید، در ابتدا با ورژن موبایل شروع کنید. شروع کردن با یک ورژن کوچک‌تر و سپس اضافه کردن اجزاء به آن برای ابزارهای الکترونیکی بزرگ‌تر به‌مراتب خیلی آسان‌تر از شروع با یک طراحی بزرگ‌تر است که بعدازآن سعی کنید اجزاء را از آن برای دستگاه‌های کوچک‌تر حذف کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که دیگر نیاز به اضافه کردن چیزی برای ورژن بزرگ‌تر وجود نداشته باشد. شاید یک فروشگاه شفاف و ساده برای شما بهتر باشد.”

(البته در ایران هنوز خریدهای که از نسخه دسکتاپ انجام می‌شود برخلاف اروپا و آمریکا بیشتر از موبایل است!)

اریک دیویس

بنیان‌گذار و برنامه‌نویس شرکت Little Stream Software

 

منبع: Practical Ecommerce

 

1 نظر

پاسخ

Please enter your comment!
لطفا نام خود را وارد کنید